מה עושים עכשיו?

Shlosi

New member
מה עושים עכשיו?

עבדתי בחברת אבטחה בתפקיד אבטחת מוסדות חינוך. בחוזה היה כתוב שאני מחוייב ל11 חודשי עבודה, ובמקרה ואני עוזב לפני אהיה מחוייב בקנס ש 100 שעות עבודה כלומר 2500 שקלים. עזבתי לאחר 4 וחצי חודשים והורידו לי את מרבית הסכום כקנס. עד כאם זה בסדר כי הייתי מחוייב לכך. אבל... עברתי הכשרה של 3 ימי אימון בנשק במטווח ולא קבלתי עליהם לא תשלום שעתי ולא תשלום על הנסיעות. קבלתי תשלום גלובלי של נסיעות ע"ס 468.60 בעוד שהנסיעות עלו לי כ23 שקלים בחודש, אז ציפיתי לקבל את המקסימום לפי החוק של 21.14 ליום ולא קבלתי (עבדתי 24-25 ימים בחודש). ביום העצמאות לפי מיטב ידיעתי אמורים לקבל 200% משכר הבסיס וקבלתי רק 150%. עוד מספר דברים שפחות מעניינים את הציבור, ודבר אחד נוסף שמעל 186 שעות חודשיות אמורים לקבל 125%, ואני עבדתי במהלך החודשים האלה מינימום של 230 שעות בחודש עד 165 בחודש, וקבלתי שכר רגיל (כולל שעות נוספות) אך ללא התוספת הנ"ל. כמו כן, עקב טעות אנוש וודאית באחד החודשים קבלתי משכורת רק ב15 לחודש ולא ב9 כפי שהחוק אומר. מחר אני בא למשרד להזדכות על הציוד והנשק. מה כדאי לעשות? איך אני יכול לקבל את מה שמגיע לי? דבר אחד חשוב, אני לא שש לתבוע אוץם או לקבל יותר ממה שמגיע לי, אבל אני רוצה לקבל כל שקל שעבדתי בשבילו. מישהו יכול לעזור?
 

24 עומר

New member
מבלי להיות מומחה גדול

1. מגיע לך תשלום בעד ימי ההכשרה לך ויש חברות שמשלמות את זה. אלא אם מדובר על אבחון ולא על הכשרה שאז לא מגיע לך שכר בימים אלו. אני בטוח שהכשרת מוסדות חינוך הינה הכשרה לכל דבר ולכן חייבים היו לשלם לך בגין ימים אלו. 2. ניכוי בעד דמי ההכשרה - מותר וכל עוד הניכוי הינו סביר, ידוע ומוסכם מראש לא תנצח בקרב הזה. אבל סתם לצורך הידיעה שלך הכשרת מאבטחי מוסדות חינוך עולה כ 400 ש"ח ליום כלומר שילמו עליך 1200 ש"ח ולא 2500 ש"ח!!! ולכם אם תתבע יש סיכוי שתקבל לפחות 1000 ש"ח בחזרה. 3. נסיעות - זכותו של המעסיק לשלם לך לפי עלות חופשי חודשי ולא לפי התקרה היומית 4. אין בחוק דבר כזה שנקרא 200% בטח לא בהסכם הקיבוצי של חברות השמירה. יום העצמאות זה כמו שבת 150% 5. לגבי השעות החודשיות שעבדת , תתיעץ אני לא בקיא בזה. לדעתי אסור היה מלכתחילה להעסיק אותך כמות כזאת של שעות 6. שכר חייב להיות משולם עד ה9 לכל חודש לא כתבת איך משלמים לך בהעברה בנקאית או בצ'ק כי אם זה בצ'ק סביר להניח שהתאריך על הצ'ק היה 9 לחודש והם יטענו שאתה לא לקחת את הצ'ק בזמן למרות שהוא היה מוכן בזמן... בהעברה בנקאית קל יותר להוכיח למרות שאני חייב להגיד לך שבתי הדין לא ממהרים לשלם הלנת שכר אם בכלל בטח לא על איחור של מס' ימים שנעשה בתום לב.
 

dobhy46

New member
שלום לכם

לידיעתכם הרבה או המעטה א - יש בחוק במשק בארץ ישראל ובמשרד העבודה את החוק על 200 אחוז שבתות וחגים או שעות נוספות , זה שחברות ההבטחה גונבות אותנו והמדינה מעלימה עין זה חמוד מאד . ב - ימי ההכשרה בקורסים לא חייבים להיות על הגב שלנו , אנו לא הולכים מרצוננו בזמננו הפרטי ועל חשבון כיסיינו הפרטי וזה שלא מחזירים את מלא התשלום זה חמור. ג - בישראל יש חוק שיש לשלם שכר בין ה-1 לחודש עד ה- 9 לחודש ולא יאוחר זה שהחברה משלמת ב- 10 ומעלה היא מרוויחה 112 % בבנק על כל יום שלא קיבלת השכר. הבנתם את זה?
 

dobhy46

New member
ועוד

אחרי בדיקה קצרה התברר שאם תלך לתביעה תקבל את כל מה שמגיע לך אז כך שאין לך מה להיות מודאג
 

24 עומר

New member
הבעיה הם לא החברות אלא המדינה.

עם כל הכבוד, אבטחת מוסדות חינוך ממומנת ע"י המדינה ומשולמת על ידה וע"י הרשויות המקומיות. אבל הסכום המשולם לחברות הוא כזה שבכדי לשרוד הם חייבים לרמות את העובדים. אז אולי הגיע פעם אחת הזמן להסתכל על המערכת בצורה רחבה ולדרוש שהמדינה תשלם סכום כזה שייאפשר לחברות לשלם לעובדים שלהם את כל התנאים הסוציאליים כוללל עבור ימי ההכשרה ובמידה וותתפס חברה שהיא לא משלמת את כל הדברים שהיא חייבת למרות שהיא מקבלת עבור זה כסף, פשוט לסגור אותה!!! לדעתי לא הגיוני לדרוש מחברות שישלמו מצד אחד את כל התנאים לעובדים מצד שני עפ"י חוק משלמים לחברות תעריף שברור שהם לא יכולים לעמוד בזה....!!
 

24 עומר

New member
לצערי אין חוק בארץ המחייב לשלם לעובדי אבטחה

200% עבור שום דבר המקסימום הוא 150% גם ביום כיפור!
 

24 עומר

New member
אתה יכול להפנות אותי לחוק של 200%??

כי אני חיפשתי וכל מה שניתקלתי (בטח כאשר היה מדובר על עובדי אבטחה) היה תשלום של 50% בימי שבת וחג.
 

dobhy46

New member
עומר היקר

בוקר טוב אני עובד באבטחה משנת 1980 אז היה חוק שמומש עי משרד העבודה וקיבלנו 200 % על שעות שבת וחגים _שעות נוספות זה שהמעסיק שלח גונב ממח שעות זה דבר אחר לגמרי . אך זה נמצא בחוק במשרדי התמת
 

24 עומר

New member
אתה ממש טועה!!!

החוק הוא 150% תוספת שבת. קיימים סקטורים במשק שמשלמים יותר עפ"י הסכם קיבוצי או חוזים כאלו ואחרים. זה לא חוק אלא עפ"י הסכם. לדוגמא: במד"א משלמים 125% למשמרת ערב 150% למשמרת לילה 200% בשבת ו250% ביום כיפור וליל הסדר. זה חוק? זה מחייב את כולם? לא. זה ההסכם שח עובדי מד"א עם ההנהלה שלהם וככה זה מחייב לגביהם. אתה אולי מתכוון לתשלום שעות נוספות בשבת שמעל לשעתיים נוספות בשבת מגיע לך 200% עליהם אבל רק במקרה של שעות נוספות לא יודע מה היה ב1980 אבל אנחנו לצערי כפופים להסכם קיבוצי של חברות השמירה שמחייב לשלם לנו רק 150% בשבת ולא יותר. אני מצ"ב לך את לשון החוק מתוך אתר של קו לעובד (אני מניח שהם מבינים קצת בנושא...) שעות שבת 36 שעות רצופות שכוללות בתוכן 24 שעות שבת מכניסתה ועד צאתה. מי שעבד בחג זכאי לגמול בשיעור 150% משכר יום עבודה, ובנוסף, ליום מנוחה חלופי. שתי שעות נוספות ראשונות בשבת - 175%. כל שעה נוספת מעבר לכך-200%.
 
150%, 200%, 250%.

על עבודה ביום חג או שבת יש לשלם 150% מהשכר הרגיל. על עבודה ביום הבחירות 200%. במקרה שהעובד נדרש לעבוד ביום חג, הוא זכאי לתשלום של 250%: 150% עבור העבודה, 100% עבור יום החופש שהפסיד. במקרה שהעובד בחר מיוזמתו לעבוד בחג, הוא לא זכאי לפיצוי על יום החופש שהפסיד.
 

24 עומר

New member
112% אחוז?? אח שלי אני חייב את הכתובת של הבנק

בנק שנותן 112% ריבית ליום!!! ותשמע זה לא בנק זה מפעל הפיס!!! כלומר, אם יש לך 1000 ש"ח בחשבון העו"ש למחרת יש לך 2120 ש"ח ...?! אני חייב את הכתובת של הבנק הזה, אח שלי, אני הולך להיות מליונר תוך חודש!!! מה אכפת לי מהאבטחה, עם בנק כזה תוך חודשיים מקסימום שלוושה אני הולך לקנות את חברת השמירה...יאללה אחי שחרר לי את הכתובת אל תהיה כזה תן גם לנו להרוויח ...
 
למעלה