מהמחזור של יום כיפור- על ישוע
במחזור "אור ודרך" של הרב עובדיה יוסף ליום כיפור מופיע בוידוי הנאמר בחזרת החזן בשחרית המשפט הבא: "גרמנו למלך המשיח שיהא מחולל מפשעינו מדוכא מעונותינו". (עמ' 391). אין כאן האמת היא משהו חדש, כי התפיסה שישעיהו נ"ג מדבר של משיח כאדם יחיד, ולא על כלל עם ישראל, נמצאת גם בתרגום של יונתן בן עוזיאל, וכנראה בגלל ה"מינים" השתנה הפירוש לכך שישעיהו נ"ג מדבר על עם ישראל כעבד יהוה. (למרות שעם ישראל לא התנדב מרצונו למות, ואילו בישעיהו נ"ג כתוב "תחת אשר הערה למוות נפשו", ככה שזה לא מתאים לעם ישראל כעם, בין היתר). סתם משהו מעניין, שבסידור אורתודוקסי פתאום מופיע המשפט הזה, בפירוש הפוך מזה שבד"כ מקובל.
במחזור "אור ודרך" של הרב עובדיה יוסף ליום כיפור מופיע בוידוי הנאמר בחזרת החזן בשחרית המשפט הבא: "גרמנו למלך המשיח שיהא מחולל מפשעינו מדוכא מעונותינו". (עמ' 391). אין כאן האמת היא משהו חדש, כי התפיסה שישעיהו נ"ג מדבר של משיח כאדם יחיד, ולא על כלל עם ישראל, נמצאת גם בתרגום של יונתן בן עוזיאל, וכנראה בגלל ה"מינים" השתנה הפירוש לכך שישעיהו נ"ג מדבר על עם ישראל כעבד יהוה. (למרות שעם ישראל לא התנדב מרצונו למות, ואילו בישעיהו נ"ג כתוב "תחת אשר הערה למוות נפשו", ככה שזה לא מתאים לעם ישראל כעם, בין היתר). סתם משהו מעניין, שבסידור אורתודוקסי פתאום מופיע המשפט הזה, בפירוש הפוך מזה שבד"כ מקובל.