הקונצפט שלך נכון בהחלט
תמיד עדיף שיהיה לך יותר מאשר שיהיה לך פחות. אבל הפער צריך להיות זהה כלומר אם אתה רוצה לשים 30 וממלא פעם בחודש כדוגמה ומוצא 28 אז אין צורך שתמלא יותר מאשר 34 בנסיבות הללו.
דוגמה נוספת: אם אתה ממלא ללחץ יעד שהוא מה שרשום אצלך כעומס מלא ונניח שזה 36. אבל נניח שאצלך לא ממלאים אלא פעם ב1/2 שנה [תחזוקת רכב גרועה וחוסר אחריות אבל לא זה הדיון כאן] ואז אתה מוצא 22 בכל הגלגלים כלומר איבדת 14 וזה תת לחץ גרוע, אז בנסיבות הללו, עדיף שתנפח ל50 [בתנאי שיצרן הצמיג מרשה את זה! זה כתוב על הצמיג] ואז אחרי ה1/2 שנה הלחץ אצלך ירד ל36 ושוב תנפח.
אצלי הלחץ ניפוח הוא 36 קר כלומר בתחנת הדלק אני צריך לשים נניח 43 חם אבל אני מנפח נניח ל46 או 47 חם ואני מנפח מידי חודש ולא מוצא בד"כ ירידה מעבר ל42 בכל הצמיגים ככה שבפועל במקום לנדוד בין 36 חם לנניח 30 חם [שזה גרוע], אני נודד בין 42 חם ל47 חם.
אל תתבלבל בין החם לקר כי 42 חם זה שווה ערך בערך ל36 קר כלומר מטרתי להיות מעל לרצוי כשהדעיכה הטבעית מחזירה אותי אל הערך מלמעלה וכלומר שהדעיכה מקרבת אותי אל הערך הרצוי ואינה מרחיקה אותי כפי שקורה אצל כל אלה שמנפחים 32 חם [ויש המונים כאלה
]
 
מצד שני אל תגזים ואל תעבור את הערך המקסימלי הרשום על הצמיגים כי אחרת תייצר נזק משמעותי בסולייה. בעבר יצרתי נזק ל4 הצמיגים [מבצע באדיקות רוטצית צמיגים] כעבור כ4 שנים. שחקתי הסוליות לגמרי וקיבלתי צמיגי סליק כמו במירוצים [SLICK RACING TIRES].
ניפחתי לערך משמעותי גבוה מהערך המקסימלי בעומס המקסימלי כי שוב עשיתי חשבון של צמיג חם וקר אלא שבלחצים גבוהים הפער בין החם לקר קטן כלומר הצמיג נוטה להתחמם פחות כי יש פחות התפחסות במהלך הגילגול ולכן הלחץ החם דומה ללחץ הקר [החם לא כל כך חם...
]
להגנתי אומר ש4 שנות נהיגה מפרכות [אני נוהג מאד חזק בפרט בכבישים מפותלים ובסיבובים כמו גם בקו ישר בירידות. אני לא אוהב ללחוץ ברקסים כשאין צורך] גם הן ממילא שוחקות הצמיגים [יש כאן רבים שממליצים להחליף צמיגים מידי 4 שנים בלי קשר לשחיקה אז אצלי לפחות מה שהוחלף היה באמת שחוק
אבל צמיגים נורמליים בתנאי אחזקה תקינים לא מתבלים בסולייה עד כדי כך בכמה שנות שימוש.
והמסקנה: אני האשם בהרס הצמיגים
כעת אני מנפח ללחצים שהם נמוכים משמעותית ממה שהיה אז כשהייתי נטול רסן, כעת או ליתר דיוק בעתיד אראה אם התבנית שחיקה תהיה שונה.
מה שעוד ברצוני להדגיש: בניגוד לאגדות העם שמדברות על ניפוח לערכים גבוהים והצמיג יתפוצץ, זה למשל קישקוש מוחלט. שום כלום לא התפוצץ אצלי וגם פנצ'רים לא היו ב4 השנים מעבר לסכ"ה של 2 או 3 בלבד.
דבר נוסף שאני רוצה להדגיש: אני נחשב המומחה לצמיגים במשפחתינו ולמעשה אני אחראי בפועל לתחזוקה של עוד 4 רכבים מלבד שלי ובפועל גם האחרים ניפחו לערכים גבוהים אבל הם כולם נוהגים רגוע משמעותית יותר ממני ולכן הסוליות אצלם לא נשחקו ביתר למרות שחריגת הלחצים אצלם הייתה באופן יחסי דומה לזו שלי.
המסקנה היא שיש להיווצרות הנזק בסולייה קשר לכמות הנסועה ולמאפייני הנהיגה ולא רק ללחץ.
ולבסוף, אצל כולנו לא היו סימני יובש בדופן הצמיגים. הלחץ הגבוה מנע שחיקה מהסוג הזה.
 
על אילו מספרים [של לחצים] בדיוק חשבת?