מה המעמד המשפטי של 'כל קו' ו'זמן אמת' של אגד?

mosh345

New member
חידשת לי

עזוב את זה, כשמפעילות ניגשות למכרז בודקים את זמני הנסיעה עם
איפה בוס כדי לדעת כמה זמן לוקחת כל נסיעה בכל קו, איפה יש פקקים שמשפיעים וכו'. כך מקבלים תמונה ריאלית יותר על כמות כלי הרכב הנדרשים לבצע את כל מפת התנועה.
חידשת לי
לא חשבתי על האופציה שהם משתמשים באיפה בוס לצורך זה, כמובן אף אחד לא שאל או דיווח.

תודה
 

olli3

New member
מנהל
אם תעבוד לפי זמן התכנון של משרד התחבורה... ביום ההפעלה מלא

חידשת לי
לא חשבתי על האופציה שהם משתמשים באיפה בוס לצורך זה, כמובן אף אחד לא שאל או דיווח.

תודה
אם תעבוד לפי זמן התכנון של משרד התחבורה... ביום ההפעלה מלא
נסיעות לא תצאנה, כי זמני התכנון שווים ללמפה.
 

olli3

New member
מנהל
יש עוד משהו ששכחתי, כשהאוטובוס לא משדר מיקום או לא יצא לדרכו

עזרת לי להבין הרבה דברים
. אבל עדיין מעצבן
שיש קפיצות בזמנים. כי במקרה שציינתי אני מגיע לתחנה ואז רשום שהוא יאחר בכמה דקות, ואחרי הכמה דקות האלה שום פעם זה משתנה. כל הזמנים שאני מציין הם ארוכים ולא דקה וחצי. אבל כנראה אין לזה פתרון
יש עוד משהו ששכחתי, כשהאוטובוס לא משדר מיקום או לא יצא לדרכו
תקבל את נתוני זמן התכנון, אתה מסתכל על השלט, הזמן יורד לאט לאט ולבסוף שום אוטובוס לא מגיע. כי או שאין נהג לבצע את הנסיעה או אין אוטובוס לבצע את הנסיעה או שהנסיעה מבוצעת אך עקב תקלה כלשהי נתוני המיקום לא מועברים מהאוטובוס לשרת החברה או משרת החברה לשרת משרד התחבורה.
&nbsp
זה המקרה הנפוץ יותר וכדי לאמת שזה המצב, חובה להשתמש באפליקציה כמו אוטובוס קרוב או איפה בוס ולראות אם קיים אוטובוס על גבי המפה. אם אין ובמיוחד אם אתה רואה מרווח בין האוטובוסים שאינו הגיוני, בדוק את שעות היציאה של כל אחד מהם שמופיע על המפה ואתר את החור בלו"ז. אם קיים חור בלו"ז, מדובר באחת מהאופציות שרשמתי לעיל.
 

סנוי

New member
יש לציין שפעמים רבות לא רואים את האוטובוס אם נעשתה טעות אנוש

יש עוד משהו ששכחתי, כשהאוטובוס לא משדר מיקום או לא יצא לדרכו
תקבל את נתוני זמן התכנון, אתה מסתכל על השלט, הזמן יורד לאט לאט ולבסוף שום אוטובוס לא מגיע. כי או שאין נהג לבצע את הנסיעה או אין אוטובוס לבצע את הנסיעה או שהנסיעה מבוצעת אך עקב תקלה כלשהי נתוני המיקום לא מועברים מהאוטובוס לשרת החברה או משרת החברה לשרת משרד התחבורה.
&nbsp
זה המקרה הנפוץ יותר וכדי לאמת שזה המצב, חובה להשתמש באפליקציה כמו אוטובוס קרוב או איפה בוס ולראות אם קיים אוטובוס על גבי המפה. אם אין ובמיוחד אם אתה רואה מרווח בין האוטובוסים שאינו הגיוני, בדוק את שעות היציאה של כל אחד מהם שמופיע על המפה ואתר את החור בלו"ז. אם קיים חור בלו"ז, מדובר באחת מהאופציות שרשמתי לעיל.
יש לציין שפעמים רבות לא רואים את האוטובוס אם נעשתה טעות אנוש
פעמים רבות הנהגים שוכחים להעביר את נווטן האוטובוס לכיוון הנסיעה הנכון, ובמקרים כאלו האוטובוס לא ייראה במערכת - גם אצל איפהבוס! אם נהג שכח למשל בקו 33 להזין שיעדו אצטדיון וינטר, אלא השאיר את היעד על מסוף רדינג, העולים לאוטובוס ה'רפאים' הזה יראו שהשילוט הפנימי והחיצוני מכוון לרדינג ולכן מערכת הניווט מושבתת. מספר פעמים הערתי לנהגים על כך, ואחד מהם הסביר שיכולות לקרות תקלות במחשב ו/או נהג ששכח להחליף את היעד הנכון, ולכן לא תמיד מדובר בביטול יציאות מתחנת המוצא.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קרה לי לא פעם שפתאום צץ אוטובוס שלא הופיע ביישומונים/בשילוט

יש לציין שפעמים רבות לא רואים את האוטובוס אם נעשתה טעות אנוש
פעמים רבות הנהגים שוכחים להעביר את נווטן האוטובוס לכיוון הנסיעה הנכון, ובמקרים כאלו האוטובוס לא ייראה במערכת - גם אצל איפהבוס! אם נהג שכח למשל בקו 33 להזין שיעדו אצטדיון וינטר, אלא השאיר את היעד על מסוף רדינג, העולים לאוטובוס ה'רפאים' הזה יראו שהשילוט הפנימי והחיצוני מכוון לרדינג ולכן מערכת הניווט מושבתת. מספר פעמים הערתי לנהגים על כך, ואחד מהם הסביר שיכולות לקרות תקלות במחשב ו/או נהג ששכח להחליף את היעד הנכון, ולכן לא תמיד מדובר בביטול יציאות מתחנת המוצא.
&nbsp
קרה לי לא פעם שפתאום צץ אוטובוס שלא הופיע ביישומונים/בשילוט
 

olli3

New member
מנהל
מחשב האוטובוס צריך לבצע זאת אוטומטית.

יש לציין שפעמים רבות לא רואים את האוטובוס אם נעשתה טעות אנוש
פעמים רבות הנהגים שוכחים להעביר את נווטן האוטובוס לכיוון הנסיעה הנכון, ובמקרים כאלו האוטובוס לא ייראה במערכת - גם אצל איפהבוס! אם נהג שכח למשל בקו 33 להזין שיעדו אצטדיון וינטר, אלא השאיר את היעד על מסוף רדינג, העולים לאוטובוס ה'רפאים' הזה יראו שהשילוט הפנימי והחיצוני מכוון לרדינג ולכן מערכת הניווט מושבתת. מספר פעמים הערתי לנהגים על כך, ואחד מהם הסביר שיכולות לקרות תקלות במחשב ו/או נהג ששכח להחליף את היעד הנכון, ולכן לא תמיד מדובר בביטול יציאות מתחנת המוצא.
&nbsp
מחשב האוטובוס צריך לבצע זאת אוטומטית.
התקלה הזאת מתרחשת בעיקר כשהאוטובוס "לא סיים נסיעה". אם נניח הוא היה ריק בהגיעו לתחנה הסופית ולכן הוא דילג עליה וישר הלך לשטח החניה, הנסיעה עדיין מופיעה בביצוע עד שהוא ישלם את המסלול ומחשב האוטובוס לא יעבור לנסיעה הבאה שלו בסידור.
&nbsp
במקרים בהם הנסיעה הבאה שלו בסידור היא באותו הקו, הנהג לרוב לא שם לב לכך. אם הוא שם לב שהוא עדיין תקוע על קו 405 ועליו לבצע כעת 501, הוא משנה ידנית אחרת, לא יצליח למכור כרטיסים/נוסעים לא יצליחו להעביר רב קו למעט עבור קוד הנסיעה בין תל אביב לירושלים (קו 405).
&nbsp
זה גם משבית את הכריזה, את תצוגת הקו (יופיע מספר הקו עם כיוון הנסיעה ההפוך) וכמובן מערכת התחנה הבאה לא תעבוד.
&nbsp
כך שתכל'ס, הנהגים צריכים לוודא אומנם ששילוט הקו שהם מבצעים תואם את הקו שהם מבצעים, כולל את הכיוון הנכון. בפועל, מהימים שהוציאו מהם את האחריות הזאת כל כך לכדי מחשב שעושה זאת עבורם, הם לא תמיד שמים לב בכלל.
 
ב MOOVIT כותבים "כעת" ולפעמים האוטובוס מגיע אחרי 5 דקות!

מה המעמד המשפטי של 'כל קו' ו'זמן אמת' של אגד?
אני סובל מאיחורים של אוטובוסים. למשל אני מגיע לתחנה שתי דקות לפני האוטובוס. אחרי שתי דקות הוא לא מגיע ואז פתאום האפליקציה מודיעה שהוא יגיע עוד 4 דקות. אחרי 4 דקות היא מראה שהוא יגיע עוד 20 דקות. בפעמים הראשונות ספגתי את זה, אבל אחרי מספר פעמים התלוננתי ואגד עונים שהאפליקציה לא קשורה אליהם והיא פרטית.
מאז אני משתמש בזמן אמת של אגד אבל גם איתה אני מגיע לפני הזמן לתחנה ואז בשלבים אני מקבל הבנה שצפויה לי המתנה של חצי שעה. עכשיו התשובה שלהם השתנתה והם עונים שהאוטובוס יצא בזמן ואין להם שליטה מה קורה בדרך.

1) התשובה שלהם צודקת?
2)למה הם מקדמים באתר שלהם את 'זמן אמת' אם הם טוענים שההתחייבות מבחינתם היא רק לזמן יציאה מהתחנה? יש אפשרות לתבוע על בסיס טענה זאת?
3) למה אי אפשר לדעת את מיקום GPS באופן עצמאי?
ב MOOVIT כותבים "כעת" ולפעמים האוטובוס מגיע אחרי 5 דקות!
 
למעלה