מונטי פיית'ון והגביע הקדוש

  • פותח הנושא LCD1
  • פורסם בתאריך

LCD1

New member
מונטי פיית'ון והגביע הקדוש

שלום אני חדש אתמול ראיתי בפעם הראשונה את הגביע הקדוש מהתחלה ועד הסוף (עד אז ראיתי כמה קטעים מתוכו) אני חייב להגיד שהסרט מעולה וממש מצחיק. אהבתי במיוחד את האביר השחור, הקטע עם המכשפה- שהיה לדעתי הכי חזק בסרט,הצרפתים שזרקו בעלי חיים ובמיוחד בהתחלה את הפרה, האבירים שאומרים ניי! ושלוש השאלות שהיה קטע מעולה במיוחד- מה הצבע האהוב עלייך? כחול, אממ.. לא! אהה... רק מה שאיכזב אותי בסרט זה הסוף, חבל שהם לא המשיכו עוד כמה דקות עד שארתור והאבירים כובשים את ארג' וכמעט מגיעים לגביע הקדוש- ואז השוטרים תופסים אותם. הסיום לדעתי היה די מפוספס. מה דעתכם?
 
זה אכן סיום די שנוי במחלוקת

גם אותי הוא ביאס בפעם הראשונה שראיתי אותו. נו, יאללה, שיגיעו כבר לגביע אחרי כל הצרות... אבל זה סיום מאד פייתוני - הם לא מוכנים לקחת משהו ברצינות עד הסוף, אפילו את העלילה של עצמם, ובראייה יותר רחבה (ואחרי כמה צפיות) אני מסכים איתם. כאילו, אם היה סוף "סטנדרטי" והיו צגיעים לגביע, או אפילו אם ברגע האחרון זה היה נכשל באופן קומי, אז זו לא חוכמה. מה שהם עשו היה לפרק לגמרי את כל הסרט ממשמעות, וזה יפה, צנוע וחדשני. וחוץ מזה הם גם צוחקים על עצמם, על הנטייה שלהם לעצור כל מערכון בשוטר שנכנס ומודיע "תפסיקו מיד את המערכון!". פה הם עצרו סרט שלם באותו טריק מטומטם. הנה תראה דוגמא: http://www.youtube.com/watch?v=y05EmK66Gsk אה, וחוץ מזה נגמר להם הכסף לצילומים. בקושי הצליחו לארגן ניצבים לשוט האחרון.
 

Number 9

New member
../images/Emo58.gif שתי הודעות מעליי... ../images/Emo3.gif

עוד לא הבנתי מה הקטע עם האבירים שאומרים ני... אבל הסרט ממש נחמד, לפחות הקטעים מתוכו שאני ראיתי. הסצנה עם ה-3 שאלות אכן הייתה טובה.
 

Skyller

New member
האבירים שאומרים ני

אולי הדמות (יותר נכון, קבוצת הדמויות) האהובה עלי של מונטי פיית'ון. אבל באמת, מי חושב על שטויות כאלו??? כאילו, אבירים שכל פעם שהם אומרים 'ני' יש לזה כזו השפעה... והכי מצחיק- שהם משנים לעצמם את השם לאבירים שאומרים אקי אקי אקי פטאנג בלה בלה בלה... (או 'האבירים שעד לאחרונה אמרו ני')... מעולה! אגב, זה נכון שבגסרת הדי-וי-די יש כתוביות שייקספיריות?
 

chatenoire

New member
ועדיין לא הצלחתי לפענח...

...אם מדובר במחזה אמיתי של שייקספיר או עריכה של תסריט "הגביע" ברוח שייקספירית, או משהו אחר לגמרי.
 

Ambious

New member
לא ישבתי וקראתי את הכל מן הסתם, אבל אאל"ט

זה כתוביות של הנרי השמיני מהתחלה ועד הסוף
 

Y. Welis

New member
זו פרודיה שכתבו אנשים שקראו את האגדות האלה

לעומקן (והמצאות מבריקות כמו The Book of Armaments, שבו כביכול מתואר רימון היד הקדוש...), ראו סדרות תיעודיות על הנושא (כמו עם הפרופסור שמחוסל לקראת הסוף), ובכלל טבלו בספרות ימי הביניים. טרי ג'ונס (האביר עם השפם הארוך ובד"כ נשים מבוגרות היסטריות), אפילו כתב כמה ספרים על צ'וסר וימי הביניים, וגם הנחה סידרה תיעודית על חיי היום יום של איכרים, אבירים, נזירים ועוד בעלי מקצועות ידועים (שודרה בזמנו בחינוכית ובערוץ 33 וגם ב-BBC PRIME). אגב ג'ונס, הוא הופיע בסרט קצת קרוב למשפ' מונטי פייטון, בשם 'אריק הוויקינגי', שכמו סרטי קרובים אחרים ('צהוב הזקן' ו'בולשוט') לא הצליח כ"כ, אבל היה מקורי.
 
למעלה