בוקר נפלא
מכאל צודק.
ההספק בטרייג' מכוניות ה- 1000 סמ"ק (3 צילינדרים) הוא 69 כ"ס. הספק על גוף
רכב ששוקל מעט הוא הספק סביר בהחלט, ואף מעבר לסביר.
*עד לא מזמן היו לנו פיאט אונו מנוע fire 1000 סמ"ק עם רק 45 כ"ס בלי הזרקה בכלל...
סבורני שמבחן התוצאה פה יאמר את הטון ולא שום פלפולי מקלדת של כאלו
שמעולם לא נהגו בפועל על רכבים מודרניים מסגמנט זה.
קרוב המשפחה עם האייגו הקודמת נסע במשך 3 שנים, ולא הרגיש במחסור כח
כלשהו סביב השנה. הספיק לראות את ירושלים ואת רמת הגולן במרוצת התקופה גם.
כל עוד אין ציפיה מרכב של 60-70 אלף ש"ח, לנהיגה ספורטיבית כגולף GTI עם
מנוע של 220 כ"ס, וגם מחיר של 220 אלף ש"ח, לא מורגש כל מחסור בכח.
גם כאשר הרכב מלא והמזגן פועל.
הרכב בואו רגע נזכור, מהווה מענה דל תקציב (most valur for money) שנועד
לתת פונקציונאליות תמורת מינימום כסף. מרבצו הטבעי של רכב בישראל בבוקר
למשרד ובערב הביתה, יוצא לפועל בנסיעה מנהלתית נורמטיבית שעיקרה בואו
לא נשכח, זחילה בפקקים בקושי 20-40 קמ"ש פגוש לפגוש. המנוע פה בכלל אינו
נדרש לספק הרבה מעבר לסל"ד סרק.
בנסיעות מחוצה לעיר אין קושי להספק של כ- 70 כ"ס על גוף במשקל קל ומקדם
אוירודינאמי מודרני, לשייט בנינוחות של ממש ב- 100 קמ"ש.
וגם ב- 130 קמ"ש בכביש 6 עשינו על רכב שכזה את המסלול כמה פעמים ולא הרגשנו בעיה.
מבקש להזכיר לאלו הצעירים ששכחו או לא ידעו, אך בשנות ה 70 וה 80 העליזות
ההספק הממוצע בכבישי ישראל היה בין 45-65 כ"ס ממנועי 1100-1300 סמ"ק
טיפוסית, שאפילו לא היו מוזרקים אלא חנוקים ע"י קרבורטור מחורבן וקטן. גם
אז לא זכור היה לנו שהיתה בעיה עם ההספק וגם עליהן נסענו על 120 קמ"ש בכיף
בכביש החוף.
זוכר אני עוד את הסובארו 1300DL עם 65 כ"ס ששרתה אותנו מעל רבע מיליון
ק"מ במשך שנים ועשתה שירות מצוין אז. חרשנו איתה את כל המדינה, היא היתה
רכב שמקביל סגמנטטיבית למשפחתומטיות של היום. לא זכור לנו שהיתה בעיה
לטפס איתה כל הר באשר הוא גם כאשר הרכב מלא בכל המשפחה. אז פתאום רכב
מודרני עם אותו כח אך פחות משקל גוף זו בעיה ?
כדי לקבל את ההפנמה ש- 70 כ"ס ברכב מודרני מוזרק וממוחשב, אינם מפריעים
כהוא זה להתנהלות נורמטיבית יומיומית על הכביש, אציע למי שאין הנסיון בכך
פשוט לגשת ולבצע נסיעת מבחן על רכב שכזה. שיאתגר את הרכב, שיביא עימו
כמה חברים לתת משקל. הפתעה מצפה לו בהיבט כמו גם שעור חשוב, שביומיום
לא ממש נדרשים יותר מ- 70 כ"ס בנהיגה נורמטיבית על גוף רכב במשקל נוצה.