לרכוב יותר מהר בפחות מאמץ? לא
המאמץ הוא אותו מאמץ שתבחר לתת. היחס בין גלגלי השיניים (וקוטר הגלגל) רק משפיע על מה תקבל תמורת אותו מאמץ. האם תקבל מהירות גבוהה כאשר אין לך התנגדות (רוח, עליה וכולי) או מהירות נמוכה למרות ההתנגדות.
 
אתה יכול להשוות לרכב, למנוע שלו יש פחות או יותר את אותו הכוח כל הזמן. שילוב הילוכים שונים מאפשר לקבל מהירות איטית נגד הרבה התנגדות (עליה, שאיפתה של מסה לא לנוע וכולי) או מהירות גבוהה נגד מעט התנגדות (מישור, מהירות קבועה וכולי). כמובן שלתיאוריה יש מגבלות מעשיות, למשל יש גבול לעליון ותחתון למהירות שהמנוע יכול להסתובב ביעילות. גם לרגליים שלך מגבלות מעשיות.
 
בתכלס, אם יש לך נסיון ברכיבה אז אתה יכול להרגיש אם חסר לך משהו בטווח של ההילוכים. האם יש רכיבות מישוריות שאתה לא מצליח להגביר מהירות רק בגלל שאין לך הילוך מספיק קשה (נניח שהגעת כבר למהירות סיבוב רגליים של 100-120 בדקה)? האם יש עליות שאתה לא מצליח לטפס רק בגלל שאין לך הילוך מספיק קל?
 
אם התשובה היא כן לאחת משתי השאלות, או לשתיהן, ואם הרכיב החסר הוא מספיק גדול ומשמעותי ברכיבות שלך, אז אפשר לשקול להגדיל טווח. אם אתה חסר נסיון, אז עזוב אותך מהתעסקות מיותרת. גם ככה הכושר שלך ישתפר והטווח שלך יגדל בזכות שיפור של המנוע. ורק אז תדע מה אתה צריך ואם אתה צריך.
 
אגב, תמיד אפשר להנות מהילוך קל יותר מההילוך הכי קל שיש לך כרגע. אבל מהיר יותר אתה לא תהיה. רק תשוש פחות מעליות קשות.