מה הסיבות להשארות בכיתה בחט"ב?

ויקה1222

New member
מה שאני הייתי עושה

הוא להחליט שלא מבטלים את הטיול מצד אחד (זה עונש לכולם ובעיני דרמטי מדי) אבל לוודא שהילד יעבור את המבחן מצד שני. לא יודעת מתי הקורס והמבחן, אבל אני מניחה שיש לכם כמה שבועות.
קחי מורה פרטי, אם צריך, גם כמה שעות כל יום, למרות העלות הגבוהה. תתחילו עכשיו כי שבוע אחרי שאתם חוזרים מהטיול ממש לא מספיק.
דברי עם המורה הפרטי שיתן לו גם שעורי בית. הילד צריך לעבוד מאוד מאוד קשה גם לפני הטיול וגם אחרי הטיול. דברי שוב עם המורה ועדכני אותה שלקחתם את זה ברצינות כי אני חושבת שהתשובה שלה (המאוד לא ראויה כשלעצמה) נובעת מחשיבה שלה שאתם קצת מזלזלים.
כרגע זה בידיים שלך. תקבעי עובדה, מבחינת הילד בית הספר לא הסתיים ועכשיו מתחילים ללמוד. תדפיסי מהאינטרנט מבחנים לדוגמא לכיתה ז ותתחילו כולכם לעבוד, אין ברירה.
חוץ מזה, אני חושבת שאסור היה שיגיע למצב כזה בלי שתהיו מודעים לנושא. נכון, האחריות היא שלו, אבל הילדים הם שונים וחלקם צריכים פיקוח יותר הדוק. זה כמו הויכוחים שמתנהלים מדי פעם אם הילד אחראי על שעורי בית שלו או שצריך להשגיח ולהקפיד שיעשה אותם ותמיד אנשים מתוכחים ומביאים טעונים בלי לחשוב שהילדים הם שונים ובהרבה מקרים זה מה שקובע.
היה לנו משהו דומה עם הבן שלי לפני כמה חודשים, הוא קיבל שני ציונים נכשלים. לקחתי לו מיד מורה פרטי, דיברתי עם המורה בבית ספר, הקפדתי שילך למורה הפרטי (הוא שנא את זה) , הדפסנו עשרות מבחנים לדוגמא מהאינטרנט, דאגנו שיעבוד מאוד קשה. במבחן השלישי הבן קיבל ציון מאוד גבוה ובתעודה ציון ממש טוב שלא מהווה בכלל ממוצע של שלושת הציונים אלא יותר טוב כי המורה גם ראתה את המאמץ וזה חשוב.
נכון שהתשובה של המורה לא לעניין אבל עכשיו אני במקומכם הייתי דואגת שילמד המון ולא לבד כדי לעבור את המבחן. בעיני זה להיות חכם ולא להיות צודק.
 
תודה לכל העונים. דיברתי הבוקר עם רכז שיכבה

הגענו לפשרה שהילד ילמד עצמאית כל הקיץ ויגש להבחן בתחילת השנה.
כמה הבהרות.
ידענו שהילד לא לא לומד טוב, ולא משקיע, הטיול מבחינתנו זה לא פרס, אלה טיול עם כל המשפחה בחו"ל (לדעתי זה יותר חשוב מלימוד בקורס של שבוע, אבל זאת רק דעתי). בכל השנים הקורס הזה היה בסוף אוגוסט, לכן בידיעה שיתכן יקרה מצב שיצטרך ללמוד בקורס, תכננתי טיול לחילת קיץ. הילד הבין הכל, אתמול היה על סף התמותתות, ממש דאג והיום הבטיח שבשנה הבאה הוא ישקיע בכל המקצועות ואם יצטרך עזרה, יבוא ויבקש.
 

mykal

New member
יופי! טוב שהצליח,

ואציע לך למנף את היומים "התמוטטות" להזכיר לו,
את הענין, כשימאס לו להשקיע,
בכל מקרה מאחלת לו הצלחה ובינתיים טיול מהנה.
 
למעלה