תפריד בין שני דברים
הראשון הוא שמטעמים אתיים רוב מוחלט (למעט כמה יוצאי דופן ) של הדולות אינן נוהגות לבצע את עיסוי השדים ועיסוי הפיריניאום עבור הלקוחות שלהן , אלא להנחות אותן איך לבצע בעצמן או לכל היותר בסיוע בין הזוג. אם החריגה היתה רק בזה, אז אתה צודק - ויש פה מקום לשאול האם התנהגותו היתה אתית דיה, האם הנשים ידעו מה הוא מציע וכד'. מה שלי הפריע, ולזה כיוונתי בתגובתי זו היא עצם העיתוי של ביצוע העיסוי הזה. מדובר בעיסוי שעלול לגרום לצירים מוקדמים ולסכן את ההריון כאשר הוא נעשה מוקדם מדי. ל"דולה שלי" לקח די הרבה זמן עד שהיא הבינה מה אני רוצה ממנה בשאלה האתית (פשוט רציתי לשאול אותה אם כשהיא למדה או כמיילדת שעבדה מול דולות היא נתקלה בזה) - בגלל שכאשר היא קראה את הדברים היא שמה לב לנקודת העיתוי בהריון בה נעשתה "חליבת הכולוסטרום" ועיסוי היריניאום והיא כולה נרעשה מבחינת הסיכון להריון שכרוך בזה. כמי שעוסקת ברפואה משלימה, אני אמונה היטב על החשיבות של הכלל "לא תזיק" - לא פעם אנו מוותרים על פעולה מסוימת לטובת פעולה אחרת, על מנת להיות בטוחים שאין שום חשש לגרימת נזק. ולי - זה מה שהפריע במיוחד בארועים הללו. נושא נוסף הוא כבוד המטופל ושמירה על גבולותיו - כמטפלת עלי האחריות לוודא ולשמור על כך שהפעולות שאני עושה בטיפול, לא יחרגו מאיזור הנוחות המוסרי שלו. שוב דוגמא מהחיים הרגילים שלי: אני מטפלת באופן קבוע בפסטיבל פשוט , שהוא פסטיבל עירום. למרות שמדובר בארוע נטוריסטי ובעירום, אנחנו תמיד מקפידים לכסות את המטופלים בדיוק כמו שנעשה בכל מקום אחר. רק והיה והמטופל מבקש בצורה מפורשת שלא נכסה אותו, אז הוא יטופל בעירום המלא. דוגמא נוספת היא הבטן שלטעמי היא איזור מאד אינטימי - למטופלים חדשים (בפרט מטופלות, ובפרט שבפרט אשה בהריון) , אני תמיד אבקש רשות לפני שאניח את היד על איזור זה.