מה דעתכם על מורת שמע?

מה דעתכם על מורת שמע?

(או שאולי קוראים לזה אחרת?...) אני מתכוונת למורה / גננת שמגיעה לגן פעם בשבוע לעבוד עם הילד. באופן אישי, אתם בעד או נגד? מצד אחד כל עזרה תמיד מקדמת את הילד ומצד שני זה רק מחריג אותו עוד יותר, לא? מצד אחד אנחנו מנסים להתייחס למכשירים כדבר טבעי, "כמו משקפיים" ומצד שני מגיעה מורה מיוחדת ומבדילה אותו מכל הילדים. אני באמת מתלבטת אם זה טוב או לא. מה דעתכם?
 

GALITOSA5

New member
סייעת לעזרה

יש בהחלט משהוא במכל מה שכתבת גם בעד וגם נגד, ברור שעדיף כמה שפחות להבדיל אותו מאחרים. תלוי מה המצב של הילד, האם הוא באמת זקוק לזה? אופציה נוספת זו אפשרות למישהיא כזו בשעות אחר הצהריים אולי בשיעורים וכו..... אבל במידה והילד באמת זקוק אני אומרת ללכת על זה, כי יש מצב שזה גם זמני.
 

Rוניקו

New member
מורת שפה

את יודעת מה המטרה של אותה מורת שפה המגיעה לגן? האם היא מגיעה לכל הילדים אשר עוברים ועדת שילוב (דהיינו, גיל חובה ומעלה)? אני חושבת שבהתאם להבנת התפקיד של אותה מורת שפה / שמע יהיה לי קל יותר להתייחס לשאלה ולענות אם איני טועה, שמעתי על מקרה בו מורה היתה מגיעה לגן ולוקחת מספר ילדים לעבודה בצד וכך הילד לא הרגיש לבד וכי "עובדים איתו".
 

אתי77

New member
יש לבן שלי מורה כזאת מגיל ארבע

עד לכיתה א', זאת היתה גננת שפה, שהיתה לוקחת אותו יחד עם עוד ילד כל פעם והם "שיחקו " יחד ותוך כדי העשירו את האוצר מילים. כולם קינאו בו על זה שהוא יכול לבחור חבר וללכת איתו לסיפרה...אז כל פעם בחר ילד אחר, וזה דווקא חיזק אותו חברתית. מכיתה א' הגיעה מורה להוראה מתקנת, למרות שלא היה זקוק לזה. אבל היא חיזקה אותו בכל מיני תחומים אחרים, והיא מהווה כתובת לכל מיני שאלות. בשלב זה, כבר המון ילדים יוצאים מהכיתה לכל מיני דברים אז לא מרגישים חריגות בכלל.
 

Rוניקו

New member
גננת שפה מגיל 4?

כשכתבת גיל 4, האם התכוונת לטרום חובה? לפי מה שאני הבנתי, ילדים בין הגילאים 3-4 (טרום-טרום חובה וטרום חובה) אשר לומדים בחינוך הרגיל "נופלים בין הכסאות" ולא מגיע להם טיפול כלשהו בגן ו/או במיח"א. אני הבנתי כי הסיכוי שיזמנו אותנו לועדת שילוב בגיל 4 הוא קטן מאוד (ואולי אף אפסי...)
 

אתי77

New member
כן, עברנו ועדת שילוב בגיל 3

ולא תמיד מזמנים, אנחנו עכשיו יוזמים ועדת שילוב לילד שנמצא אצלי בגן והוא יהיה בן שלוש בספטמבר ואז יעבור לגן רגיל. בגיל 4 (טרום חובה) כבר קיבלנו אקוסטיקה, ומורת שפה. לא זוכרת אם היו עוד דברים.
 

אשלג

New member
אנחנו קיבלנו גננת שיח מגיל 3.

וקצת לפני גיל 4 הוא עבר וועדה שהאריכה והסדירה את השעות של הגננת. שווה בירור לדעתי....
 

אשלג

New member
נראה לי שזה תלוי בילד ובמורת השמע

אני יודעת על ילדים שמאד שמחים עם מורת השמע שלהם, ורואים בזה הזדמנות להיות מיוחדים, מיוחסים, ולקבל קצת תשומת לב אישית ופינוק שחסרים בכיתה א לעומת הגן. לעומת זאת אני יודעת על 2 משפחות שוויתרו על מורת השמע בגלל שלילד זה גרם להרגיש חריג מאד, ויצא שהקשר ביניהם יותר החליש מחיזק. ועוד שאלה היא האם מורת השמע מוציאה אותו מהכיתה או עוזרת לו להשתלב בפעילות הרגילה בכיתה, והאם היא עובדת רק מולו או שהיא מזמינה עוד ילדים להשתתף איתו ואז הוא מרוויח את החלק החברתי. וזה כמובן גם תלוי בכמה עזרה הילד צריך, ובאיכות של מורת השמע... אז לסיכום (לא עוזר במיוחד) אני בעד כשזה טוב, ונגד כשזה רע. הבעיה היא שהמציאות היא בדרך כלל איפשהוא באמצע וצריך להחליט מה זה יותר...
 
הי...

דווקא ניסחת את הדברים יפה מאד. זו בדיוק ההתלבטות. אנחנו עדיין לא בשלב שצריכים להחליט ואני באמת לא יודעת מה נחליט כשנצטרך. בעיקר עניין אותי מה חושבים. זה חלק מההסתגלות לעולם. המשך יום נעים
 

אשלג

New member
מה חושבים הילדים האחרים?

אצלינו הם לא חושבים על זה יותר מדיי. יש לילד מכשיר שמיעה, יש לו FM, הסט בא קומפלט עם מורת שמע (זה אפילו מתחרז). ובכלל, אני חושבת שיש דברים שילדים לא רואים כחריגים, בטח לא בכיתה א שהכל מוזר וחדש. ובאופן כללי - אני חושבת שיותר קל לוותר על זכות אחרי שמקבלים אותה מאשר לבטל ואז לנסות להחזיר אותה. במילים אחרות: אם מגיע לך, קחי. תמיד תוכלי להגיד שאת מתחרטת והילד לא צריך. ההפך (להגיד מראש שלא צריך ואז להתחרט) יהיה קשה עד בלתי אפשרי בגלל שכולן כבר יהיו משובצות.... מה שכן - הייתי מנסה להגדיר מה הצרכים העתידיים של הילד (רגשי, חברתי, לימודי, גם וגם) ולנסות לאתר מראש מורת שמע שהצורך של הילד הספציפי שלך הוא התחום החזק אצלה. אם זה רלוונטי לכם, אולי כדאי לראות את מי סביר שתקבלו בתור מורת שמע, ולוותר על מורה "רשמית" של שמע לטובת מורת שילוב שאין לה רקע בשמיעה אבל כן רקע בפן הרגשי/חברתי.
 

אשלג

New member
מתקנת ומדייקת

לוותר על מורה רשמית של שמע רק אם לזו אין מספיק כלים לפן הרגשי/חברתי וזה מה שהילד צריך. אם יש מורת שמע שגם יש לה רקע וניסיון בלקויי שמיעה וגם היא מתאימה לצרכים של הילד שלך - ברור שזו הבחירה הכי טובה שיש.
 
למעלה