ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע

מצב
הנושא נעול.
אולי לא הבנתי נכון את המשפט הבא:

איך הבנת שמישהו חושב שהפסטיבל ייעלם?
אולי לא הבנתי נכון את המשפט הבא:
"כל המערך הבזוי הזה של אפליית כל אזרחי המדינה לטובת הבזאר הגדול של מירון יסתיים במתכונתו הנוכחית, והפגיעה בשירות תצטמצם בצורה דרמטית"
 
אכן פירשת פרוש אחר ממה שהתכוונתי.

אולי לא הבנתי נכון את המשפט הבא:
"כל המערך הבזוי הזה של אפליית כל אזרחי המדינה לטובת הבזאר הגדול של מירון יסתיים במתכונתו הנוכחית, והפגיעה בשירות תצטמצם בצורה דרמטית"
אכן פירשת פרוש אחר ממה שהתכוונתי.
 
אתן לך תסריטים אפשריים לשילוב הרכבת ב"בזאר"

אכן פירשת פרוש אחר ממה שהתכוונתי.
אתן לך תסריטים אפשריים לשילוב הרכבת ב"בזאר"
1. נציגי ציבור הנוסעים למירון לא יהיו מרוצים מתדירות הרכבות בין בית שמש לתל אביב ועוד פחות כף יהיו מרוצים מכך שהרכבת מבית שמש לא מגיעה עד כרמיאל אלא "רק" עד תל אביב או הרצליה. יעלו מייד דרישות לרכבת ישירה מבית שמש לכרמיאל בתדירות של לפחות שתי רכבות בשעה?
כיצד הרכבת תיישם זאת אם לא על חשבון קווים אחרים?
2. לא ימצא חן בעיני הנוסעים למירון שהקרונות מלאים ועוד על ידי נוסעים אחרים. המראות המוכרים לגבי עצירת אוטובוסים עלולים להתרחב גם לרכבת שבה מראות כאלה הרבה יותר מסוכנים.
3. ציבור הנוסעים למירון לא כל כך יאהב שהרכבות יעצרו במקומות שאינן כרמיאל (אם בכלל יאהבו את הרעיון שלנסוע ברכבת לכרמיאל וממנה באוטובוס). תרחיש של דרישה לרכבות ישירות, ממקומות כמו אשדוד, קרית גת ובית שמש שלא עוצרות אף בתל אביב ובחיפה לא יהיה דמיוני (שלא לדבר על העידן שבו יהיו רכבות מהירות מירושלים).
ירושלים - כרמיאל ישיר ואת מי מעניינים הנוסעים לתל אביב וחיפה...

אני אשמח להתבדות, אבל לצערי אני לא תולה הרבה תקוות בכך ששילוב הרכבת ישנה את הציפיות והדרישות הקטגוריות של חלק נכבד מציבור הנוסעים למירון.
ואני מניח שאתה בעצמך יודע שלא כתבתי את כל התרחישים האפשריים, כולל תרחיש דרישה להפרדה מגדרית ברכבת.
 

Bus Nerd

Active member
אין לי בעיה אם יפעילו רכבות מיוחדות בשבילם

אתן לך תסריטים אפשריים לשילוב הרכבת ב"בזאר"
1. נציגי ציבור הנוסעים למירון לא יהיו מרוצים מתדירות הרכבות בין בית שמש לתל אביב ועוד פחות כף יהיו מרוצים מכך שהרכבת מבית שמש לא מגיעה עד כרמיאל אלא "רק" עד תל אביב או הרצליה. יעלו מייד דרישות לרכבת ישירה מבית שמש לכרמיאל בתדירות של לפחות שתי רכבות בשעה?
כיצד הרכבת תיישם זאת אם לא על חשבון קווים אחרים?
2. לא ימצא חן בעיני הנוסעים למירון שהקרונות מלאים ועוד על ידי נוסעים אחרים. המראות המוכרים לגבי עצירת אוטובוסים עלולים להתרחב גם לרכבת שבה מראות כאלה הרבה יותר מסוכנים.
3. ציבור הנוסעים למירון לא כל כך יאהב שהרכבות יעצרו במקומות שאינן כרמיאל (אם בכלל יאהבו את הרעיון שלנסוע ברכבת לכרמיאל וממנה באוטובוס). תרחיש של דרישה לרכבות ישירות, ממקומות כמו אשדוד, קרית גת ובית שמש שלא עוצרות אף בתל אביב ובחיפה לא יהיה דמיוני (שלא לדבר על העידן שבו יהיו רכבות מהירות מירושלים).
ירושלים - כרמיאל ישיר ואת מי מעניינים הנוסעים לתל אביב וחיפה...

אני אשמח להתבדות, אבל לצערי אני לא תולה הרבה תקוות בכך ששילוב הרכבת ישנה את הציפיות והדרישות הקטגוריות של חלק נכבד מציבור הנוסעים למירון.
ואני מניח שאתה בעצמך יודע שלא כתבתי את כל התרחישים האפשריים, כולל תרחיש דרישה להפרדה מגדרית ברכבת.
אין לי בעיה אם יפעילו רכבות מיוחדות בשבילם
תמורת מחיר כרטיס גבוה יותר כדי שזה לא יהיה מהכיס של אנשים אחרים.
&nbsp
בהנחה וקיים מספיק ציוד נייד בשביל לעשות את זה, אפשר להפעיל את הרכבת בלי לעצור בת"א אפילו, דרך המסילה המזרחית ומסילת הירקון (או השרון), וכך לא יהיה צורך לעבור בצוואר הבקבוק של האיילון (ואפילו אפשר לתת להם עצירה בבני ברק בדרך).
&nbsp
אם הם ימלאו רכבת, וכולם ישלמו מחיר מלא (או גבוה יותר) על הכרטיס, אז אין בעיה להפעיל את זה בתור שירות מיוחד פעם בשנה. תחשוב על כמה אוטובוסים ונהגים זה יחסוך.
&nbsp
&nbsp
הרכבת מתגברת רכבות למשחקי כדורגל ובחזרה, אז למה לא לאירוע המוני כזה במירון? זו הזדמנות לרכבת (ו־by extension למדינה, ו־by extension אנחנו האזרחים) להרוויח.
&nbsp
יותר מזה, אני אפילו חושב שאפילו כדאי לשקול להכפיל (וליישר קצת) את המסילה לבית שמש, כדי שיהיה אפשר לתת להם תדירות סבירה יותר גם בימים רגילים.
&nbsp
(ולמען הסר הספק: אני לא דתי ולא יהודי, ומעולם לא הייתי בבית שמש. אני פשוט כן חושב שיש הצדקה להיערכות תחבורה ציבורית לאירועים המוניים כמו זה וגם אחרים, בלי קשר באיזו אוכלוסיה מדובר)
 

benshap2

New member
התגבורים למשחקי כדורגל או הופעות הוא כסתח

אין לי בעיה אם יפעילו רכבות מיוחדות בשבילם
תמורת מחיר כרטיס גבוה יותר כדי שזה לא יהיה מהכיס של אנשים אחרים.
&nbsp
בהנחה וקיים מספיק ציוד נייד בשביל לעשות את זה, אפשר להפעיל את הרכבת בלי לעצור בת"א אפילו, דרך המסילה המזרחית ומסילת הירקון (או השרון), וכך לא יהיה צורך לעבור בצוואר הבקבוק של האיילון (ואפילו אפשר לתת להם עצירה בבני ברק בדרך).
&nbsp
אם הם ימלאו רכבת, וכולם ישלמו מחיר מלא (או גבוה יותר) על הכרטיס, אז אין בעיה להפעיל את זה בתור שירות מיוחד פעם בשנה. תחשוב על כמה אוטובוסים ונהגים זה יחסוך.
&nbsp
&nbsp
הרכבת מתגברת רכבות למשחקי כדורגל ובחזרה, אז למה לא לאירוע המוני כזה במירון? זו הזדמנות לרכבת (ו־by extension למדינה, ו־by extension אנחנו האזרחים) להרוויח.
&nbsp
יותר מזה, אני אפילו חושב שאפילו כדאי לשקול להכפיל (וליישר קצת) את המסילה לבית שמש, כדי שיהיה אפשר לתת להם תדירות סבירה יותר גם בימים רגילים.
&nbsp
(ולמען הסר הספק: אני לא דתי ולא יהודי, ומעולם לא הייתי בבית שמש. אני פשוט כן חושב שיש הצדקה להיערכות תחבורה ציבורית לאירועים המוניים כמו זה וגם אחרים, בלי קשר באיזו אוכלוסיה מדובר)
התגבורים למשחקי כדורגל או הופעות הוא כסתח
אים רכבת אחת דרומה ואחת צפונה על עשרות אלפי אנשים, שמי שעולה עליה פעם אחת לא יעלה על רכבת חצי שנה קדימה רק מהטראומה.
איך אתה בכלל משווה את זה לשירות ה vip שהאוכלוסייה הזו מקבלת בנסיעתה למירון?!
 
אתה די מתעקש על משהו שגוי, משהו שלא אמרתי ולא התכוונתי לו.

אתן לך תסריטים אפשריים לשילוב הרכבת ב"בזאר"
1. נציגי ציבור הנוסעים למירון לא יהיו מרוצים מתדירות הרכבות בין בית שמש לתל אביב ועוד פחות כף יהיו מרוצים מכך שהרכבת מבית שמש לא מגיעה עד כרמיאל אלא "רק" עד תל אביב או הרצליה. יעלו מייד דרישות לרכבת ישירה מבית שמש לכרמיאל בתדירות של לפחות שתי רכבות בשעה?
כיצד הרכבת תיישם זאת אם לא על חשבון קווים אחרים?
2. לא ימצא חן בעיני הנוסעים למירון שהקרונות מלאים ועוד על ידי נוסעים אחרים. המראות המוכרים לגבי עצירת אוטובוסים עלולים להתרחב גם לרכבת שבה מראות כאלה הרבה יותר מסוכנים.
3. ציבור הנוסעים למירון לא כל כך יאהב שהרכבות יעצרו במקומות שאינן כרמיאל (אם בכלל יאהבו את הרעיון שלנסוע ברכבת לכרמיאל וממנה באוטובוס). תרחיש של דרישה לרכבות ישירות, ממקומות כמו אשדוד, קרית גת ובית שמש שלא עוצרות אף בתל אביב ובחיפה לא יהיה דמיוני (שלא לדבר על העידן שבו יהיו רכבות מהירות מירושלים).
ירושלים - כרמיאל ישיר ואת מי מעניינים הנוסעים לתל אביב וחיפה...

אני אשמח להתבדות, אבל לצערי אני לא תולה הרבה תקוות בכך ששילוב הרכבת ישנה את הציפיות והדרישות הקטגוריות של חלק נכבד מציבור הנוסעים למירון.
ואני מניח שאתה בעצמך יודע שלא כתבתי את כל התרחישים האפשריים, כולל תרחיש דרישה להפרדה מגדרית ברכבת.
אתה די מתעקש על משהו שגוי, משהו שלא אמרתי ולא התכוונתי לו.
כל מה שאמרתי, בסה"כ, שהרכבת תהווה פתרון יעיל מאוד כהשלמה לשירות האוטובוסים, כי ברור שאי אפשר לדחוס עוד רכבות ב-16:00, אבל ב-22:00 בלילה אפשר גם אפשר.

נהגי אוטובוסים, והאוטובוסים, יוכלו לישון בלילה ולתפקד למחרת, היעילות וניצול הזמן יהיה משמעותי.

הייתי נהג אוטובוס 9 שנים, אני מכיר את החומר די טוב על בשרי, כולל התרחישים שאתה מדבר עליהם.
אני גם מכיר תסריטי בלהה של חוסר הצלחה בקווי לילה שרצו כאן בטונות, וגם תרחישי אימים על זוועות הפיצול של התחנה המרכזית בחיפה לשתיים בשני פורטלים של העיר.
 
למה רק הפרדה מגדרית, לכל חסידות קרון נפרד, וגם הפרדה עדתית

אתן לך תסריטים אפשריים לשילוב הרכבת ב"בזאר"
1. נציגי ציבור הנוסעים למירון לא יהיו מרוצים מתדירות הרכבות בין בית שמש לתל אביב ועוד פחות כף יהיו מרוצים מכך שהרכבת מבית שמש לא מגיעה עד כרמיאל אלא "רק" עד תל אביב או הרצליה. יעלו מייד דרישות לרכבת ישירה מבית שמש לכרמיאל בתדירות של לפחות שתי רכבות בשעה?
כיצד הרכבת תיישם זאת אם לא על חשבון קווים אחרים?
2. לא ימצא חן בעיני הנוסעים למירון שהקרונות מלאים ועוד על ידי נוסעים אחרים. המראות המוכרים לגבי עצירת אוטובוסים עלולים להתרחב גם לרכבת שבה מראות כאלה הרבה יותר מסוכנים.
3. ציבור הנוסעים למירון לא כל כך יאהב שהרכבות יעצרו במקומות שאינן כרמיאל (אם בכלל יאהבו את הרעיון שלנסוע ברכבת לכרמיאל וממנה באוטובוס). תרחיש של דרישה לרכבות ישירות, ממקומות כמו אשדוד, קרית גת ובית שמש שלא עוצרות אף בתל אביב ובחיפה לא יהיה דמיוני (שלא לדבר על העידן שבו יהיו רכבות מהירות מירושלים).
ירושלים - כרמיאל ישיר ואת מי מעניינים הנוסעים לתל אביב וחיפה...

אני אשמח להתבדות, אבל לצערי אני לא תולה הרבה תקוות בכך ששילוב הרכבת ישנה את הציפיות והדרישות הקטגוריות של חלק נכבד מציבור הנוסעים למירון.
ואני מניח שאתה בעצמך יודע שלא כתבתי את כל התרחישים האפשריים, כולל תרחיש דרישה להפרדה מגדרית ברכבת.
למה רק הפרדה מגדרית, לכל חסידות קרון נפרד, וגם הפרדה עדתית
 

cesium

New member
אתה מניח שאף אחד לא עומד באטובוסים

בוא נעשה קצת מספרים, תראה משהו:
קרון דו-קומתי מכיל 142 מושבים כקרון אמצע, ו-79 מושבים כקרון ניהוג.
מערך רכבת של 8 קרונות, או ½7 אם תרצה- מכיל 1073 מושבים;
תוסיף נוסעים בעמידה- בערך 130 איש בקרון רגיל (וזאת הערכת חסר) ו-70 איש בקרון ניהוג (כנ"ל)- והנה הגעת ל-2053 איש ברכבת אחת.

נחלק 2053 במספר המושבים הממוצע באוטובוס שזה 53 להערכתי- והגעת לנתון של רכבת אחת שווה 38.73 אוטובוסים.

תכניס 4 רכבות בשעה והורדת 155 אוטובוסים מהכביש (8212 איש בארבע רכבות)

בוא נניח שגם אם הסידור הזה לא יכול להתקיים לאורך כל היממה מפאת עומס על קו החוף, עדיין זה ייתן המון אוויר למערכת התחבורה הציבורית האוטובוסית, וממילא רוב הבזאר על ההר מתקיים בלילה ואז זה אפשרי בסבירות גבוהה יותר.

ולמי שלא ראה עדיין- קיימים מערכים בני 8 קרונות כפולי קומה.

אשרי המאמין, כי בלי האמונה לא היה לנו הבזאר הגדול הזה
אתה מניח שאף אחד לא עומד באטובוסים
אתה הערכת "53 מושבים באוטובוס" אבל אם אתה מכליל עומדים ברכבת, אז עשה זאת גם באוטובוס. אא להעריך את מספר המקומות באוטובוס בצורה אחרת: 200,000 כרטיסים לחלק ל1,600 אוטובוסים (כל הנתונים מהאשכול) וזה יוצא כ125, והיחס הוא 16 אוטובוסים לרכבת. לדעתי, מספר עומדים מציאותי יוצא הוא 100, ואז היחס הוא 20 אוטובוסים לרכבת.

אלטרנטיבית, אפשר להתעלם מהעומדים (נניח שמספר העומדים יחסי לשטח הקרון בצורה צורה כמו מספר היושבים) ואז יוצא ע"פ הנתונים שלך 1073/53 = רכבת ארוכה מלאה שווה כ20 אוטובוסים.
 
מזל שאין שלום עם סוריה, אחרת היו לוקחים אוטובוסים לנסיעות לא

מבלי לגרוע מגודל השערורייה:
בואו נחכה בסבלנות עוד שנתיים-שלוש, עד שתסתיים סלילתה של מסילת הברזל לכרמיאל.
כשתהיה רכבת לכרמיאל- כל המערך הבזוי הזה של אפליית כל אזרחי המדינה לטובת הבזאר הגדול של מירון יסתיים במתכונתו הנוכחית, והפגיעה בשירות תצטמצם בצורה דרמטית.
מזל שאין שלום עם סוריה, אחרת היו לוקחים אוטובוסים לנסיעות לא
אחרת היו לוקחים אוטובוסים ומסבסדים נסיעות לאומן.
 
הלוואי שיהיה שירות כזה לנוסעים לצפון

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
הלוואי שיהיה שירות כזה לנוסעים לצפון
בסופי שבוע, ובחגים במקום מאות אלפי מכוניות שנוסעות לאותם היעדים שיהיו אוטובוסים זולים וזמינים.
 

נתנאל531

Well-known member
מסתבר שנתיב אקספרס מפעילה הלילה את 361 במתכונת קו לילה

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
מסתבר שנתיב אקספרס מפעילה הלילה את 361 במתכונת קו לילה
ממרכזית המפרץ דרך עכו וכרמיאל למירון וצפת, וגם בכיוון חזור. תקדים מעניין לשנים האחרונות של קו שירות מיוחד / מתוגבר למירון שלא מאיזור ריכוז חרדים, ושעוצר בתחנות ביניים. בעבר היו הרבה קוים כאלו, אבל בשנים האחרונות כולם בוטלו והומרו בקווים מריכוזי חרדים.
&nbsp
משום מה באתר של נתיב אין לכך זכר, ובדף ה־Facebook שלהם בכלל לא יודעים שיש ל"ג בעומר... במקרה שמתי לב לזה כשהשוויתי בין תדירות נסיעות של קווים שונים בחיפה.
&nbsp
לתושבי נהריה ומעלות (וגם חורפיש, בעבר היו מגיעים להילולה גם ערבים ודרוזים) אין את הפריבליגיה הזו, ו־367 מנהריה ומעלות למירון וצפת אינו מבצע נסיעות מעבר ללו"ז הרגיל, ובטח שלא נסיעת לילה.

 

yair480

Active member
צריך שיטה חדשה

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
צריך שיטה חדשה
לצורך הפסטיבל/הילולה במירון כדאי שיעלו את המחיר כך שביומיים עם ביקוש יתר להגעה למירון המחיר יהיה גבוה בכ10%-15% מהמחיר ביום רגיל מהמקומות בעלי ריכוז אוכלוסייה חרדית גבוהה ואולי הציבור שרוצה להגיע לפסטיבל יחליט להקדים או לאחר בכמה ימים בגלל ההבדל במחירים וזה גם יעזור טיפה להוריד את הצפיפות בהר בגלל הפיזור של החוגגים על יותר ימים.
דבר זה גם יעלה למפעילות התח"צ את הרווחיות ויכסה על הפסדים בשאר השנה.
ורכבות לכרמיאל (כבר שנה הבאה?)מבני ברק,ירושלים,אשדוד ובית שמש בהחלט אפשרי אבל בעיקר בשעות הלילה ועל בסיס מכירה מוקדמת בלבד(ללא אנשים בעמידה) ע"מ לדעת כמה אוטובוסים להוציא מכרמיאל למירון ובכיוון ההפוך מתחנות הרכבת ליעדים הסופיים בערי היעד.
 
אתה מנסה לתת פתרונות בלי להכיר את המציאות

צריך שיטה חדשה
לצורך הפסטיבל/הילולה במירון כדאי שיעלו את המחיר כך שביומיים עם ביקוש יתר להגעה למירון המחיר יהיה גבוה בכ10%-15% מהמחיר ביום רגיל מהמקומות בעלי ריכוז אוכלוסייה חרדית גבוהה ואולי הציבור שרוצה להגיע לפסטיבל יחליט להקדים או לאחר בכמה ימים בגלל ההבדל במחירים וזה גם יעזור טיפה להוריד את הצפיפות בהר בגלל הפיזור של החוגגים על יותר ימים.
דבר זה גם יעלה למפעילות התח"צ את הרווחיות ויכסה על הפסדים בשאר השנה.
ורכבות לכרמיאל (כבר שנה הבאה?)מבני ברק,ירושלים,אשדוד ובית שמש בהחלט אפשרי אבל בעיקר בשעות הלילה ועל בסיס מכירה מוקדמת בלבד(ללא אנשים בעמידה) ע"מ לדעת כמה אוטובוסים להוציא מכרמיאל למירון ובכיוון ההפוך מתחנות הרכבת ליעדים הסופיים בערי היעד.
אתה מנסה לתת פתרונות בלי להכיר את המציאות
שיא האירוע הוא לילה אחד (וקצת ביום שאחריו) , אף אחד לא יבוא למירון בלילה לפני בשביל ללכת משם לפני השיא רק כי הכרטיסים קצת יותר זולים ובטח שלא יבוא אחרי. גם הסיכוי שמספר משמעותי של אנשים יבואו מוקדם ויעזבו מאוחר נראים לי לא ראליים, אין שם תשתית לשהייה ארוכה של כמה ימים (למי שיש לו סטנדרטים אנושיים מינימליים) ובטח שלא בשביל הנחה על כרטיס אוטובוס
 

yair480

Active member
אני מודע לשיא האירוע

אתה מנסה לתת פתרונות בלי להכיר את המציאות
שיא האירוע הוא לילה אחד (וקצת ביום שאחריו) , אף אחד לא יבוא למירון בלילה לפני בשביל ללכת משם לפני השיא רק כי הכרטיסים קצת יותר זולים ובטח שלא יבוא אחרי. גם הסיכוי שמספר משמעותי של אנשים יבואו מוקדם ויעזבו מאוחר נראים לי לא ראליים, אין שם תשתית לשהייה ארוכה של כמה ימים (למי שיש לו סטנדרטים אנושיים מינימליים) ובטח שלא בשביל הנחה על כרטיס אוטובוס
אני מודע לשיא האירוע
אני יודע שהרוב רוצים להיות בהר דווקא בשעות מסויימות וזו הזדמנות להגדיל את הרווחים של חברות התח"צ (אנשים יהיו מוכנים לשלם כדי להיות שם כך שזו הזדמנות טובה).
במקרה ביקרתי השבוע במירון והיה כמו העומס הרגיל בימות השנה חוץ מהעובדה שהייתי צריך להחנות בכניסה למושב ולא למעלה שכבר הופקע לטובת הפסטיבל.
 
מחיר התח"ץ לא צריך להשתנות זאת אפליה

אני מודע לשיא האירוע
אני יודע שהרוב רוצים להיות בהר דווקא בשעות מסויימות וזו הזדמנות להגדיל את הרווחים של חברות התח"צ (אנשים יהיו מוכנים לשלם כדי להיות שם כך שזו הזדמנות טובה).
במקרה ביקרתי השבוע במירון והיה כמו העומס הרגיל בימות השנה חוץ מהעובדה שהייתי צריך להחנות בכניסה למושב ולא למעלה שכבר הופקע לטובת הפסטיבל.
מחיר התח"ץ לא צריך להשתנות זאת אפליה
במקום זה שיגידלו את התחץ רק במידה שלא פוגעת בשאר האזרחים, ומי שירצה שיזמין הסעה פרטית בעלות מלאה.
 
גם ביום שישי בצהוריים ובערבי חג המחיר לא משתנה.

אני מודע לשיא האירוע
אני יודע שהרוב רוצים להיות בהר דווקא בשעות מסויימות וזו הזדמנות להגדיל את הרווחים של חברות התח"צ (אנשים יהיו מוכנים לשלם כדי להיות שם כך שזו הזדמנות טובה).
במקרה ביקרתי השבוע במירון והיה כמו העומס הרגיל בימות השנה חוץ מהעובדה שהייתי צריך להחנות בכניסה למושב ולא למעלה שכבר הופקע לטובת הפסטיבל.
גם ביום שישי בצהוריים ובערבי חג המחיר לא משתנה.
 

נתנאל531

Well-known member
בינתיים תלונות ראשונות ממספר מקומות על מחסור באוטובוסים

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
בינתיים תלונות ראשונות ממספר מקומות על מחסור באוטובוסים
ודווקא לנוסעים שהזמינו כרטיסים מראש. קצת מוקדם לשפוט האם הגזימו עם הקצאת האוטובוסים האפשרית ואין מספיק ציוד או נהגים, חברות משנה שנשכרו לא עומדות בזמנים, או שסדרנים נתנו לנוסעים שלא הזמינו כרטיסים מראש לעלות על חשבון נוסעים שהזמינו כרטיסים.

http://www.bhol.co.il/102267/כצפוי-התחבורה-קרסה-ואלפי-נוסעים-מתוסכלים-נותרו-בתחנות.html
 
היו כמה וכמה תקלות חמורות החל משעות אחה"צ אתמול

בינתיים תלונות ראשונות ממספר מקומות על מחסור באוטובוסים
ודווקא לנוסעים שהזמינו כרטיסים מראש. קצת מוקדם לשפוט האם הגזימו עם הקצאת האוטובוסים האפשרית ואין מספיק ציוד או נהגים, חברות משנה שנשכרו לא עומדות בזמנים, או שסדרנים נתנו לנוסעים שלא הזמינו כרטיסים מראש לעלות על חשבון נוסעים שהזמינו כרטיסים.

http://www.bhol.co.il/102267/כצפוי-התחבורה-קרסה-ואלפי-נוסעים-מתוסכלים-נותרו-בתחנות.html
היו כמה וכמה תקלות חמורות החל משעות אחה"צ אתמול
במספר מוקדים בירושלים וכן בב"ב לא היו מספיק אוטובוסים כבר בשעה 16:00 אחה"צ למרות שהכרטיסים לנסיעות אלה הוזמנו ונרכשו מראש לשעה היעודה ואף אחד לא היה מופתע מכך.
מדובר בנסיעות מהראשונות של מבצע מירון ונראה שמישהו לא עשה את עבודתו כראוי.


בתמונה: חניון האוטובוסים במירון מול המושב כפי שהוא נצפה מלמעלה הבוקר.

 
לפנות בוקר תקלת תפעול נוספת בחניונים במירון

בינתיים תלונות ראשונות ממספר מקומות על מחסור באוטובוסים
ודווקא לנוסעים שהזמינו כרטיסים מראש. קצת מוקדם לשפוט האם הגזימו עם הקצאת האוטובוסים האפשרית ואין מספיק ציוד או נהגים, חברות משנה שנשכרו לא עומדות בזמנים, או שסדרנים נתנו לנוסעים שלא הזמינו כרטיסים מראש לעלות על חשבון נוסעים שהזמינו כרטיסים.

http://www.bhol.co.il/102267/כצפוי-התחבורה-קרסה-ואלפי-נוסעים-מתוסכלים-נותרו-בתחנות.html
לפנות בוקר תקלת תפעול נוספת בחניונים במירון
הפעם הסיבה הרשמית לקרות התקלה ידועה לי, אך התבקשתי לא לצטט אותה לפני שיתבררו עוד פרטים בעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה