מדיניות שמרד הרווחה ניכור הורי1

קושדסי

New member
הללואי והייתה מדיניות מעצר ו\או טיפול באימא.

המדיניות היא להתעלל גם בילד וגם בהורה המנוכר.
 
תוצאת המדיניות היא בראש ובראשונה פגיעה בילד

שני ההורים סובלים אבל מאחר שבדרך כלל מוטלת על שניהם אחריותלסכסוך כי "לטנגו צריך שניים", לא הייתי נלחמת בשבילם. אני נלחמת בשביל הילדים המסכנים שלא מגיע להם שינתקו אותם מהוריהם, לא מגיע להם להיזרק בפנימייה בגלל סכסוך בין ההורים. אם הורה משמורן מונע באופן טוטלי הסדרי ראיה, וזה קורה במקרים מאוד נדירים, צריך לנקוט בסנקציות אחרות שפוגעות בהורה המשמורן (גם אם בעקיפים בילד כגון: קנס כספי או סנקציות שנוקטים לגבר המסרב לתת גט) אבל לא פגיעה ישירה בילד. דבר נוסף, אני לא חושבת שבריא לתא המשפחתי שאך התפרק להיכנס למריבות על משמורת, אני בעד שהמשמורת תישאר אוטומטית אצל האם (למעט במקרים של חוסר תפקוד), עם אכיפה חמורה יותר של הסדרי הראיה.
 

קושדסי

New member
נדירים ?

מיכל, ממש לא ברור מה את רוצה ? אילו סנקציות בדיוק את מציעה ? מי יאכוף אותן ? מה אלו השטויות האלו ? ילד שמורחק מאחד מהוריו ואפילו לכמה ימים - מאוד נפגע ילד שמנעו ממנו ביקור אחד אצל ההורה הלא משמרון - נפגע, ונראה , מיכל, שאת ממש אטומה לילדים האלו ..מקרים אלו כל כך שכחים, אבל הנכונות שלך להעלים ילדים אלו בכדיי להגן על אמהות מנכרות איננה פחות בזויה מהתנהגות פקה"ס... את לא רואה את הילדים האלו ממטר ? איזו מין אימא את ? כיצד אצ מסוגלת להיות אכזרית כל כך לאותם ילדים שהם כל כך רבים ?
 
כל מה שאני רואה הוא הילדים

קודשסי, מה אתה מציע? יותר טוב לילד שיחיה בפנימייה, ובלבד שתעניש את האם. אתה הרי מעניש את הילד יותר. לגבי סנקציות המוטלות על אמהות, יש דברים כאלה. אני ראיתי החלטה של בית משפט להטיל סנקציה כספית, אבל היא לא נאכפה. במקום זה, החליטו לקחת לאם את הלדים. אז מה עדיף, שיטילו עליה קנס כספי או שיקחו לה את הילדים? ברגע שהאם הייתה בסכנה של מעצר, היא נשברה. לשאלתך, מי יאכוף? תשובתי - כמו כל דבר במדינה. אי תשלום חוב - יש הוצאה לפועל. הפרת צו בית משפט - יש משטרה. אתה לא חי במדינה הזאת? כיצד אוכפים על מסורבי גט סנקציות שונות ומשונות?
 

קושדסי

New member
מיכל, הרעיונות שלך לא מעשיים.

וגם לא ברור מדוע פנימיה ? יש לו אבא ! את יודעת איזה סבל עובר על האבא עד שהאם נמצאת בסכנת מעצר ? וחוצמזה, מוכר לי מקרה שגם סכנת המעצר לא מנעה מהאם את המשך ההסתה ומניעת הקשר - מה אז ?
 

קושדסי

New member
השחרת הורה מזיקה לילד ע"כ הצדקת פנימיה !

מדובר בהתעללות נפשית וערעור על הבטחון העצמי והזהות של הילד עד כדיי שהוא בעצמו עלול לפגוע בעצמו ע"י אובדנות. לכן גם אם ההורה המנכר דואג לצרכיו הפיזיים, מדובר בנזק שגרוע אף מהנזק שנגרם לילד על ידי הורה אלים למשל. המילים והתכנים שאנחנו משדרים לילדינו מאוד משמעותיים, כך שמסרים מסויימים, גם אם נסתרים, יכולים לגרום לילד למחלות נפשיות כגון דכאון, אובדנות, בריחה וכדומה.... על פני השטח אין הוכחות ברורות ולכן קל לעשות מניפולציות בכגון אלו, מה שמחייב מעורבות של טובי המומחים ולא פקידת סעד ע"ס רשימה שיטחית והתרשמות אישית... אבל מכאן ועד זלזול בתופעה והשלכותיה רחוקה הדרך....
 
העברת ילדים לפנימיה בקלות יתרה

אני מסכימה איתך שתכנים שליליים שמועברים לילדים עלולים להביא לנזק נפשי קשה עד פגיעה עצמית ושיש לבדוק את ההשלכות על הילד ע"י טובי המומחים - כן. הבעיה היא שמשרד הרווחה מחליט להעביר ילדים לפנימיה בלי בדיקות מקצועיות ובלי לנקוט אמצעים יותר רכים לפני ההעברה והנזק שנגרם בהעברה לפנימיה גדול יותר מהשלכות הסכסוכים בין ההורים.
 

קושדסי

New member
מסכים.. אבל אין לרווחה גיבוי חוקי לפעול אחרת.

מעשית, האפשרויות העומדות בפני פקידות הסעד הן העברת משמרת או שינוי חלוקת הזמנים בין ההורים, התעלמות ומריחת זמן, השמה חוצ ביתית. בעוד שאפשר בקלות רבה לחייב כל נהג לקחת קורס נהיגה מונעת, אין היום גיבוי חוקי מתאים שמאפשר לחייב הורים לשתף פעולה, להידבר בינהם, לקבל הדרכת הורית או ללכת ליעוץ..... גם מנגנוני הענישה על הפרת הסדרי ראיה, ניכור והסתה מגוכחים...וממש לא ראוים את הילדים. נכון הוא שפקה"ס אינן מנצלות גם את המנגנונים שכן עומדים לרשותן ולעיתים אך מחרחרות ריב ומדון בכדיי למצוא חן בעיניי אחד ההורים, אך גודל הכשל הוא בתפיסת הילד כמשהו בעל חשיבות ולא זכות של האימא, רכוש ההורים, או חפץ העובר מיד ליד..... כשל זה הפך מזמן להיות כשל חברתי מערכתי, בו פקה"ס עסוקה באיך להיות חזקה ולנצח במשפטים, השופט באיך לא לקחת אחריות ולא לבזבז את זמנו היקר על זוטות כגון ילדים...ומשרד הרווחה באיך לייצר עוד מצוקה בכדיי לסחוט מהאוצר עוד תקנים ותקציבים...ואפילו בפורום זה נשמעות הערות שמתייחסות לילד כחלק מאימו ורכושה , ולא כישות עצמאית.... אילו ההתיחסות לילדים הייתה כמו התייחסות לכסף כבר מזמן חלק מפקידי משרד הרווחה היו בכלא....
 

קושדסי

New member
מיכל - כתבת "לקחת לאם את הילדים".....מחריד.

אני מנסה לקרוא שוב, ומופתע מחדש שמשפט כזה מופיע כמה שורות אחרי שכתבת שאת רואה רק את הילדים... "לקחת לאים את הילדים..." האם גם לקחו לאימא את התכשיטים ? היהלומים ? תוכנית החיסכון ? מעיל הפרווה ? ערכת האיפור ? האוטו ? איזה עוד רכוש של האימא גזלו לה ? ואני חשבתי שהילדים הם העיקר והם ישות בפני עצמה עם זכויות....ולא משהו ששייך לאם.
 
שאלה של טרימינולוגיה

הכוונה היא שלקיחת הילדים לאם נתפס כאמצעי ענישה כלפי האם - לכן השתמשתי בטרמינולוגיה הזאת. אם תרצה, תוכל לומר שלקחו לילדים אם אמם.
 

קושדסי

New member
זה נתפס כך ע"י מי שרואה בילדים רכוש האם

בדרך כלל לוקחים לילדים את אביהם, נדיר מאוד שמרחיקים ילדים מאימם - גם במחיר ניתוק מאביהם וחשיפתם להתעללות.
 
למעלה