מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?
מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?
מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.
לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.
מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).
קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.
המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?
אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.
מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?
מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.
לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.
מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).
קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.
המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?
אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.