מה דעתכם על Toyota Aygo

enigo

New member
אז יצא שאייגו עגלה כמו סובארו DL1300. לא בדיוק מחמאה...

 

aharon d

New member
עגלה זו דעתך

לנו כמשפחה, היא לא היתה עגלה. ולכן פה אציע שלא להטיף דעה שלנו למישהו
אחר שסובר אחרת. כל אחד יודע הכי טוב מה נכון בשבילו.

אם בכל זאת מעניינך, אז לנו היא היתה רכב נהדר, שעשה כל שביקשנו ממנו
ומעולם לא נתקע ולא עשה צרות. לקח אותנו ממקום למקום כשעון שוויצרי,
ואפילו עם מזגן מקפיא שזה דבר נהדר לאקלים המקומי.

זו בדיוק הפונקציונאליות שרצינו. האם היינו עקומים ?
מסתבר שמרבית העם היושב בציון חשב בדומה אלינו, אז נחמתנו היא שזו
צרת רבים.

למזלנו הנוסף, גם לא ביקשנו ממנה לעשות את הקפות נורבורגרינג בזמנים כשל
פרארי. ליכולת הזו באמת שלא נזקקנו.

מי שמחפש פרארי לכביש ציבורי, שיכין כיסים עמוקים. מכונית מיני היא
באמת לא בשבילו. אני מזכיר בהזדמנות זו לבאי ומבקרי השרשור הנוכחי,
על מה אנו מדברים - גלגלו עד למעלה להזכר:
שאלתו של מכאל לנג עבור מכונית מיני לביתו.
והשרשור נדון בהתאם על מכוניות מיני, מה הן מסוגלות לתת לנו בעלות של חצי
מעלות רכב משפחתי. כידוע לבוגרים ולמנוסים שביננו, לכל משימה יש לתפור את
הפתרון האידאלי עבורה, ולא פתרון שאידאלי למשימה או מישהו אחרים.
 

enigo

New member
שירת אתכם, לשון עבר - וזו בדיוק הנקודה. מה שהיה סטנדרט אז,

הוא הרבה מתחת לסטנדרט היום. הרי העידן של ה-DL הוא העידן שבו נולד הביטוי "בכמה היא עושה את הקסטל?". היום הביטוי הזה חסר משמעות, לא רק בגלל שאין כבר "קסטל" כמו אז, אלא משום שכל מכונית משפחתית ממוצעת יכולה להאיץ תוך כדי עליה בשיפוע כזה גם כשהיא עם ארבעה נוסעים. מכונית מיני אוטומטית עם 70 כ"ס, לעומת זאת, לא יכולה, מניסיון.
האם מכונית מיני היא המתאימה לבתו של מיכאל? נשמע שכן לפי הגדרת הדרישות שלו. אבל זה לא אומר שהאייגו לא עגלה, אלא רק שלצרכים שלה עגלה מספיקה.
 

מנחם231

New member
תלוי באיזה יום.

בימים זוגיים האייגו "סוחבת" יופי. באי זוגיים קצת פחות. עשו מאייגו מכונית על.
 

em28

Well-known member
קצת פרופורציות: צריכת דלק זו לא חזות הכל

בכל זאת מדובר במכונית קטנטנה עם חסרונות מובנים:
- רכב קטן וקצר - השפעה על הבטיחות, הנוחות, המרווח, תא המטען וההתנהגות על הכביש.
- רכב קל משקל - השפעה על האיכות, הדיפון והבידוד מרעשים.
- רכב זול, זול וזול - השפעה על הפלסטיקה, האבזור ותחושת הספרטניות.
&nbsp
ואלו הבעיות המובנות ב-כ-ל מכונית בגודל הזה, כשעוד לא התחלנו לדבר על הגיר הרובוטי.
&nbsp
ומי שמצפה לצריכת דלק כל 20+, רק שידאג שלא ישב לו פרפר על דוושת הדלק זה עלול להעלות את הצריכה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
לא כולם חושבים אותו הדבר

שלום
כאשר הסכום העומד לרשות אדם מוגבל ל-70K ש"ח, הוא יכול לבחור בין רכב יד 2 בן 3 שנים עם כ-100,000 ק"מ, או מיני חדשה.
המיני טובה לאדם צעיר בודד או לנסיעות בתוך העיר. במקרה של הטויוטה, בנסיעת מבחן נסענו בכביש בין עירוני, 4 אנשים ברכב עם מזגן, והרכב נסע יפה.
אגב, בעליות גם רכב בן 3-4 מקבוצת המשפחתיות לא סוחב מי יודע מה בעליות...
ראה טויוטה קורולה הדגם הקודם.
צריכת הדלק היא פרמטר. כרגע יש גטס שצורכת אפילו בחניה ובנסיעה היא עושה טובה עם 7~ ק"מ לליטר! משהו כמו 18+ יהיה שיפור ניכר.
 

3מרגו

New member
באת לי בזמן..כמו קאיה פרייד שלי..

איזו שנה גטס,אני שקלתי הרגע לראות משהו משנת 2010.שמעתי בזמנו שהייתה בעיה בשנים קודמות וזה תוקן..
מה זה 18?ק"מ לליטר באייגו?
 
כן 18 באיגו. גטס 2005

שלום
אבל לא סוחב בעליות

עצתי, לא גטס. הרכב לוגם דלק בטירוף. חוצמזה, האוטו לא נותן כלום...
1. בסיסי ביותר, הכל מכני (מזוג וכו'), ג'נטים ברזל, חלש בעליות.
2. טכנולוגיה קוריאנית מפגרת (50 שנה לפני הקוף).
3. להחליף נורה בפנל מזגן צריך לפרק את כל היח'. המנורה עולה שקל והעבודה עוד 149 ש"ח! מדהים.
 

3מרגו

New member
אבל שאלה אם גטס 2010 הרבה יותר מוצלח (דלק לפני הכל)

או עדיין לוותר?
יוצא הרבה פחות,למשל, מדייהטסו סיריון 2010.
 

3מרגו

New member
לגבי 2010 ראיתי ביד 2 תגובות טובות

לגבי 2009 משום מה מתלוננים על דלק.אם זה תוקן..
מצאתי משהו נחמד מ-2010.דילמה..
 

em28

Well-known member
מסכים חלקית, כמעט כל רכב בן שנתיים-שלוש יתן יותר ממיני חדשה

אכן, קטגוריית המיני מתאימה לסוג מסויים של אנשים (צעירים חסרי מנוע, רזים, נמוכים, בודדים וחסרי ילדים) - סתם-סתם


את המחיר, צריכת הדלק וקלות החניה אי אפשר לקחת מקטגוריית המיני (וגם זה לא בערכים של אהרוןD),
אבל בכל אספקט אחר רכב משומש בן-שנתיים שלוש מקטגוריית הסופר מיני ומעלה יתן יותר.
יותר נוחות, יותר מרווח, תא המטען אמיתי, יותר איכות, יותר אבזור,יותר דיפון, יותר בידוד מרעשים,
והכי חשוב התנהגות כביש יותר טובה ובטיחות משופרת.

לא חסרים רכבים בני שנתיים-שלוש עם 30-50K קמ' על השעון ו-60-70K ש"ח על השולחן שעוד לא החלו את חייהם
ויתנו חוויית נהיגה ושימוש הרבה יותר טובה ממכויות המיני.
 

enigo

New member
עשה בהזדמנות סיבוב ב-i10 חדשה. נראה לי שתופתע מבידוד הרעשים

אוטו שיכול לתת שיעורים לכמה וכמה מכוניות שעולות כפול, ואף יותר.
אבל הוא בהחלט החריג בקטגוריה.
 

aharon d

New member
ניתן לחוש בנקל

איך השערות הלבנות עם נסיון רב השנים כשלך מכאל, כמו גם חוסר ההתלהמות
הילדותית, עושים את שלהם. ואני כאן איתך .

יופי של מבחר רכבי מיני יש לנו לבחור מהן כיום בקטגוריית 60-70 אלף השקלים.
המצב אינו דומה כלל למה שהיה זמין לנו זה רק לפני 5-10 שנים, המיני
החדשות עשו קפיצת מדרגה.

הפערים ששמנו לב אליהם (לפחות קרוב משפחתי ואנכי), בין האייגו הקודמת
שהיתה לו (מודל 2014) - רכב שנזכור היה טכנולוגית מבוסס על דור שהושק מזמן
עוד ב- 2005,
לבין האייגו דור 2 שהושקה 9 שנים לאחר מכן (2014), מצביעה על שיפור דרמטי
שנעשה בכל הרבדים ובכללם: משקל הרכב (שעלה), תחושת המוצקות, איכות
הגימור והייצור, איכות הפרזול והריפודים, עושר האבזור, איכות המתגים
והממסרים, בדוד הרעשים שבקודמת כלל לא היה בנמצא, ובחדשה יש אותו
בקילוגרמים וזה מורגש. תחושת טריקת הדלת ביד שמרגישה עתה כמו רכב רגיל
ולא עוד קרטון מתקפל.

כשנסעתי עימו לסבוב התרשמות אתמול (הוא בא לבקר), לא חשבתי בהבדל פרקטי
מבחינת בדוד רעשים ובמיוחד המנוע, לעומת רכב משפחתי רגיל. זה אומר לא מעט.
זה מאפשר לנו היום ברכב מיני דל תקציב, שלא לחוש עוד כבנסיעה על ריקשה
ממונעת, אפקט תחושתי שהאייגו הקודמת שידרה פה ושם. להערכתי הזהירה דבריו
של ידידנו em28 אינם מכוונה רעה, אלא מבוססים על דור המיני הקודם ולא על
החדש, שהוא (אולי?) טרם הספיק לחוותו.

דבריו של em28 תארו היטב את הסוזוקי אלטו 2010-2015, את הקיה פיקנטו
הקודמת 2011-2016, את האייגו/107/C1 דור ראשון 2005-2013 . את ה I10
הנושנה ממזמן 2008-2013.
כאמור הדור החדש של מכונית המיני בהם היונדאי I10 החדשה, הקיה פיקנטו
החדש, טרייג' מכוניות האייגו סיטרואן פיז'ו דור 2 עליהן אנו מדברים כאן, אלו חיות
שונות לחלוטין. לא עוד המסכנות העלובה של המיני ההן.
 

em28

Well-known member
לא לשכוח שגם הסופר מיניז ומעלה השתדרגו בעשור האחרון

ושוב, המיני לא מכוניות גרועות ויש אנשים שהן מתאימות להם, אבל יש להן חסרונות מובנים.
ולהפוך אותן לרכישה האופטימלית ? רחוק, רחוק מכך !
 
הכל יחסי לאלטרנטיבות

שלום
שאלו את וינסטון צ'רציל בזיקנתו (30 בנובמבר 1874 – 24 בינואר 1965),
מה שלומו?
התשובה:
מצויין יחסית לאלטרנטיבה.

לא, המיני או האיגו לא הרכב האולטימטיבי. אבל יחסית לסיגמנט ולאפשרויות במחיר הזה, זו בחירה לא רעה. ומתוך המבחר, הטויוטה די נחמדה.
ב-70K ידני הייתי הולך על הרנו קליאו. אבל פסלו ידני...
 

em28

Well-known member
אם הכוונה היא לרכב אוטומטי - אז האייגו היא לא !

האייגו היא רובוטית, ולא מהמוצלחות שבהן.
אם כבר החלטתם ללכת על האייגו, עשו לעצמכם טובה ולכו על הידנית.
 

aharon d

New member
קרוב משפחתי אחרי 3 שנות נסיון

ו- 34 אלף ק"מ מצטברים, חולק עליך (הוא התעקש שאכתוב זאת כאן).

גם זו שרכשה ממנו את הרכב הקודם (בתחילת מרץ), מוסרת את אותן המילים:
שהיא מאושרת ממה שרכשה ולא העירה מילה אחת על הגיר.
אגב היא הגיע לאייגו לא סתם, אלא לאחר שאחותה החזיקה בבעלותה רכב זהה,
ומכאן שרצתה גם.

יש יותר אנשים שאני מכיר, שיש להם את הרכב ומרוצים מהרובוטי,
מאנשים שמזהירים לשמור מרחק בשעה שמעולם לא היתה בבעלותם אחת שכזו
למשך מספיק זמן.

לטעמי ונסיוני, הכי נבון זה לשמוע ממי שיש לו הרכב ונוהג עליו, ולא ממי שמרתיע
ומזהיר אך מבלי שהיה בעלים של כזה.

לגיר רובוטי חד מצמדי מתרגלים מהר מאד (כמו לכל דבר). ואחרי שעוברים תקופת
הסתגלות של כמה קילומטרים, הדבר נהפך למשהו נעלם שכבר לא שמים אליו לב עוד.

המנגנון המכאני של טויוטה (לטעמי) הוא דווקא מבין היותר מוצלחים שהתנסתי בהם.

כדי שלא לבלבל את הרוכש הפוטנציאלי שקורא כאן, אציע לו, שלא להקשיב לאף
אחד (גם לא לי). שיגש לבצע נסיעת מבחן ארוכה ויחליט בשביל עצמו מה הכי
טוב עבורו. שכן מה שטוב לנו, לא בהכרח טוב גם לו, ולהפך.
 
למעלה