מבוכה בנסיעה ברכבת...

מצב
הנושא נעול.
יש לי חופשי חודשי אזור מטרופולין תל אביב והמרכז טבעת 1

השאלה היכן במרכז את עולה לרכבת לראשונה ואיזה כרטיס לחיפה את
רוכשת.
אם את עולה לרכבת בתל אביב ומתקפת כרטיס ת"א-חיפה בת"א אז אין בעיה.
אבל אם תעלי בבת ים למשל ותקני כרטיס רכבת בין ת"א לחיפה ולא תתקפי מחדש בת"א, תהיה לך אותה בעיה.
הבעיה הזו יותר נפוצה כשנוסעים דרומה, מכיוון שהרבה נוסעים לת"א ברכבת אחת מתחנות שצפוניות לחיפה, בעוד שמרוב תחנות המוצא במרכז שאינן בת"א צריך להחליף רכבת על מנת להמשיך לחיפה (מלבד תחנות נתב"ג ומודיעין ובמעט רכבות גם לוד) וכשממילא מחליפים רכבת האפשרות לתקף בת"א פחות בעייתית.
יש לי חופשי חודשי אזור מטרופולין תל אביב והמרכז טבעת 1
אז אם אני עולה בבת ים או בתל אביב זה לא משנה.. יש לי כרטיס תל אביב -חוף הכרמל הלוך וחזור ומעולם לא עשו לי בעיות.
&nbsp
&nbsp
 
בגלל זה בדיוק שאלתי אותך היכן את עולה. אם את עולה בת"א אין

אז בעצם
אם אני אעלה מבת ים לחיפה הפקח עלול להגיד שאני צריכה להעביר את הרב קו בתל אביב (בהחלפה) ??
בגלל זה בדיוק שאלתי אותך היכן את עולה. אם את עולה בת"א אין
בעיה. אם את עולה בבת ים זה תלוי בפקח.
המקרה של בת ים - חיפה דומה למקרה של נהריה - תל אביב כשמשלבים חוזה חופשי אזורי עם כרטיס רכבת ת"א-חיפה.
 
העלית נק' מעניינת

בגלל זה בדיוק שאלתי אותך היכן את עולה. אם את עולה בת"א אין
בעיה. אם את עולה בבת ים זה תלוי בפקח.
המקרה של בת ים - חיפה דומה למקרה של נהריה - תל אביב כשמשלבים חוזה חופשי אזורי עם כרטיס רכבת ת"א-חיפה.
העלית נק' מעניינת
צריך לברר ברכבת
 
בצ'ט שלהם טוענים

העלית נק' מעניינת
צריך לברר ברכבת
בצ'ט שלהם טוענים
שלא צריך להעביר בתל אביב. (נסיעה מבת ים לחיפה)


[21:57] :
שלום, אני לשירותך. . .
[21:58] גולש :
שלום
[21:58] גולש :
רציתי לשאול אם יש לי חופשי חודשי בת ים -תל אביב
[21:58] גולש :
ואני נוסעת לחיפה
[21:58] גולש :
אני מטעינה כרטיס תל אביב -חיפה ונכנסת רגיל בבת ים ואז יוצאת בחיפה נכון?
[21:59] :
נכון
[22:00] גולש :
כי חברה שלי נסעה ככה והפקח אמר לה שאין לה כרטיס
[22:00] גולש :
?
[22:00] :
זה לא נכון, מאחר והחוזה תקף מתל אביב לבת ים
[22:01] גולש :
לא צריך לצאת בת לאביב ולהעביר את הרב קו?
[22:01] :
לא
 
זו תשובה קצת מבולבלת ולא כל כך סבירה

בצ'ט שלהם טוענים
שלא צריך להעביר בתל אביב. (נסיעה מבת ים לחיפה)


[21:57] :
שלום, אני לשירותך. . .
[21:58] גולש :
שלום
[21:58] גולש :
רציתי לשאול אם יש לי חופשי חודשי בת ים -תל אביב
[21:58] גולש :
ואני נוסעת לחיפה
[21:58] גולש :
אני מטעינה כרטיס תל אביב -חיפה ונכנסת רגיל בבת ים ואז יוצאת בחיפה נכון?
[21:59] :
נכון
[22:00] גולש :
כי חברה שלי נסעה ככה והפקח אמר לה שאין לה כרטיס
[22:00] גולש :
?
[22:00] :
זה לא נכון, מאחר והחוזה תקף מתל אביב לבת ים
[22:01] גולש :
לא צריך לצאת בת לאביב ולהעביר את הרב קו?
[22:01] :
לא
זו תשובה קצת מבולבלת ולא כל כך סבירה
הוא כתב מתל אביב לבת ים ולא להיפך (כשההמשך של בת ים - תל אביב זה תל אביב - חיפה).

היא לא סבירה מכיוון שכפי שכבר נכתב כאן זה פותח פתח להשתמש בכרטיס יחיד בין ת"א לחיפה לצורך אינסוף נסיעות בין המטרופולינים, כאשר יש שני חופשי תקופתי (אחד לכל מטרופולין).
במקום לרכוש כרטיס תקופתי בין מטרופוליני שכולל את גוש דן ואת חיפה, יכול להיות יותר זול לרכוש חופשי תקופתי בגוש דן, חופשי תקופתי בחיפה וכרטיס רכבת יחיד בין ת"א לחיפה שלעולם לא יתוקף.
במקרה כזה אפילו לתושב תל אביב עדיף לעלות על רכבת בבני ברק או בצומת חולון או בהרצליה ולצאת בלב המפרץ ולתושב חיפה להיכנס בלב המפרץ ולצאת למשל בצומת חולון ולנסוע בזול תקופה בלתי מוגבלת בין ת"א לחיפה כי הרי בצ'ט של הרכבת טענו שאין צורך לתקף את הכרטיס ת"א-חיפה.

כרטיס לא מתוקף זה כרטיס שלא השתמשו בו לצורך נסיעה וזו התוצאה של מה שכתבו בצ'ט.
 

Ccyclist

Well-known member
ככה זה כשמחקים מערכות אחרות ללא הפרטים הקטנים.

מבוכה בנסיעה ברכבת...
ברשותי תוכנית "צפון חודשי חופשי" לאיזור נהריה-חיפה (302). כאשר אני נוסעת לתל אביב, אני רוכשת "חיפה תל אביב" הלוך חזור, שהרי עד חיפה כבר משולם. אני משתמשת ב 2 כרטיסים, על אחד יש את התוכנית של הצפון ובשני את התוכנית של תל אביב הלוך חזור. ככה אני נוהגת תמיד.
והשבוע
מגיע כרטיסן באיזור בנימינה, בודק את הרב קו שלי ושואל: היכן עלית? (כי לא ראה כניסה בחיפה). הסברתי. אמר: זה לא בסדר... הלך, חזר... ואומר לי: עלייך לרכוש כרטיס, עכשיו. הכוונה כרטיס נהריה חיפה. מה?! הנסיעה הזו משולמת, מה פתאום?! פה.. שם... ויתר על רכישת הכרטיס (סחיטה!) אבל לקח את פרטי (העתיק אותם מתוך הכרטיס שלי, דיגיטלית).
אינני זוכרת מדוע התחלתי לפצל את הרכישה לשני כרטיסים, אבל נדמה לי שכשזה על כרטיס אחד, יש לי בעיה לצאת ולהיכנס בתל אביב. כבר לא זוכרת...
מה אתם מציעים לי לפעם הבאה? איך לצאת בסדר עם הכרטיסנים שממש מחפשים בעיות? מקווה שלא יעשה לי באלאגן עכשיו, שהפרטים שלי אצלו...
ככה זה כשמחקים מערכות אחרות ללא הפרטים הקטנים.
במערכת האויסטר למשל יש שתי אפשרויות לתשלום מזדמן בנסיעה שחלקה בחוזה תקופתי וחלקה בכרטיס חד פעמי. הרב קו אמור להיות כרטיס חכם ארצי ולכן צריך ללמוד איך מערכות כאלו מאפשרות שילוב כרטיסים כזה.
&nbsp
1- נסיעה עירונית מעבר לאזורי החוזה שיורדת אוטומטית מהערך הצבור. במקרה כזה הנוסע קונה מראש חוזה שבועי או חודשי לאזורים מסויימים, לתייר אפשר להמליץ על 1-2 לדוגמה, אך אם יש יעד מעניין באזור 3 או התמזל מזלכם לטוס מהית'רו שבאזור 6 כדאי להטעין ערך צבור של 5-10 לירות וברגע שהכרטיס נכנס או יוצא בשער שמעבר לאזורי הכירטוס ההפרש יורד אוטומטית מהערך הצבור. הרב קו הוא מערכת אחידה ולכן צריכה להיות גבייה אחידה של הכרטיסים לפי נקודת הכניסה והיציאה.
&nbsp
2- בין המערכת הבינעירונית שעדיין משתמשת בכרטיסי נייר וכן נסיעות לא תואמות בכרטיסים חכמים משלה למערכת העירונית ישנם מתקפים בתחנות ההחלפה שבין המערכות. עם הכללת הרכבת בחוזי החופשי העירוניים בארץ יש מקום לדרוש מתקפים דומים על הרציף כי זו נקודת חצייה בין המערכת הארצית לעירונית כפי שהיה במקרה שתואר.
&nbsp
&nbsp
 
במקרה שתואר הרציף לא היה נקודת החצייה

ככה זה כשמחקים מערכות אחרות ללא הפרטים הקטנים.
במערכת האויסטר למשל יש שתי אפשרויות לתשלום מזדמן בנסיעה שחלקה בחוזה תקופתי וחלקה בכרטיס חד פעמי. הרב קו אמור להיות כרטיס חכם ארצי ולכן צריך ללמוד איך מערכות כאלו מאפשרות שילוב כרטיסים כזה.
&nbsp
1- נסיעה עירונית מעבר לאזורי החוזה שיורדת אוטומטית מהערך הצבור. במקרה כזה הנוסע קונה מראש חוזה שבועי או חודשי לאזורים מסויימים, לתייר אפשר להמליץ על 1-2 לדוגמה, אך אם יש יעד מעניין באזור 3 או התמזל מזלכם לטוס מהית'רו שבאזור 6 כדאי להטעין ערך צבור של 5-10 לירות וברגע שהכרטיס נכנס או יוצא בשער שמעבר לאזורי הכירטוס ההפרש יורד אוטומטית מהערך הצבור. הרב קו הוא מערכת אחידה ולכן צריכה להיות גבייה אחידה של הכרטיסים לפי נקודת הכניסה והיציאה.
&nbsp
2- בין המערכת הבינעירונית שעדיין משתמשת בכרטיסי נייר וכן נסיעות לא תואמות בכרטיסים חכמים משלה למערכת העירונית ישנם מתקפים בתחנות ההחלפה שבין המערכות. עם הכללת הרכבת בחוזי החופשי העירוניים בארץ יש מקום לדרוש מתקפים דומים על הרציף כי זו נקודת חצייה בין המערכת הארצית לעירונית כפי שהיה במקרה שתואר.
&nbsp
&nbsp
במקרה שתואר הרציף לא היה נקודת החצייה
הרכבת עצמה הייתה נקודת החצייה.
כשנוסעים מנהריה לתל אביב לא מחליפים רכבת.
לפי השיטה שאתה מציע, המתקפים צריכים להיות בתוך הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
והמכשיר של הכרטיסן יכול לתקף. אין אפס.

במקרה שתואר הרציף לא היה נקודת החצייה
הרכבת עצמה הייתה נקודת החצייה.
כשנוסעים מנהריה לתל אביב לא מחליפים רכבת.
לפי השיטה שאתה מציע, המתקפים צריכים להיות בתוך הרכבת.
והמכשיר של הכרטיסן יכול לתקף. אין אפס.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי אחדד את הנקודה הראשונה, הרב קו אמור להיות מערכת אחת.

הכרטיסן לא עובר בכל נסיעה. תפקידו לבקר, לא לתקף.
אולי אחדד את הנקודה הראשונה, הרב קו אמור להיות מערכת אחת.
משום שהמערכת קוראת את נקודת הכניסה ונקודת היציאה ממנה היא צריכה לזהות שיש חוזה חופשי אזורי וכרטיס בינעירוני רלוונטי על אותו הכרטיס ולהוריד נסיעה בינעירונית אחת ביעד כפי שבדוגמה הלונדונית המערכת מורידה את ההפרש מהערך הצבור ללא צורך בתיקוף באמצע אלא תוך חישוב שקיים חוזה עד לנקודה מסויימת ותשלום משלים ממנה לנקודת היציאה. זה אמור להיות היתרון של כרטיס אחיד למערכת הלאומית, אך לארנב היתום אין מי שידאג לו שיפעל בצורה חלקה.
&nbsp
אם לא - אין סיבה שאי אפשר לתקף כרטיס אלקטרוני של ר"י על הרב קו בכל תחנה על הרשת כשיש במקביל חוזה אזורי וחוזה לנסיעת המשך.
&nbsp
 
ולפי התקנות היבשות, כל תשלום שמתבצע אצל הפקח צריך להיות

הכרטיסן לא עובר בכל נסיעה. תפקידו לבקר, לא לתקף.
ולפי התקנות היבשות, כל תשלום שמתבצע אצל הפקח צריך להיות
משולש.
אין מנגנון מוסדר של השלמות תשלום ברכבת ישראל , לא בכלל וודאי שלא אצל הפקחים.
רכבת ישראל עדיין עובדת בשיטה הצמודה למוצא-יעד ולכן השילוב שלה בחוזים המשותפים החדשים הוא שילוב טלאי שלא לוקח בחשבון את מקרי התפר שמצויינים בשרשור הזה.
אלה מקרים אפורים שלא מוגדרים היטב ולכן נתונים לחסדי כל פקח לפי מצב רוחו ושיקול דעתו.
 

קצף גל

New member
הצעתי / ביקשתי שיתקף לי, לא רק שסרב, דרש שארכוש

והמכשיר של הכרטיסן יכול לתקף. אין אפס.
הצעתי / ביקשתי שיתקף לי, לא רק שסרב, דרש שארכוש
אצלו כרטיס נהריה תל אביב! חוצפן! כרטיס מיותר על נסיעה ששולמה. ואם הייתי עולה חדש או תייר שלא מבין ולא יודע לפתוח פה... מה זה, שיטת מצליח?! שיתביישו!!!
 

sweetums

New member
ברב קו שיטת מצליח נפוצה

הצעתי / ביקשתי שיתקף לי, לא רק שסרב, דרש שארכוש
אצלו כרטיס נהריה תל אביב! חוצפן! כרטיס מיותר על נסיעה ששולמה. ואם הייתי עולה חדש או תייר שלא מבין ולא יודע לפתוח פה... מה זה, שיטת מצליח?! שיתביישו!!!
ברב קו שיטת מצליח נפוצה
יש לי מנוי והמרתי ערך צבור לכרטיס, לטובת נסיעה עתידית.
כשיצאתי בתחומי המנוי, השער התעלם ומימש את הכרטיס הבודד.
בניגוד גמור לסיסמאות של הרכבת שהיציאה באמצעות כרטיס מתאים בלבד.
&nbsp
כמובן שמנהל התחנה לא יכול לעזור, עמדת הרב קו של הרכבת לא יכולה לראות פעולות אחרונות. צריך לבזבז עוד זמן כדי לפנות לפניות הציבור.
 

orchilit

New member
לי גם היה סיפור כזה.

מבוכה בנסיעה ברכבת...
ברשותי תוכנית "צפון חודשי חופשי" לאיזור נהריה-חיפה (302). כאשר אני נוסעת לתל אביב, אני רוכשת "חיפה תל אביב" הלוך חזור, שהרי עד חיפה כבר משולם. אני משתמשת ב 2 כרטיסים, על אחד יש את התוכנית של הצפון ובשני את התוכנית של תל אביב הלוך חזור. ככה אני נוהגת תמיד.
והשבוע
מגיע כרטיסן באיזור בנימינה, בודק את הרב קו שלי ושואל: היכן עלית? (כי לא ראה כניסה בחיפה). הסברתי. אמר: זה לא בסדר... הלך, חזר... ואומר לי: עלייך לרכוש כרטיס, עכשיו. הכוונה כרטיס נהריה חיפה. מה?! הנסיעה הזו משולמת, מה פתאום?! פה.. שם... ויתר על רכישת הכרטיס (סחיטה!) אבל לקח את פרטי (העתיק אותם מתוך הכרטיס שלי, דיגיטלית).
אינני זוכרת מדוע התחלתי לפצל את הרכישה לשני כרטיסים, אבל נדמה לי שכשזה על כרטיס אחד, יש לי בעיה לצאת ולהיכנס בתל אביב. כבר לא זוכרת...
מה אתם מציעים לי לפעם הבאה? איך לצאת בסדר עם הכרטיסנים שממש מחפשים בעיות? מקווה שלא יעשה לי באלאגן עכשיו, שהפרטים שלי אצלו...
לי גם היה סיפור כזה.
יש לי חופשי חודשי גוש דן ודרך אפליקציית הרכבת הטענתי גם חוזה הלוך חזור ברכבת בין פ"ת להוד"ש (כפי שיעצו לי כאן), בהלוך לא היו בעיות כלשהן. בחזור לעומת זאת, כשניסיתי לצאת מתחנת ת"א ההגנה, הוולדיטור לא אפשר לי (מדובר היה ביציאה בצידה הצפוני של דרך ההגנה, אז פשוט דילגתי מעליו).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה