מרכזית המפרץ נקבעה בעבר כגבול בין אזור חיפה לאזור הקריות
מסכים איתך. כתושב הקריות. אני רוצה ליסוע ב 5.9 שח
ושההסדר יהיה בדומה לגוש דן.
(מזל שמשרד התחבורה לא מחלק את הקריות לערים שונות ... עוד היינו משלמים על נסיעה ממוצקין לביאליק נסיעה בינעירונית).
לא ברור לי איך כולם שותקים על זה.. שנסיעה מחוצות המפרץ (שכאמור כתובתו בחיפה) לכל רחוב בתוך חיפה, תעלה כנסיעה בינעירונית..
בנוסף, לא ברור האם לב המפרץ נחשב חיפה או קריות? מוניצפלית זה חיפה.
אז למה ברכבת מת"א לחיפה . כל תחנות חיפה נחשבות באותו המחיר. ובנסיעה מת"א ללב המפרץ משלמים יותר? הרי לב המפרץ כתובתו בחיפה ..(ששולחים דואר לחנות בקניון לב המפרץ, הכתובת היא רחוב ההסתדרות בחיפה).
....אני לא מבין איך כולם שותקים על זה..
מרכזית המפרץ נקבעה בעבר כגבול בין אזור חיפה לאזור הקריות
ללא קשר לגבולות המוניציפליים של העיר חיפה.
המרכזית עצמה נכללת בשני האזורים ולכן נסיעה בין העיר חיפה למרכזית המפרץ עולה 5.9 ש"ח ונסיעה בין הקריות לחיפה עולה 5 ש"ח.
לגבי האוטובוסים, כל מה שצפונית למרכזית המפרץ נכלל באזור הקריות בלבד (כולל חוצות המפרץ ולב המפרץ) וכל מה שדרומית או מערבית למרכזית המפרץ נכלל באזור חיפה בלבד.
ברפורמת התעריפים של שנת 2016 כללו את שני האזורים בטבעת הראשונה של המטרופולין, אבל רפורמה זו חלה בינתיים רק על כרטיסים תקופתיים.
לגבי הרכבת - תחנת לב המפרץ אכן לא נחשבת כתחנה של חיפה ולכן נסיעה בין ת"א לתחנה זו עולה יותר מנסיעה בין ת"א לשלוש התחנות שנחשבות תחנות של העיר חיפה. כיום, כאשר מרכזית המפרץ+לב המפרץ הופך למרכז תחבורה ראשי שמקשר לעיר חיפה עצמה, הצורך לתקן את העיוות הזה גדל, אבל אין לצפות שתחנות אחרות שנכללות בשטח המוניציפלי של עיריית חיפה, כמו חוצות המפרץ וקרית חיים ייחשבו גם כן לתחנות של העיר חיפה. זה לא יקרה והאמת בצדק.
תחנות חוצות המפרץ, קריית חיים וקרית מוצקין הן תחנות מובהקות של אזור המפרץ והקריות ולא של העיר חיפה. כפי שתחנת צומת חולון שנמצאת מוניציפלית בשטח העיר תל אביב, אינה נחשבת לתחנה של תל אביב.