מחפשת רעיונות לפעילויות עצמאיות

Ani15

New member
אם כך, תצטרכי להשקיע אולי קצת יותר

אם לא כלב, אפשר אוגר או דגים או ציפור או מה שאתם יכולים (גם אם זה מעמסה לא קטנה בשבילך).
אם את לא מכירה חוגים בסביבת הבית וביה"ס, תשקיעי קצת יותר מאמץ לחפש אותם: תשאלי בקבוצת הווטסאפ/ פייס של הכתה, של השכונה. הרי אחותו הולכת לחוגים כאלה, אז יש, רק שזה לא בדיוק מה שהוא/ אתם רוצים. אז "אם אין לי מה שאני רוצה, אני רוצה מה שיש". צריך עיסוק לשעות הצהרים? אז הולכים לחוג שהוא לא בפסגת השאיפות כרגע. לפעמים מוצאים תיכוניסטית שתרים חוג D&D או משחקי פנטסיה קטן ליד הבית, מאוד מתאים למכורי המסכים.
הוא טוען שהוא אוהב רק לקרוא בערב? זה די ברור, הרי בצהרים יש לו מסכים, וזה יותר כיף לו. אם לא יהיה מסכים, קריאה כן תתאים. רק שצריך יותר ספרים או ללכת לספריה לעתים יותר קרובות.
יש פתרונות, והם לא קלים. וההתנגדות שלך מסוג "אבל אצלנו אין/ אי אפשר/ הוא לא מסכים" זה בדיוק ליפול לפח שלו. הכי קל מסכים. גם לך. רוצה להוציא אותו מזה? תצטרכי קצת להתאמץ.
 

יהלום29

New member
דווקא יש אוגר..

אבל זה ממש לא תעסוקה. אולי גג 5 דקות.
לגבי חוגים -אכן יש כמה בבית הספר, אבל הם מיועדים בעיקר לילדי צהרון, או יותר נכון לילדות צהרון. רוב החוגים שם בסגנון יצירה וכו. לא דברים שהוא יסכים לעשות. והאוכלוסייה שהולכת אליהן זה ילדי הצהרון -כלומר קטנים ממנו. לא רואה איך הוא יסתדר שם (גם כך כל חבריו הם בשכבה מעליו)
חוג d&d נשמע אחלה. לא מכירה כאלו בסביבה. איך מתארגנים על דבר כזה?
 

Ani15

New member
אוגר צריך תשומי

הוא ממש צריך שמישהו יוציא אותו מהכלוב וישחק איתו כחצי שעה ביום לפחות. ככה האוגר מתרגל לתקשר עם אנשים, אחרת הוא רק משחק בכלוב (וסופו שימות ממחלה או משעמום או משניהם). זה ממש טעות לא לשחק איתו (מנסיון).
לגבי ד&ד - בודקים עם החברים של התכשיט שיש עוד כמה הורים שמעוניינים ומוכנים לשלם, ומפרסמים על לוחות המודעות מודעת חיפוש למנחה. אם יש בסביבתכם אוניברסיטה או מכללה - חפשי שם. זה הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת. לא צריך ציוד, רק מקום ומישהו שמכיר את המשחק ויש לו מספיק דמיון כדי להנהיג סצינות.
 

עדיקים

Active member
כשאת בבית והוא לא בטכנולוגיה מה הוא עושה?

לדעתי זה עניין של ילד דבר ראשון, יש כאלה שאוהבים יותר טכנולוגיה ויש שפחות. הבת שלי יכולה להיות בלי טכנולוגיה ולהעסיק את עצמה, הבן פחות בענין ואוהב יותר טכנולוגיה.
כשהיא הולכת לחברות אחה"צ יש כאלה שהיא משחקת איתן ויש כאלה שמבלות איתה המון בטכנולוגיה.
כשאני נמצאת איתם אני דואגת לגוון להם, אני לא מהאמהות המגבילות אבל כשנראה לי שהם מגזימים אני מנתקת אותם.
כשמארחים חברים אני דואגת שישחקו ולא יהיו כל הזמן עם המסכים.
אבל, כשהם לבד בבית (הקטן עדיין בצהרונית אבל יש ימי חופש שהם נשארים לבד) ואני לא איתם קשה לי לנהל אותם שלא יהיו מול מסכים. באוכל אני לא מרשה והם יודעים וגם כשאני לא בבית הם יכולים להתקשר ולבקש גם באוכל להיות עם מסכים לדוגמא. קשה בניהול בשלט רחוק להניע אותם לעשות גם דברים אחרים.
דבר נוסף, גם ביתי שפחות מכורה טכנולוגית, הגיעה לגיל שהן משחקות הרבה פחות ולכן רואה איך היא וגם חברותיה נשאבות יותר לטכנולוגיה בשעות הפנאי. אין כמו שהיה אצלנו לשחק קלאס/גומי למטה לצערי.
 

יהלום29

New member
בעיקר מציק


באמת שהוא לא ילד שיודע מה לעשות עם עצמו.
לרוב הוא מתקשר לחבר ואז הם נפגשים אצלנו או אצלו לעוד זמן מסכים..
אגב רוב ההורים פה כלל לא מגבילים לפי מה שאני רואה , וזה בערך התעסוקה העיקרית של הבנים בשכונה.
אני מסכימה שאני צריכה להרגיל אותו קודם בשעות שאני נמצאת. אני רק צריכה למצוא לו תחומי עניין, כי כרגע אין כאלו.
 

עדיקים

Active member
הוא לא יורד עם חברים לשחק בכדור אחה"צ?

אצלנו הוא עוד קטן לקבוע עם החברים, למרות שלפעמים יש מפגשים כאלה אבל עדיין מעטים. הבנתי שבכיתה ג' מתחילים להפגש עם חברים למטה למשחקי כדור. זה ממה מציל אותם מהמסכים
.
אני למדתי שהבן שלי שאוהב מאוד מסכים פשוט צריך שאני אדאג לשחק איתו כדי שיעזוב אותם. אני משתדלת לפנות זמן ולשחק איתו משחקי קופסא אחה"צ, אם אחותו במוד לשחק איתו ובבית היא יכולה לשחק איתו במקומי או שכולנו משחקים יחד. תלוי כמה אני עסוקה/פנויה לשחק. זה כייף גדול לשחק איתם
.
 

יהלום29

New member
לא אוהב

הוא לא מתחבר בכלל למשחקי כדור, והוא מאד קלמזי ולא הכי מוצלח בספורט בכלל, ולכן הוא מסרב להשתתף בדברים כאלו.
אני כן שולחת אותו לחוג ספורט לחיזוק (קפוארה) שזה לא תחרותי ולכן הוא מסכים ללכת.
אני אכן משחקת איתו, אפילו די הרבה, אבל יש עוד ילדים בבית שגם הם דורשים שאשחק איתם, אז אני מתחלקת ביניהם. לא כל הזמן שלי מוקדש לו.
 

עדיקים

Active member
מסקנה שלי כמו שכתבו לך כאן למצוא בייביסיטר

למצוא תיכוניסטית, אפילו לחלק מימות השבוע שתעזור ותהיה איתם, תשחק איתם משחקי קופסא ותוציא אותם מהמסכים בעיקר. לא רואה דרך אחרת להוציא אותו עם כל המגבלות שכתבת. אם אין לו שום תחומי עניין גם כשהוא איתך אז למה כשהוא לבד שיצליח להעסיק את עצמו.
ככה גם אחה"צ כשיבקש לראות טלויזיה ואין לך זמן לשחק איתו תוכלי לתת לו.

אני לא מהמגבילות טכנולוגיה באופן כללי אבל כשזה לא חורג מגבול הטעם הטוב אני גם דואגת שיתעסקו בדברים אחרים. הבת שלי באמת ידעה בגיל הזה להסתדר מעולה גם בלי, היום שניהם מכורים הרבה יותר למסכים וכשזה לא מתאים לי ומפריע לי אני דואגת להפריד אותם מהמסך.
כשבאים אליו חברים אני דואגת שלא יהיו במסכים, ואם כן ממש בקטנה (לפעמים צריכים גם את זה). אצל הגדולה באמת נגמרו המשחקים המשותפים בחדר והרבה פעמים הן מוצאות עצמן בטכנולוגיה
.
 
הוא אוהב לגו/קנקס/הרכבות/פליימוביל

אילו משחקים יקרים אבל מי שנתפס אליהם יכול להתאהב ולשבת המון זמן. אני בתור ילדה התחלתי מבניית בתי לגו לפי דגם ועברתי לאדריכלות ממש...
 
אני חושבת שאם את רוצה לאכוף את זה- את חייבת שיהיה

מי שישגיח עליהם, אפילו אם זו רק תיכוניסטית שתהיה שם לדאוג שיאכלו.
אולי אפשר להכין ביחד רשימה של דברים שהם יכולים לעשות ביחד ולחוד כשהם בבית ואת לא.
 

yaelal1

New member
מה שאת צריכה זה בייביסיטר

כולם כתבו לך.
לא מאמינה לך שאצל החברים שלו הם יושבים ״ועושים יצירות״ 3.5 שעות. איזה בן או בת לצורך העניין עושים יצירות למשך שעות???
&nbsp
לא מאמינה שאת משאירה שני ילדים בני 9 לבד בבית כל יום ל3.5 שעות.
אני אומר את זה בבוטות - זאת הזנחה.
הוא צריך להיות בחוגים, הוא צריך השגחה של מבוגר וליווי של מבוגר.
גם אם זה לא יגיע לפיצוץ מחר - זה יתנקם בך בעוד שנה-שנתיים-שלוש.
גם עם הילדה, אגב.
 
למעלה