מדינת "חלם" מכריזה על "בצורת חשמל"

ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהחולשה המובנית

שיש בהקשר הזה למשטר הדמוקרטי. מכיוון שמי שנמצא בשלטון עסוק בעיקר בלשרוד שם, זה מונע ממנו לנהל את הדברים מתוך ראייה ארוכת טווח. דיקטטור ששלטונו מובטח, יכול לנהל מדיניות שהוא מאמין שהיא נכונה לטווח הרחוק, גם אם היא כרוכה בהרבה אי נעימות בטווח הקצר.

כמובן שדיקטטור יכול גם לנצל את הביטחון המוחלט שלו בהמשך שלטונו גם לשם ניהול מדיניות קצת פחות טובה לטווח הארוך, אבל זה כבר קשור לבעיה המובנית שיש במשטר הדיקטטורי.
 

KobeRider

New member
נכון, אבל זה תאורטי בלבד. בפועל, זה לא עובד.

דמוקרטיה הוכיחה את עצמה כזו שהצליחה בזמן המודרני דווקא לחשוב על הטווח הארוך יותר מאשר המתחרות שלה.

כלומר עד כמה שזה נחמד להגיד ששלטון דמוקרטי הוא דפוק וכל מה שהמנהיגים עושים זה לחשוב על הכסא שלהם, ולקבל החלטות מאד קצרות [במיוחד בדמוקרטיות לא יציבות כמו ישראל] - בפועל מסתבר שדווקא אלו היו המדינות שהצליחו בטווח ארוך יותר.

בשורה בתחתונה, העם מקבל את השלטון שהוא ראוי לו. עם שחושב לטווח ארוך יתגמל שלטון שמשקיע לטווח ארוך.
 
לא נראה לי שזה באמת יפתור שום דבר, אבל

Plato

Dictatorship naturally arises out of democracy, and the most aggravated form of tyranny and slavery out of the most extreme liberty

Plato
 

פלרית

New member
בתחום החשמל מדינת ישראל מפגרת

בגרמניה ניתן להפיק מכל מטר רבוע של פאנל סולארי 950 קילוואט שעה לקילוואט מותקן בממוצע כל שנה. גרמניה מפיקה מעל 14% מהחשמל שלה ממקורות סולאריים.

בישראל, לעומת זאת, ניתן להפיק מכל מטר רבוע של פאנל סולארי 1,950 קילוואט שעה לקילוואט מותקן בממוצע כל שנה. אבל ישראל מפיקה רק 0.2% מהחשמל שלה מהשמש.
 

שיר ורד

New member
כמה משלמים הגרמנים על התענוג הזה?

נכון להיום מחירי הפאנלים הסולאריים עדיין גבוהים ומחייבים הסכמי רכישה במחיר של פי שניים מעלות החשמל לצרכן. זה יכול לעבוד רק כשכמות החשמל הסולארית היא זניחה ביחס לחשמל המופק ממקורות אחרים.
לגבי מתקנים גדולים, כנראה שמחיר החשמל משתווה לזה המושג בשימוש בפחם
מחירי הפאנלים נמצאים במגמת ירידה וככל שנחכה יותר, מחירי החשמל שיופקו ממתקנים בעתיד יהיו זולים יותר. אם תמשך המגמה של ירידת מחירי הפאנלים, יתכן שבעוד חמש שנים יהיה זול יותר להפיק בארץ חשמל במתקני PV מאשר מגז טבעי.
במקרה הזה הפיגור הן בהקמת מתקנים סולאריים והן בהקמת תחנות כח בכלל דווקא יאפשר לישראל להגיע למחירי חשמל זולים יותר.
 

KobeRider

New member
מסכים עם שיר

עד כמה שאנרגיה סולרית נשמע סקסי וירוק ומתקדם - הטכנולוגיה עדיין לא שם, והמחירים יקרים מידי.

גרמניה, צרפת וספרד מסבסים המון מהאנרגיה הזו, ופשוט זורקים כסף לפח.

למעשה, אנרגיה הירוקה היא אחת מהסיבות שספרד נמצאית היום בבור שבו היא נמצאית. חפשי green jobs bubble spain - אם מעניין אותך לקרוא דעות מנוגדות לשלך.

כאשר המחיר יהיה מתאים, נשמח לאמץ את המודל הזה.


דוגמא:

The study calculated that, since 2000, Spain spent $774,000 to create each "green job", including subsidies of more than $1.3 million per wind industry job. It found that creating those jobs resulted in the destruction of nearly 113,000 jobs elsewhere in the economy, or 2.2 jobs destroyed for every "green job" created. Jobs lost were mostly in the fields of metallurgy, non-metallic mining and food processing, beverage and tobacco.
 

פלרית

New member
הממשלה חייבת לפעול למען אנרגיה חלופית

חוות הרוח בגרמניה – ההיצע גדול מהביקוש

תעשיית אנרגיית הרוח הפורחת באירופה ובגרמניה מייצרת חשמל נקי בהספקים גבוהים ולא תמיד יש מספיק צרכנים לחשמל המיוצר, פעמיים השנה ייצרו 21 אלף טורבינות הרוח חשמל בהספק גבוה כל כך שחברות החשמל שילמו לצרכנים שהשתמשו בחשמל העודף -
 

פלרית

New member
מתקן להפקת חשמל מגלי הים

הטכנולוגיה של הפקת חשמל מגלי הים הינה חדשנית ומובילה בעולם. הזיהום העולמי והתחממות כדור הארץ כתוצאה משרפת דלקים הביאו להכרה שהמשאב הגדול ביותר בעולם ליצירת חשמל הנו גלי הים. המערכת בעלת הניצולת הגבוהה בעולם מהשיטה החדשה שהומצאה במחיר אטרקטיבי מאוד. לאס. די. אי. פטנטים בינלאומיים ופטנטים ברישום. עד היום החברה בנתה 8 מודלים, בסיועה של ממשלת ישראל, שהוכיחו את עצמם והמודל האחרון הפיק kW/h40. המודלים מומנו, נבדקו, ואושרו על ידי ממשלת ישראל.
 
מתקן להפקת חשמל מפליטת גזים אנושיים

קיימת היום טכנולוגיה המאפשרת לייצר חשמל מגזים שאנחנו פולטים באופן טבעי. הסיבה היחידה לכך שהטכנולוגיה הזו לא בשימוש היא שהיישום שלה כרוך באי נעימות מסויימת. כידוע, פליטת הגזים איננה שווה אצל כולם, ויש אנשים שפולטים הרבה יותר מאחרים. לפי מחקרים שנעשו, הטכנולוגיה הזו כלכלית רק כאשר היא מיושמת על אותם אנשים שפליטת הגזים שלהם גבוהה בהרבה מהממוצע.

במידה ואותם אנשים ייתגיסו למשימה, כמות החשמל שהם יפיקו יכולה לספק כמעט 50% מהצריכה הכללית. הבעיה היא כמובן שהיישום מצריך את האיתור של אותם פרטים 'מחוננים' באוכ' הכללית, ואת הנכונות שלהם לרתום את הכישרון שבו התברכו לטובת הכלל.

אז אני מנצל את ההזדמנות הזו לצאת בקריאה נואשת לכל הפלצנים באשר הם:
אם טובת המדינה חשובה לכם, יש ביכולתכם לפתור את מצוקת האנרגיה של ישראל.
אין סיבה להתבייש ביכולת היחודית שבה התברכתם. קחו צעד קדימה ואמרו בגאווה-
אנחנו פלצנים גאים!
 
נו, כיוונתי לדעת גדולים

יש לציין שהרעיון שלי בכל זאת מחדש משהו. אתה דיברת על הפקת אנרגיה על ידי אנרגיה (שעועית), ואני ציינתי שמדובר כאן במשאב טבעי לחלוטין, שנוצר אצל אחוז מסוים מהאוכ' בכמות גדולה מאוד גם ללא שום השקעה של אנרגיה בעניין. מצד שני, היתרון ברעיון שלך הוא שניתן יהיה לנצל הרבה מאוד אנשים שכרגע אינם פרודוקטיביים.

אז הנה, יש לך עוד אג'נדה שתוכל לקדם כשתיבחר לכנסת.
 

shagel

New member
ממש כמו מדינת עולם שלישי

מרגיש שוב בטיול בהודו או בתאילנד עם ההפסקות חשמל היזומות האלה
 

dw2322

New member
בנושא קשור, השקעה בתחנות כוח

למי שלא יודע, החברה לישראל, זו של האחים עופר, המחזיקה בכיל, בונה כיום תחנת כוח בדרום, במישור רותם.
למיטב ידיעתי תחנה זו אמורה להתחיל לפעול מהשנה הבאה. התחנה פועלת על גז, ולכן יש להם הסכם עם emg ממצרים, שלצערנו הפסיקה לספק לישראל, ולכן הם יהיו תלויים באספקה בתמר.
בנוסף לתחנה הישראלית יש לחברה לישראל חטיבת אנרגיה בשם אינקיה/icp, שזה מספר תחנות כוח בדרום אמריקה (פרו, בוליביה, פנמה ועוד). תחנות אלה פועלות על מזוט או גז טבעי. אינקיה כבר רווחית.

מצ"ב למטה סקירה אנליסטית של פסגות על החברה לישראל, הממליצים עליה בחום. גם לדעתי ח"ל זה אחד הניירות היותר מעניינים במעוף (גילוי נאות: מחזיק ולא ממליץ), בתנאי כמובן שמתעניינים בכיל (לטוב ולרע, רוב ח"ל זה כיל).


כמו כו, ישנה גם אורמת, המתמקדת בנישה של תחנות גיאותרמיות. אורמת נסחרת כיום בש"ש של למעלה מ 2 מיליארד ש"ח, סביב הונה העצמי, ותנודתית ברווחיות שלה.
 

dw2322

New member
לפלרית, תהיה גם תחנת כוח סולארית,של שיכון ובי

של שיכון ובינוי.
מדובר בתחנה די קטנה. 6 מגהוואט. דרדל'ה.
בעתיד שיכון ובינוי תבנה בדרום את התחנה הסולארית הגדולה בישראל, בהיקף 120 מגהוואט, שזה כבר הרבה יותר רציני, אבל זה עוד ייקח כמה שנים טובות.
 
למעלה