יהושוע גולדשטיין
Well-known member
מי היה מפתח לנו את כל מערכות ההגנה שהצילו אותנו אתמול?
מארבו טוען שרמב"ם מקובל רק על הספרדים, אז תשאל את הלל הזקן מבית הלל ובית שמאי מה דעתו על לימודי ליבה ומעניין מה הוא היו אומר על כך שאלה שמתיימרים להמשיך את דרכו מחרימים את לימודי הליבה.מי היה מפתח לנו את כל מערכות ההגנה שהצילו אותנו אתמול?
מראבו לא מגיב פה כי אין לו טיעון ממשי לנושאמארבו טוען שרמב"ם מקובל רק על הספרדים, אז תשאל את הלל הזקן מבית הלל ובית שמאי מה דעתו על לימודי ליבה ומעניין מה הוא היו אומר על כך שאלה שמתיימרים להמשיך את דרכו מחרימים את לימודי הליבה.
הגבתי.מראבו לא מגיב פה כי אין לו טיעון ממשי לנושא
עם כל הכבוד השאלה היה מתי הלל הזקן אסר על לימודי חול או התנגד ללימודי חול? ואם הלל הזקן התיר ואף עודד לימודי חול במקביל ללימודי קודש, מדוע סטיתם מדרכם ואתם מחרימים את לימודי החול?הגבתי.
איפה היתה הליבה שלכם ב 7 לאוקטובר?
"אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"
אולי כי אין בהם שום צורך מיוחד. הרי בניגוד לסיפורי הסבתא שאוהבים לספר כאן בפורום, רוב החרדים עובדים ומוצאים תעסוקה ללא כל קושי גם בלי לימודי ליבה. מה שמוגדר היום כלימודי ליבה, ספק רב אם יסייע לחרדי כלשהו לקבל עבודה ואם מישהו בכל זאת מעונין, הוא יכול לגשת למכינה ולהשלים את החסר.עם כל הכבוד השאלה היה מתי הלל הזקן אסר על לימודי חול או התנגד ללימודי חול? ואם הלל הזקן התיר ואף עודד לימודי חול במקביל ללימודי קודש, מדוע סטיתם מדרכם ואתם מחרימים את לימודי החול?
נראה שרק מי שיש לו דיס קלקוליה צריך לפחד מבגרות של שלוש יחידות במתמטיקה. חמש יחידות זה סיפור אחר, אבל מי שמראש לא מתכנן לימוד בתחום המדעים המדויקים או המשפטים ומוכן להסתפק בשלוש יחידות מתמטיקה והמגמה שבה הוא לומד מאפשרת זאת, לא חושב שיש לו קשיים אלא אם כן הוא סובל מדיס קלקוליה ולא מסוגל לעשות תרגילים של כיתה ב' בלי מחשבון, שאז אני מניח מגיע לו פתור.אולי כי אין בהם שום צורך מיוחד. הרי בניגוד לסיפורי הסבתא שאוהבים לספר כאן בפורום, רוב החרדים עובדים ומוצאים תעסוקה ללא כל קושי גם בלי לימודי ליבה. מה שמוגדר היום כלימודי ליבה, ספק רב אם יסייע לחרדי כלשהו לקבל עבודה ואם מישהו בכל זאת מעונין, הוא יכול לגשת למכינה ולהשלים את החסר.
כל הנ"ל אגב נכון לטעמי גם במידה רבה למערכת החינוך הכללית. כך למשל ים של תלמידים מפחדים פחד מוות מהבגרות במתימטיקה, כאשר רוב מה שהם למדו שם ונבחנים עליו אלו דברים שהסיכוי שלהם להשתמש בהם במהלך חייהם עומד על כ5% לכל היותר.
עובדתית ילדים מפחדים. אם זה נצרך או לא זאת שאלה אחרת .נראה שרק מי שיש לו דיס קלקוליה צריך לפחד מבגרות של שלוש יחידות במתמטיקה. חמש יחידות זה סיפור אחר, אבל מי שמראש לא מתכנן לימוד בתחום המדעים המדויקים או המשפטים ומוכן להסתפק בשלוש יחידות מתמטיקה והמגמה שבה הוא לומד מאפשרת זאת, לא חושב שיש לו קשיים אלא אם כן הוא סובל מדיס קלקוליה ולא מסוגל לעשות תרגילים של כיתה ב' בלי מחשבון, שאז אני מניח מגיע לו פתור.
אלו שכן למדו כנראה , אם כי הלכה למעשה אין קשר מיוחד בין הדברים. נזכיר שהמושג לימודי ליבה הוא מושג כולל לכמה מקצועות שנציגי המגזר הכללי (חילוני במידה רבה) החליטו שבלעדיהם אין. אלא שיש שם תכנים שאין לאף אחד שום צורך מיוחד בהם, בוודאי שלא בשביל לפתח מערכות הגנה מיוחדות. כך למשל חלק מחובת הליבה היא לימוד מקצוע האזרחות. אולי חשוב, אפשר לדון על זה, אבל בוודאי שלא קשור לפיתוח מערכות הגנה. עוד נזכיר שתלמיד המעונין בכך יכול כמובן להשלים את החסר טרם שניגש ללימודים אקדמאיים. בדרך כלל זה לא לוקח יותר משנת לימודים אחת ובדרך כלל פחות. אגב, זה כבר אולי פחות פומבי אבל יש לי הרגשה שתתפלא מעט אם וכאשר תראה את כל קבוצת המפתחים .מי היה מפתח לנו את כל מערכות ההגנה שהצילו אותנו אתמול?
ואלו שכן למדו כנראה , אם כי הלכה למעשה אין קשר מיוחד בין הדברים. נזכיר שהמושג לימודי ליבה הוא מושג כולל לכמה מקצועות שנציגי המגזר הכללי (חילוני במידה רבה) החליטו שבלעדיהם אין. אלא שיש שם תכנים שאין לאף אחד שום צורך מיוחד בהם, בוודאי שלא בשביל לפתח מערכות הגנה מיוחדות. כך למשל חלק מחובת הליבה היא לימוד מקצוע האזרחות. אולי חשוב, אפשר לדון על זה, אבל בוודאי שלא קשור לפיתוח מערכות הגנה. עוד נזכיר שתלמיד המעונין בכך יכול כמובן להשלים את החסר טרם שניגש ללימודים אקדמאיים. בדרך כלל זה לא לוקח יותר משנת לימודים אחת ובדרך כלל פחות. אגב, זה כבר אולי פחות פומבי אבל יש לי הרגשה שתתפלא מעט אם וכאשר תראה את כל קבוצת המפתחים .
אין לי מושג. אני נגד כאמור. ליתר דיוק, נגד כפיית הלימודים הללו, כאשר רובם ככולם כלל אינם חשובים במיוחד לעתידו של הלומד. בודדים מהם יפנו לאפיקים בהם תידרש רמה גבוהה של מתימטיקה ואלו המעוניינים בכך יוכלו להשלים זאת בקלות (ואפילו ביתר קלות מאשר בגיל תיכון). וזאת סתם דוגמה כמובן.ו
ואם רמזתשיש חרדים בינהם אז לא אתפלא
רק אני סמוך ובטוח שהם כן למדו לימודי ליבה
טיעון ישן וחסר בסיס שהומצא פעם על-ידי איזה תוקפן ומאז חבריו רצים איתו כמוצאי שלל רב. די בהיכרות בסיסית ביותר עם המגזר והאידאולוגיה שלו כדי להבין שאין לדברים כל אחיזה או קשר למציאות.ההתעקשות של ראשי המגזר החרדי שלא ילמדו לימודי ליבה היא רק מסיבה אחת, שליטה על המגזר
מה ש, גם אם היה מעניין מישהו בהנהגת המגזר כשיטתך (או שמא נכון יותר לומר מבלי לפגוע, שיטת דף המסרים), ספק רב אם היה קורה בעקבות לימודי אלגברה .הם יודעים שברגע שהצעירים יפתחו את עינהם ואוזניהם השליטה שלהם תיפסק
זה מהשקרים של הממסד החרדי.עוד נזכיר שתלמיד המעונין בכך יכול כמובן להשלים את החסר טרם שניגש ללימודים אקדמאיים. בדרך כלל זה לא לוקח יותר משנת לימודים אחת ובדרך כלל פחות.
רמז מעניין. תוכל לפרט?אגב, זה כבר אולי פחות פומבי אבל יש לי הרגשה שתתפלא מעט אם וכאשר תראה את כל קבוצת המפתחים
או שזה מהשקרים שהתוקפים אוהבים להמציא על הממסד החרדי .זה מהשקרים של הממסד החרדי.
ואף על פי כן בעולם המציאות תלמידים רבים כל כך יוצאים ללימודים מתקדמים שאפילו יש מכינות מיוחדות וייעודיות לקבוצה. מעניין אם יודעים שם שהכיתות שלהם ריקות עקב מחסור בתלמידים...1. מספר התלמידים שלא למדו ליבה ופתאום יהיו "מעוניינים" נמוך מאוד בדרך הטבע. ללא תשתית לרובם המכריע אין מניע להמשיך ללמוד.
לא נכנסתי כלל לחריפות המחשבה שאכן מגיעה מלימודי גמרא אנליטיים במשך שנים. פשוט לעניין שמי שמעוניין להשלים את המקצועות שיכולים להיות באמת חשובים למקצוע אקדמאי שהוא מעונין בו, יכול לעשות זאת במכינה אחת. זה נכון לתלמידי ישיבות כמו שזה נכון לרוב אזרחי ישראל.2. העובדה שחריפות מוחם של תלמידי הישיבות, מאפשרת להם להשלים את החסר בקלות ובמהירות אינה עומדת במבחן המציאות. יש נשירה של 50% מהחרדים שנרשמים למוסדות אקדמאים - כבר בשנה הראשונה.
קודמך כבר הבין מה שמלמד שזה אפשרי (וכרגיל, ששאלתך נועדה לניגוח גרידא, אבל זה לא בהכרח נלמד מהנ"ל אלא מזהות הכותב ), כך שאוותר ברשותך.רמז מעניין. תוכל לפרט?
התגובה המעורפלת אינה מזימה את המספר הנמוך של כאלה שהולכין ללמוד. זה שיש מכינות עבור כמה עשרות (או אפילו מאות) לא משנה את העובדה שמדובר במיעוט.אף על פי כן בעולם המציאות תלמידים רבים כל כך יוצאים ללימודים מתקדמים שאפילו יש מכינות מיוחדות וייעודיות לקבוצה. מעניין אם יודעים שם שהכיתות שלהם ריקות עקב מחסור בתלמידים...
היה נוח התעלם משיעור הנשירה של 50%...לא נכנסתי כלל לחריפות המחשבה שאכן מגיעה מלימודי גמרא אנליטיים במשך שנים. פשוט לעניין שמי שמעוניין להשלים את המקצועות שיכולים להיות באמת חשובים למקצוע אקדמאי שהוא מעונין בו, יכול לעשות זאת במכינה אחת. זה נכון לתלמידי ישיבות כמו שזה נכון לרוב אזרחי ישראל.
מעולם לא הצלחת לבסס שום טענה הזויה שלך. אין חדש תחת השמש. המצחיק הוא שאתה חושב שהתרוצים האינפנטיליים "מחלצים" אותך.קודמך כבר הבין מה שמלמד שזה אפשרי (וכרגיל, ששאלתך נועדה לניגוח גרידא, אבל זה לא בהכרח נלמד מהנ"ל אלא מזהות הכותב ), כך שאוותר ברשותך.
בוודאי שמדובר במיעוט וטוב שכך. אבל זה כן אומר ש:התגובה המעורפלת אינה מזימה את המספר הנמוך של כאלה שהולכין ללמוד. זה שיש מכינות עבור כמה עשרות (או אפילו מאות) לא משנה את העובדה שמדובר במיעוט.
כי אין לי הרבה מה לעשות איתו. יש נשירה, אני לא יודע באיזה שיעור, כמו שיש נשירה של המגזר הכללי בלימודים אקדמאיים לרבות במכינות המקדימות. אם וכאשר תציג נתונים מלאים בסוגיה יהיה אפשר לדון בה.היה נוח התעלם משיעור הנשירה של 50%...
ברוך ה' שכך, מאחר ואינני נוהג להציג טענות הזויות .מעולם לא הצלחת לבסס שום טענה הזויה שלך.
חס חלילה וחס לי מלחשוב כך. הרי אינני יכול על חוכמתך העילאית ממילא, אז כיצד אוכל אני הקטן לחשוב כך כשאני 'מתדיין' מול אדם גדול ודגול כמוך??אין חדש תחת השמש. המצחיק הוא שאתה חושב שהתרוצים האינפנטיליים "מחלצים" אותך.
לא אתן לך למרוח. הנושא אינ אפשרות שקיימת. גם רבי עקיבא הלך ללמוד בהיותו בן ארבעים. הנושא הוא שיש רק מועטים שמצליחים להתגבר על הפער (לא כולם רבי עקיבא) או אפילו חושבים על זה. הנושא הוא שבהעדר לימודי ליבה רוב החרדם נידונים לחיי עוני מבחינתם, וחיים בלתי מועילים מבחינת המדינה.בוודאי שמדובר במיעוט וטוב שכך. אבל זה כן אומר ש:
א. האפשרות לגמרי קיימת.
ב. התלמידים מודעים לקיומה של האפשרות.
מאחר ועל שתי נקודות אלו היה הוויכוח, הרי שמ.ש.ל.
ממש לא "כמו". ולא דיברתי רק על המכינות אלא על שנת הלימודים הראשונה.כי אין לי הרבה מה לעשות איתו. יש נשירה, אני לא יודע באיזה שיעור, כמו שיש נשירה של המגזר הכללי בלימודים אקדמאיים לרבות במכינות המקדימות.
מצחיק שאתה מעז לדבר על "התמודדות". מעולם, לא הבאת שום סימוכין לשום טענה שלך. (ועל כן כל הטענות שלך הזויות). המקסימום שאפשר לקבל ממך, זה את הבדיחה שכל מה שאינו לרוחך הוא אינו ענייני...לגופו של עניין כאמור מעלה, דברי הובנו ומובנים לכל בר דעת (כפי שהוכח על-ידי הגולש לפניך שבחר דווקא ר"ל להתייחס עניינית). הקושי שלך להתמודד איתם או להתעלם מהם, הם משהו שבין אוזניך ואיני רואה עצמי קשור אליהם
חחח, הייתי שואל כיצד בכוונתך למנוע זאת ממני, אבל מאחר והדבר היחיד שמרוח כאן מצוי בין אוזניך וממילא לא קשור אלי, אוותר על השאלה הפעם .לא אתן לך למרוח.
דווקא יש רבים וטובים ש"מתגברים על הפער". קשר לר' עקיבא לא ממש מצאתי.הנושא אינ אפשרות שקיימת. גם רבי עקיבא הלך ללמוד בהיותו בן ארבעים. הנושא הוא שיש רק מועטים שמצליחים להתגבר על הפער (לא כולם רבי עקיבא) או אפילו חושבים על זה.
אף אחד שם (בהכללה) לא חי חיי עוני בגלל שלא למד לימודי ליבה. רבים חיים מה שמוגדר בישראל חיי עוני (הגדרה שגויה מאחר וההגדרה בישראל מבוססת על בחינה יחסית ולא אולטימטיבית), אך בעצמם לא רואים עצמם כעניים.הנושא הוא שבהעדר לימודי ליבה רוב החרדם נידונים לחיי עוני מבחינתם
שאלה של השקפת עולם. להשקפתי הם מועילים בחייהם פי כמה וכמה ממך (למשל)., וחיים בלתי מועילים מבחינת המדינה.
נעליים אכן לא מ.ש.ל. דווקא כן. גם אם זה אמור להיות עם גרשיים.אז לא מש"ל (כך בעברית - עם גרשיים - ולא עם נקודות) ולא נעליים.
זאת בדיוק השאלה, אם זה "כמו" או לא. לא הצגת שום נתון בעניין, כך שלא ניתן להשוות או לבחון את טענתך.ממש לא "כמו". ולא דיברתי רק על המכינות אלא על שנת הלימודים הראשונה.
קצת מביש שמבקר המדינה כותב עם טעויות כתיב (אולי לא למד לימודי ליבה?), אבל מעבר לכך, בדיוק כמו למעלה, הנתונים חסרי כל משמעות אם אין לנו למה להשוות אותם.הנה מידע מדוח מבקר המדינה:
כדי להתמודד עם פערי הידע הגדולים של בוגרי החינוך החרדי מפעילים המוסדות האקדמיים מכינות ייחודיות לחרדים. הדו"ח מגלה שרק 45% מהגברים החרידם שמתחילים ללמוד במכינות הקדם אקדמיות ימשיכו לתואר ורק 24% יסיימו תואר (אחד מארבעה). 76% ינשרו. רק 47% מהנשים החרדיות שמתחילות מכינה יסיימו תואר (אחת משניים).
זה עדיין מהמבקר או מילים שלך?שיעור הנשירה מהלימודים האקדמיים עצמם במגזר החרדי (לא כולל המכינות) גדול יותר מפי שניים משיעור הנשירה בקרב המגזרים האחרים: כך, שיעור הגברים החרדים הנושרים מהלימודים האקדמיים מגיע ל-46% (לעומת כ-20% אצל הגברים הלא-חרדים), ואצל הנשים החרדיות - 28% (לעומת כ-12% אצל הלא-חרדיות).
שמע, אמנם אתה ג'ו נורא ביג ומפחיד אותי לאללה, אבל תצטרך לסלוח לי שבכל זאת אני מעז לדבר על מה שמתחשק לי לדבר .מצחיק שאתה מעז לדבר על "התמודדות".
לעולם גם לא אביא, זולת במקרים חריגים מאוד. אין לי שום כוונה לשנות מדיניות זו רק בגלל שהיא לא מוצאת חן בעיניך יקירי . גם לא אם תכתוב את זה כל יום 800 פעם אפילו מעבר לתגובות ההשמצה הרגילות שלך. 'צטערת .מעולם, לא הבאת שום סימוכין לשום טענה שלך.
אשרי המוצא קשר בין שני הדברים. פלוני טוען משהו אולם לא מציג סימוכין לטענתו ועל כן אוטומטית טענתו הזויה. גישה מעניינת, אני חייב להודות. לא כל כך תואמת את לימודי הליבה אגב, אבל זה כבר בקטנה .(ועל כן כל הטענות שלך הזויות).
לא. את זה אני טוען רק כשאתה, כפי שאתה בדרך כלל עושה, לא מגיב עניינית. לא אשמתי שאלו מירב הפוסטים שלך .המקסימום שאפשר לקבל ממך, זה את הבדיחה שכל מה שאינו לרוחך הוא אינו ענייני...
תהילים נגד טיליםמי היה מפתח לנו את כל מערכות ההגנה שהצילו אותנו אתמול?
עלות מערכת החינוך הן עצומות ומרבית התלמידים לעולם לא ישתמשו בהמשך חייהם בהנדסה אנליטית או בפרבולה.מי היה מפתח לנו את כל מערכות ההגנה שהצילו אותנו אתמול?
לדעתי הסיבה העיקרית שזה נמשך היא בגלל המשמעת.עלות מערכת החינוך הן עצומות ומרבית התלמידים לעולם לא ישתמשו בהמשך חייהם בהנדסה אנליטית או בפרבולה.
אם המטרה שלך היא לייצר הרבה מדענים אז שיטת השקעה בכולם כדי שיצא אחד היא בזבוז של משאבים והשיטה הנכונה היא בחינות מקדימות והשקעה רק במי שיש בו פוטנציאל. שאר האנשים יכולים להסתפק בקצת ידע והשכלה חלקית ולמעשה יש לא מעט תלמידים שמקצוע המתמטיקה רק הרס להם את גיל הנעורים. יכול להיות שבעתיד התפיסה במערכת החינוך (העולמית) תהיה התמקצעות לתחומים בודדים בהם יש לך יתרון על האחרים בתוספת מעט לימוד כללי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.