למי שמקווה שהאוטובוסים החשמליים יחליפו את הדיזל
למי שמקווה שהאוטובוסים החשמליים יחליפו את הדיזל
אמ;לק - האם יהיה תמיד צורך תפעולי במספר לא קטן של מכונות דיזל כדי להפעיל את השירות אחרי 20:00?
הנה דוגמה לגבי שילוב האוטובוסים החשמליים של BYR בקווים 29 ו-39 באיזור השרון.
לפי הפרסומים, לאוטובוסים טווח מירבי של 320 ק"מ וישנה תחנת טעינה בודדת במסוף התדהר. למי שאינו בקיא, מסוף התדהר נמצא באזור התעשייה רעננה, כשישה ק"מ ממסוף אזור התעשייה כפר סבא וכ-15 ק"מ מהמרינה בהרצליה.
לקווים 29 ו-39 יש מסלולים של 30 ק"מ ו-18 ק"מ לכיוון, בהתאמה. כלומר, אפשר לעשות חמישה עד שישה טורים מלאים (הלוך ושוב) לפני שצריך לנסוע לטעינה נוספת. אני מניח שטעינה משביתה את הרכב לכמה שעות.
לקו 29 יש הגדרת נסיעה של 80 דקות לכיוון, ומסלול של כ-30 ק"מ.
לקו 39 יש הגדרת נסיעה של 55 דקות לכיוון, ומסלול של כ-18 ק"מ.
אם משתמשים באוטובוס בין שני הקווים לסירוגין, אפשר להפעיל שלושה טורים הלוך ושוב של קו 29 (180 ק"מ) ועוד שלושה של קו 39 (108 ק"מ) והגענו ל-288 ק"מ, עם רזרבה מספיקה לכאורה לנסיעה חזרה למסוף התדרה. מדובר בסך מוגדר של זמן נסיעה של 810 דקות, או 13.5 שעות.
השירות בקווים אלה הוא מ-05:00 עד חצות, כ-19 שעות. כלומר, בהיעדר אפשרות להטענה מהירה במהלך הקו או בסופו, חלק מהיום יצטרך שימוש במכונות דיזל, שהרי לא סביר שירכשו מכונות חשמליות לשימוש מספר שעות קטן ביום בזמן שהמכונות מושבתות.
האם הפתרון טמון בשעות השפל שבין 10:00 ל-16:00? האם בזמן הזה אפשר להטעין מספיק מכונות כדי שהן תשמשנה לתפעול מ-16:00 עד חצות?
למי שמקווה שהאוטובוסים החשמליים יחליפו את הדיזל
אמ;לק - האם יהיה תמיד צורך תפעולי במספר לא קטן של מכונות דיזל כדי להפעיל את השירות אחרי 20:00?
הנה דוגמה לגבי שילוב האוטובוסים החשמליים של BYR בקווים 29 ו-39 באיזור השרון.
לפי הפרסומים, לאוטובוסים טווח מירבי של 320 ק"מ וישנה תחנת טעינה בודדת במסוף התדהר. למי שאינו בקיא, מסוף התדהר נמצא באזור התעשייה רעננה, כשישה ק"מ ממסוף אזור התעשייה כפר סבא וכ-15 ק"מ מהמרינה בהרצליה.
לקווים 29 ו-39 יש מסלולים של 30 ק"מ ו-18 ק"מ לכיוון, בהתאמה. כלומר, אפשר לעשות חמישה עד שישה טורים מלאים (הלוך ושוב) לפני שצריך לנסוע לטעינה נוספת. אני מניח שטעינה משביתה את הרכב לכמה שעות.
לקו 29 יש הגדרת נסיעה של 80 דקות לכיוון, ומסלול של כ-30 ק"מ.
לקו 39 יש הגדרת נסיעה של 55 דקות לכיוון, ומסלול של כ-18 ק"מ.
אם משתמשים באוטובוס בין שני הקווים לסירוגין, אפשר להפעיל שלושה טורים הלוך ושוב של קו 29 (180 ק"מ) ועוד שלושה של קו 39 (108 ק"מ) והגענו ל-288 ק"מ, עם רזרבה מספיקה לכאורה לנסיעה חזרה למסוף התדרה. מדובר בסך מוגדר של זמן נסיעה של 810 דקות, או 13.5 שעות.
השירות בקווים אלה הוא מ-05:00 עד חצות, כ-19 שעות. כלומר, בהיעדר אפשרות להטענה מהירה במהלך הקו או בסופו, חלק מהיום יצטרך שימוש במכונות דיזל, שהרי לא סביר שירכשו מכונות חשמליות לשימוש מספר שעות קטן ביום בזמן שהמכונות מושבתות.
האם הפתרון טמון בשעות השפל שבין 10:00 ל-16:00? האם בזמן הזה אפשר להטעין מספיק מכונות כדי שהן תשמשנה לתפעול מ-16:00 עד חצות?