מבקשת את עזרתכן - בנושא זנות

  • פותח הנושא kmiki
  • פורסם בתאריך

נונה17

New member
כל הכבוד על השיתוף

ובכל זאת - אני בטוחה שמשהו באישיות שלך תרם לזה. הרי זה מעגל ששואב אליו ואם לא היה בך את הצד הזה שרוצה לצאת משם היית כנראה חוזרת אחרי הלידה...
חוץ מזה - אני נזכרת במה שאמרת על הכסף - שזה אמנם כסף טוב אבל נשרף מהר מאוד ושאת לא מכירה אף אחת שבאמת הצליחה לחסוך מזה משהו. אני בטוחה שיש קשר.
 

destiny23

New member
אולדי
אני אוהבת אותך

ומודה לך על השיתוף האמיץ!
בחיים לא קרה שהערצתי כ"כ מישהי שאני לא מכירה מעבר לוירטואליות,
את גדולה מהחיים!
 

דני80

New member
בנוסף לנימוקים שניתנו כאן:

יש גם נימוק שהאשה שעוסקת בזנות הופכת לשפחה, גם אם היא נכנסה לכך מרצונה. הרי חוזה עבדות אסור גם אם הוא נעשה מרצון, ואותו הדבר צריך להיות לגבי זנות.

הרי אשה שנכנסת לזנות (גם אם מרצון) אז היא נקלעת למצב שהיא לא יכולה לצאת ממנו, וזו עבדות בפועל.

אך גם כאן יהיו אנשים שיאמרו שאדם שעובד כפול או כסבל ומקבל שכר מינימום הוא למעשה עבד כי הוא לא יכול לצאת מהמצב הזה. אך יש לא מעט הבדלים. למשל:

1. האשה שבזנות (בניגוד לפועל) תלויה תלות מוחלטת בסרסור כי היא מסוממת והוא מפעיל עליה איומים ואלימות פיזית.
2. פועל או סבל (בניגוד לאשה שבזנות) יוצא לפנסיה בגיל מסוים, וגם לפני כן יש לו יום מנוחה שבועי, והוא איננו עובד כשהוא חולה.
3. הנזקים הפיזיים שיש לפועל או לסבל (במיוחד אם הוא עובד נכון) - אינם משתווים לנזקים הנפשיים של האשה שבזנות.
4. התלות של האשה שבזנות בסרסור היא מוחלטת: הוא יכול לקבוע בשבילה איפה היא תגור, איפה היא תהיה בכל רגע ורגע בחייה, מה היא תאכל, מתי היא תאכל, מתי היא תישן וכו'.
 

נונה17

New member
לנשים בזנות יש גם נזקים פיזיים

רבות מהן מתמכרות לסמים, הן חשופות יותר למחלות מין והריון לא רצוי וגם לאלימות וברוטליות מצד לקוחות - שלא לדבר על פגיעה נפשית קשה שעשויה להביא להתאבדות.
אין לי נתונים בשליפה מהירה, אבל הרבה מהן מתות בטרם עת.
 

דני80

New member
אני יודע שלנשים שבזנות יש גם נזקים פיזיים.

לדעתי הכי חשוב להדגיש את העניין של העבדות.

אני יודע שלנשים שבזנות יש גם נזקים פיזיים. עדיין יהיו שיאמרו "אם היא מוכנה לקחת את הסיכון הזה, למה לאסור עליה?"

לדעתי הטיעון שיכול לשכנע בצורה הטובה ביותר היא העובדה שזנות היא סוג של עבדות, בלי קשר לסוג הזנות ולמדינה שבה הזנות קיימת. הרי רוב המצדדים בהיתר הזנות מתנגדים לעבדות ולהיתר העבדות, והטיעון הזה יכול לשכנע אותם.

מה שמאפיין את הזנות כעבדות זה הנימוקים שציינתי - וגם, כמובן, הנזקים הפיזיים שאת ציינת.
 

kmiki

New member
תודה לכולן על העזרה ועדכון

דווקא יש לציין שיש לנו התקדמות לא רעה בכלל.
אחד מהם ממש מנהל איתי יומיים שיחות בנושא, ולא מנסה לשכנע אותי לרדת מזה (כמו חברו שמעדיף לשתוק פשוט).
אני רואה שהוא מפנים לאט לאט, הוא מקשיב, ואני חושבת שהוא לבד מעבד את ה"חומרים" שאני מעבירה לו, ומגיע למסקנה הנכונה.
הוא פחות ופחות נתלה ל"סטודנטית למשפטים" וכבר הרחבנו את היריעה לניצול של כל מיני סוגי אנשים, מקרים שאינם זנות אבל לא שונים בהרבה מהמות המרכזית, כך הי הלי יותר קל לשקף לו למה לחברה יש אחריות לעזור לאלה אשר שיקול דעתם אינו קיים, או אינו נכון וצריכים מאיתנו את החיזוק.
השני, כמו שאמרתי, די שותק, עוד לא הבנתי אם הוא מקשיב ומפנים, או פשוט מעדיף להמשיך בדעתו ולהתעלם, אבל היות ואנחנו חברים קרובים והוא נוכח בכל השיחות האלו, אני לפחות יודעת שזה נכנס, ובהיותו אינטליגנט, אני מאמינה שגם יחלחל.
אולי יש תקווה?
אני גם מאמינה שזה נתן לי הרבה ניסיון בהסבר, ובעתיד, יהיה לי אולי יותר קל לנהל דיונים בנושא זה.
ככה זה כשנמצאים המון בחברת גברים - קוראים לכל שיחה קטנה "דיון"...
 

elley

New member
ותודה לך

עד עכשיו לא היה לי איך לענות לאנשים האלה, למרות שלי עצמי היה ברור שמה שהם אומרים זה שטויות. ולא ידעתי איפה ואת מי אפשר לשאול. עכשיו יש לי "תחמושת" לפעם הבאה שמישהו יעלה את הנושא לדיון. תודה
 

dolly15

New member
שמעי באמת כל הכבוד לך

אני עוד מפחדת מוויכוחים כאלה. אני מרגישה שאני לא יודעת איך לענות, שאני סתם מכניסה את עצמי לוויכוח שבו ארגיש שהפסדתי, שהצד השני לא באמת חושב על מה שאני אומרת ואני יוצאת תמיד מאוד מיואשת. אז באמת- כל הכבוד לך! אני מקווה שיגיעו ימים שגם אני אוכל לנהל כאלה דיונים
 

arik 93

New member
שלום, אני זה שדיברתי עם IMphoenix בפורום אחר

ראיתי שהייתה קפיצה חדה במספר הצפיות בתגובה שלי, ושאנשים חדשים הצטרפו לשיחה, אז הבנתי שיש איפשהו לינק לתגובה שלי, ושמדברים על זה גם במקום אחר. כך מצאתי את השרשור הזה. אנשים החדשים נתנו לי לקרוא מאמרים כבר נתנה לי לקרוא IMphoenix , או חזרו על הטיעונים שכבר עניתי עליהם, אז אסכם את התגובות שלי ל IMphoenix כאן:

"אם יש בן אדם שמוכן לשלם עבור זיון , ובן אדם אחר שמוכן לזיון כדי שישלמו לו, זה 100% בחירה שלהם, זה בטוח לא בשבילי, אני אישית חושב שזה מגעיל, אבל אני מכבד את זכותם לנהל את החיים שלהם איך שהם רוצים כל עוד הם לא פוגעים באף אחד"



"אני בטח מסכים שאי אפשר לדבר על בחירה בגילאים כאלה (קטינים), או למשל במקרים שיש סרסור שמאיים ומכריח נשים לעסוק בזנות בניגוד לבחירתן. את האנשים שהולכים לזונות כאלה, צריכים לשלוח לכלא לדעתי. זה כמו אונס.

אבל, כשמדובר שאנשים בוגרים, שאין מישהו שמכריח אותם לעשות משהו, אני חושב שרוב רובם של האנשים, כולל אני, עבדו באיזשהו שלב בחיים שלהם בעבודה שהם לא אוהבים או אפילו שונאים, רק כי הם היו צריכים כסף. ותמיד תמיד תמיד יש בחירה איך להרוויח את הכסף, גם בין העבודות ששונאים.

אני למשל, בין תיכון לצבא, עבדתי במפעל מתכות כמה חודשים,, 12 שעות ביום, שבוע עבודה ביום, שבוע עבודה בלילה, 25 ש"ח לשעה בסיסי. שנאתי את העבודה, היה מאוד קשה, אבל עבדתי, כי הרווחתי כ8-9 אלף ש"ח בחודש. וגם במפעל היו אנשים שלא היו מרוצים מהחיים שלהם, הם גם לא חלמו לעבוד במפעל כשהיו בני 14, וכל יום היו הולכים לשתות וודקה אחרי משמרת . אני בחרתי לעבוד שם, רק בשביל הכסף.

אם מישהי (או מישהו) במקומי, שגם רוצה לרוויח כסף,אבל לא רוצה לעבוד במפעל ככה, ובמקום זה בוחרת לעבוד 2-3 ערבים בשבוע בזנות, ולרוויח אתו כסף, אם לא יותר, אז אני מכבד את הזכות שלה לבחור איך להתפרנס, (גם אם אני לא מסכים אם הבחירה שלה), כי זה גוף שלה, חיים שלה, ולכן בחירה שלה. אני לא חושב שזה בסדר לקחת ממנה את הבחירה ולשלוח אותה לעבוד במפעל. הם כן מעוניינות ובוחרות במין הזה, פשוט לא בשביל ההנעה, אלה בשביל הכסף, לכן זה לא אונס. ואני לא חושב שהן מנוצלות יותר מאשר עובדים במפעלים שגם עושים את זה כי הם צריכים כסף, ולא כדי להגשים חלומות ילדות.

אם הורים שלי היו נותנים לי את הכסף, או היה לי תואר שלישי, לא הייתי הולך לעבוד למפעל ומשהו אחר לא היה הולך לעבוד לזנות, אבל זה היה בחירה שלי איך להרוויח את הכסף, כמו האנשים שבחרו דרכים אחרות, כמו זנות"



"לכל אחד יש בחירה:
אם הנשים האלה היו מעדיפות לעבוד במפעל, הן היו עובדות במפעל( הרי תמיד יש עבודה ולא צריך שום כישורים או שפה). אם הן עובדות בזנות, אז מבחינתם לשכב עם עשרות גברים זרים זה עדיף על לעבוד במפעל, וזה בחירה שלהן, לא שלי או שלך.

לדעתי ולדעתך, לעבוד במפעל זה עדיף על לעבוד בזנות, וזה בחירתנו.

כל בן אדם הוא שונה, וכל אחד יש העדפות שונות, מה טוב יותר או מה רע יותר בשבילו. אני לא חושב שיש לי או לך זכות לכפות את ההעדפות שלנו על אנשים אחרים.

וכמו שכבר אמרתי, כשמדובר בנשים שהכריחו אותן לעסוק בזה, כמו הנשים שהביאו במרמה מברית המועצות למשל, עם מודעות מפתות ומבטיחות, אני לא מתווכח איתך, מי ששוכב איתן, זה באמת כמו אונס."



" רק אם ועדה פסיכאטרית מוסמכת תקבע שאישה מסוימת למשל, לא כשירה לקבל החלטות בשביל עצמה, בגלל נכות נפשית שנובעת מנפש מסוכסכת, שבורה, לא מאוזנת. רק אז אני אסכים שאפשר למנוע ממנה לבחור מה הכי טוב בשבילה, ולשלוח אותה למפעל, גם למרות היא מעדיפה לעסוק בזנות.

זה לא החלטה של החברה, זה קביעה שרק פסיכיאטרים מקצועים, עבור כל בן אדם באופן אישי יכולים לתת, בטח לא באופן גורף.

בכל מצב אחר, בחירה שלי זה בחירה שלי, בחירה של בן אדם אחר זה בחירה שלו,ואין לי או לחברה זכות להתערב, כל עוד הוא לא פוגע באף אחד. גם אם הוא מעדיף לעסוק בזנות זה בחירה שלו.

וזה מאוד מסוכן לחשוב באופן גורף, שאם מישהו חושב אחרת, עושה בחירות אחרות בשביל עצמו, ממה שאנחנו הינו עושים באותו מצב, אז הוא עושה את זה כי בעיות נפשיות מונעות ממנו לקבל את ההחלטה "נכונה", ושאנחנו צריכים "להגן עליו" ולמנוע ממנו את הבחירה. וגם מה שחברה מוסרית מחשיבה כאורח חיים נכון תמיד משתנה. הרי למשל היו תקופות בהיסטוריה , כששמו נשים בבית משוגעים על זה שהן קיימו יחסי מין מחוץ לנישואין, גם כדי "להגן עליהן מעצמן ולרפא אותן מנימפומניה". וזה בדיוק דוגמה למה שאת מציעה: "חברה מוסרית שמגבילה את חופש הפרט כדי להגן על האנשים מעצמם, בגלל הדעה שאנשים בריאים נפשית היו מתנהגים אחרת".

כמובן שהכל גם זה עניין של למצוא מאזן טוב בין ערכים של חופש הפרט לערך טובת החברה. דרישה לחגור חגורות בטיחות או ללבוש קסדה, פוגעת בחופש הפרט באופן מינימלי, אבל מצילה חיים.

שימוש בסמים קשים מביע להתמכרות ותלות, שמונעים מבן אדם בחירה חופשית אם להמשיך להשתמש בסם או לא, ושימוש בסמים לעורך זמן גורם לבעיות בריאות, או לפעמים תוצאות קטלניות.
כאן חופש בחירה נפגע מעצם השימוש בסמים.

התאבדות, זה כמובן תמיד גורם לתוצאה קטלנית, פגיעה בחופש הפרט גם מוצדקת. "


"גם במאמר ראשון, (דניאלה פדר),לא שוללים אפשרות שאישה או גבר יכולים לבחור לעבוד בזנות מתוך בחירה חופשית, למרות שהם מניחים שזה רק 0.5% מהמקרים( מאיפה הם בחרו את המספר הזה?) ההגיון שהם מספקים ברור- כסף. רוצים להרוויח יותר מ20 ש"ח לשעה בניקיון, רוצים להרוויח 100 ש"ח לשעה, אז היא הולכים לעבוד לזנות. ואז באופן מאוד מתנשא, לדעתי, המאמר אומר שהם לא יודיעים לאן הם נכנסים, וצריך לאסור עליהם לעשות את זה,לטובתם. אני לא מסכים. כי כמו בכל עבודה, אם לא מרוצים,תמיד אפשר לעזוב ולעבוד בתחום אחר, אפילו באותו נקיון.

כותבים גם במאמר ראשון, שמי שטוען שזנות צריכה להיות חוקית זה אינטלקטואלים, שלא דיברו או פגשו זונה בחיים האמיתים, ולכן לא יודעים על מה הם מדברים. אבל ממה שאני זוכר מחדשות, זה דבקא זונות עצמן, נשים שעובדות זה, באות ומבקשות לא לפגוע להם בפרנסה, ולכבד את הבחירה שלהם.

מאמר שני(אורית קמיר), מצד אחד אומר שצריך להלחם בסטראוטיפים, ואז מספק סטראוטיפ משל עצמו, שאם מישהי זונה, אז זה בהכרח אומר שהתעללו בה מינית בילדות והיא מכורה לסמים ויש לה סרסור שמכריח אותה.

את שואלת אם אני יכול לדמיין את עצמי כך. לא, לא הייתי בוחר את זה, אבל כמו שאני ממשיך לטעון כל הזמן זה לא משנה, אני מכבד את זכותם של אנשים לבחור אחרת ממני. אני מכיר בכך שלאנשים יכולים להיות רצונות והעדפות שונות ממני, בלי שיהיה להם בעיה נפשית. למשל, אני לא יכול גם דמיין את עצמי כהומו, זה מגעיל אותי רק לחשוב על זה, אבל אני מכבד את זכותם של אנשים אחרים להיות הומואים, אם זה מה שהם בוחרים, ואני לא חושב שצריך לשלול להם זכות לבחור. הרי גם כאן יש הטוענים ( כמו אנסטסיה מיכאלי למשל), שאנשים הופכים להומאים או לסביות כי התעללו בהם מינית בילדות, ושצריך להציל אותם מעצמם, כי אחרת הם יתאבדו עד גיל 40. גם כאן אני לא מסכים, וחושב שצריך לכבד את חופש הפרט, כל עוד לא פוגעים באחרים.

באותו אופן אני לא יכול לדמיין את עצמי מנהל את אורך חיים חרדי, או מצטרף למנזר נוצרי או בודהיסטי, אני 100 % לא מבין ולא מזדהה עם הבחירה שלהם, אבל מכבד את זכותם לבחור את זה, למרות שזה לא בשבילי.

אבל, אם אני אחליט מחר שאני כן מעדיף להיות זונה, ולשכב עם נשים זרות לפרנסה, במקום למשל לעבוד 12 שעות במפעל, זה 100% בחירה שלי, אני לא פוגע באף אחד, ואני לא חושב שלחברה מוסרית יש הצדקה להתערב, לאסור עלי לעשות את זה, או לשלוח את הנשים שיהיו לקוחות שלי לכלא על אונס או סעיף אחר.

תראי, אני לא חושב שאי פעם נצליח להסכים בקשר לזה, כי אנחנו מסתכלים על הכל מזוויות פוליטיות ופילוסופיות מנוגדות, אני זוכר את זה משיעורי אזרחות,אני בא מגישה ליבלרית, ששמה פרט מעל חברה. את בה מגישה סוציאל-דמוקרטית, ששמה חברה מעל הפרט. שתי הגישות לגיטימיות, אבל מנוגדות."
 

kmiki

New member
מספר דברים, ברשותך (ט)

אני רוצה קודם כל לאמר לך, שעד לפני מספר חודשים, הייתי בדעתך, גם אני חשבתי שזנות היא החלטה שקולה של אשה או גבר.
אני הגעתי לפה במחשבה שישנן אכן נשים שבוחרות תוך צלילות מלאה לעבוד בזנות, היום דעתי שונה בעליל, אנסה לאמר לך כמה דברים (את חלקם או רובן אולי כבר שמעת בעבר, חלקם אולי לא), ויכול להיות שאם תחשוב עליהם היטב, אולי תשנה מעט את דעתך.
1. 80% מהנשים העוסקות בזנות הן נשים שהרקע שלהן הוא של התעללות מינית ואונס, בין אם מילדות או מגיל בוגר, כך שתפיסת ה"עצמי" שלהן בעת "בחירת" המקצוע ירודה, עד כדי אפסית, והן אינן מסוגלות בכלל להאמין שהן מסוגלות לשום עשייה אחרת. אלו נשים שלימדו אותן לבוז לעצמן, נשים שעוברות אותך ברחוב עם מבט מושפל, כי
הן לא מסוגלות להישיר את העיניים למבט אמיתי אליך, נשים שרק המחשבה על חיפוש עבודה רגילה ועל ראיונות, או שיחה עם אנשי כוח אדם מפחידה אותן.
נשים שגם ככה חוששות/מפחדות שלאן שלא תגענה, תנוצלנה מינית, בשביל שכר המינימום שתרווחנה. אלו לא נשים שעושות החלטה שקולה, אין בחירה, הן מונעות על ידי ייאוש
2. אחוז גבוה מאד (אם לא כולן) מהזונות צורכות סמים בכמות מטורפת, על מנת עלבור את היום, על מנת לא להרגיש, על מנת לא להיות שם כשזה קורה באמת, להיות בגוף, אך לא בנפש, לא בראש, בראש הן במקום אחר לגמרי. אשה כזו אינה עושה החלטות שקולות באמת, לא בהתחלה, ולא ההחלטה להמשיך.
3. אשה, ורק אשה (או במקרים שמדובר על זנות הומוסקסואלית) יכולה להבין מה ההבדל בין סקס גברי לסקס נשי. חדירה היא אקט שממש כשמו, חודר אליך. אתה גבר, והיות והצהרת על היותך הטרוסקסואל, אני מניחה שמעולם לא נחדרת, אשה שנחדרת ללא רצונה באמיתי - גירוי, משיכה, פעם אחת, סובלת, פעמיים סובלת הרבה, 10-30 פעמים ביום, לא קיים חומר הסיכה בעולם שיכול לרפא את הכאב הפיזי, והנפשי שנגרם מחדירה מרובה כזו, אין אשה, בראש צלול, שבוחרת להחדר 10-30 פעמים ביום, למשך 5-45 דקות בכל פעם, שלא לדבר על לפעמים ביותר ממקום אחד בגוף, ומסוגלת לקום למחרת בבוקר, ו"לבחור" ללכת שוב לעבודה. יש דברים שגבר הטרוסקסואל, לא יוכל להבין לעולם. אלה שיש להם ראש מספיק פתוח, יוכלו להקשיב לנשים שכן מכירות את זה ולהיות קשובים באמת להרגשה הזו, אני מקווה שתהיה מסוגל לעשות זאת.

אני מציעה לך לחפש אשה שאתה מכיר ובוטח בה, צעירה או מבוגרת, לא משנה, ותשאל אותה האם היא חושבת שהיא היתה מסוגלת להחדר 10 פעמים ביום, על ידי גברים זרים, שמן הסתם לרובם עד כולם, היא אינה נמשכת, לפעמים בלי הפוגה באמצע, כשהיא היא יבשה וכאובה, וחלקם, עד רובם מחפשים ריגוש, ולכן הם גם לא עדינים, קרי, הם לא "עושים אהבה" הם פורקים אגרסיות, הם אלימים, הם אגרסיביים, הם מתבטאים תוך כדי בגסות רבה, הם מתייחסים אליה כאל חפץ, הם משתמשים בידיים שלהם, הם מרשים לעצמם לסטור לה, הם מרשים לעצמם לעשות איתה דברים, שהם בחיים לא היו עושים עם אשה שהם אוהבים, אל רק כי רוב הנשים לא היו מסכימות, אלא כי הם עצמם מוצאים שהדברים שהם עושים עם זונה הם דברים גסים ושליליים.

והדבר האחרון שאכתוב לך, לעת עתה, אפילו שאתה מאד צעיר (אני לא אומרת את זה כגינוי, אתה פשוט באמת צעיר ובתחילת דרכך), תחשוב טוב אם יש לך אחות, או אחיינית קטנה, ויום אחד היא תבוא אליך ותספר לך שהיא בוחרת לעבוד בזנות, האם אתה לא תעשה את כל שביכולתך למנוע זאת ממנה? בכנות אמיתית.
ואם תכיר מחר בחורה שתספר לך בדייט הרביעי שהיא עובדת בזנות, מבחירה, ושוכבת כל יום עם 4-5 לקוחות, ואין לה כוונה להפסיק את זה, האם עדיין תצא איתה? ותכיר אותה למשפחתך?
 

arik 93

New member
תשובות על הנקודות שהעלית+ על סטטסיטקה

1)באמת לא חשבתי על זה מזווית הזאת. אני מסכים איתך שבמקרים כמו את מתארת,אשה כזו אינה עושה החלטות שקולות באמת, לא בהתחלה, ולא ההחלטה להמשיך.
השאלה היא מה הדרך הנכונה לעזור להן( ואני באמת שואל כי אני לא יודע, זה לא שאלה רטורית). האם הדרך הנכונה היא פשוט לאסור על אישה כזאת לעסוק בזה, בכוח, בעזרת משטרה שתעצור אותה או לקוחות שלה, ולהכריח אותה לעבוד בעובודה אחרת? אולי יכול להיות יותר טוב (ואני לא בטוח, אני לא מבין בתחום), שיעזרו לנשים כאלה בעזרת תמיכה והסברה בתוך הקהילה, כמו נשים שהיו באותו מצב שהן, שידברו איתן, יציאו להן אלטרנטיבות, וגם לארגן תכניות רווחה ותעסוקה שיעזרו להן להשתקם, כך שהכל יהיה מתוך בחירה שלהן בסוף, ולא בכפיה?

2)אותו דבר לגבי מספר שתיים

3)כאן אני לא מסכים איתך, מטבע הדברים, כמו שגבר לא יכול להבין מה זה סקס כאישה, כך גם אישה לא יכולה להבין מה זה סקס כגבר, אז את לא יכולה להגיד מה רע יותר ומה רע פחות. גם לגבר שיצטרך לשכב עם 10 או יותר נשים ביום, יהיה לו כואב באיבר מין, והוא כנראה יצטרך להיות על ויאגרה כל היום, שגם פוגע בבריאות. אותו דבר, אם תשאלי גבר אם הוא היה מסוגל לשכב עם 10 נשים ביום או יותר, שמן הסתם לרובם עד כולם, הוא אינו נמשך, והן גם כנראה לא יהיו כזאת עדינות, כנראה שתקבלי אותה תשובה כמו מנשים, "לא". כך שאני חושב שאין הבדל,בין אם זה גבר שהוא חודר, או אישה שחודרים אליה.

על דבר האחרון, בטח שאעשה הכל כדי למנוע זאת ממנה, (אחות או אחיינית, קטנה או גדולה),אנסה לעזור בכסף, אחפש אנשים שמבינים בזה שידברו איתה, אחפש לה עבודה אחרת להציע, אבל הכל עד גבול מסוים. אני לא ינעל אותה בתוך הבית ולא אמנע ממנה לצאת, יום אחרי יום, גם אם שום דבר אחר לא עוזר. לגבי חברה, כן זה לא מתאים לי( לזוגיות, אני כן אהיה פתוח להשאר ידיד שלה),אני לא אמשיך איתה, אבל אני לא חושב שיש לי זכות להחליט בשבילה איך לנהל את החיים שלה.

על סטטניסטיקה) אני מבין את הסטטיסטיקה, אבל אני חושב, שזה עיקרון מאוד חשוב, לא להתעלם מקיום המיעוט, גם אם הוא קטן, ולא לפגוע בזכויות שלו. כל בן אדם הוא פרט ושונה, וצריך להתייחס אליו כפרט, ולא לעשות הנחות לגביו על סמך הסטטיסטיקה. נניח למשל, שרוב המוחלט של מנהלים בתחום ההייטק הם גברים. האם זה נכון על סמך נתון זה, להניח שאישה שרוצה להתקבל לעבודה זאת לא תהיה מתאימה, ולא לעסיק אותה, או לעסיק אבל עם שכר נמוך יותר? לא חושב. או שנניח למשל שרוב המוחלט של אלימות במשפחה זה של בעל כנגד אישה. האם זה נכון, על סמך נתון זה,להניח שאישה לא יכולה להיות אלימה לבעל, ואל סמך זה על המשטרה לא לקבל את התלונה של הבעל על אלימות במשפחה מצד אישתו , או להתייחס לזה פחות בחומרה? לא חושב.

לפי עקרון זה, אני חושב שגם אם ברוב המוחלט של המקרים זנות היא לא החלטה שקולה של אשה או גבר, אני לא חושב שזה נכון להניח שכל מי שעוסק בזה לא קיבל החלטה שקולה, ועל סמך זה למנוע מכולם לעסוק בזה, באופן גורף.
 

arik 93

New member
תשובות

1+2)בסדר, לא מתווכח.

3)אני לא חושב שזה רלוונטי מה נפוץ יותר ומה פחות, לשאלה למי רע יותר, לגברים ששוכבים אם נשים תמורת כסף, או לנשים ששוכבים עם גברים תמורת כסף.. לדעתי זה אותו דבר.

בקשר לחבר שלוקח סמים קשים או רוצה להתאבד, סביר להניח שלא אקרה למשטרה כי היא לא תעזור לו, הם רק יפתחו לו תיק וזה יכול לדפוק לו את החיים. אנסה לעזור בדרכים אחרות.

לגבי זוגיות, אף פעם לא אמרתי שאני מכבד את ההחלטה ללכת לעבוד בזנות, אני פשוט מכבד את הזכות של אנשים אחרים לעשות דברים שאני לא מכבד. זה לא אומר שאני חייב להכניס אנשים כאלה לחיים שלי.

כמו שכבר אמרתי, הגנה על מיעוט לא מצדיקה הפקרת הרוב, אבל גם הגנה על רוב גם לא מצדיקה הפקרת מיעוט. איך המיעוט יצליח להמשיך לעסוק בזה עם יעצרו לקוחות שלהם( ולמה לעצור אותם אם הכל מבחירה חופשית? במי הם פגעו?). לכן צריך להתייחס באופן נפרד לשתי הקבוצות.


אלימות במשפחה ותפקידי ניהול זה לא קשור לזנות, אבל זה דוגמה לשתי התחומים שאנשים נפגעים בגלל שמתעלמים מאנשים, בגלל שסטיסטיקה לא לטובותם. אני לא מסכים בכלל שבגלל שמשהו פחות נפוץ צריך להתייחס לזה באופן שונה. לאישה שרוצה להיות מנהלת בהייטק צריך להתייחס בשוויון, כמו לגברים שגם רוצים אותה משרה( לא משנה מה הסטטיסטיקה) ולא לפסול אותה בגלל שהיא אישה. לגבר שמגיש תלונה שאישתו נתנה לו סטירה, צריך להתייחס בשוויון, כמו לנשים שמגישים תלונה שבעלה נתן לה סטירה, לא משנה מה הסטטיסיקה(גם שאני בכלל בכלל לא בטוח שנשים פחות נוהגות לתת סטירות מגברים ), זה כן מקרה רגיל של אלימות, ולא לפסול את זה בגלל שהוא גבר.
 

דני80

New member
המודל השבדי הוא הרע במיעוטו.

בשם חופש העיסוק אתה למעשה מציע שימשיכו להחזיק בכלא מיליוני נשים חפות מפשע ושימשיכו לאנוס אותן באופן קבוע. זה מה שאתה מציע ברמה המעשית.

אז אותו הדבר אתה יכול לומר לגבי ביטול העבדות: למה לאסור על כולם להיות עבדים אם חלק קטן מהם כן נהנה להיות עבדים? הרי ביטול העבדות היה (לשיטתך) הפקרה של מיעוט שכן רצה להמשיך להיות בעבדות.
 

נונה17

New member
תשובות לשאלות שלך

בקשר ל-1 ו-2, הדעה המקובלת עליי ועל רוב חברותיי היא שהחוק צריך להפליל סרסורים ולקוחות זנות, לא את הזונות עצמן. אני בהחלט חושבת שהדרך לעזור לנשים בזנות היא שיקום ותמיכה. קיימים גופים כאלה שמסייעים לזונות לצאת ממעגל הזנות - סלעית למשל. ככל הידוע לי חלק מהמתנדבות שם הן זונות לשעבר בעצמן. זו יוזמה מבורכת אבל צריכה להיות מגובה בעוד עזרה וסיוע, גם מהממשלה.
בקשר ל-3 - אני בטוחה שגם לגברים לקיים יחסים 10 פעמים ביום עם ויאגרה ועם נשים שהוא לא בהכרח נמשך אליהן זה לא גליק גדול ואני חושבת שזה בהחלט לא מצב רצוי (זה מצבם של הרבה שחקני פורנו למשל). מצד שני - אני לא חושבת שזו השוואה תקפה כי זה לא מצב שקורה כמעט בכלל - רוב הזונות ממין זכר הם לקוחות של גברים אחרים וגם הם נחדרים, לא חודרים, ונשים חשופות להרבה יותר אלימות מצד גברים מאשר להיפך - גם באופן כללי ועל אחת כמה וכמה בזנות (עד כמה שקיימת זנות של זונה ממין זכר ולקוחה אישה - זה נדיר מאוד). אי אפשר ממש לעשות השוואה כאן בגלל שיחסי הכוחות בסקס בין גבר לאישה הם שונים לחלוטין.
גם הטיעון שאי אפשר לנעול מישהי בתוך הבית ולכן אי אפשר לאסור על זנות לא מחזיק מים. אתה יכול להגיד על אותו משקל שאם חבר שלך ירצה לקחת סמים קשים או להתאבד אתה לא תוכל לנעול אותו בבית? סביר להניח שתערב את הרשויות ותקרא למשטרה גם אם זו כביכול בחירתו החופשית והוא לא פוגע באף אחד פרט לעצמו...
למה בעצם לא תמשיך בזוגיות עם מישהי שעוסקת בזנות? זו שאלה חצי רטורית, סביר להניח שלא יפריע לך לנהל זוגיות עם מישהי שעוסקת באופן זמני בנקיון בתים או תיוק מסמכים או אפילו עבודה במפעל... אז למה זנות זה שונה?
על סטטיסטיקה - האם הגנה על המיעוט מצדיקה הפקרה של הרוב, כשמדובר כאן ברוב גדול מאוד ובהפקרה גדולה מאוד? סביר להניח שהמיעוט הקטן מאוד של נשים שעוסקות בזנות מבחירה ולא סובלות מהתוצאות של הבחירה הזו ימשיכו לעסוק בזנות בכל מקרה וכיוון שקשה מאוד לאכוף את זה - סביר להניח שהן פשוט יעשו את זה וזהו, להן אני לא דואגת אם הן קיימות בכלל. לכל השאר אני דואגת מאוד. אתה באמת יכול ללכת לכל מכון ליווי ולכל חוף ים ולשאול כל זונה אם היא בחרה בזה והאם הכל כיף וטוב לה? זה באמת נראה לך ריאלי או אמין? אני גם בטוחה שכמעט אף לקוח זנות לא ממש מעסיק את עצמו בשאלה האם הזונה שאת גופה הוא צורך בחרה בזה ונהנית מזה (ואפילו - לא נדחית מזה ברמות קשות, מה שבד"כ קורה), גם אם הוא לא נוהג בה בברוטליות יוצאת דופן אלא "סתם" חודר אליה.

בקשר לאלימות במשפחה - זה מונח מכובס לעובדה שרוב האלימות נעשית על ידי גברים כלפי נשים וילדים. אני מסכימה שבמקרים הנדירים שבהם אישה אלימה כלפי גבר (ובמקרים הפחות נדירים שאישה אלימה כלפי ילדים) צריך בהחלט לנהוג על פי החוק כמו בכל מקרה אלימות, אבל צריך גם להכיר בעובדה שאלימות במשפחה היא לא סתם מעשה סימטרי שקורה על ידי גברים ונשים כאחד ולכן זה סתם מקרה רגיל של אלימות.

מה קשור תפקידי ניהול לכאן? הקשר היחיד לזנות הוא שיש מעט נשים בתפקידי ניהול ומעט מאוד, אם בכלל, נשים שבחרו בזנות באופן חופשי. מעבר לכך זה באמת לא רלוונטי למרות שהנושא של מיעוט נשים בתפקידים בכירים הוא בהחלט נושא לדיון מעניין בפני עצמו.
 

דני80

New member
כל הטיעונים שלך תקפים באותה מידה גם לגבי

ביטול העבדות. אם למשל בארצות הברית רצו שלא תהיה עבדות - מן הראוי היה להסביר לשחורים שזה לא כדאי להם. לא היה צריך לאסור עליהם להיות עבדים. צריך היה לכבד את רצונם! מי שלא רצה להיות עבד - צריך היה לעזור לו. אבל אם אנשים שחורים כאלה או אחרים רצו להמשיך באותו אורח חיים ופחדו משינוי - היה צריך לכבד את רצונם ולאפשר להם להמשיך להיות עבדים. חירויות הפרט, לא?

חוץ מזה, ייתכן שהיו אדונים (מקרב הלבנים) שהיו לארג'ים ופינקו את העבדים השחורים. ייתכן שהיו גם כאלה. אולי לא הרוב אבל סביר שהיו. אז למה לפגוע באורח החיים של אותם עבדים שנתמזל מזלם והאדון שלהם היה לארג'?

צריך היה לשחרר רק את העבדים שסובלים ולא את כולם. מי אנחנו שנמנע מאדם אורח חיים שהוא איננו רוצה לשנות?
 

נונה17

New member
עוד כמה הערות

1. הומוסקסואליות זו לא בחירה - אף הומו לא בוחר להיות הומו כמו שאתה לא בחרת להיות סטרייט. איך אתה משווה נטיה מינית לזנות או אפילו לבחירה באורח חיים דתי כלשהו? מה הקשר בכלל?
2. ההשוואה שלך בין מקצועות אחרים לזנות היא הזויה למדיי. כולנו עבדנו בעבודות זמניות ולא משתלמות בעברנו - גם אני מלצרתי ועבדתי בלענות לטלפונים ולתייק מסמכים תמורת גרושים ולמזלי הרב אני לא עובדת בזה עכשיו, אבל אין לי בעיה להגיד לכל אחד שעבדתי בזה גם אם הייתי כותבת בשמי המלא - לא יהיה שום סטריאוטיפ שלילי, למעשה - זה די מקובל לעבוד בעבודות סטודנטיאליות זמניות מהסוג הזה. אין לי טראומות פיזיות או נפשיות מזה כמו התמכרות לסמים, מחלות מין או הפרעת דיסוציאציה מהגוף שזו הפרעה נפוצה למדיי אצל זונות, כולל המעטות שנכנסו לזה מבחירה. העבודות שעסקתי בהם וכן העבודות שאתה עסקת בהם במפעל או באבטחה או בתדלוק או מה שלא יהיה - לא מתאפיינות באחוז מבהיל של אונס וטראומה מינית או משפחתית בילדות, ולא מתאפיינות בגיל כניסה ממוצע של 14.
3. כולם פתאום אבירי חופש הבחירה כשזה בא על חשבון אותן נשים. הרי כל הנתונים מצביעים שאותן נשים שלא סבלו מטראומה ובאמת באמת נכנסות לזה בשביל הכסף הן מיעוט קטן מבין הזונות - כך שבעצם אתה מגן על המיעוט ומפקיר את הרוב לגורלן. גם אותו אחוז קטן של נשים, אגב, לא חסין מפני כל התופעות של הפרעות פיזיות ונפשיות שמתפתחות אצל זונות, כולל חשיפה מוגברת לאלימות. גם אם נניח שפעם ב... יש איזו מישהי שאשכרה לא סובלת מלהיות זונה, התרחיש היחיד שאני מסוגלת להעלות בדעתי הוא מישהי שיש לה תומך קבוע שהיא אפילו לא נדחית ממנו לגמרי - היא תמשיך ותעשה את זה גם אם יהיה חוק שמפליל לקוחות זנות, כך שאני לא דואגת לה.
חוץ מזה - יש בחוק כמה וכמה הגבלות על בחירה "חופשית" - למשל אסור להעסיק מישהו בפחות משכר מינימום גם אם הוא מסכים, ואסור לרופא לקטוע רגל למישהו ללא סיבה רפואית או סתם לסחור באיברים גם אם מישהו מבקש את זה ויש עוד מקרים שהמשותף לכולם הוא ההבנה שאותה "בחירה" היא לא באמת חופשית ונעשית הרבה פעמים תחת לחץ או מצוקה גם אם היא נראית חופשית. כמעט בכל מקרה אחר של הגבלות על חופש הפרט ברור לכולם שצריך להיות איזשהו פיקוח אבל כשזה מגיע לזנות כולם פתאום נהיים נורא ליברלים.
 

דובידו2

New member
תגובה

1. הומוסקסואליות היא לא בחירה, אבל אורח חיים הומוסקסואלי הוא בהחלט בחירה. הומואים יכולים לקיים אורח חיים הטרוסקסואלי לחלוטין, כולל קיום משפחה ומשק בית עם אישה.
2. יש גם עבודות לגברים עם סטריאוטיפים שליליים. כמו פועלי זבל או סבלים.
יש גם עבודות לגברים עם טראומות נפשיות. כמו שוטרים, כבאים ולוחמים.
3. יש בחוק הגבלות על "בחירה חופשית", אך יש גם סייגים לאותן הגבלות. למשל שכר מינימום, שלא חל על מתגייסים לצה"ל מתוקף חוק גיוס חובה. גם בגיוס לצבא "הבחירה החופשית" של ילדים תמימים מוטלת בספק, וגם שם לוחמים צעירים נשלחים בכפייה לשדה הקרב ומסכנים את עצמם בפגיעות פיזיות ונפשיות. והם גם מחויבים לזה עד גיל 40, ללא אפשרות חוקית להתחרט. אז הנה לך מקצוע נוסף שאף אחד לא ליברלי לגביו, והוא לא נשי.
 
למעלה