מבולבלת עם העקרונות שלי, לאכול בשר או לא?

אופירA

New member
מנהל
מה שעצוב, שעוסקים בללעוג לזולת, ואין יכולת לענות על השאלה

המאוד לגיטימית ששאלתי, איפה זה נעצר אצל הטבעונים, הדרישה שלא לפגוע בבע"ח. איך אוכלים פירות וירקות בלי פגיעה בחרקים ומכרסמים, ולמה בהם מותר לפגוע (והם נקראים מזיקים).
 

merav999

New member
האם אתה נמנע מלאכול פירות וירקות?

או שבנוסף לבעלי החיים ולתוצרתם שאתה (אני מניחה) אוכל אתה אוכל גם מהצומח?
&nbsp
האם לדעתך אם אי אפשר להקטין את הפגיעה לאפס אחוז צריך לשאוף להגדיל אותה למאה אחוז?
&nbsp
האם העובדה שאכן מתים חרקים מכרסמים בשדות החקלאיים מצדיקה פגיעה בכל בעלי החיים? או רק באלה שלמדנו שהם טעימים?
 

אופירA

New member
מנהל
לדעתי צריכים להסתכל על הצרכים של האדם

ואחרי שמסיימים לספק אותם במלואם, צריכים להסתכל על אינטרסים אחרים כגון של בעלי חיים או צומח, איכות הסביבה וכד'.
סיפוק צרכי בני האדם חייב להיעשות בכנות מלאה, תוך קריאה לילד בשמו, ותוך הבאה בחשבון את צרכי האוכלוסיה למזון זול וזמין.
לכך אי אפשר לקרוא "לשאוף להגדיל את הפגיעה למאה אחוז". אנשים שמייצגים את דעותייך (ונמנעים מלענות בכנות לשאלות אמיתיות), מטיחים כל הזמן בזולתם האשמות של חוסר מוסריות, בלי לעסוק באמת ובכנות בצרכים האמיתיים של האדם, האוכלוסיה, אוכלוסיות מסוימות וכו'.
מזל שמשרד החקלאות ומשרד התעשייה כן עושים זאת, לפחות בעיקרון.
תורת אלוקי ישראל שברא את עולמו בוודאי שעושה זאת ובהרחבה עצומה, שלא יכולה להיתפס בשכלו של האדם הפשוט (ובוודאי שלא בשל זה העסוק בלהטיח האשמות בזולתו).
 

merav999

New member
מתוך הדף צמחונות ביהדות בפייסבוק

"
הרב חיים וידאל, רב בישיבת 'אורות שאול' ברעננה:
"אין לי שום ספק שאכילת בע"ח ו'תולדותיהם' (חלב, ביצים וכו') ושימוש בגופם הם חולשה וכשל מוסריים.
אני יכול להעלות על דעתי הצדקה לנ"ל במצבים של צורך והכרח, כגון שימוש ב'תולדות' בעלי החיים שאינו תעשייתי, או צורך רפואי מוכח, אך גם אז, באופן רגיש ומתחשב, ובוודאי לא אלים ואכזרי.
המסקנה האישית שלי היא למעט ככל האפשר בצריכה של מוצרים מן החי, ואף לחתור להיות טבעוני".
&nbsp
רק דוגמה אחת קטנה לכך שאין סתירה בין דת לבין טבעונות. כך שהבחירה להמשיך לצרוך בעלי חיים ובכך לשלם עבור פגיעה איומה ומיותרת בהם, היא שלך בלבד.
 

ו אולי

New member
"איןלי כוח או רצון או עניין בוויכוח בנושא"-אז למה נכנסת לפה?

 

ו אולי

New member
אם לא מעניין אותך להתווכח על הנושא למה אתה עושה את זה ?

או שאתה לא רוצה להתווכח אלא רק להטיף לנו ואולי בזכותך נראה את האור ?
 

אופירA

New member
מנהל
תראי, היתה פה שאלה עקרונית, אידיאולוגית של פותחת השרשור

אמנם היא הפנתה אותה לפורום שבו ישכנעו אותה להיות טבעוניים, אבל היא בכנות הפנתה אותה לשני הצדדים. אז גם הצדדים האחרים משתתפים בשרשור הזה.

עכשיו, לא המטרה להוכיח לאוכלי הבשר שהם בפורום הלא נכון. בגלל סוג השאלה שהועלתה בשרשור.
ולא המטרה לכנות אותם בשמות גנאי. כי גם הם יכולים לעשות את זה (והיתה פה כבר דוגמה).

המטרה היא להתמודד באמת עם השאלות הנוגעות לאידיאולוגיה של לא לפגוע בבע"ח.
אני העליתי שאלה כזו, לגבי בע"ח שמדבירים אותם כדי לגדל פירות וירקות, ואף אחד לא התייחס באמת לשאלה העקרונית ברמה העקרונית. מה העמדה לגבי פגיעה בחייהם של היצורים הללו. הם בע"ח, גם אם הם קרויים מכרסמים ואפילו חרקים.

אולי התשובה האמיתית לשאלה הזו בעייתית עבור האידיאולוגיה שאתם מפיצים בלהט ובגינויים כלפי זולתכם בני האדם שנוהגים אחרת מכם?

אצלי עלתה השאלה הזו, כי אני מאכילה גורי חתולים מתוקים בחצר בניין משותף. ויש שם עכברים שכרגע הם בגודל הגורים. לעכברים אני מביאה מדביר, את המקקים ריססתי ברעל ממית, וכל גופת מקק שראיתי גורמת לי לסיפוק. ואת החתולונים אני מאכילה באוכל יקר מאוד. למה?

לפני שאדם עובר לצמחונות, הוא צריך לשמוע תשובות מהצמחונים לשאלה הזו.
 

ו אולי

New member
הדיון פתוח לכולם

ההערה שלי היתה ל ga26, שכותב שלא מעניין אותו לדון בנושא, ולמרות זאת הוא נכנס לכאן ודן בנושא.
&nbsp
לגבי "לפני שאדם עובר לצמחונות, הוא צריך לשמוע תשובות מהצמחונים לשאלה הזו."
&nbsp
כמו שכתבתי קודם בדיון הזה לכל אחד מאיתנו יש דעות ובחירות שונות, וכל אחד מאיתנו שם את הגבול במקום אחר. זאת לא דת, אין ספר חוקים או "מועצת צמחונות/טבעונות" שיש לה תשובות רישמיות ומחליטה עבור כולנו. לכל אחד יש את התשובות שלו ולפעמים אפילו השאלות הן שונות.
&nbsp
אני לא מגנה את זולתי, גם אם הבחירות שלהם שונות. אני מכבדת גם אנשים ולא רק בע"ח

&nbsp
ולשאלתך על הדברה חקלאית, התשובה שלי (והיא התשובה הפרטית שלי ולאו דווקא מייצגת) היא שלי חשוב להפחית סבל, ללא הדברה חקלאית כנראה שיהיה מחסור באוכל בעולם. תעשיית בע"ח היא לא חלופה להדברה החקלאית אלא באה בנוסף אליה מכיוון שבע"ח אוכלים מזון שעבר הדברה. לכן ההדברה החקלאית היא הרע במיעוטו.
 

אופירA

New member
מנהל
אני מסכימה עם הגישה שלך

ואני מאמינה שהדרך למנוע את האכזריות בתעשיית בע"ח היא לא לכנות בשמות גנאי ולהפחיד את מי שצורך את מוצריה, אלא לחוקק חוקים בכל הנוגע להתנהלות משרד החקלאות.
שהרי השחיטה היהודית אינה אכזרית, אלא להיפך. האכזריות נובעת אך ורק ממניעים כלכליים, ואותם צריך להסדיר הרגולטור.
לא הילדים והזקנים וחולי הנפש ושאר חלשים שזקוקים לבשר כדי להיות בריאים וחזקים (ובעלי כוח גברא) צריכים להפסיק לאכול את האוכל שבריא להם.

ברור שאפשר לשרוד מתזונה צמחונית או טבעונית, אבל צריך מגוון גדול מאוד ותנאים מיוחדים עבור החלשים, ואין התנאים לכך, השוק אינו מספק תזונה כזו בזול ובנגישות מירבית, ובלי תזונת בע"ח - לזקוקים הללו יהיה מחסור באוכל נגיש וזול שנחוץ לבריאותם!
(וזה עוד בלי ולפני שנדרשים לסוגיה האם מותר לבני האדם ליהנות מטעם מאכלי הבשר/ביצים, ולסוגיית תכלית הבריאה שהאדם הצטווה אחרי המבול להעלות את בע"ח לדרגת מדבר ע"י אכילתם בקדושה, עד להגעת העולם לתכליתו השלמה - על שתי סוגיות אלה אני לא מדברת כרגע בכלל).
 

ו אולי

New member
אפשר להתחיל מהפינה הקטנה שלנו

אני מעדיפה שלא להמתין לחקיקה או להנחיות חיצוניות, אלא ללכת לפי הידע והמצפון שלי.
אני לא דתיה ולא מבינה בשחיטה כשרה (או בכל שחיטה אחרת), עצם ההרג מרתיע אותי, שלא לדבר על הסבל של בע"ח בתעשייה הזאת במשך כל חייהם. המחשבה על בשר טלה בצלחת מרתיעה אותי לא פחות מאשר בשר כלבים או חתלתולים. השאלה איזה בעל חיים נחשב "לגיטימי" או "כשר" היא רק תלויית תרבות ודת.
&nbsp
אני מניחה שלפי רב קני המידה אני נחשבת "אוכלוסיה מוחלשת" ולמרות זאת אני לא רואה מניעה בטבעונות, להיפך, ואני לא רק "שורדת" מתזונה צמחית, אלא נהנית ממנה והיא אפילו עזרה לי מבחינה בריאותית.
המיתוס שצריך בשר כדי להיות בריא וחזק מבוסס בעיקר על התרבות שבה גדלנו ועל גורמים אינטרסנטיים שרוצים לחזק אותו. רק לאחרונה התפרסמו המלצות להמנע מבשר אדום ומבשר מעובד, זה לא היה "עוד מחקר" אלא המלצה של גופי הבריאות המובילים בעולם, שהסתמכה על מחקרים רבים ומבוססים. מה גם שלמרות הממצאים הסותרים בנוגע לתזונה, כמעט כל הגישות טוענות שרצוי לבסס את התזונה על ירקות ולהפחית מזון מעובד.
ומבחינה כלכלית קטניות ודגנים יותר זולים מאשר בשר.
&nbsp
לגבי לא לכנות בשמות גנאי ולהפחיד את מי שצורך מהחי, מסכימה איתך לגמרי שכינויי הגנאי מיותרים. לגבי "הפחדה", רובנו מעדיפים להדחיק את מה שקורה בתעשייה הזאת, והמטרה בד"כ היא לא להפחיד או לאיים, אלא רק לחשוף את מה שמסתתר שם, כדי שהבחירות שלנו יהיו מודעות יותר. אצלי המעבר היה הדרגתי, הפחתתי בשר וכשראיתי שמסתדרת מצויין בלי זה אז עברתי לצמחונות. בהמשך הורדתי מוצרי חלב אבל המשכתי לקנות ביצי חופש. עד שנתקלתי בסרט שהראה מה קורה לאפרוחים הזכרים.... מאז לא נגעתי בביצה...
&nbsp
 

אופירA

New member
מנהל
נכון. הפינה הקטנה שלנו זה תחום היכולת שלנו

לגבי חשיפת המידע על תעשיית הבשר - אם המודעות והחשיפה היו מיתרגמים למעשים בכיוון החקיקה, להפגנות בכיוון זה וכד', הייתי הכי בעדה, כמי שמחבבת בע"ח (ושואלת את עצמה בכנות - למה חתולים וכלבים, ולא עכברים. כי הם פחות "נחמדים"? ומודה בכנות, שזו התשובה...).

הבעיה בפינה הקטנה שלי, היא הצורך בבשר לנפש. הייתי צמחונית הרבה שנים, דווקא במטרה לעזור לנפש, וזה לא החזיק. ביצים דרושות לי לבריאות הנפש בכמות גדולה (הרבה מעבר להוראות התזונה הנוגעות לסיכון לכולסטרול). בשר גם, ורק קצת פחות. ילד אחד גידלתי, ובשום אופן לא הייתי מגדלת אותו ולא אף ילד אחר על תזונה צמחונית.
תזונה זה דבר מאוד אינדיבידואלי. יש מי שמסתדר כך, ויש מי שטוב לו ההיפך.
 
למעלה