אם זה לא עולה להם - הם מאבדים את המוטיבציה לטרוח ולהשתפר
ברמת האבחון. וזה, כאמור, במקרה הטוב. במקרה הרע, מכיוון שהם אפילו מרוויחים מזה, יוצא שיש להם מניע לאבחן לא נכון. מה גם שבדרך כלל לקוח יחזור לאותו מוסך לגבי בעיה מתמשכת.
וכן, לדעתי בעל מקצוע צריך לשאת בעלות כשהוא טועה. למה כשמוסכניק לא זהיר טוחן לי הברגה בנאבה, כי הוא התעצל להבריג את הכריכות הראשונות של הבורג ביד, העלות צריכה ליפול עלי? למה כשהוא לא טורח לעשות בדיקות מבדלות, העלות צריכה ליפול עלי? בקיצור - למה חוסר המקצועיות שלו, ודמי הלימוד שלו, צריכים ליפול על הלקוח?
ואפשר גם אחרת - רציתי להעביר קווי תקשורת בבית על בסיס תעלות של קווי טלוויזיה. קיבלתי הצעת מחיר מחשמלאי והוא הגיע לעבוד. הוא הצליח להעביר רק קו אחד מתוך ארבעה, בגלל שהצנרת ישנה וכנראה כבר סתומה בפסולת או נמעכה בשיפוצים שונים. הוא לא גבה ממני כסף על כבלי התקשורת שהוא הרס בניסיון להחדיר אותם בכח דרך הצנרת, ולא גבה כסף על הקווים שהוא לא הצליח להעביר. הדבר היחיד שהוא אמר, והיה מקובל עלי, שעל קו אחד הוא גובה מחיר אחר מאשר על עבודה שכוללת ארבעה קווים, בגלל שהזמן והדלק שלקח לו להגיע אלי נשארו זהים.