יש לך 5 טעויות, קובי
רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת
שבטח אוכל ת'לב שלו על כך שצרפת ככל הנראה תזכה מחר (במקרה הגרוע
היא תהיה מקום שני שהוא באמת הרבה הרבה יותר מאשר מכובד)
נו, זה שחלק מהשם שלו זה המלה צרפת באנגלית,
יבוא ויגיד בכמה האיחור הוא בפועל לעומת תכנון ששכנה של סבא שלו שמעה פעם
מאיזה קבלן, זה לא זה.
יש לך 5 טעויות, קובי
אכן הטעויות מצחיקות, גם אותי, אמנם לאו דווקא מהסיבה שהתכוונת, ועל חוש ההומור שלך אין חולק, אבל הן בכל זאת טעויות.
תחילה אפרט אותן ואח"כ אפרט את העובדות הנכונות, לטובת צעירי הפורום שעלולים לטעות כמוך.
1. לא מדובר ב-4 שנות איחור. טעות מסיבית, כפי שאראה בהמשך.
2. לא טענתי מעולם שהקו לרעננה מאחר ב-25 שנה. שוב טעות קולוסלית שלך, שהיתה נמנעת לו טרחת לחפש בארכיון הפורום.
3. לא "דיברו" על קו החוף הדרומי בשנות החמישים. הקו החל להסלל בתחילת העשור - זהו קו החוף, שנועד מלכתחילה להגיע עד אשדוד. אולם באמצע הפרויקט הוקפאו העבודות ע"י האוצר כך שנעצרו בתחנת ת"א מרכז (1955). למרות ההקפאה, כל התכניות כבר אושרו וכל ההפקעות כבר בוצעו, מה שאפשר עשרות שנים מאוחר יותר את סלילת דרום האיילון. העבודות הופשרו במסגרת תכנית החומש של 2003 וקיבלו את הכינוי "קו החוף הדרומי" כדי להבדיל בין הקטע שהושלם בשעתו לבין הקטע שהוקפא. אבל זה אותו פרוייקט בדיוק, לא פרוייקט נפרד. מאחר שלא היה צורך בהליכי הפקעה ותכנון (כי אלה הושלמו יותר מ-50 שנה קודם) חודשו העבודות עד שהוקפאו שוב ע"י אולמרט המושחת. העבודות חודשו שוב במסגרת תכנית ההאצה של 08 ותכנית נתיבי ישראל של 09 והושלמו כ-57 שנה לאחר הפסקתן.
וואו זה היה ארוך, אבל הטעות שלך כל כך גדולה שלא היתה ברירה. גם את הטעות הזו היית חוסך אילו עיינת בארכיון הפורום, כל הנושא נדון כאן בהרחבה ע"י אנשים שיודעים הרבה יותר ממני, אני רק עשיתי חשבון פשוט.
4. לא מדובר בשמועה, לא משכנה ולא מקבלן. מייד תראה כמה טעית.
5. המקור אינו "בכיר במשק" או כל מקור סודי אחר. אוי כמה שאתה טועה...
ועכשיו העובדות הנכונות:
1. האיחור הוא בדיוק 10 שנים, וזאת כתבתי כאן ברגע שנודע על מועד הסיום 18'.
2. זה לא מבוסס על שמועה אלא על מידע רשמי ומוסמך.
3. מקור המידע הוא... רכבת ישראל!!!!
ר"י פרסמה באתר שלה את כל תכנית החומש, כולל תאריכי סיום. מלבד קו החוף הדרומי, כל האיחורים שכתבתי כאן מאז ועד היום מבוססים על מסמך זה.
מועד הסיום של הקו לרעננה נקבע לשנת 08. בדיוק 10 שנות איחור.
אמנם, ר"י החליפה אתר כמה שנים מאוחר יותר ומחקה את התכנית מהאתר החדש, אבל לרוע מזלה:
א. הכל מתועד בארכיון הפורום.
ב. אני זוכר הכל...
אגב, אם אנו כבר מקשקשים קצת, חשוב להעיר שהפרוייקט האחרון בתכנית החומש היה A1, שנועד להסתיים ב-1.1.09. כלומר שתכנית החומש כולה נועדה להמשך 5.5 שנים. בהנחה שהפרוייקט יסתיים ב-19', האיחור שלו גם כן יהיה 10 שנים.
ואז הפרוייקט היחיד שייוותר מתכנית החומש יהיה הקו לראשון מערב, שהוחלף בפרוייקט עתידי שונה ולכן כנראה שלעולם לא יסתיים.