מה נהוג כשיש ילד עם אלרגיה בגן?

עונה בתור גננת


כאשר היו לי ילדים עם רגישות או אלרגיה- הדברים לא נכנסו לגן אלא אם זה לא עניין של סכנת חיים.
&nbsp
כאשר הייתה לי ילדה עם אלרגיה לחלב- זה היה ברמה של פצעונים ועל כן פשוט נמנענו לתת לה דברים עם חלב והיא אכלה רק דברים פרווה. ההורים שלה הביאו לנו חלב סויה ובימי הולדת דאגנו תמיד לבדוק מול ההורים של הילד החוגג מה הם מתכננים להביא ובמידת הצורך ביקשנו מההורים של הילד האלרגי להביא לו תחליפים דומים.
&nbsp
אני חושבת שזה נחמד להתחשב ולקחת בחשבון את הילדים האלרגנים. טיפת מאמץ ואפשר למצוא להם דברים שיעשו להם טוב בלב ושגם כולם יהנו מהם.
&nbsp
 

kramerkaren

New member
יש "מה נהוג" ויש "מה מכבד"

וכל אחד מאיתנו פועל לפי רמת הנוחות ומוכנות שלו.
מבחינתי הכי מכבד ונכון זה מה שאת מציעה - להכין את כל האוכל על מנת שיתאים לכולם. אני ל איודעת אם זה ריאלי בגן שיש אחד רגיש ללקטוז, 2 רגישים לגלוטן, 1 אלרגי לפול ועוד 3 לאגוזים..... אבל כשמדובר הילד אחד? נראה לי בסיסי.
אני הייתי מעלה את ההצעה שלך, כי באמת שאין שום בעיה לארגן תחליפים ראויים באותו אפס מאמץ. להפך - יותר קל לארגן בורקסים בבוקר ולא פיצה.
ולגבי עוגה - פשוט ממיסים שוקולד מריר עם שמנת צמחית וקצת סוכר. הכי פרווה שיש.
&nbsp
&nbsp
 
אני יכולה לספר לך מניסיון אישי

שבתור אחת שאוהבת לארח, אירחתי פעמים רבות עם תפריט נטול גלוטן ודל לקטוז (אם יש מי שאלרגי לחלב ברמה מסכנת חיים זו בעיה אחרת, אבל לרוב זה לא הסיפור), עם התחשבות נוספת בהעדפות אישיות של אנשים, וגם בפעמים שאירחתי בסביבות 20 אנשים לא רק שלא היו תלונות, מי שלא ידע לא חשב לרגע שיש כאן שוני קולינרי והיו גם מי שכעיקרון ידעו אבל "שכחו" לאור הטעם של מה שהוגש. בארוחות מהסוג הזה יכלו להתארח אצלי גם רגישים לאגוזים ולבוטנים ולפול, רגישים לסויה היו נדרשים לוותר על חלק מהמנות, אבל עם הרוב היו מסתדרים.
&nbsp
וזה כשמדובר בתפריט מבוגרים "מתוחכם". אצל ילדים כשבסך הכל מדובר על לדאוג לכמה מרכיבים שמיועדים לארוחת בוקר בגן + עוגה זה בכלל לא אמור להיות מסובך.
&nbsp
&nbsp
 

kramerkaren

New member
אני מסכימה לגמרי

ונוהגת כמוך. אבל יכולה להבין למה מגוון דרישות מלחיצות אנשים.
 

kmiki

New member
תראי מה זה האנושות

במקום שהמסגרת תכיל את השינוי הקטן הזה, כולם צריכים לשבור את הראש.
אני לא מבינה את הגננת שלכם, זו האמת.
אז ככה, היות ואני יודעת שאת מגיעה ממקום תמים וללא זדון, אני אנסה לעשות סדר.
אם יש ילד עם אלרגיה למוצרי חלב, היה מן הנכון שהגננת תחליף את הפיצה בבורקס תפוחי אדמה (אלוהים ישמור לאן הגענו שזה מה שמגישים בגןם ילדים ביום הולדת במקום אוכל נורמלי) לכל ילדי הגן בימי ההולדת.
מן הנכון שכל ההורים בגן יקבלו מתכון לעוגת יום הולדת ללא חלב (אני טבעונית ואומרת לך שיש לי מתכונים מעולים לעוגות בלי ביצים וחלב ולא תזהי בכלל שהעוגות האלו שונות משלך), ושכולם יטרחו להכיל את הילד.
&nbsp
הפתרון הנכון הוא שכולכם תחליטו ביחד שלא מכניסים מוצרי חלב במסיבות יום הולדת, ותכילו את הילד המתוק והקטן, שלא יצטרך להרגי ששונה מכולם כל הזמן בגלל שיש לו לארגיה למוצרי חלב, שהם גם ככה לא בריאים לאף ילד או מבוגר, כי בואי נודה באמת, סיימנו לינוק בגיל שנתיים, וגם אז ינקנו רק מאמא שלנו, אל מאמהות של בעלי חיים אחרים.
 

AlicePJ

New member
לא אכנס לויכוח של הרגלי אכילה, אבל מה שכתבת

בשורה האחרונה פשוט לא נכון אבולוציונית. אכן אנחנו בעלי החיים היחידים שממשיכים לצרוך חלב אחרי גיל הינקות, אבל אנחנו גם בעלי החיים היחידים שכותבים והולכים על 2 ועושים עוד המון דברים ששאר בעלי החיים לא עשו. זאת לא נקודה שיש לה משמעות כלשהי.
ואכן, עד לפני כ- 10 אלף שנה לא יכלנו לעכל מוצרי חלב מעבר לגיל הינקות, אבל אז התפתחנו אבולוציונית (*חלקנו, יש אסייתים שלא התפתחו ככה ואכן לא יכולים לצרוך חלב) ובעקבות השינוי הזה בתזונה בני האדם פרחו והתפתחו ופתחו יתרון עצום מאוד על כל שאר בעלי החיים בעולם, יתרון שנמשך עד היום.
אכן, יש אנשים שרגישים לזה, ואפילו אנשים שאלרגים לזה. אותם אנשים צריכים להמנע ממוצרי חלב. אבל אנשים רגילים אשר לא פיתחו רגישות או אלרגיה? שיהנו מהיתרון האבולוציוני שלהם! כמו שיש הרבה אנשים שאלרגים לאגוזים, בוטנים וכו' ואת לא אומרת שזה לא בריא רק בגללם, או אנשים שאלרגים לשמש (באמת יש כזה דבר!) ואת לא אומרת שעכשיו כל האנושות צריכה להפוך יום ללילה ולילה ליום.
אם את בוחרת לא לאכול כל מיני מוצרים כי את הגעת למסקנה שעבורך זה עדיף ולך זה עוזר - אחלה. אני האחרונה שאשכנע או ארצה לשכנע טבעוניים או צמחוניים או דתיים לשנות את הרגלי האכילה שלהם. שיהיה לכולם בתאבון. אבל אין צורך להמציא תירוצים ביולוגיים כשאלו לא קיימים, זה רק מחליש את כל הנקודה שלך לדעתי. ואני כן מסכימה עם כל מה שכתבת בהודעה שלך, מלבד המשפט האחרון ומלבד מה שכתבת על עוגות טבעוניות. מצטערת, זה לא אותו דבר ולא יהיה אותו דבר. את יכולה להגיד שזה יותר טעים לדעתך אבל רוב האנשים ישר מזהים מאכלים טבעוניים ולפחות אני לא אוהבת אותם בכלל.
 
אגב, אצלנו בגן כשיש יום הולדת

ההורים מביאים לכל הילדים ארוחת בוקר (לפי רשימה של הגננת - ירקות, חומוס, לחם, וכו׳) ועוגה. אין אצלנו ארוחת בוקר של הגן, אלא מביאים מהבית - ובימים שיש יום הולדת מודיעים להורים של הילדים האחרים לא להביא ארוחת בוקר. כך שזה קצת מתקזז מבחינת ההוצאה (גם אם לא לגמרי). בכל מקרה זה נראה לי בריא יותר מפיצה או בורקס - וגם משביע ומזין יותר.
 
והילדים, כמובן, לא מתלוננים כי זה מה שהם רגילים

לקבל במסיבה.
גם בגן הפרטי הקודם הייתה רשימה (לפני עשר שנים) אבל היא הייתה משהו כמו שתי שקיות דובונים, שקית ביסלי, וכו׳...
 

שלגיה73

New member
אני הייתי מתעקשת להחליף את הבורקס/פיצה במשהו בריא יותר

בורקס בעיני זה דבר ככ מזיק בריאותית שלא הייתי מוכנה שהילדים שלי יאכלו ככ הרבה פעמים בשנה סתם
אפשר להחליט שמכינים ארוחת בוקר משודרגת וסלט פירות לקינוח, זה קצת יותר עבודה לכל הורה פעם בשנה והרבה יותר בריאות לכל הילדים
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני חושבת שיצא איזה חוזר מנכ"ל

שמחייב שלימי הולדת יביאו אוכל יותר בריא.
&nbsp
בגן של הקטן שלי ביום הולדת ההורים היו מביאים ירקות חתוכים, פיתות, גבינה לבנה, חומוס.
לא פיצה ובטח לא בורקס.
&nbsp
&nbsp
 
הם צמצמו ממתקים

יש ירקות, תירס, ביצים קשות, וגם משהו חם שזה בורקס או פיצה. גם בעיני זה מיותר, הדנה אין מה לדבר על זה. אבל בשנה הבאה בפירוש אדבר על הנושא. אולי זה בגלל שאסור גבינות?
 

michal@gal

Active member
מנהל
לא נראה לי קשור לאיסור הגבינות

לא מבינה את ההתעקשות על משהו חם שבטח שעד שהילדים יאכלו אותו כבר יהיה קר, בטח לא על פיצה לארוחת בוקר.
&nbsp
&nbsp
 
דעה של אורחת מהצד

אין לי ילדים, אבל יש לי מגבלות קולינריות משלי, ואני חייבת לומר שאני לא מבינה את הגישה הכללית הזאת - כמו שכתבו כאן לא אחת וכמו שאנה הציעה בעצמה - מה הבעיה לקנות לכל הילדים בורקסים במקום לכולם פיצה ורק לילד הזה בורקס? ולמה לקנות חבילה ולא בורקסים בסופר? מבחינת היערכות כללית זה נראה לי יותר פשוט כולל מבחינת עלויות (אפשר לקנות את הבורקסים בערב לפני, ברוב הסופרים המוצרים במאפית עולים חצי מחיר בסוף היום). גם מבחינת הילד כאמור זה הרבה יותר חכם - למה שהוא ירגיש חריג בסיטואציה שאפשר למנוע את זה ממנו? ומי אמר שפיצה זה הרבה יותר כיף לילדים? מהניסיון שלי עם ילדי גן, לא כאמא אמנם אבל הניסיון קיים, כל עוד זה טעים להם זה פחות משנה מה מגישים וגם - ילדים שלומדים מגיל צעיר שיש להם חבר עם מגבלות קולינריות, בהרבה מקרים מבקשים מראש להתחשב בו. בפורום הרלוונטי הפתיע אותנו לא אחת עד כמה הרגישות אצל ילדים חזקה פי כמה מאשר אצל מבוגרים. בכל מקרה - אם היה מדובר בילד שלי, לא הייתי מביאה לא פיצה ולא בורקס, הייתי הולכת על משהו בריא יותר.
&nbsp
גם עוגה פרווה זה לא כזה ביג דיל וזה מאוד מקובל במדינה שלנו הודות לאנשים ששומרים כשרות ולטבעונים, מי שרוצה מתכון לעוגת שוקולד שווה מאוד שילדים אוהבים שהיא גם פרווה וגם ללא גלוטן - אשמח לתת.
&nbsp
&nbsp
 
לא מכירה כמעט ילדים שלא אוהבים פיצה. בורקס

זה עניין אחר לגמרי, ובהחלט מכירה ילדים שלא אוהבים.
מה שכן, מסכימה עם מי שכתבה פה שזה מוזר לאכול פיצה בבוקר ממילא, ומאחר שיש להם גם ארוחה בנוסף - בכלל לא ברור למה צריך או את זה או את זה. הכי טוב לוותר על שניהם.
עוגת פרווה זה לא ביג דיל, רק שזה, לפחות לרוב ודווקא כשמדובר בעוגות שוקולד, מגעיל - וכאמור, לפחות הבת שלי הפסיקה לאכול עוגות בגלל זה (וכאמור, לא ברור שזה רע...). אנחנו מכינים כשדורשים עוגה לא חלבית עוגת וניל של פילסברי שנראה שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים (ואפשר להוסיף לה דברים, כמו מיץ תפוזים, ולהפוך אותה לעוגה אחרת - אבל אנחנו מסתפקים במיקס הבסיסי, ועדיין כולם אוהבים ומציינים אותה במיוחד). מאחר שזה מיקס מוכן, יכול להיות שזה מכיל שלל מרעין בישין, אבל זה מה שאנחנו מכינים.
 
יש מצב, לא חשבתי על זה ככה

אם כי אם כבר העלית את זה - האם הילד המדובר הוא מאלו שאוהבים בורקס?
&nbsp
בתזמון מקרי, שיתפתי בפורום הרלוונטי בבעיה שקיימת כשאני מתארחת, עם מארחים שמתעקשים להשיג בשבילי לחם נטול גלוטן או פריכיות אורז כולל במקרים שרוב מה שמוגש בארוחה המפוארת נטול גלוטן, ובלי קשר לכך שזה ממש הזוי להגיש פריכיות אורז במצב כזה (וזה כבר עורר תהיות בקרב חלק מהאורחים אם אני סובלת מהפרעות אכילה), פריכיות אורז זה לא משהו שאנשים אוהבים לאכול בדרך כלל, ולחם נטול גלוטן אמנם הוא לא בהכרח מגעיל, אבל גם הסוגים שאני יותר מחבבת הם לא ממש בריאים, עמוסים בקלוריות וממלאים את הבטן באופן שמחבל בהנאה מהארוחה המושקעת, ואני כל פעם מחדש מבקשת יפה שיעזבו את זה בשקט, אבל יש את הקטע היהודי שלחם הוא הבסיס לארוחה... זה מאבק קבוע. אז באמת כדאי לפני שמבקשים מהורים שיביאו לאותו ילד קבוע בורקס, שיבררו אם הוא בכלל אוהב...
&nbsp
לגבי העוגות - בתור מישהי שמטעמי כשרות חובבת עוגות פרווה - פרווה לא אומר בהכרח מגעיל ורחוק מזה, גם כשמדובר בשוקולד וגם כשמדובר בעוגות אחרות. למי שמתעקש, תמיד אפשר ללכת על בראוניס או כדורי שוקולד שלרוב הם פרווה ולי עוד לא יצא לאכול בראוניס שלא היו טעימים בטירוף (ורחוקים מאוד מלהיות מגעילים).
&nbsp
 
למעלה