אין להם סמכות וזה נח לכולם חוץ מהמעשנים הפאסיביים
מגיע להם. השאלה אם הם יעשו משהו בנידון עכשיו
אנשים מעשנים ברציפים *כל הזמן*, ור"י ממשיכים לטעון שאין להם סמכות חוקית לאכוף את איסור העישון. הם טוענים שרק לפקח של העירייה או שוטר מותר לאכוף את האיסור, ומציעים (ברצינות גמורה) למי שמעשנים לידו שיתקשר למשטרה.
 
זה הזוי לחלוטין. אם הבעיה היא באמת של סמכות, ר"י יכלו פשוט לבקש ממשרד התחבורה שיקדמו חוק או תקנה שייתנו סמכות לפקחים ומאבטחים של הרכבת לאכוף את האיסור.
אין להם סמכות וזה נח לכולם חוץ מהמעשנים הפאסיביים
הפיקוח היום הוא עירוני.
מה הבעיה? אנחנו דמוקרטיה, ראש עיר שיחליט שהוא הראשון שאוכפים אצלו מאבד את קולות המעשנים וזה לא שהלא מעשנים יבחרו בו בגלל זה.
מה גם זה מצריך לשלם ל2 פקחים לפחות כדי שיהיה יעיל.
 
אני מאמין שהפתרון צריך להגיע ממקום שונה לחלוטין.
את ההרגל הזה של לעשן בתחנת רכבת אנשים מתחילים בגיל צעיר, לרוב בצבא (בתיכון לרוב לא לוקחים רכבת).
מספיק שתשים שוטר צבאי אחד בכל תחנת רכבת גדולה שירשום תלונות לחיילים והורדת את מינון המעשנים בצורה דרסטית משום שחייל יודע להתאפק ברגע שהאפשרות השניה שלו היא ריתוק אחרי שישפט ביחידה על שטות כמו סיגריה בתחבורה ציבורית. שוטרים במחיר של חייל סדיר זה כבר הרבה יותר זול להחזיק וריתוק לחייל זה עונש משמעותי יותר מקנס.
 
בנוגע למעשנים שאינם חיילים, מבחינתי המשרד לאיכות הסביבה צריך להקצות את המשאבים לפקחים ולקבל את ההכנסה מהקנסות כדי לממן את זה.