למה לי זה כן יכול לקרות / תמצית אסונות ב 5.5 שנות הורות

אכן, גם לאף הורה אחר שלקח את הילד שלו

כל בוקר לגן זה לא קרה. זה תמיד קרה להורה של-א רגיל לקחת את הילד שלו לגן. שזה ל-א אוטומטי אצלו, כי בדרך כלל מישהו אחר לוקח את התינוק לגן, וכו'. את לא שונה מאף הורה אחר שזה כן קרה לו. מה ששונה אלה הנסיבות.
 

Arirel18

New member
בימים חריגים

לא בעלי ולא הסבתא והסבתא לא שוכחים ..להיפך בגלל שזה שינוי בשגרה ומההתרגשות הם סופר זהירים והכל הולך פיקס ואף אחד לא מת
 
מאחלת לכם מכל הלב שזה ימשיך כך.

גם אצלנו, טפו טפו טפו, זה לא קרה, ואף אחד לא מת. אצל אחרים, למרבה הצער, זה כן קרה. אני לא חושבת שהם שונים ממני וממך במידת האהבה שלהם לילד, ובוודאי שהם לא הרגו אותו בכוונה.
 
אריאלי, אנא, תרבות הדיון נשמרה עד כה, בואי לא נכנה

את ההורים בשמות גנאי.
אף אחד לא אומר ש לך זה יכול לקרות,
בואי נסכם שאת מחוץ לטווח הסכנה, טוב?
אני כתבתי אך ורק לגבי עצמי
 

Arirel18

New member
אין בעיה אז

מספיק לשכנע אותי אחרת..מותר לחשוב כמוך ואסור לחשוב כמוני? שכל אחת תישאר בגישתה ותתממודד עם ההשלכות
 

Lhuna1

New member
השלכות של שאננות ובטחון יתר באמונות שאינן נכונות

הן לעיתים... מוות של תינוק.
&nbsp
 

kmiki

New member
טלטול זו לא פעולה מכוונת

זה איבוד שליטה מוחלט ואי יכולת הפעלת שיקול דעת נכון.
להבדיל ממקרים בהם הכוונה בזדון היא לפגוע בתינוק, רוב מקרי הטלטול הם מקריםב הם ההורה לא מצליח להתגבר על תחשות הסתכול, שלרוב נובעת מאותה "עייפות הורית" שכולם בכזו סלחנות מייחסים לה הצדקה לשכחת ילד ברכב בוער, ותסכול כי תינוק לא מפסיק לבכות, ואז מטלטלים את התינוק "בתום לב"...
 
טלטול זו פעולה בכל מקרה. לשכוח

לעשות משהו זו לא פעולה אקטיבית. הטעות היא שלא עשית משהו, לא שכן עשית משהו. הקישור בין שני הדברים האלה הזוי. זה לא שמישהו לא התגבר על הרצון שלו לשכוח את התינוק - הוא שכח אותו בלי שום אפשרות כן או לא לקבל החלטה בעניין, או כן או לא להפעיל שיקול דעת. הוא פשוט שכח, כמו ששוכחים כל מיני דברים אחרים, רק שהפעם התוצאות היו איומות במיוחד. לא מטלטלים בטעות, או בלי לשים לב - מקסימום עושים את זה חזק יותר משמתכוונים בטעות - אבל הפעולה עצמה של הטלטול תמיד מכוונת, גם אם בסיטואציה אחרת היית מקבל החלטה לא לעשות את אותה פעולה. במקרה של לשכוח ברכב לא עשית פעולה ולא קיבלת החלטה.
 

בייבה7

New member
עם עובדות אי אפשר להתווכח

&nbsp
עובדה שזה קרה ולצערינו קורה ליותר מהורה אחד.
&nbsp
עובדה שזה קורה לאנשים נורמטיביים (לא שיכורים, לא מסוממים..)
&nbsp
עובדה שכולם מעידים על כך שזה נעשה בתום לב.
&nbsp
אלוהים יודע למה, אבל עובדה שמשהו השתנה וקורות "תאונות" כאלו. וכן, זאת תאונה, כי כל מה שלא נעשה בזדון מוגדר כתאונה.
שלא תתנסי בלשכוח משהו חשוב.. גם אני אמא שבקונטרול מטורף על הילדים שלה, אבל אני לא מעיזה לומר בגאווה שלי זה לא יקרה. חוסר שעות שינה, לחץ מטורף, יציאה משיגרה > המוח לא מתפקד 100% ואפשר לשכוח.
&nbsp
שלא נדע..
 

kmiki

New member
לא מקבלת את הפוסט שלך בכלל

את לא עומדת בזה? אל תביאי עוד ילדים לעולם.
המשפט של "כמעט בכל רגע יש ילד בוכה אצלי בבית" זה באמת אל תירוץ ללשכוח ילד באוטו ולתת לו למות, מצטערת.
נמאס לי לראות הורים, ומדובר בהורים מאס מסויימים, מתעסקים במליון דברים אחרים ופחות בילדים.
לא יקירתי, לי זה לא יכול לקרות.
ילדיי הגיעו לגיל 11 ו7 ועברו המון, מה זה המון, אני נלחמתי על חייו של בני שנה וחצי כמו לביאה טורפת, הבן שלי לא יכל להשכח ברכב חונה ב40 מעלות, בשום פנים ואופן.
כן, קרה שהבן שלי קפץ לבריכה בלי מצופים בטעות, זה בהחלט יכל לקרות, ועדיין אל הייתי שוכחת אותו אף פעם ברכב בוער שימות בכוויות וחנק.
&nbsp
אני מצטערת, נמאס לי מכל ההורים שמתרצים אחד לשניה כדי שאם חלילה זה יקרה להם (מאחלת שלא יקרה לאף אדם עליי אדמות), הם יוכלו לאמר שתמיד אמרו שזה יכול לקרות לאף אחד.
&nbsp
די לעצום עיניים, כי רק כשתבינו שזה לא יכול לקרות לכל אחד, אז באמת תבטיחו לעצמכם שלכם זה לא יקרה.
מגיל אפס כל חריגה ביום יום של ילדיי היתה מפוקחת על ידי.
אני אל סופר אמא, הכי רחוק מזה שיש, אפילו אמא קצת מעצבנת ולא משהו לפעמים, אבל בכל פעם (עד היום שהם גדולים) שמישהו לקח אותם במקומי לגן או לביה"ס, תמיד עשיתי וידוא שהגיעו למקום הנכון.
עד היום, והם באמת גדולים, לא עוברות שעתיים בלי שאדבר עם הגדול בטלפון לוודא איפה הוא ומה עושה ושיזכור לעדכן אותי בכל שינוי בלו"ז שלו, וככה קורה.
אם הייתי רמשה לעצמי להקל ראש ולאפשר לחריגות בתכניות מבלי לקפח עליהן, הייתי אומרת שזה יכול לקרות ושוכחת מזה. אבל לי זה לא היה קורה ולא יקרה.
 
היתה משפחה שהמריאה לארה"ב בלי אחד הילדים

נדמה לי שזו היתה ילדה, נדמה לי שזו משפחה בת 7 נפשות
הילדה היתה מבוהלת, נמצאה ללא השגחה בטרמינל, הועלתה על הטיסה הבאה לארה"ב ואוחדה עם משפחתה
לא נגרם נזק ממשי פרט לבהלה גדולה

האם זה משהו שאתן (אריאלי וקמיקי) מסוגלות להבין?
לי זה לא קרה, לא שכחתי ילד בשום מקום, אבל אני יכולה להבין את המשפחה הזו. אני יכולה לדמיין את הלחץ והעומס והטרדה וההתרגשות שאחזה בכולם, עד כדי כך ששכחו למנות את מספר הנפשות הממריאות.
וכן, לקח להם זמן עד שהם שמו לב - המטוס כבר המריא כשהם קלטו שאחד חסר.


ובהקשר הכללי של חינוך - בלי קשר לשכחת ילדים ברכב ולאחריות הורית -
איתי אמא שלי לא דיברה כל שעתיים
ואני מאחלת לעצמי לא להיות אמא שמדברת עם הילדים שלה כל שעתיים
בעיני ילד זקוק לחופש שלו והאוטונומיה ההורית שניתנת לו (בכל גיל כפי מידתו) היא חשובה מאין כמוה.


באופן כללי לא היתה היסטריה סביב הגידול שלי
הוא נעשה בנחת
היום כשאני אמא בעצמי אני מעריכה את אמא שלי יותר על הנחת שלה
 

kmiki

New member
לא, אני לא יכולה להבין את זה

מצטערת.
נכון שאם זה יקרה מחר לאחת החברות המאד נורמטיביות שלי, אמהות השנה, אני אהיה בהלם טוטאלי וכמובן לא אבוא בהאשמות (אני גם אל ממש באה בהאשמות בכל המקרים שקרו עד כה), אבל כשמדובר במניעה, אני חושבת שאי אפשר לייצר מניעה מבלי להפנים שדבר כזה אסור שיקרה.
יש גישה מאד מאפשרת בחברה שלנו בשנים האחרונות, גישת ה"זה יכול לקרות לכל אחד" שגורמת אלנשים להסיר מעצמם אחריות, לחפש כל מיני פצרונות טכנולוגיים, שלא לדבר על נסות להעביר חוקים שמשרד התחברוה ייקח אחריות ויחייב התקנת מכשירים כאלה ואחרים ברכבים, במקום שכל הורה פשוט ישב ויחשוב, מה אני עושה כדי שזה לא יקרה.
האם את כאמא ישבת פעם וחשבת לעצמך "מה עליי לעשות כדי שהילד שלי לא יישכח ברכב"? אם עשיתא ת זה, סימן שהבנת שאסור שזה יקרה, לעומת הורים שפשוט אומרים "אין מה לעשות, זה עלול לקרות לכל אחד", חלקם מאמינים שמישהו למעלה בשמים מגן עליהם, אחרים חושבים שזו פשוט דרכו של עולם, ואני מסרבת לקבל את זה.
לא, אני אל יכולה לשכוח ילדה שלי ולעלות למטוס בלעדיה, לא יכול לקרות בשום צורה.
אני יכולה לאבד אותה בקניון, היא מתרוצצת ובורחת לפעמים, אבל אני אזהה תוך שניות את היעדרותה ואחל בחיפושיה, לעולם לא אשכח אותה ברכב 5 שעות בזמן שאני עושה קניות, לא אפשרי.
חבר אמרה ליש זה כי אני קונטרול פריק ואובססיבית, וואלה, אין לי בעיה עם ההגדרות האלו, הן מקובלות עליי, כל עוד הילדים שלי מוגנים.
 

Arirel18

New member
לגמרי !

אני שמח שיש מישהי שחושבת כמוני שכנראה אנחנו המיעוט..
וגם לי אמרו שאני פסיכית ,כשאני הולכת ברחוב אני לא מרשה לילד להתרחק ממני יותר מ 2-3 מטר, למה ? כי אני מפחדת ממחבל,פדופיל ,חוטף..אז כן לא אכפת לי איך יקראו לי העיקר שהילדים שלי בטוחים
 
כן, ישבתי וחשבתי, ואחרי שנשברה לי הכוס טאטאתי ושטפתי פעמיים

בואי נסכם שזו התנהגות אחראית
ובכל זאת נשאר שבר זכוכית אחד בפינה
ובתי מצאה אותו
ואם הייתי מסתכלת לכיוון השני באותו הרגע?

את היית מצקצקת בלשונך וחושבת בלבך "לי זה לעולם לא יקרה"
אני - גם כשאני עם הילדים שלי- כולל התינוקות שלי - מסתכלת לפעמים לכיוון השני
 

Arirel18

New member
שוב, המקרים שונים

כמו שאמרתי זה עניין של דקות ,באותו רגע חשבת לעצמך אולי למה הילד מה הוא מצא ? במה הוא עסוק? לא שכחת אותו 5 שעות בבית בלי ליצור איתו איזשהו קשר כל השעות האלה.. אז למה באוטו כן שוכחים? לא שואלים את עצמם מה עם הילדים? במה הם עוסקים? למה הם בשקט? אם בעלך היה נרדם באוטו מאחורה בספק אם היית שוכחת אותו ( הניסוח הוא לא ספציפי אלייך כמובן,אלא כדי להסביר את עצמי ביתר קלות
 
מין הסתם מפני שאת רגילה שהילד בגן

כשאת מורידה את הילד בגן או אצל המטפלת, את לא יושבת בעבודה וחושבת כל שניה ושניה מה שלום הילד שלך, וגם לא כותבת כל שניה וואטסאפ למטפלת לשאול מה שלומו. את מפנה את תשומת לבך לדברים אחרים בידיעה שהילד שלך בטוח.
לא מדובר פה על אמא עקרת בית שקמה בבוקר עם הילד, הלכה איתו לגינה, נסעה איתו לסופר ואז עלתה הביתה בלעדיו ובילתה חמש שעות בלבשל, לנקות ולקפל כביסה בלי לשים לב שהילד, שנמצא תמיד איתה, לא נמצא שם עכשיו.
מדובר על אנשים ששכחו *להוריד* את הילד איפשהו והמשיכו בדרכם כשהם בטוחים ש*כן* הורידו אותו. עכשיו תשאלי איך אפשר לשכוח להוריד את הילד בגן ולהמשיך לעבודה? אז מסתבר שאפשר, ברגע של הסחת דעת, בדיוק כמו שאנשים נוסעים בטעות למקום העבודה הקודם או מפספסים את הפניה הנכונה. ואם שכחת להוריד את הילד בגן והוא נרדם ברכב ונעלת ועלית לעבודה, כפי שאת עושה כל יום, אז בוודאי שלא תחסר לך נוכחותו, כי את לא רגילה שהילד איתך בעבודה. ואת לא תבדקי מה שלומו, כי את ממילא לא רגילה לבדוק מה שלומו במהלך היום בגן. ואם בן/בת זוג שלך סומכים עלייך ולא התקשרו לוודא שאכן הורדת את הילד בגן, אז גם הם לא בודקים כי הם מניחים שהילד בגן, איפה שהוא אמור להיות.
 

Arirel18

New member
אני סייעת בגן

ואני אמא , וכל יום הגננות מקבלות ממני הודעות .. חם לו? קר מדי ? שימו ג'קט, הוא בסדר היום ? היה בוקר קצת קשה ..
גם כשאני סוטה מהשגרה אני לא שוכחת , להיפך ,אם קרה משהו בדרך לעבודה והילד איתי אז קודם כל המחשבה תהיה על זה שהילד יאחר לגן , אז איך אפשר לשכוח ממנו ? זה לא קורה לכל אחד , אלא לאנשים מסוימים והתנהלות מסוימת.
 
בסדר. אני עוקבת אחרי הדיון הזה והקודם וקצת מתחילה להתייאש

את בטוחה שלך זה לא יכול לקרות, שלאנשים נורמטיביים כמוך זה לא יכול לקרות, ובאופן כללי שכל מי שזה קורה לו זה מפני שמשהו דפוק אצלו. זאת דעתך, זה לגיטימי, אני חייבת לציין לטובה את האופי התרבותי והרגוע שבו מתנהל הדיון.
לעומתך, יש כאן אנשים בפורום שחושבים שזה יכול לקרות לכל אחד, מטבעם של בני אדם.
כולם מסכימים שצריך לנקוט כל צעד אפשרי כדי למנוע את מקרה השכחה הבא. אם זה להנהיג נוהל וידוא עם בן/בת הזוג, או להשתמש באיזושהי אפליקציה, או לשים את התיק ליד הילד או כל דבר אחר.
עכשיו מה? לאן הולך הדיון הזה? את ממשיכה לטעון בתוקף שלא יכול לקרות, גולשות אחרות טוענות שכן יכול לקרות, הרי לא תשכנעו זו את זו. אולי נסכים שלא להסכים ונעזוב את זה?
 

Arirel18

New member
מסכימה ,זה לא מוביל

לשום מקום ושני הצדדים לא ניתנים לשיכנוע
 
גם אני מסכימה. אני מכבדת את דעתך ומאחלת לכולנו שלא נדע על

בשרנו או בשר הקרובים לנו והלוואי - בכלל לא - את טעמם של אסונות
 
למעלה