אתה טועה כמעט מכל כיוון אפשרי...
מהבחינה הפילוסופית/עקרונית: אם אתה חושב שצריך לצ'פר את מעמד הביניים, אז בבקשה - למה רק את אלו שבמקרה עובדים במקום שנותן רכב? עידודים, חיזוקים, תמיכה ושאר ירקות צריכים לבוא באופן ישיר - לא דרך השארת עיוותים וחורים בחובות הרגילים שנוגעים רק לחלק מהאוכלוסיה. זה כמו לתקן שלדה עקומה ע"י הכנסת עיוות למזלג... עכשיו לגבי העובדות: 1. תראה לי בבקשה עובדה שתומכת בטענה הזו. עד עכשיו כל העובדות שראיתי (ובדקתי את העניין לעומק) מגלות כי בניגוד לתחושת הבטן, תופעת הליסינג לא הגדילה כהוא זה את כמות כלי הרכב הנרכשים בארץ בשנה. הביקוש, מפתיע לגלות, קשיח למדי בסך הכל. אם אקטיב לא יסע ברכב חדש - יסע מישהו אחר. 2.לא עובדים בתחום הליסינג אלפי אנשים. התופעה לא תעלם לחלוטין וכל מי שמוכן לתת הערכה הגונה ולא הערכה אפוקליפטית-ממניעים-ברורים מדבר על צמצום של כ-25% בממדי ה"רכב צמוד". במקרה הגרוע יפוטרו כמה עשרות אנשים, לא יותר. 3.מכוניות ישנות אולי בטוחות פחות (נכון ככלל אצבע, לאו דווקא ברגע שמשווים למכוניות ליסינג), אבל מכיוון ש-1 לא נכון, גם זה לא רלבנטי. 4.חפש בגוגל מחקר שעשתה חברת דן אנד ברדסטרייט (ובטח טעיתי בשם...) לגבי תופעת הליסינג. החברה האלו, חברה מוכרת ומוערכת מאוד בעולם, טוענים כי תופעת הליסינג גרמה דווקא להזדקנות צי הרכב הישראלי. אתה חושב שלך יש נתונים או יכולת אנליטית טובים יותר מלהם? 5.מכיוון ש-1 לא נכון, גם זה לא נכון. אבל תוסיף לזה שעם הירידה בכמות האנשים שלא משלמים ישירות על הדלק תרד גם הנסועה ותקבל אפילו בונוס של פחות זיהום ופחות צפיפות על הכבישים. מי יודע, אולי אפילו נראה שלטי "פול מכוניות" תלויים במתחם ההיי-טק בהרצליה פיתוח...