מה דעתכם על Toyota Aygo

aharon d

New member
הסוזוקי אלטו זוועת עולם

שאין להשוותה כלל אל מיני מודרניות. לא אותו אזור חיוג.

אציע שתקפצי לאחת מהסוכנויות שמביאות את הרכב הזה - יש גם אצל לובינסקי,
ועשי נסיעת מבחן. כך תוכלי להתרשם באופן בלתי אמצעי, ששווה יותר מאלף מילים
שתקראי ברשת.
 

3מרגו

New member
אם כבר בנסיעת מבחן זאת זוועה למה יש קונים?

אני הבנתי שיש רק 4 מושבים ובגלל זה ויתרתי...
 

aharon d

New member
שאלה מעניינת

אולי לא כולם עושים את הבדיקה המספקת על מנת לחפש אלטרנטיבות אחרות
באותו מחיר כמו האלטו ולמצוא משהו עדיף.

אולי האלטו נהנת ממיתוג מבוקש בגלל הסמל של סוזוקי, כאשר הקונים לא ממש
מודעים שמדובר באחות קצת חריגה למשפחה, כזו שמגיע מהודו ותוכננה לסטנדרטים של שם...
 

em28

Well-known member
מכונית זה לא רק מנוע, הגיר הרובוטי לא עושה טוב לאייגו

בכלל, את מכוניות המיני וגם את הסופר-מיני רצוי לרכוש עם הגיר הידני.
&nbsp
והיות ואת מדברת על רכב בן 6-7, בכלל הייתי הולך על סופר מיני או תת-קומפקטית.
 

3מרגו

New member
אילו דגמים אם אין לי שמץ של מושג?

תיבה רובוטית זה כן בסדר במקרה של יאריס?אחרת צריך לחפש 2006.
עם כל הרצון לידני אין לי רשיון,מאוחר כבר ללכת ולהוסיף...
 
הכל במגבלות

שלום
כל הרכבים סיגמנט הזה מגיעים עם מנוע קטן (1000-1200 סמ"ק) ונתוני כוח ומומנט צנועים. מצד שני עם צריכת דלק נמוכה.
מדובר בתחום של כ-60 כ"ס, עם מומנט של 11-13 ק"מ/מ'. לסיאט 70 כ"ס אבל מומנו הכי נמוך בקטגוריה. נשאר לשחק טיפה עם המשקל העצמי...
בתקציב הזה (70K) המתמודדות אינן מאפשרות מנוע עוצמתי עם נפח מוגדל וכוח רב.
בסיגמנט הבא - כן!
אבל המחיר מוכפל או משולש.
 

aharon d

New member
בוקר נפלא

מכאל צודק.
ההספק בטרייג' מכוניות ה- 1000 סמ"ק (3 צילינדרים) הוא 69 כ"ס. הספק על גוף
רכב ששוקל מעט הוא הספק סביר בהחלט, ואף מעבר לסביר.
*עד לא מזמן היו לנו פיאט אונו מנוע fire 1000 סמ"ק עם רק 45 כ"ס בלי הזרקה בכלל...

סבורני שמבחן התוצאה פה יאמר את הטון ולא שום פלפולי מקלדת של כאלו
שמעולם לא נהגו בפועל על רכבים מודרניים מסגמנט זה.
קרוב המשפחה עם האייגו הקודמת נסע במשך 3 שנים, ולא הרגיש במחסור כח
כלשהו סביב השנה. הספיק לראות את ירושלים ואת רמת הגולן במרוצת התקופה גם.

כל עוד אין ציפיה מרכב של 60-70 אלף ש"ח, לנהיגה ספורטיבית כגולף GTI עם
מנוע של 220 כ"ס, וגם מחיר של 220 אלף ש"ח, לא מורגש כל מחסור בכח.
גם כאשר הרכב מלא והמזגן פועל.

הרכב בואו רגע נזכור, מהווה מענה דל תקציב (most valur for money) שנועד
לתת פונקציונאליות תמורת מינימום כסף. מרבצו הטבעי של רכב בישראל בבוקר
למשרד ובערב הביתה, יוצא לפועל בנסיעה מנהלתית נורמטיבית שעיקרה בואו
לא נשכח, זחילה בפקקים בקושי 20-40 קמ"ש פגוש לפגוש. המנוע פה בכלל אינו
נדרש לספק הרבה מעבר לסל"ד סרק.

בנסיעות מחוצה לעיר אין קושי להספק של כ- 70 כ"ס על גוף במשקל קל ומקדם
אוירודינאמי מודרני, לשייט בנינוחות של ממש ב- 100 קמ"ש.
וגם ב- 130 קמ"ש בכביש 6 עשינו על רכב שכזה את המסלול כמה פעמים ולא הרגשנו בעיה.

מבקש להזכיר לאלו הצעירים ששכחו או לא ידעו, אך בשנות ה 70 וה 80 העליזות
ההספק הממוצע בכבישי ישראל היה בין 45-65 כ"ס ממנועי 1100-1300 סמ"ק
טיפוסית, שאפילו לא היו מוזרקים אלא חנוקים ע"י קרבורטור מחורבן וקטן. גם
אז לא זכור היה לנו שהיתה בעיה עם ההספק וגם עליהן נסענו על 120 קמ"ש בכיף
בכביש החוף.

זוכר אני עוד את הסובארו 1300DL עם 65 כ"ס ששרתה אותנו מעל רבע מיליון
ק"מ במשך שנים ועשתה שירות מצוין אז. חרשנו איתה את כל המדינה, היא היתה
רכב שמקביל סגמנטטיבית למשפחתומטיות של היום. לא זכור לנו שהיתה בעיה
לטפס איתה כל הר באשר הוא גם כאשר הרכב מלא בכל המשפחה. אז פתאום רכב
מודרני עם אותו כח אך פחות משקל גוף זו בעיה ?

כדי לקבל את ההפנמה ש- 70 כ"ס ברכב מודרני מוזרק וממוחשב, אינם מפריעים
כהוא זה להתנהלות נורמטיבית יומיומית על הכביש, אציע למי שאין הנסיון בכך
פשוט לגשת ולבצע נסיעת מבחן על רכב שכזה. שיאתגר את הרכב, שיביא עימו
כמה חברים לתת משקל. הפתעה מצפה לו בהיבט כמו גם שעור חשוב, שביומיום
לא ממש נדרשים יותר מ- 70 כ"ס בנהיגה נורמטיבית על גוף רכב במשקל נוצה.
 

salachshabati

New member
הפיסקה הכי הזויה שיצאה ממקלדתך:

"זוכר אני עוד את הסובארו 1300DL עם 65 כ"ס ששרתה אותנו מעל רבע מיליון
ק"מ במשך שנים ועשתה שירות מצוין אז. חרשנו איתה את כל המדינה, היא היתה
רכב שמקביל סגמנטטיבית למשפחתומטיות של היום. לא זכור לנו שהיתה בעיה
לטפס איתה כל הר באשר הוא גם כאשר הרכב מלא בכל המשפחה."
&nbsp
זהו הרכב היחיד שזיהה עליות בכביש חיפה תלאביב. עם 2 נוסעים בלבד.
 
1300DL

שלום
אני זוכר שזה היה רכב חברה (אלביט) בשנות ה-80. בעליות לכרמיאל או עקיפות היה צריך לבחור בין מזגן או עקיפה.
מצד שני ב-1985 היה לו HILL ASSIST!
 

em28

Well-known member
ברנו 9 (1,100) היה צריך לכבות גם את המאוורר

עליות לירושלים היו פרוייקט שדרש רגל כבדה על הגז ועדינה על הקלאץ.
לרכב היו חור בין ההילוך השני והשלישי ולא היה לו כח לגשר עליו.
&nbsp
 
סלאח, איני מבין למה אתה חוזר ובוחר לראות דווקא את חצי הכוס ה

סלאח, איני מבין למה אתה חוזר ובוחר לראות דווקא את חצי הכוס הריקה ? הכותרת שלך נשמעת עם הרבה ביקורת "הפיסקה הכי הזויה". כמה פיסקות הזויות קראת ממנו? סכ"ה הכתיבה שלו מאד איכותית למרות שבענייני התחשיבי עלויות אנו חלוקים עליו, אבל אל תיקח את המחלוקות באופן אישי כבד מדי. סכ"ה זה מוסיף עניין המגוון הרחב של דיעות.
א. הוא כותב מניסיונו ומרשמיו. ולפחות ברור לך [ככה אני מקווה] שהוא אינו מעתיק מאיש. יש להעריך את מי שרושם את ה"אני מאמין" שלו בלי השפעת אחרים, לטוב ולרע...
ב. אני מתרשם גם מהשימוש העשיר שלו בשפה העברית [לצד הכתיבה ההומוריסטית הפנטסטית] וכדוגמא לשימוש עשיר ומרחיב בעברית אביא לך את שרשם כאן: "רכב שמקביל סגמנטטיבית למשפחתומטיות של היום". שים לב לשימוש בהטייה סגמנטטיבית
. כיף לקרוא אותו !

ג. אמנם אין לי ניסיון אישי עם הDL אליו אתה כנראה מתכוון אבל השם המופלא של הDL של הסובארו שנים רבות אחרי שכבר אין כזה דבר מעיד יותר מכל כי לרכב היו מעלות רבות ומגוונות. אמינות פנטסטית ושאר הדברים בדרגת בסדר עד בסדר גמור.
להבדיל, היה לי DL לא של סובארו אלא של סוזוקי
ולאחר כ7 שנים משותפות הסתבר לי שכנראה עצם השם DL חובר בתוכו לא רק אמינות פנטסטית אלא כל טוב.
 

salachshabati

New member
מי שכתב את המשפט הבא:

"לא זכור לנו שהיתה בעיה לטפס איתה כל הר באשר הוא גם כאשר הרכב מלא בכל המשפחה." על הרכב הנ"ל, איבד אצלי את כל הקרדיט בלתת חוות דעת על מכוניות.
&nbsp
אתה משועשע מההומור שלו ואני לא. ( עניין של חיפאים כנראה ).
&nbsp
כתיבתו היא לכאורה בלשון גבוהה אך מלווה בשגיאות כתיב מביכות ( לי אישית זה מאוד מפריע ). ואני יודע להפריד בין שגיאות הקלדה שהן נסלחות לבין האחרות.
 
אתה כבד מדי סלאח וגם מחמיר מדי סלאח

כבד כי אינך מסוגל להבין את ההומור וזה לא עניין חיפאי. יש חיפאים מלאי הומור [למרות שיש כאן גם את דני עם הפיז'ו 208 דיזל שגם הוא יבשושי, אבל יש כאן להבדיל אופנוען חביב עם הניק XFWIND שהוא בהחלט שופע הומור, גם באיכות וגם בכמות.

ומחמיר מדי כי ברור שהוא יענה לך שהוא הוריד הילוך ולחץ יותר גז והתקדם באופן סביר קרי במהירות של הרכבים האחרים מאותה תקופה. מה? זה לא ברור לך שזאת תהיה תשובתו? והאמת, תשובה כזאת היא מדוייקת. מה אתה עויין רכב שהיה אמין מאד ונסע סביר. ממש לא פחות מסביר ביחס להיצע האחר אבל באמינות נתן נוק אאוט...

שוב, אתה בוחר בכבדות ובהחמרת היתר האופיינית לך לא להתייחס ללשון הגבוהה [שלכאורה, על פי הגדרתך] כלומר שלא לתת קרדיט לזה ולעומת זאת להתייחס לשגיאות הכתיב וכלומר להוריד קרדיט לזה. והיכן האיזון ? אם כבר לדעתי, אתה שתרומתך מאד חיובית להעשרת הדיונים כאן באופן כללי, כשלת באופן מוחץ להסביר באופן לוגי מדוע תצורת החישוב עלויות שלו הוא שגוי מהיסוד. אני מעיר לך לעניין זה למרות שגם אני כשלתי בעניין זה לא פחות ממך. אבל אני להבדיל ממך, לא שיחקתי אותה נעלב על שהוא לא קיבל את עמדתנו, ובעצם אני נוטל אחריות חלקית על כך כי אין לי נכון להיום תצורת הסבר מוצלחת יותר. אי מרגיש מה נכון אבל לא יודע להסביר את זה כהלכה. ייתכן שכעבור זמן מסויים ההסבר "ייקרום אצלי עור וגידים"
 

salachshabati

New member
תשובות.

הומור עפ"י ויקיפדיה:
&nbsp
"דוקטור חיה אוסטרובר, חוקרת הומור ומרצה לפסיכולוגיה, מציינת שההומור תלוי בחברה שאנו חיים בה, בתרבות, באישיות שלנו, בסיטואציה שאנו נמצאים בה ועוד, לכן אנשים שונים, במצבים שונים, ימצאו סיטואציות שונות כהומוריסטיות."
&nbsp
לכן מה שמצחיק אותך לא חייב להצחיק אותי. אפילו את ההערה שלי על חיפאים לא הבנת.
&nbsp
בעניין הסוברו, גיר לא מוצלח עם חורים בין שני לשלישי או בין שלישי לרביעי לא יעזור בעליות ארוכות ואתה תמצא את עצמך נושם את עשן האגזוז של המכוניות העוקפות. לפתע הנוף הוא מאוד מעניין. באותה תקופה התפתח הכינוי "סוברואיד" ראה
&nbsp
https://milog.co.il/סוברואיד
&nbsp
אכן התרבות המוטורית לא התקיימה כמעט באותה התקופה, ומי שרצה להנות מנהיגה
קנה אלפא רומאו או גרסאות חמות של הצ`בק למיניהם. (פיאט אונו טורבו, 205GTI, גולףGTI, סיטרואן BX,יש עוד שבטח חמקו מזכרוני. )
&nbsp
בעניין חישוב העליות ( "ייקרום אצלי עור וגידים" ), זה פשוט מאוד. תסביר לעצמך למה אתה אינך מחליף רכב לפי המתודה של אהרון, וזו התשובה הנכונה עבורך ולא עבור אהרון. לכל אחד יש דגשים אחרים ויכולות כספיות אחרות.
 
לא הייתי צריך את ההגדרה של הד"ר אוסטרובר לעניין ההומור

כדי לדעת שזה תלוי ברבבות של פרמטרים...
אכן את ההקשר החיפאי פיספסתי אבל נהניתי לצחוק בקול גדול מכך ש"לפתע הנוף הוא מאד מעניין"
ואפילו חייכתי מההסבר הנון קונפורמיסטי לסובארואיד [על אף שמקורו במילון...].
אני מניח שבחירה מוצלחת יותר היתה בSUFFIX אחר למשל פיל כפי בסובארופיל כי הסובארואיד הוא דמויי סובארו.
&nbsp
לעניין חישוב העלויות, אתה מפנה אותי לשאלה למה אני אינני מחליף ומעלה הסברה כי מדובר בדגשים ויכולות כספיות אבל זה מהווה רק חלק מהסיבות האפשריות. אני איני מחליף כי בראש ובראשונה איני אוהב לבזבז כספים שלא לצורך, [וכאן אני משיב לך שלא השתכנעתי מאהרון שביזבוז הכספים הזה הוא לצורך חיסכון כספי ארוך טווח, או משהו כזה... ועל זה הדיון...] ושנית, אני אוהב לנצל "עד תום" את מה שאני רוכש [לא במובן של להרוס אלא במובן של לנצל את מלוא הספקטרום המוענק למשל לנצל עבירות ומהירות עד התיקרה שכלי הרכב מעניק. גם באופנוע שהיה מהיר לעין ערוך ידעתי לנצלו עד להגבלות האלקטרוניות, אחרת אם לא מגיעים אליהם עקב מאפייני שימוש אחרים אז אפשר להסתפק במשהו צנוע יותר שיכולים להיות לו יתרונות במימדים בעבירות ובתחזוקה, שהרי יש לזכור כי תמיד לכל מטבע יש 2 צדדים]
 

enigo

New member
יש לך מושג כמה שקלה סובארו DL?

נסה לברר, יש לי הרגשה שתגלה שמדובר במשקל דומה מאוד לשל האייגו, אולי אפילו מעט נמוך יותר.
ולטפס כל מכונית תטפס כל כביש בין עירוני בארץ - השאלה היא באיזו מהירות וכמה קשה יצטרך המנוע לעבוד. יש הבדל גדול בין נסיעה על 120 קמ"ש כשהמנוע צועק ב-4000 סל"ד, לבין נסיעה ב-120 על 2000 סל"ד.
 
לא הסלד משנה אלא מאפייני המנוע וצריכת הדלק

האופנוע 1000 היה בהילוך 6 בסלד 4 נוסע יציב על ה120 עליהם כיוונת אבל המנוע שלו כלל לא צרח ולא צווח אלא חיכה בשקט שהסלד יעלה כדי "לפתוח מבערים" סיפרתי כאן שהתנגדות הרוח שאמורה להיות פרופורציונית למהירות בחזקת 4 כביכול לא שיחקה כי הרכב התנהג כמו סידרה חשבונית כלומר ב150 סלד 5 וב180 סלד 6 ולבסוך בסלד 7 זה היה 210 בתוך ההגבלה.
&nbsp
בפיקנטו 1L בהילוך 5 בסל"ד 3 אני על קצת מעל ל100 [פער לא גדול] בסלד 4 אני על 135. לסלד 5 אינני מגיע בהילוך 5 אבל לבערך 4.5 אני מגיע במהירות 150-160 [אפשרי כמובן רק במישורים ארוכים או בירידות וגם בזה השונות לאופנוע שהנתונים המספריים היו מתקיימים גם בעליית הקסטל ולא רק בירידה
 

enigo

New member
אין שום קשר בין הסל"ד של המנוע להתנגדות הרוח, איך בכלל

ערבבת את שני הדברים?!
רוב המיני נמצאות במאה קמ"ש על בערך 3000 סל"ד, מה שאומר שהן מעל 3500 סל"ד במאה עשרים - המנוע אולי לא "צווח" בסל"ד הזה, אבל בהחלט כבר משדר תחושה עסוקה ולא נעימה לאורך זמן. לפחות למי שקשוב לרכב. אני מכיר גם מישהו שלא שם לב שהוא לחץ על כפתור האובר-דרייב במכונית שלו, ונסע על שלישי במשך לא מעט זמן עד שבמקרה לקחתי איתו טרמפ.
מנוע אופנוע מתוכנן לעבוד בסל"ד אחר, ולכן הסל"ד שבו הוא מתחיל לשדר תחושה עסוקה שונה. הגיע הזמן שתבין שאי אפשר לגזור מאופנועים למכוניות כמו שאתה עושה כל הזמן.
 

enigo

New member
מסקרנות נברתי בקטלוגים ישנים - DL1300 שקלה 930 ק"ג

האייגו שוקלת 860. הבדל די קטן.
 

aharon d

New member
במיוחד אחרי שמוסיפים

גם את הנוזלים, ואת האנשים בתוך הרכב. הפער די קטן.
 
למעלה