מבקשת מכל בנות הפורום לקרוא

מסכים עם KALLA לחלוטין...

עדי, זה בכלל לא שאלה של חינוך אלא העיקרון שאת אדם עצמאי ובעל רצון ומודעות עצמית משלך ורגישויות משלך ואם את מרגישה שמשהו לא מתאים לך או לא נוח לך אז זכותך המלאה לשים לכך סוף ע"י אמירת "לא" ואז אם ה"לא" שלך לא מתקבל אז "הבחור הנחמד" הופך לעברין וניתן בהחלט לפנות למשטרה כדי שיטפלו בו אבל (וכאן אני מסכים עם עציון) חיבים לשמור את כל המסרים שלו לצורך הוכחה שאכן הוא הטריד ואולי בעצם חבל שלא התלוננת גם את בזמנו... אולי היו שמים סוף להטרדותיו כבר אז...
 

הילהל

New member
מה הקשר לחינוך שמרני?

את מזכירה לי את הסדנא שהעברתי במסגרת מרכז הסיוע לבנות שירות לאומי. הן היו בטוחות, למשל, שכיפה זה "תעודת ביטוח" אצל גבר לעומת חילוני שהוא "חיית טרף". כמה עצוב לדעת שהיה בארץ אנס דתי שהלך בדיוק על זה! לקח בנות שירות טרמפים (יש לו כיפה אז זה בסדר להכנס לאוטו שלו) ואנס אותן בחורשה ליד קרית גת. צר לי לספר לך שמקרים של הטרדה ואונס קורים בכל סוג אוכלוסיה. חילוני, דתי וגם אסלאמי איראני. מה שעזר לך, אני משערת, זו העובדה שאת אדם אסרטיבי, שיודע להגיד "עצור" בצורה חזקה וברורה, שיודע בדיוק מתי משהו לא מתאים לו ולא נעים לו. אולי זה אופי, אולי זה ניסיון חיים, אולי זה חינוך טוב (שלא חייב להיות שמרני. הוא פשוט חינוך שאומר "את מה שלא נאעים לא אני לא אקבל"). בכל מקרה - שמחה בשבילך שנגמר בלי נזק.
 

אמיר.

New member
אנס חובש כיפה

יש מן הסתם עוד הרבה. גם רוצחים וגנבים חובשי כיפה. החינוך השמרני בולם, לדעתי, את הצד החף מפשע, מגלישה לכל מיני צדדים לא לענין. ענין של גבולות. ואכן לא בהכרח חינוך דתי, אלא שמרני.
 

הילהל

New member
לדעתך

דעתך מוזמנת להתווכח עם הסטטיסטיקות והעובדות היבשות. אני אשמר לנפשי היום מאנשים עם דעותיך, כי השלווה שלי חשובה יותר. צר לי על בנות המגזר הנפגעות, שנאלצות לחיות בעולם בו שולטות דעות מזן זה.
 

שי ז.

New member
מצד שני חינוך שמרני מידי יכול להובי

לתמימות גדולה מידי והרי הכי קל להפיל בפח את התמים.
 
אין קשר בין חינוך שמרני להתנהגות

תוקפנית. אלימות מינית היא תוקפנות ואין מגזר מחוסן. במגזרים בהם ישנה שמרנות קשה לעיתים הרבה יותר להחלים מפגיעה ולספר. תאר לעצמך כמה קשה להאמין שם שזה אכן קורה כשמחזיקים בדעות כמו שלך... ואיזה תחושה זה מעורר בנפגעת.
 

אמיר.

New member
דעות כמו שלי....

תסלחו לי אבל תלמדו לקרוא את מה שכותבים ולא את מה שאתן מצפות לקרוא. אני נלחם במגזר שלי נגד השתקה (בדרכים המצומצמות שלי) ואני מכיר את כל הסטטיסטיקות (אשר גם אותן, דרך אגב, צריך לדעת לקרוא). ויותר מזה. אבל דווקא העמדה שלכן לפיה כל האחריות על הגבר, מותירה את הנשים והבנות חשופות ליותר הטרדות ומקרים קשים מזה. אז תעשו לי טובה תבדקו טוב מה הן ה'דעות' שלי לפני שאתן קופצות בזעם צדקני.
 

הילהל

New member
תברר גם אתה את עמדתנו

העמדה שלי (שחזרה כאן המון) היא שרוב הגברים הם אנשים נורמלים ונהדרים. העמדה שלי היא גם שככל שתהיה פחות השתקה, כך יעלם המצב שבו גבר אחד מצליח לזרוע הרס רב בחסות השתיקה של קורבנותיו. העמדה שלי היא שאלימות מינית היא בעיקר אלימות ופחות "מינית". לכן חיפוש אחריות אצל אישה כי לבשה חצאית קצרה או חייכה כשפלירטטו איתה היא חסרת תוחלת ופוגענית. הדרך היחידה להשמר היא להכיר את הסכנות (האמיתיות, לא המיתוסים), לדעת לזהות מתי משהו מתחיל להיות מאיים, ולהיות מוכנים ומסוגלים להתמודד בצורה הכי טובה (לפעמים בבריחה, לפעמים בצעקה, לפעמים במכה, ולפעמים גם בקפאון מוחלט שעלול להציל נפשות). העמדה שלי היא שיש לתמוך ולהאמין בקורבנות, ולתת את המרחב הכי בטוח בעולם כדי שהפניה לטיפול והתחלת הריפוי יהיו מהירים ביותר, והנזק יצומצם למינימלי ביותר. התחושה שהובעה כאן לא רק על ידך, כאילו חינוך דתי או שמרני "שומר" על האישה, היא בדיוק העמדה שלא מבינה מהכין התקיפה מגיעה, וכמה קורבנות (גם גברים) חיים בינינו בשתיקה.
 

אביא

New member
אמיר זה קרב אבוד

אין לך שום דרך לנצח. מה שלא תגיד הן יודעות יותר..... (או לפחות חושבות כך) סתם אני תוהה מהו אחוז מקרי ההטרדה המינית והתקיפה המינית במועדנים אלהם הולך הנוער. לעומת האחוזים במצב רגיל בו נערה שאינה משדרת פרובוקציה עלולה להתקל בו. (התשובה באחוזים ולא במספרים מוחלטים)
 

הילהל

New member
זה כל כך נמוך שהצלחת להפתיע

אפילו אותי. ואח"כ בוכים ומייללים על קרעים בעם. רק חבל לי על אמיר שלא בטובתו הכנסת אותו איתך בהודעה המכוערת הזו.
 

אביא

New member
ועל זה את מצפה לתגובה???

את וחברותייך סותמות פיות למי שמנסה לטעון אחרת. הפכתן דעה שונה משלכן ללא לגיטימית פה בפורום. ולגופו של עניין. כן, לאשה שמתגרה בגבר בלבוש והתנהגות פרובוקטיבית במקום רווי אלכוהול (וייתכן גם סמים) יש סיכוי רב הרבה יותר להפגע.(וראי מאמרים בעיתונות) וכמו שאמר אמיר זה לא מצדיק פגיעה אבל זו בהחלט רשלנות תורמת.
 

הילהל

New member
לא ממש

אני לא יכולה לחשוב על שומדבר שתגיד כרגע, שישנה את הבנתי שכנראה אנחנו חיים בשתי פלנטות נפרדות, ואת תקוותי שהן תשארנה מרוחקות ככל הניתן.
 

אביא

New member
אחחח הסובלנות המפורסמת שלך....

ממש תענוג. את לא יכולה לסבול שיש דעה שונה משלך, ממש סובלנות. (האמת אני לא מתפלא נתקלתי בזאת כבר אצלך בנושא)
 
זכותך כמובן, לחיות לפי אמונתך....

וזכותן של כל הנשים החילוניות באשר הן להתלבש כרצונן ולרקוד כרצונן לפני כל גבר מבלי שהוא יגע בהן ללא הסכמתן!!! גם אני לעיתים רחוקות נמצא תחת השפעת אלכוהול (ואני חושב שגם אתה ואפילו תחת מצווה מפורשת, למשל המישתה בפורים שמיצווה להשתכר בו עד "שלא תדע להבחין בין ארור המן לברוך מרדכי" ) אז מה? אם בחורה תבוא ותרקוד מולי כשאני שתוי (מצטער אבל בסמים אני לא נוגע) אז אני באופן אוטומאטי אמור לקפוץ עליה?... יש לי חדשות בשבילך - אני לא אעשה זאת כל עוד יש לי לפחות שמץ של שליטה עצמית וכשאגיע למצב שגם זה לא יהיה לי אז אזחל לפינה שלי ולא אטריד אף אחד או אף אחת וכמוני יש לרוב הגברים שליטה עצמית מינימאלית והמיעוט שלא מסוגל לשלוט ביצרו - חיב לעמוד לדין ולטפל בעצמו למען יפסיק לפגוע בנשים חפות מפשע!!! דבר אחד זה לגנות את המעשה של אותו חלאה אבל מה שאתה עושה - מאשים את הנשים בפיתוי - זה ממש מתחת לכל ביקורת!!! ממש תת רמה אף אחד לא דורש מימך לחיות כחילוני אם זה נוגד את אמונתך, בבקשה - אתה רשאי להמשיך לחיות לפי הבנתך ואמונתך אבל עזוב אותנו עם השטויות שלך.... ממש גועל נפש! זה מעורר בי מחדש את הזעם שאני חש כשאני שומע "נציגים" מהמגזר שלך שטוענים שילדים תמימים נהרגו בפיגוע אכזרי רק בגלל שהם או הוריהם לא שמרו שבת...
 

שי ז.

New member
אתה צודק. מאוד מסוכן להגיע למשתה

פורים איפה שיש אוסף של גברים שיכורים עם תלבושות כל כך מוזרות עד שלא ניתן אפילו לזהות את פניהם ובידהם כל מיני מכשירים שעושים רעש. אין שום רשלנות בללכת למקום מאובטח, עם שמירה והנהלה והומה אנשים. רוב התקיפות עדיין מתרחשות בחוץ ולא באותם המועדונים וסביבתם.
 

אביא

New member
אתה בהחלט צודק

לכן מקפידים שמשתה פורים שכזה יהיה נפרד. אם זכור לך, היו לא מעט כתבות בעיתונים על המתרחש בחדרי השרותים שבמועדונים אלו. ונכון שרוב מוחלט של התקיפות מתרחשות מחוץ למועדונים. ובדיוק לכן אמרתי כי צריך לבדוק זאת באחוזי הסתברות ולא במספרים מוחלטים. אם תקח את מספר באי/ות המועדונים ואת כמות הזמן שהם מבלים שם ביחס למספר התקיפות המיניות (וסתם תקיפות) ותשווה זאת לזמן אחר ומקום אחר. אני בטוח שתגלה שהסיכוי לעבור תקיפה מינית באותן שעות מועדון עולה לעין שיעור על הסיכוי לעבור תקיפה מינית במקום רגיל.
 

שי ז.

New member
כלל לא בטוח

100% מהילדים ו 99.99% מהנשים מעל גיל 35 שנפגעו נפגעו מחוץ למועדונים. אני לרגע לא מצדיק את מה שקורה במועדונים או אומר שאין שם אנרכיה אבל בין זה לבין להאשים את האישה שיצאה עם חברות לרקוד בתקיפה שלה המרחק גדול. גם 100% מהתאונות קורות בכביש אז זה אומר שכל מי שנפגע בתאונה אשם?
 
שי חבל על הזמן....

אנחנו והוא באים משתי תפיסות עולם שונות ולא יעזור כלום, הוא ישאר בעמדתו המעצבנת שהאישה "נוהגת ברשלנות" כשהיא לובשת בגדים פרובוקטיבים ויוצאת לרקוד במועדון לעיני גברים ולא יעזור כמה שתנסה להסביר לו, פשוט תפיסת עולם שונה...
 
למעלה