מהמחזור של יום כיפור- על ישוע

בראל777

New member
נו, ועכשיו כל מי שלא מאמין בישוע

יגיד שהוצאת דברים מהקשרם, ולך תלמד קצת תורה באופן מסודר, וכמובן- תראה את האור האמיתי... (וזאת תעשה כמובן ע"י סיבוב תרנגלות מעל הראש, בעודך מהרהר על מחשבות הכפירה אשר פקדוך, בעניין אותו האיש.) ולענינינו- הכל סובייקטיבי, ותראה את ההודעות שאחרי. יטענו כנגדך- זה בכלל לא מדבר על ישוע, מפני שהוא לא מילא אחר מה שכתוב על המשיח. (וכאשר אני אומר "כתוב"- אני מתכוון לקריטריונים שקבע הרמב"ם- איך אמור להיות המשיח....) המשך שבוע טוב!
 

mumin

New member
אני לא מאמין בישוע כמו המוסלמים

המוסלמים לא מאמינים שישוע הומת על עמוד הוקעה והוקם לתחייה. חוץ מזה, האמונה בשילוש היא אמונה פגאנית שנכנסה לאמונה המשיחית רק בעקבות ועידת ניקאה הראשונה ב-325, בהשפעת אמונות של עובדי אלילים. עד היום אפשר למצוא בהינדואיזם עבודה של אלים בשלשות או ברבעיות, והדבר היה קיים גם בבבל ובמצרים העתיקה. למי שרוצה לקרוא על האמונה בשילוש מנקודת מבט מקראית: http://www.watchtower.org/library/ti/article_01.htm
 

קוכולין

New member
מה הקשר להינדואיזם?

האם אתה באמת סבור שהוא השפיע על הנצרות הקדומה? לי זה נראה קצת קלוש.
 

mumin

New member
לא הבנת אותי

לצערי לא הבנת את דברי. אני התכוונתי בדוגמה שנתתי (שקיים פולחן של אלים בשלשות בהינדואיזם ובדתות פגאניות אחרות) כדי להראות שהרעיון הזה הוא רעיון שנפוץ בקרב עובדי אלילים, ולא בקרב עובדי יהוה. זה היה המסר שרציתי להעביר- שעבודה של אל בצורה של שילוש הוא רעיון פגאני. לא שההינדואיזם השפיע על המשיחיות הקדומה.
 

אלי ו.

New member
אז מיהו ישו לפי אמונתך?

האם הוא קדום כמו האל (ראה יוחנן 1)? אם כן האם אתה מאמין שהוא בנו של האל שלא במובן האלגורי? האם הוא ישות רוחנית שהיא מעין אל פחות מה"אב"? והשילוש לא הומצא בניקיאה, שם הוא רק הפך לסטנדרט של הנצרות.
 

justborn

New member
עדי ה` מאמינים שישוע הוא מלאך עליון

חלקם מאמינים שזה המלאך מיכאל. כמובן שזה סותר את הברית החדשה אשר אוסרת סגידה למלאך.
 

דהאמא

New member
אצלהם אין דבר כזה "חלקם"

כולם, ללא יוצא מן הכלל, מאמינים 100% אותו הדבר, בנוגע לכל. וכן - הם סבורים שמיכאל המלאך הוא למעשה ישו, כפי שהיה לפני בואו לארץ בדמות אדם.
 

pembencipolisi

New member
הצרה עם כל המשיחים למיניהם, שאם

יבוא משיח , בין אם זה משיח יהודי , או ישוע הנוצרי, או מישהו אחר ויגיע ל"מדינת ישראל" ויכריז "אני המשיח" או "אני ישוע המשיח" הוא ישלח מיד אל בית המשוגעים, ובכנסת יחלו לדרוש להקים ועדת חקירה ממלכתית לברור "מי הביא את המשוגע הזה עלינו ?"
 

galgal21

New member
הפסוקים האלו:

"וְעַתָּה שְׁמַע, יַעֲקֹב עַבְדִּי; וְיִשְׂרָאֵל, בָּחַרְתִּי בוֹ" ושוב בפס' הבא "אַל-תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, וִישֻׁרוּן בָּחַרְתִּי בוֹ". לא מתייחסים לעבד יהוה בפרק נ"ג. כמה אנשים או עמים נקראו עבדי יהוה. למשל: משה, יהושע וגם המלך נבוכדנאצר. עם ישראל לא מתאים לתאור עבד יהוה. עבד יהוה הוא צדיק שנענש על לא עוול בכפו, עם ישראל נענש על חטאיו. עבד יהוה לא מתלונן על העוול שנעשה לו, עם ישראל מתלונן על כל דבר בעולם. מה זו המלה עמ"י? מה המרכאות אמורות להביע?
 
מה עם ישוע שר הפנים?

בוידוי לפני התקיעות בר``ה? או על ישוע הבן? המופיע בתלמוד שאין לו משמעות אחרת, מלבד ישוע הנוצרי, והדחיק את רשי לפרשו על ברית מילה. ובכלל שלדעתם היו 2 ישו.
 

בראל777

New member
על ישוע שר הפנים

היה מאמר מעניין כאן בפרום, אם אינני טועה- של פרופ' יהודה ליבס. אתה מוזמן לערוך חיפוש קצר.
 
כשאגיע למכשף.

אך אשמח לקבל קיצור דרך. וכמו כן גבי ישוע הבן הנזכר בתלמוד
 

סוריאל

New member
נו, באמת

אחרי שליבס ילמד לקרוא, הוא יוכל לפרסם מאמרים. להזכירך, הפרופ' (?) הנ"ל טען גם כי חתימת הברכה "מצמיח קרן ישוע(ה)" היא שרבוב של יהודים-נוצרים (על משקל "מצמיח קרן (לבית) דוד"), ושזו הסיבה שברכה זו אינה נאמרת, כביכול בעמידה נוסח א"י (התפרסם בתרביץ, איני זוכר איזה. אפשר לחפש ברמב"י).
 

בראל777

New member
ןלדעתו זו של ליבס

שותפים לא מעט יהודים אחרים. (חלקם דתיים). (לא שאני שותף לה, ובכל מקרה, קטונתי.)
 

סוריאל

New member
מה עניין שמיטה אצל הר סיני?

הביקורת שלי על ליבס אינה נובעת ממניעים דתיים אלא מצורת הכתיבה והניתוח שלו, שהן (בד"כ) מתחת לכל ביקורת. אגב, האם קראת את מאמרו על יסודות נוצריים בזוהר (איני זוכר את השם המדויק)? מופת של דמיון יצירתי.
 
למעלה