מחפש לברר על חברה לייעוץ השקעת נדלן בחו"ל

EddieL1

New member
אם ככה

אם אני מבין נכון מה שאתה אומר- לא ניתן לקנות נכס להשקעה בארה"ב מבלי לשהות שם תקופת זמן סבירה שתאפשר לך לראות את הנכסים במו עיניך ובמו רגליך?

אני מכיר למשל בבריטניה שכל עסקה נכנסת ל-land registry, אין כל קשר למתווך או לא מתווך. ועל גבי זה, שוב, אתה שולח שמאי מקומי אובייקטיבי להעריך את שווי הנכס. כל המידע קיים ואם אתה מוסיף לזה חוו"ד של מקומיים בפורומים אתה מקבל בכלל תמונה מהימנה מספיק של הנכס.

לגבי זמינות מידע אינסופית - מדובר בנתון שקראתי בפורומים שונים של משקיעי נדלן, שתיארו שהמצב בארה"ב הוא כמו שם ועוד יותר. עוד לא נתקלתי באנציקלופדיה בתחום אז אני לא יודע מה ייחשב מקור מידע מוסמך בנושא. מכל מקום, אני מבין שאתה חולק על זה, אבדוק את הנושא.

תודה על המידע!!
 

vinney

Well-known member
בגדול - כן, זאת מסקנה נכונה.

אין כזה דבר "land registry" בארה"ב. אין איזה בסיס נתונים אחיד לכוווווווווול המדינה הענקית הזאת. נושא הנדל"ן מנוהל במחזורות או עיריות, ולכל מקום יש חוקים משלו.
&nbsp
השמאי בהחלט יכול לתת לך הערכות, אבל אלה בנויות על עסקאות עבר דומות (שכאמור קל לזייף, וגם לא בהכרח שקיימות מספיק כאלה), וגם לא מתייחס לנושא השכירות.
&nbsp
מקומיים בפורום? איזה מקומיים? של איזה מקום? באיזה פורום? לא ברור.
&nbsp
בקיצור - קח הכל בערבון מוגבל, קשה מאוד לזהות דברים מרחוק מבלי לגעת בידיים, לא משנה כמה פעמים תשאל בפורום או תסתכל בזילו.
 

naf86

New member
ניתן לקנות נכס בלי לראות

רק שזה לא מומלץ. 10 דקות בנכס יכול להביא לך המון ידע. אתה רואה את השכונה, שכנים, הנכס עצמו ועוד שלל דברים שיכולים לתת לך מידע מועיל.
&nbsp
אם אי אפשר לטוס ולראות, מומלץ שיהיה מישהו שאתה סומך עליו רואה את הנכס. עדיף מישהו שמבין בנדל"ן ומכיר את האזור. עדיף מישהו שאין לו אינטרס אישי.
&nbsp
ארה"ב היא 50 מדינות. לכל מדינה יש את החוקים שלהם. כל מדינה מחולק למחוזות, וכל מחוז יש חוקים. במחוזות יש ערים, ולכל עיר יש חוקים משל עצמם.
אנחנו בעיקר ברוצ'סטר ששייך למחוז מונרו ששיך למדינת ניו יורק. כשאני מסתכל על רישומים, אני מסתכל על הרישום של העיר רוצ'סטר והרישום של המחוז. שניהם נמצאים אונליין וכל מה שצריך לעשות זה להזין כתובת. אבל אם אני הייתי רוצה להשקיע בנגיד אקרון אוהיו, אני אצטרך למצוא את האתר של העיר, ואז למצוא את האתר של המחוז. לא בהכרח האתרים שלהם יהיו דומים למה שאני רגיל.
&nbsp
מה שכן, יש הרבה מידע באינטרנט. מידע על פשע, דמוגרפיה, מזג אוויר, כלכלה, בתי ספר ועוד שלל נתונים חשובים. רק צריך לדעת מה לחפש ואיפה לחפש.
&nbsp
 

EddieL1

New member
הבנתי

תראה, הנכסים שהוא משווק הם באטלנטה ג'ורג'יה.
בתכנון שלי והבנתי שכך מומלץ- לדאוג שיגיע שמאי מטעמי להעריך את הנכס. האם לא ניתן לבקש ממנו גם חוות דעת על המבנה, הסביבה וכו'?

או אם אני מנסה להיות יצירתי, יש לי כמה מכרים בארה"ב, לא זוכר אם מישהו מהם גר באיזור. אולי אפשר למצוא סוכנות נדלן מקומית, ליצור איתם קשר ולבקש כבקשה חריגה תמורת תשלום לבצע עבורי הערכה של הנכס. גם אם זה 500 דולר זה שווה את זה כיז האיש מקצוע שמכיר את הסביבה.
אני בטוח שאנשים פה מצאו לזה פתרון יצירתי.
 

naf86

New member
אנחנו אף פעם לא השתמשנו בשמאי

עם קצת מחקר אפשר לדעת פחות או יותר מהו מחיר הוגן לבית.
&nbsp
אנחנו כן משתמשים במהנדס ששולח לנו דו"ח ארוך על מצב הנכס. הוא בודק כל פינה ומוצא תקלות גדולות/קטנות. עולה לנו כ-300-400 דולר.
&nbsp
&nbsp
 

צבי ליך

New member
הכל שאלה של תמריצים ואינטרסים

יש 2 תרחישים:
  1. הכל כשר. במצב כזה, הנציג מטעמך הוא לא אפקטיבי.
  2. מנסים לרמות אותך.
    במצב כזה, גם אם הם לא מכירים את הנציג שלך, הם אלה שיראו לו את הנכס. הם ינסו למשוך אותו לכיוונם על ידי טובות הנאה או איומים.
    תזכור- את ה-500$ ממך הוא יקבל בכל מקרה.
    בסופו של דבר הם מביאים לאזור שלו הרבה יותר ביזנס ממך, ולשרוף את היחסים איתם בשביל 500$ (ותזכור, הוא יקבל אותם ככה או ככה) זה לא כלכלי בשבילו.
    אם הצלחת למצוא איש מקצוע כל כך ישר עד שהוא מוכן לעשות את המהלך הלא משתלם (בין אם מתוך ערכים ובין אם מתוך פחד להסתבך), אז למה אתה צריך את הישראלי מלכתחילה? תעבוד רק עם איש המקצוע הישר.
שאלו אותי פעם למה שלא אפתח עסק לבדיקות נאותות כאלה.
התשובה היא שלעסק כזה ייקראו "לא, כנראה שלא, ובחיים לא", והעולם לא רעב ליועצים כאלה.
 

vinney

Well-known member
שמאי הוא שמאי, הוא לא מהנדס

אתה לא יכול לבקש ממנו "חוות דעת על מבנה", וגם לא תקבל. מקסימום שתקבל הוא "המבנה לא נראה כזה שעבר שיפוץ לאחרונה" בסעיף "פרטים נוספים" אחרי מידות החדרים ומספר חדרי השירותים.
&nbsp
כנ"ל סוכנים - הם יכולים לתת לך הערכה גסה של מחיר, אבל לא יתנו לך חוות דעת הנדסית, לא יספרו לך על השכונה (למשל לא יגידו לך שהיא מלאה בלא חוקיים מהונדורס, כי זה לא חוקי), ובגדול לא יתנו לך שום מידע מעבר למה שהסוכן שאתה כבר עובד איתו יתן לך.
 

vinney

Well-known member


אין לי בעיה עם חוקיים, לא חוקיים, מקסיקנים, הונדורסים, אפילו קנדיים.
&nbsp
אבל זה כן משהו שצריך לקחת בחשבון - איך אתה עובד עם דיירים כאלה? איזה חוקים יש במדינה בנושא (יש מדינות שמנסות לאסור השכרות ללא חוקיים), מה עושים אם פתאום באים ICE עם צווים וחיפושים, איזה בטחונות אפשר לקבל מהם, ואיך אפשר לתפוס אותם אם צריך (למשל אם הם עוזבים בלי לשלם והורסים לך את כל הבית על הדרך).
 

naf86

New member
אם אדם הוא חוקי, לא משנה מאיפה הוא בא

אם הוא לא חוקי, זה מתחיל להסתבך. גם כמעסיק וגם כבעל בית.
&nbsp
אני עובד עם מנהלת שעושה בדיקת רקע לכל הדיירים. אם למישהו אין מספר SSN, סביר להניח שהוא בכלל לא יהיה אופציה לדירה.
חוצמזה האזורים בו אנחנו נמצאים יקרים מידי ללא חוקיים.
 

naf86

New member
מה זה משנה להם אם העיסקה טובה או לא?

אם זה לא טוב, הם עשו 9 אלף שקל בקלות. אם זה כן טוב, הם יעשו עוד 9 אלף בעיסקאות עתידיות.
&nbsp
בסופו של דבר, הם חוסכים לך זמן. אתה יכול עם הכסף הזה לטוס לארה"ב, לראות נכסים, לעשות מחקר וכו'. האם הזמן שלך כל כך יקר שעדיף לשלם 9 אלף שקל מאשר לעשות את הבעיה?
&nbsp
אני משתמש במנהלת נכסים שהיא גם ברוקרית. אם הנכס הוא לא טוב, היא זאת שתצטרך להתמודד עם הבעיות. כן, היא תחייב אותי על זה, אבל זה דורש ממנה זמן. האלטרנטיבה זה נכס מעולה שבקושי צורך עבודה. בשביל ניהול זה כסף קל מבחינתה.
לכן למנהלת שלי יש אינטרס שאנחנו נקנה נכסים מעולים. זה חוסך לה כאב ראש.
&nbsp
אבל מישהו שעושה עיסקה חד פעמית? הם לא צריכים לשמר לקוחות, הם יקבלו את הכסף בכל מקרה, אז למה להשקיע בך אם אכפת להם מעצמם?
 

EddieL1

New member
תראה

כמו שכתבתי קודם, אני צפוי לבצע יותר מעסקה אחת. לכן כדאי להם שאהיה מרוצה.
שנית, מוניטין זה דבר חשוב. לא יהיה לי קשה לפרסם ברבים במידה והעסקה שישווק תהיה רעה. הפורום הזה הוא רק דוגמא אחת. מה לדעתך יקרה אם עוד חצי שנה חס וחלילה יתברר שמכר לי נכס רע ואכתוב כאן את זה? כל מי שיחפש את שמו יגיע ישר לכאן ויראה את זה= אובדן מטורף של לקוחות. למה לו? עדיף לו פשוט לקבל 9000 שקל וזהו.

לגבי השיטה שלך, לא בדיוק הבנתי למה זה חף מסכנות? היא יכולה לשווק לך נכס ב-90 אלף דולר שווה 87 אלף דולר ולגזור עליך 3000 דולר. איפה פה בדיוק ההבדל?
לגבי לטוס לארה"ב ולראות נכסים - כמו שאמרת אובדן משמעותי של זמן ואנרגיה והכי גרוע- הסיכוי לעשות טעויות כמתחילן שווה גם פוטנציאלית לא מעט כסף. אמרת בעצמך- אם צריך לטוס אז בכלל אין שאלה- החזרת את כל ה-9000 שקל.

מחקר אינטרנטי מקיף אעשה בעצמי במקביל.
כאמור, אני לא מתכוון לעשות עסקה חד פעמית, אלא 2-3 עסקאות.
 

naf86

New member
ישראלים שמרמים אחרים

ימצאו פראיירים אחרים שישלמו להם 9 אלף שקל על "ייעוץ". אתה תוכל לפרסם עליו כמה שתרצה, הוא עדיין ימצא פראיירים.
&nbsp
אני לא מבין למה בכלל לערב גורם ישראלי. הרי כתבת שתעשה מחקר לבד, הרי יהיה לך סוכן אמריקאי, למה להכניס ישראלי שיגזור קופון ולא בהכרח יהיה לטובתך?
&nbsp
נכס שעולה 87 אלף ונמכר ב-90 אלף זה עוד מקרה סביר. היו ישראלים שקנו חורבות מכונס נכסים בדטרויט בפחות מ-1000 דולר ואז מכרו לישראלים ב-30-40 אלף דולר. יכול להיות שאותם שראלים היו כמוך ושילמו עוד 9 אלף שקל על "ייעוץ"
&nbsp
אם אתה מתכוון לעשות 2-3 עסקות, עדיף לעשות עם מישהו מקומי, בצד שלך, בלי אינטרסים ובוודאי שלא ישראלי. תטוס לארה"ב (כמה אלפי שקלים?), תיקח מלון לשבוע, תשב עם מישהו מקומי שיהיה בצד שלך. כל הסיפור הזה יעלה לך פחות מ-9 אלף שקל, ותוכל להכיר את האזור, את הסוכן ולעשות 2-3 עסקות בפחות כסף ויותר אמינות מאותו "יועץ".
&nbsp
יש פה מספיק ישראלים שיכולים להמליץ לך על אנשי מקצוע מעולים (כל עוד הם ממליצים על אחרים ולא על עצמם. יש פה כמה מנהלים/יועצים). תוכל למצוא המלצות גם ב bigger pockets.
 

EddieL1

New member
לא מבין למה הייעוץ במרכאות

אני חושב שעניתי, אבל אענה שוב לשאלתך למה לערב גורם ישראלי:
1. אמרתי שאעשה מחקר לבד לא איפה להשקיע. אלא לאחר שיוצע לי נכס לראות האם הוא טוב, שווה כפי שנטען, וכו' וכו' וכו'.
2. לגבי האיפה להשקיע ובאילו סוגי נכסים ועם מי - אני חושב שלמשקיע וותיק שייעץ לי יש יתרון על פני וגם על פניך (אלא אם אתה גם משקיע ותיק עם ניסיון של קניית הרבה נכסיםף אשמח אם תפרט מה הניסיון שלך) ולכן אני לא מבין למה הייעוץ במרכאות. לחשוב שבשבוע להיות בארה"ב ולדבר עם מתווכים אתה יכול להשלים פער ניסיון של שנים נראה לי נאיבי ביותר. האם השווית פעם הצעות של איש ישראלי כזה שאתה טוען שיצאת מורווח. על פי מה שאתה מתאר זה מבוסס על הרגשת בטן, ייתכן שאני טועה, אשמח אם תתקן אותי. יש לא מעט תחומים בהם למשקיע יחיד קטן יש גישה לעסקאות פחות טובות ממישהו שמגיע כחלק מקבוצה, כך שזה לא אבסורד. יצא לי בלא מעט תחומים לראות אנשים עם גישה של לחסוך במקצוענים בתחומים שונים, אני לא בעד או נגד זה באופן גורף, פשוט לא מבין למה אתה שולל לחלוטין את הערך שיכול לתת יועץ מנוסה בתחום מורכב (ולו במימד הזמן).
3. כמו שכתבתי קודם, אני עסוק בללמוד את הנושא ואם אכן זה כל כך פשוט לקנות דרך מתווך אמריקאי על פי המלצות באתרים אשקול זאת. השאלה- האם חובה לטוס? מה תיתן לי הטיסה שלא ניתן לבצע בשיחת סקייפ/טלפון? כי אני באמת לא מבין איך אפשר ללמוד להכיר איזור תוך שבוע. יש לי בערך 0 ניסיון בנדלן, אפילו בארץ לא הייתי סומך על עצמי להעריך דירה.

תודה על התגובה.
 

naf86

New member
כי הרבה פעמים היועץ לא בהכרח עם מספיק ידע/נסיון

הרבה יותר קל לייעץ לאחרים איך להשקיע כסף מאשר לעשות את העבודה בעצמו.
לפעמים מדובר על אנשים שלא הצליחו בפועל או שאין להם את היכולת להשקיע. אז פה הם לא לוקחים סיכון, לא עושים הרבה עבודה אלא לוקחים כסף על ייעוץ.
&nbsp
שוב, יכול להיות שהיועץ הוא באמת אדם שמבין בנדל"ן, יש לו הרבה נסיון וכו'. אבל לא תמיד זה ככה. תחשוב על זה כמו קבוצת ספורט. יכול להיות מאמן שהיה שחקן מצליח לשעבר ועכשיו הוא פרש ומאמן אחרים מהנסיון שלו. בהחלט לגיטימי. אבל יכול להיות מישהו שלא הצליח להתקבל אפילו לקבוצה, אבל הוא אוהד שרוף ש"מומחה" בספורט וחושב שהוא יכול לאמן.
&nbsp
אז תמיד צריך לבדוק למה אדם הוא יועץ ולא משקיע בעצמו. כי אם הוא באמת טוב, הוא יכול לעשות הרבה יותר כסף בנדל"ן מאשר בייעוץ.
&nbsp
יועצים עם נסיון, לרוב יתנו עצה לפי איך שהם השקיעו. אז אם הם השקיעו בבתים סינגל פאמלי בנגיד אזור אטלנטה לאוכלוסיה חלשה, זה מה שהוא ירגיש בנוח. הוא לא יידע הרבה על בתים לאוכלוסיה חזקה בנגיד בוסטון. אז היועץ יכוון אותך לרוב לאזור שהוא מכיר, וזה לא בהכרח משהו שמתאים לך. לכן אתה משלם לו לתת לך עצה על מה שנוח לו, ולא בהכרח מה שמתאים לך.
&nbsp
צריך המון נסיון כדי לנתח בית כמו שצריך ולדעת אם הוא טוב או לא. צריך לדעת איך למצוא היסטוריה של הנכס, נכסים דומים באזור, ניתוח דמוגרפי של האזור וכו'. יש גם הרבה דברים שאפשר לראות רק כשנכנסים פיזית לבית. זה לא חייב להיות אתה, אלא מישהו שאתה סומך שיכול להכנס לבית, לראות את המצב ולדעת לדווח על בעיות בלי שום אינטרס אישי. מישהו שמוכר לך שירות או את הנכס לא ידווח על בעיות חוץ ממה שנדרש על פי חוק.
&nbsp
אני גר ברוצ'סטר וביחד עם שותפים אנחנו משקיעים פה באזור. אני כבר בעבודה שנתיים, ואני רואה שיש עוד המון מה ללמוד אף על פי שאני עוסק בזה כמעט כל יום. נכנסתי לעשרות בתים שונים וניתחתי מאות בתים. יש המון מידע וצריך לדעת על מה להסתכל. ברגע שחותמים על הבית, כל בעיה שמפספסים בבדיקות נופל עלינו. לפעמים מגלים דברים רק כמה חודשים אחרי הקנייה.
אז נגיד אתה משתמש ביועץ. נגיד ואותו יועץ באמת מומחה, מבין, יודע, מנוסה. ברגע שאתה חותם על החוזה ורוכש את הבית, הוא נעלם. אם יש בעיות חצי שנה אחרי, זה לא בעיה שלו יותר, אלא שלך. לכן הייעוץ זה רק חלק ראשוני בעיסקה. יש לך אחרי זה שנים של עבודה/בעיות שתצטרך עזרה ייעוץ.
לכן מה שיותר חשוב מיועץ זה מנהל נכסים טוב. מישהו שנמצא בשטח, מכיר אנשי מקצוע ואם יש בעיה, הדיירים מתקשרים אליו והוא מטפל בבעיה. זה מישהו שיכול להיות הבדל בין השקעה טובה להשקעה גרועה. הרבה יותר חשוב מיועץ.
&nbsp
אנחנו לא חוסכים באנשי מקצוע. יש לנו מנהלת נכסים שהיא גם ברוקרית. כשאנחנו מוצאים נכס, היא תעבור על הנכס איתנו. היא יודעת בדיוק מה אנחנו מחפשים. אם לנכס יש בעיות, היא תגיד לנו כי אחרי זה יהיה התפקיד שלה לטפל בבעיות. ברור שמשלמים לה על בעיות, אבל זה הרבה יותר רווחי לה נכסים בלי בעיות שלא גוזלים ממנה זמן. לפעמים יש אנשים שיהיה להם מתווך/ברוקר אחד ואיש מקצוע אחר שינהל אחרי זה את הנכס. לנו יוצא יותר קל שאותו אדם יעשה את 2 התפקידים.
&nbsp
חוצמזה, על כל נכס אנחנו שולחים מהנדס שיעבור על הבית ויבדוק הכל. אפילו שראיתי הרבה נכסים, מהנדס יודע מה לבדוק ולתת לנו דו"ח מלא. זה משהו שחובה לעשות על כל נכס רק בשביל השקט הנפשי.
&nbsp
כמובן שיש לי גם את הקבלן שלי. הוא חבר קרוב, שאני סומך עליו בעיניים עצומות. לו אין בעיה (חוקית/אתית/נימוסים) להגיד לי את האמת בפנים. לכן הוא חשוב מאוד בארגון שלנו.
&nbsp
האיש האחרון הקריטי זה העורך דין שלנו. הוא יסודי בצורה מעצבנת. הוא יבדוק כל דבר שיכול להשפיע על הנכס. אני יודע שאחרי שאנחנו חותמים/משלמים על נכס, אף גורם לא יכול לצוץ פתאום ולתת לנו בעיות חוקיות.
&nbsp
יועץ יהיה שם בהתחלה, אבל בשביל נכס טוב צריך צוות שלם שיהיה באזור גם שנה אחרי הקנייה. ברגע שמוצאים צוות כזה, לא צריך להיות באזור כדי לקנות עוד נכסים. אנחנו יכולים לשלוח את המנהלת נכסים לראות נכס חדש שצץ בשוק, אחרי זה לשלוח מהנדס ואז לתת לעורך דין לעשות את כל הבדיקה החוקית.
אז בסופו של דבר יש ערימה של אנשי מקצוע שבודקים את הנכס. כל אחד מומחה בתחום שלו. אז למה להכניס עוד גורם לערימה בשביל ייעוץ? הרבה מהמידע שהוא מספק זה מידע שאני יכול לבדוק לבד מהמחשב. רק צריך לדעת איפה לחפש.
&nbsp
יש לך 0 נסיון בנדל"ן. אז הגיוני להשתמש באיש מקצוע. אבל אותו איש מקצוע רואה את הכסף שאתה משלם לו, ולא בהכרח רוצה בטובתך.
תחשוב על כל התשובות שקיבלת פה בפורום. אף אחד פה לא מקבל ממך תשלום, לכן לאף אחד פה אין שום אינטרס אישי. לפעמים אני מדבר עם שכנים. להם אין בעיה להגיד את האמת, כי למה שיהיה אכפת להם? לאיש מקצוע לפעמים יש אינטרס לייפות את האמת.
 

Boston Guy

New member
שמת לב לכך ש"כל הישראלים" רצים להשקיע באותם ארבעה מקומות?

כשקוראים את ההודעות כאן בפורום בשנים האחרונות, נוצר הרושם שהמשקיעים ה"בתולים" מישראל חושבים שבארה"ב יש רק ארבעה אזורים מטרופוליטאניים שבהם כדאי להשקיע בנדל"ן, לפי דירוג ה"פופולאריות" הבא:
מקום ראשון - אזור קליבלנד באוהיו,
מקום שני - אזור ג'קסונוויל בפלורידה,
מקום שלישי - אזור מטרו אטלנטה בג'ורג'יה,
ומקום רביעי (שנראה שהפופולאריות שלו דעכה בשנים האחרונות) - מטרו מיאמי בפלורידה.

כמעט כל שאלה שנשאלת כאן על ידי משקיע "חדש" - היא בקונוטצייה של אחד מארבעת האזורים הללו.

לעיתים רחוקות מאוד קוראים כאן איזה "קול מהעבר" שמדבר על לאס ווגאס, או מישיגן \ דטרויט (אלו אזורים ש"היו באופנה" לפני 5 שנים, וכנראה ש"סר חינם").

עכשיו - תפתח מפה גדולה של ארצות הברית. תתרשם מהפרופורציות של הארץ הזו - שמשתרעת על פני יבשת שלמה.
מאות גושים מטרופוליטנים.
אלפי יישובים.
איך יכול להיות שכל ישראלי שמדבר על השקעה - מדבר על אותם ארבעה מקומות?
למה אתה חושב שזה קורה?

התובנה שלי בעניין:
"ישראלי" אחד הלך לשם - לפני שבע שנים, שש שנים, או חמש שנים,
כשהמחירים עוד היו בריצפה והשוק היה מלא מציאות - והצליח "לעשות קופה".
ואז הוא הביא חבר, וזה הביא עוד חבר, ותוך זמן קצר חלק מאותם חברים עשו הסבה ל"יועצים" ול"מעאכרים" - ואז צצו "כנסי מידע" בישראל וסירטונים ביו-טיוב... ומשקיעים ש"לא בא להם לעשות את עבודת המחקר לגבי איפה להשקיע" פשוט "הלכו לאיפה שכולם הולכים".
במילים אחרות - כמו בדברים רבים אחרים אצל ישראלים - תופעת ה"עדר".
וכך, תוך כמה שנים בודדות שוק הנדל"ן בשכונות הזולות של כל אחד מארבעת המקומות הללו הוצף במשקיעים ישראלים (ובמעאכרים ישראליים) שמוכרים אחד לשני.

עכשיו, אחרי 4-5 שנים של "מנטאליות העדר", אנחנו רואים את השלב הבא בתופעה. בזמן האחרון כתבו כאן שני חיילים משוחררים שרצים ברחובות בקליבלנד עם חבילות כסף ממענק השיחרור שלהם ומחפשים לקנות נדל"ן.
הם "לא מדברים אנגלית טוב", אבל הם מוקפים "אנשים טובים" שעוזרים להם להיפרד מכספם.
מהנסיון שלי בבועות כאלו - ה"כסף החכם" נכנס בהתחלה, אחר כך נכנס ה"כסף הרשע", אחר כך מגיע ה"כסף התם" - וכשמגיעים אלו שהם "כסף שאינו יודע לשאול" זה אומר שהבועה לפני התפוצצות - וה"חכם" וה"רשע" יוצאים מהשוק, ומשאירים את ה"תם" וה"אינו יודע לשאול" לטבוע עם הספינה.


אני חושב שהטעות שלך, אדי - ולא רק שלך אלא של משקיעים ישראליים רבים כמוך, מתבטאת בשני משפטים שכתבת:

"יש לי בערך 0 ניסיון בנדלן, אפילו בארץ לא הייתי סומך על עצמי להעריך דירה".
וכמה משפטים לפני זה -
"אעשה מחקר לבד לא איפה להשקיע. אלא לאחר שיוצע לי נכס לראות האם הוא טוב".

"כסף חכם" לא משקיע כך.
נכון - לוקח זמן ומאמץ ללמוד תחום חדש.
אם אתה מוכן להשקיע 9000 שקל בייעוץ - תתתחיל בהשקעה של כמה שבועות בלימוד תיאורטי של התחום.
יש באוניברסיטאות און-ליין קורסים לא רעים ועם הרבה פחות BIAS ממה שאתה תמצא אצל "גורואים" בישראל.

למשל - ב UDEMY יש עשרות קורסים בעניין (חלקם מצויינים, חלקם הם פירסומת מוסווה טוב, חלקם פירסומת גלוייה....) - שעולים 10$ לקורס. גם הגרוע שביניהם עדיין יתן לך יותר מידע שיכין אותך לפגישה עם הגורו כדי שתוכל להבין מה הוא אומר ולעשות ולידציה של מה שהוא מוכר לך.
[URL]https://www.udemy.com/courses/search/?q=real%20estate%20investing&src=sac&kw=real%20estate%20investing[/URL]

הקורס הספציפי הזה מומלץ
:[URL]https://www.udemy.com/real-estate-investment-analysis[/URL]
 

MyREAdvisor

New member
יועץ לא יכול להיות אובייקטיבי אם הוא גם משווק

אדי שלום,

שמי אילן בחרי ואני יועץ ומלווה שמקיעי נדל״ן בארה״ב.
יעוץ איכותי צריך להיות נטול אינטרס אישי, לפיכך אם היועץ שבחרת הוא גם מוכר/מתווך בעסקאות יש לו אינטרס שתרכוש דרכו, זה עדיין לא אומר שההשקעה דרכו תהיה בהכרח לא טובה אך עדיף שתלמד קודם על התחום, הסיכונים והסיכויים באפשרויות ההשקעה השונות, יכולת ניהול ושליטה שלך, מיסוי וחוקים מקומיים.
אם אין לך אפשרות להשקיע מעט זמן בלימוד והבנה עדיף שתבדוק את העסקאות שמציעים לך עם גורם נייטרלי מצד ג׳.

אשמח לעזור לך במידה ותרצה,

בברכה, אילן בחרי
054-5555526
www.myreadvisor.co.il
 

naf86

New member
למה שלא יהיה אינטרס אישי ליועץ?

האידיאל זה מצב שבו ליועץ יהיה אינטרס להשיג עיסקה מעולה בשבילך. כלומר ההצלחה של היועץ תלוי באיכות העצה שהוא נותן.
זה לא בעיה שליועץ יהיו אינטרסים אישיים כל עוד זה חופף למטרות של המשקיע.
 

MyREAdvisor

New member
אם האינטרסים משותפים והוא יקבל תגמול לפי הצלחה אתה צודק

אני מסכים איתך שביצוע השקעה באופן כזה ששכרו של היועץ תלוי בהצלחת ההשקעה עדיפה על תשלום מראש של תווך, השאלה אם זה המצב ויש לו אופציה כזו והאם המשקיע מעוניין בשותפות כלשהיא.
 

EddieL1

New member
תודה אילן

תודה על התגובה.

האם תוכל לחוות דעה על רוני אגא בתור איש מקצוע? גם בפרטי זה בסדר.
לא הבנתי את ההבדלה בין ייעוץ לבין מתווך בעסקאות. רוני מציע לקשר ביני לבין מתווך נדלן מקומי שעובד עם החברה שלהם. האם זה נקרא שהוא ניטרלי?
כאילו, ברור שיש לו אינטרס מסויים, אני משלם לו...
 
למעלה