ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.
השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).
השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.
גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.
נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101
נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.