גם נקודה מעניינת
אם כי (אני) סבור שאם יש מה להסתיר באוטו, הבעלים הקודם לא יקלקל ויחבל
העסקה לחברה שעשתה לו את שירותי עסקת הטרייד, הוא ישתדל לשמור על פה
סגור. כמו גם לא יסכן את עצמו משפטית במה שהוא אומר.
למשל, אם אני הייתי יודע שיש ברכב כמה דברים שראוי לציין לשלילה,
והיה מתקשר אלי אדם, שהגיע דרך חברת הטרייד להתייעץ לגבי הרכב שהיה
קודם שלי, לא הייתי אומר כלום. שהרי מה אני יודע, אולי אני מוקלט בכלל ?
ואז אם יש בעיה כלשהי אחרי שקנה, הוא יפנה לחברת הטרייד.
הם יגידו "ככה התקבל הרכב מהמוכר והוא מודה בכך (מה שלא אמר לנו ישירות)
אז זו בעיה שלך מולו תפתור אותה בינכם". קרי היו זורקים את האחריות המשפטית
עלי בכלל. אם לא קבלתי פטור ברור מכך במסמך מסודר מולם, אני חשוף.
אבל אני זוכר בוודאות גמורה שהם החתימו אותי על מסמך שבו אני מצהיר כל מה
שאני יודע על הרכב וחובה עלי לציין. כמו גם שחלה עלי חבות משפטית במקרה
שיתגלו מקרים כאלו וכאלו שלא דווחתי או הסתרתי. זאת אומרת, שהם מגנים על
עצמם בעסקת טרייד - הם לא פראיירים.
כך שתקוותנו שאם אנו לוקחים מהטרייד - אז הבעלים הקודם יספר הכל בשמחה,
היא תקווה שאיננה מובטחת. יתרה על כך, אני לא מאשר לחברת הטרייד לקשר
אותי עם קונה פוטנציאלי ומבהיר להם זאת מראש. ככה עשיתי בטרייד על
האוקטביה, הבהרתי לבחור הטרייד - "ברור לך שאתה לא מעביר את פרטיי או
הטלפון לקונה הפוטנציאלי נכון ? כי אם כן אני אנתק את השיחה מולו והמשמעות
של הדבר ברורה לך".
הוא אמר "בוודאי. בשביל זה אנחנו פה, לנתק אותך מההמשך וההתעסקות. אתה פטור".
ולמה:
אינני רוצה שיטרידו אותי, אבל מעל הכל גם כי אם היה מתקשר, היתה לי בטן
מלאה לספר על האוקטביה, ומדוע כדאי לשמור ממנה מרחק. לא רוצה להגיע לאי
נעימות כזו בה אני צריך בטלפון להסתיר ולשקר למי שמתקשר. המצפון שלי לא
נקי ככה.
הרי בכוונה תחילה העפתי את הרכב בטרייד מבלי אפילו לפרסמו, בידיעה שאני
מפסיד עשירייה ממחירון, רק כדי להעיף ממני את כל ההתעסקות והאי נעימות
אודות הצורך להסתיר שהרכב בעייתי. אין כל תועלת אם, אני גם מפסיד את
העשרת אלפים בעסקת הטרייד, אבל גם נדרש לטרחה אחרי זה במכירה.
אז אכן מעניינת הנקודה שהנך מציין, אלא שלא הייתי סומך ובטוח שבכל המקרים
זה מתקיים. כי כמוני שעושים את אותו שקול, יש לא מעט.
לגבי לראות את הרכב עם צילומים לפני שתקנו אותו זה יפה מאד, אבל לא באותה
רמה של למשש במו ידנו טרם העבודת צביעה - על מנת להבין מה חומרת המצב.
לכן אני רוצה לראות את הרכב במצב ערום ולפני שהתעסקו עימו, מהצלקות אפשר
ללמוד המון. התיקוני צבא מעלימים את מה היה שם, מכסים עליו והתמונות של
המצב לפני למרות שעדיף שיהיו מאשר שלא יהיו, לא בהכרח מספקות את איכות
המידע ברזולוציה המבוקשת לאבחנת הפגיעות. לך נדע גם אם צלמו את הרכב הזה
ולא מראים לנו תמונה גנרית של רכב זהה אחר.
כמו כן לא בכל חברת טרייד יספקו כזה מידע, לא בכל מקום טרחו לצלם לפני.
עוד דבר אחד לסיום, זה שאנו לא יכולים להתרשם מהבעלים הקודם, לעמוד על
טיבו אופיו וקנקנו. למשל האם יש לו בן נוער עם רשיון של נהג חדש בבית
שקיבל לנהוג ברכב גם ?
או שרק זוג מבוגרים הוא ואשתו שנגעו ברכב...
האם הוא צ'חצח מאזור מחורבן סוציואקונומית, או צפונבון חנון מהשרון
האריסטורקטי. אלו משמעויות (שלי) הן חשובות.
אני כלל לא בודק רכבים מאזורים כמו לוד, רמלה, עכו, וכדומה. למשל.
אני כן בודק מקומות כמו רעננה, כפר סבא, רמת השרון הרצליה פיתוח,
מושבי השרון היוקרתיים, וכדומה.
כשאני מחפש משומש, זה בדרך כלל באזורי גאוגרפיים של חתך סוציואקונומי
ספציפי, ורכב שנהגו עליו רק מבוגרים בלבד (מעל גיל 40).
בשיטה הזו אף פעם לא נעקצתי, ומזערתי את הסכון משמעותית.
כמו גם מצאתי לרוב מציאות שחבל על הזמן. כי כשקונים באזורים שהאנשים
איכותיים ויש כסף, גם המשומש שלהם שמור בדר"כ ומתוחזק בנדיבות.
זו הסיבה אגב שקונים ממני מהר מאד ובמחירון, שכן עושים את אותו שקול.
רואים מול מי הם עומדים, מבוגר ללא בני נוער. רכב שנוהגת בו רק אשתי
ואנכי לפעמים. רואים את הבית והחניה, את המיקום, והרכב.
ואז זה די גמור. ניתן לראות להם בעיניים (הם מתקשים להסתיר זאת)
את הלך מחשבתם, ואז אני יודע שעוד כמה דקות העסקה תסגר (ובקלות).
כבר 3 טויוטות שעפו ככה אותו הדבר.