זה דיי פשוט והיה קיים גם שלא במבצע סופר/מוצרי צריכה.
המטרה של הסופר היא לשכנע אותך לרכוש כמויות גדולות ממה שאתה צריך + לסמוך על זה שאתה לא יכול לשקול ללא מכשיר שקילה ושלא תרוץ לקו הקופות הלוך ושוב כדי לשקול שוב ושוב את מה שלקחת כדי להשתדל ולא לעבור את ה5 קילו ב100 גרם...
 
כך יוצא מצב שרוב האנשים לא יודעים להעריך את המשקל שהם מרימים ורוכשים יותר ממה שהם חושבים שהוא 5 קילו. מגיעים לקופה ומגלים שמדובר ביותר קילוגרמים ומשלמים בעד הכמות שעברה את ה5 ק"ג את המחיר המלא שלרוב גם לא משתלם.
 
מה הסופר מרוויח? מבצע שנשמע טוב ומושך לקוחות. לקוחות כמוך שרוכשים פחות מ5 קילו, במחירים יקרים יותר ממה שיש בסופר השכן/ירקן, לקוחות שרוכיםש יותר ממה שהם צריכים כדי להגיע ל5 קילו ולקוחות (וזה הרוב) שעוברים את ה5 קילו לכדי 6-7-8 וכן הלאה שרובם לא יעצרו את הקופה ויגידו, רגע, את זה תחזירי לי... ואז גם הם רוכשים במחיר יקר יותר.
 
דוגמא אחרת מהתחבורה הציבורית. עד זמן לא רב נוסע היה יכול לרכשו כרטיס נסיעה בודד במחיר מלא או כרטיסיית שתי נסיעות המכונה בטעות הלוך ושוב בהנחה של 15%. מדובר בכרטיסיה ולכן ניתן "לנקב" שתי נסיעות באותו הכיוון עבור שני אנשים. קורה מצב בו אדם העובד בת,א ומתגורר בחיפה, נדרש להגיע יום אחד לאחר העבודה מת"א לירושלים ולאחר מכן עליו לחזור לחיפה. אין לו צורך ברכישת כרטיסיה אך עבור נסיעות בודדות הוא ישלם יותר. כמוהו, קיימים עוד אנשים ואין שום מניעה מהכרת אדם זר בתחנה או באוטובוס עצמו וחלוקת התשלום בינכם עם ההנחה ברכישת כרטיסיית שתי נסיעות וניצולה במעמד הנסיעה.
 
יגיד הנוסע, למה אני צריך לרכוש כרטיסיה על מנת לקבל הנחה עבור נסיעה בודדת? למה על מנת לקבל הנחה עליי לנסוע פעמיים או יותר? אז המצב הזה אכן עומד להסתיים לחלוטין בכל רחבי הארץ (כבר כיום ברוב הארץ בוטלו הכרטיסיות והוחלפו בערך צבור המקנה בכל נסיעה את ההנחה המגיעה לאדם בלי חיובו לרכוש יותר נסיעות ממה שהוא צריך).
 
זה לא בדיוק אותו הדבר אבל זה מה שעומד מאחורי זה. באותה מידה, יכולת לחבור לאדם נוסף במחלקת הירקות שאין לו צורך ביותר מ3 קילו, הייתם מחברים את החשבון שלכם יחדיו ומבקשים לשלם את החלק היחסי של כל אחד בשני כרטיסי אשראי שונים או במזומן.