מחיר של דק ?

פיטנגו4

New member
הרגע, מי שטוב מצליח

מיותרים כל הריבים הללו, שאופיניים לגברים. מילים לא מביאות כבוד, מעשים כן. בסוף מי שמצליח זה מי שעובד טוב, בחומרים טובים, והוא מקצוען אמיתי. אותי מרגיז זה שחאפרים מעיזים להצהיר על מקצועות שהם לא זכאים להם, שאין שום אכיפה וחוק, ולקוחות תמימים מתפתים. הוא כותב על עצמו "עיצוב גינות". ואללה יופי !!! אולי אני אכתוב "פסיכולוגית לילדים". יש לי ילדים, וגם לקחתי להנאתי כמה קורסים אקדמיים בפסיכולוגיה (בממוצע ציונים 97). אז אני פסיכולוגית ילדים, נכון?? יחי החאפריות !!!
 

fireman

New member
אני אולי מתפרץ לתוך דלת פתוחה

אבל במציאות של היום, יש הרבה אנשי מקצוע שיש להם ידי זהב ולא למדו דקה אחת את העבודה בבית ספר מקצועי ועדיין יכולים ועושים אותה טוב יותר גם מאלו שלמדו.... אני יכול להביא אלפי דוגמאות. כולם מתחילים מאיפשהו, מתחילים בקטן, מתמקצעים, צוברים ניסיון, חוג לקוחות וכולי תקווה שגם מצליחים במלאכתם.... לא צריך ללמוד לתואר בשביל להתקין דק וגם לא צריך להיות מהנדס בשביל לדעת לערבב בטון. כולם צריכים להתחיל מאיפשהו.....אז איפה עובר הקו של בין להיות חאפר ללהיות מקצוען או אחרת....מה מבדיל חאפר מממקצוען? כלים של מקיטה? נעלי עבודה?
 
התפרצת לדלת אחרת../images/Emo13.gif

נושא החאפריות,חשוב לכשעצמו,הוא לא העניין בשירשור. אני לא יודע ,להבדיל מפיטנגו,אם מר חיים מהדר בעץ הוא חאפר של עיצוב גינות ,שכן אינני יודע מה הכשרתו בעניין או לחליפין אנשי המקצוע האחראיים מטעמו לנושא,שאולי הם מבריקים מי יודע. הבעיה היא ההטעיה וניצול המדיום האינטרנטי בצורה צינית ע"ח אנשים שלא בקיאים בנושא.ואין כאן תחרות (לפיטנגו) או מדידה למי יש גדול יותר. חאפריות, לטעמי, זה עבודה ללא נוהל מסודר,בלי להתעדכן בחומרים/שיטות/פיתוחים חדשים ובלי קשר לידי זהב או נסיון.אבל זה כאמור,עניין אחר.
 

פיטנגו4

New member
הדלת פתוחה ../images/Emo13.gif

בחיי שאני לא חושבת שהוא מהווה תחרות איתי או עם אתי, שכותבת כאן לפעמים, או עם חיה, שביקרה כאן פעם או פעמיים. שלושתינו למדנו את המקצוע, ולא סמכנו רק על הכשרון והניסיון, כי יש דברים שצריך ללמוד אותם, ושום כשרון או ניסיון לא מחפים על החוסר. אני מתכנוות לצד האדריכלי והעיצובי וגם ההנדסי, פחות לצד של הכרת צמחים - שזה כל גנן יכול לא פחות טוב. גנן זה מקצוע מכובד, (שאף אחד לא יבין אחרת, בבקשה!) פשוט, זה מקצוע אחר, שונה. גנן או איש דקים הוא לא מעצב נוף, ואדריכל נוף הוא לא גנן וגם לא רופא. התחום של עיצוב פנים, למשל, פרוץ הרבה יותר. כל מי שלקחה קורס ערב בויצ"ו, היא "מעצבת פנים"... ומי שלמד שנה מעיז להחריז על עצמו כעל "אדריכל פנים"... זה לא שכל מי שלמד ויש לו תעודה הוא טוב, בפירוש לא,לצערנו, אבל יש דברים שחייבים ללמוד והם לא באים בשום צורה אחרת, אלא בשיעורי סטודיו. שלא נדבר על כך שהתחזות היא עבירה, אבל זה כבר נושא אחר. היה כאן שרשור שאנשים גילו שה"אדריכל" שלהם לא חותם על התוכניות, ושהוא בכלל לא אדריכל רשום (ובטח לא רשוי)...
 
למעלה