אחריות, מעצם מהותה, לא חוסכת כסף
הסיבה מאד פשוטה: את האחריות נותנת חברה שאמורה לשמור על מודל רווחי. דהיינו - לשלם לספקים פחות ממה שהיא גובה מהלקוחות (פלוס עלויות כוח אדם ותפעול).
המשמעות היא שהחברות שנותנות אחריות גובות מהלקוחות יותר פרמיה מאשר הפיצויים שהן משלמות ללקוחות.
נכון שכל לקוח משלם קצת פרמיה, ובמקרה הצורך מקבל הרבה פיצוי, אבל בסך הכל הלקוחות, כציבור, משלמים יותר ממה שהם מקבלים כציבור.
אם תבחן את הסטטיסטיקה - חברות הביטוח/אחריות בונות את התחשיב שלהן על הפחד שלך מהאפשרות שתצטרך לשלם על תיקון במידה ותהיה תקלה. בפועל הסיכוי שתצטרך לשלם על תיקון שהאחריות יכולה היתה לכסות נמוך מהסיכוי שתשלם פרמיה ולא תזקק לתיקון.
אם אתה רוצה לממן את חברות הביטוח - שיבושם לך. מנסיוני - תקלה במצלמה שמצריכה תיקון היא בעיקר הזדמנות לשדרג לדגם הבא. ממילא השדרוג מגיע אחרי שנתיים בערך וממילא המחיר שתקבל עבור המצלמה הישנה הוא פרוטות.