מבט על :סובב ירושלים פרק שלישי גבעת הרדאר וקרית ענבים

avihart

New member
מבט על :סובב ירושלים פרק שלישי גבעת הרדאר וקרית ענבים

ב-29 בנובמבר 1947 התקבלה בעצרת האו"ם החלטה חשובה שתשפיע עמוקות על גורל העם היהודי, על הערבים בארץ ישראל, ועל המזרח בתיכון בכלל: ההחלטה על סיום המנדט הבריטי והקמת שתי מדינות עצמאיות בארץ ישראל – מדינה יהודית ומדינה ערבית. עוד נקבע בהחלטה כי ירושלים וסביבתה יוכרזו כשטח תחת פיקוח בינלאומי.
נציגי הסוכנות, הם הממשלה הזמנית, הודיעו כי הם רואים בצער את התוכנית לחלוקת הארץ, אך נענים לה למען השכנת שלום. לעומת זאת, הצהירו נציגי הערבים על התנגדותם להחלטה, ואף הזהירו כי התנגדות זו עלולה להיות אלימה.
החלטה זו טמנה בחובה הבטחה למדינה עצמאית לעם היהודי, אך בה בעת היא הייתה האות לתחילת הקרבות על הארץ. היה ברור לכל המעורבים כי מה שיקבע את גבולות השטח שבו ישלוט כל צד אינם הגבולות שיקבעו בהחלטת האו"ם, כי אם תוצאות הקרבות והשטחים שיוחזקו על ידי הצדדים בסיומם.
הפרק השלישי יעסוק בקרבות על גבעת הרדאר (אם בכלל היה רדאר שם) , ישנם בתי קברות מפורסמים בעולם ובארץ השווים ביקור כגון: בפריז בית הקברות במונטמרט או בארץ בית הקברות של כינרת עוד בית קברות שבהחלט כדאי לבקר הוא בית הקברות בקרית ענבים בית הקברות הצבאי הראשון בארץ מאמר זה יוקדש לאתרים אלו
תודות :
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד הטייסת .
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
אבי הרטמן

 

ynaor2

New member
סיום המנדט הבריטי

בריטניה החליטה להחזיר את המנדט על א"י בחודש פברואר 1947 ולא בכ"ט בנובמבר. בכ"ט בנובמבר הצביעו באום על תוכנית החלוקה שהציע הועדה שביקרה
בארץ בין פברואר לנובמבר.
 
למעלה