מו"ד קופסאות עם חוקי BRP
לפני תחילת הפגישה שהייתה היוםלחקבוצה של הבלש (שמומלץ לקרוא עליה בפוסט שלו בפורום זה) הבעתי את תשוקתי לשחק שוב מו"ד קופסאות, בשביל הנוסטלגיה. הבלש סיפר שהוא חשב לכתוב מודול BRP באווירה של מו"ד קופסאות ולערוך סיעור מוחין בפורום. זה כל כך הלהיב אותי שהרמתי את הכפפה ראשון. חבילת דמות מכיוון שמדובר בשיטת כשרונות, הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שבעת יצירת הדמות במקום לבחור סוג דמות נבחר "חבילה" של כשרונות שמתאימה לסוג הדמות אותו אנו רוצים לשחק. אפשר לבחור דברים בנוסף לחבילה ובאישור המנחה אפילו לשנות דברים בתוך החבילה. מכיוון שבמו"ד קופסאות גם גזעי דמויי האדם הם סוגי דמויות, עשיתי חבילה אחת לכל גזע. לוחם: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק, מיומנות במגן, רכיבה ומיומנויות פיזיות. גנב: החבילה תכלול את המיומנויות המקבילות ל"כשרונות גנב". קוסם: החבילה תכלול את תורת הנסתר, שיקויים, לבלרות ולחשי קסם (עוד על קסם בהמשך). כוהן: החבילה תכלול את תורת הנסתר ו\או תורתו של הכוהן, כישורים כגון הטפה או אורטוריה ולחשי כוהנים. גמד: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לגמדים), מיומנות במגן ומיומנויות של עבודה באבן ומתכת. אלף: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לאלפים), מיומנויות הקשורות ביערנות ולחשי קסם. זוטון: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לזוטונים) ומיומנויות של חמיקה והתחבאות. שחקן שבוחר את אחת משלוש החבילות האחרונות גם מגלגל תכונות בצורה שונה, שתתאים לטווחי התכונות של דמויי האדם. לא עבדתי על זה עדיין, אבל זה חייב להישאר מאוזן. לחשים בני אדם יכולים ללמוד לחשים רק אם עוצמתם היא 16 ומעלה. אלפים יודעים לחשים תמיד. גמדים וזוטונים אינם יכולים ללמוד לחשים. בעת יצירת הדמות, בן אדם עם עוצמה של 16 או יותר בוחר בין לחשי קסם ללחשי כוהנים. לחשי קסם לא ניתן להטיל בזמן שלובשים שריון. לחשי כוהנים מחייבים סמל קודש, וניתנים רק למי ששומר על אורח חיים דתי וגוזר על עצמו שבועות מסוימות כמו לדוגמה הימנעות משפיכת דם. עקרונות והגבלות אלה משתנים בין אמונה לאמונה. בעת יצירת דמות, אלף יבחר מספר לחשי קסם. אלפים (ורק הם) יכולים להטיל לחשים בזמן שהם לבושים בשריון אלפים או ללא שריון. בכל שריון אחר, הם אינם יכולים להטיל לחשים. חוקי הטלת הלחשים שהבלש פרסם פה (מה שנקרא sorcery) לא מתאימים פה לדעתי. במקום זה אני מציע להשתמש בשיטה אחרת משם, שנמצאת גם בRunequest ונקראת magic. בקיצור רב אסביר כי בשיטה זו מתייחסים לכל לחש כאל מיומנות רגילה עם אחוזים כאשר ערך הבסיס שווה לתבונה. כך יכולות דמויות המשתמשות בקסם לבחור לחשים, לתת להם נקודות ולשפר אותם בדיוק כפי שדמויות ללא לחשים משפרות כישורים אחרים שלהן. התיאור המלא נמצא בספר השיטה, שאאל"ט ניתן למצוא ברחבי האינטרנט. ישנה שם גם רשימת לחשים שעליהם ניתן כמובן להוסיף. אפשר לחלק אותם ללחשי קסם, לחשי כוהנים ולחשים האפשריים לשני הסוגים, כאשר הקווים המנחים הם שריפוי מוגבל לכוהנים, לחשים התקפיים מוגבלים בד"כ לקוסמים והרפרטואר של הקוסמים גדול ומגוון יותר. משוב ורעיונות נוספים ניתן לפרסם בתגובות.
לפני תחילת הפגישה שהייתה היוםלחקבוצה של הבלש (שמומלץ לקרוא עליה בפוסט שלו בפורום זה) הבעתי את תשוקתי לשחק שוב מו"ד קופסאות, בשביל הנוסטלגיה. הבלש סיפר שהוא חשב לכתוב מודול BRP באווירה של מו"ד קופסאות ולערוך סיעור מוחין בפורום. זה כל כך הלהיב אותי שהרמתי את הכפפה ראשון. חבילת דמות מכיוון שמדובר בשיטת כשרונות, הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שבעת יצירת הדמות במקום לבחור סוג דמות נבחר "חבילה" של כשרונות שמתאימה לסוג הדמות אותו אנו רוצים לשחק. אפשר לבחור דברים בנוסף לחבילה ובאישור המנחה אפילו לשנות דברים בתוך החבילה. מכיוון שבמו"ד קופסאות גם גזעי דמויי האדם הם סוגי דמויות, עשיתי חבילה אחת לכל גזע. לוחם: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק, מיומנות במגן, רכיבה ומיומנויות פיזיות. גנב: החבילה תכלול את המיומנויות המקבילות ל"כשרונות גנב". קוסם: החבילה תכלול את תורת הנסתר, שיקויים, לבלרות ולחשי קסם (עוד על קסם בהמשך). כוהן: החבילה תכלול את תורת הנסתר ו\או תורתו של הכוהן, כישורים כגון הטפה או אורטוריה ולחשי כוהנים. גמד: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לגמדים), מיומנות במגן ומיומנויות של עבודה באבן ומתכת. אלף: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לאלפים), מיומנויות הקשורות ביערנות ולחשי קסם. זוטון: החבילה תכלול מספר מיומנויות נשק (עם דגש על מה שאופייני לזוטונים) ומיומנויות של חמיקה והתחבאות. שחקן שבוחר את אחת משלוש החבילות האחרונות גם מגלגל תכונות בצורה שונה, שתתאים לטווחי התכונות של דמויי האדם. לא עבדתי על זה עדיין, אבל זה חייב להישאר מאוזן. לחשים בני אדם יכולים ללמוד לחשים רק אם עוצמתם היא 16 ומעלה. אלפים יודעים לחשים תמיד. גמדים וזוטונים אינם יכולים ללמוד לחשים. בעת יצירת הדמות, בן אדם עם עוצמה של 16 או יותר בוחר בין לחשי קסם ללחשי כוהנים. לחשי קסם לא ניתן להטיל בזמן שלובשים שריון. לחשי כוהנים מחייבים סמל קודש, וניתנים רק למי ששומר על אורח חיים דתי וגוזר על עצמו שבועות מסוימות כמו לדוגמה הימנעות משפיכת דם. עקרונות והגבלות אלה משתנים בין אמונה לאמונה. בעת יצירת דמות, אלף יבחר מספר לחשי קסם. אלפים (ורק הם) יכולים להטיל לחשים בזמן שהם לבושים בשריון אלפים או ללא שריון. בכל שריון אחר, הם אינם יכולים להטיל לחשים. חוקי הטלת הלחשים שהבלש פרסם פה (מה שנקרא sorcery) לא מתאימים פה לדעתי. במקום זה אני מציע להשתמש בשיטה אחרת משם, שנמצאת גם בRunequest ונקראת magic. בקיצור רב אסביר כי בשיטה זו מתייחסים לכל לחש כאל מיומנות רגילה עם אחוזים כאשר ערך הבסיס שווה לתבונה. כך יכולות דמויות המשתמשות בקסם לבחור לחשים, לתת להם נקודות ולשפר אותם בדיוק כפי שדמויות ללא לחשים משפרות כישורים אחרים שלהן. התיאור המלא נמצא בספר השיטה, שאאל"ט ניתן למצוא ברחבי האינטרנט. ישנה שם גם רשימת לחשים שעליהם ניתן כמובן להוסיף. אפשר לחלק אותם ללחשי קסם, לחשי כוהנים ולחשים האפשריים לשני הסוגים, כאשר הקווים המנחים הם שריפוי מוגבל לכוהנים, לחשים התקפיים מוגבלים בד"כ לקוסמים והרפרטואר של הקוסמים גדול ומגוון יותר. משוב ורעיונות נוספים ניתן לפרסם בתגובות.