מחקר שמדגים את מה שאתה טוען ותואם למחקרים לפניו או מפריך
אותם למשל.
"
הרי ברור שאם נוצר במהלך האבולוציה אדם עם קצת מצפון זה היה מונע ממנו לבצע דברים מסויימים שנחוצים להשרדותו או להתרבותו" - לא, זה לא ברור. זאת הנחה שלך שאין לה שום ביסוס. תערוך תצפיות, ניסויים, תפרסם מחקרים שתומכים בהנחה שלך בכתבי עת מדעיים ואולי אז. בינתיים זאת נראית כמו וריאציה מטורללת של "מורכבות בלתי פריקה".
"
למשל זה היה מונע ממנו לרסק באלה את הראש של אדם אחר שמתחרה איתו על אותו שטח מחיה" - וואלה? אולי אנחנו לא חיים באותו עולם. בעולם שאני חי בו בני אדם יכולים לחוש אמפתיה לבני משפחתם, לסביבתם הקרובה, לבני השבט שלהם, לבני דתם ולרסק גולגלות של כל מי שלא נכלל בקטגוריות האלה עם רציונליזציות כיד הדמיון הטובה. איזה קטע... ישן בערך כמו האנושות. ההיסטוריה גדושה בזה.
"
מה כל כך קשה להבין בזה שמישהו בעל מצפון יש לו פחות סיכויים לשרוד בקבוצה של אנשים אחרים שכולם חסרי מצפון" - לא יודע מנין הקרצת את התרחיש של קבוצה ללא מצפון שיש בה רק פרט אחד עם מצפון והיכן התרחיש הזה שלך נפגש עם המציאות.
"
לגבי בעלי חיים אחרים: נניח שיש בינהם אמפתיה. לטענת האבולוציה גם אמפתיה זו נוצרה בתהליך אבולוציוני. אז איך נוצרה אמפתיה זו?" - או! שאלה טובה.
אני ממליץ לשאול אותה כאן. אני בכלל ממליץ על הפורום הזה לכל ההנחות הבלתי מבוססות שלך על אבולוציה ביולוגית.
"
הרי אם קרתה מוטציה בבעל חיים אחד שהפכה אותו לבעל כושר השרדות נמוך יותר מכל היתר שהיו חסרי אמפתיה. לכן בעל חיים זה היה נעלם מהר יחד עם אותו גן אמפתי. ובגלל זה לא יכלה להייוצר אמפתיה (לא בבני-אדם ולא בבעלי-חיים)" - אתה זה שמניח שחוסר אמפתיה של פרט ממקסמת התאמת מין\אוכלוסייה. אין לי מושג מדוע אתה מניח כך (ניחוש פרוע אמנם יש לי). לדעתי אין הכרח להניח כך ואפילו הגיוני להניח אחרת (הצעתי אפשרות שלדעתי סבירה בהודעתי הקודמת. לא רואה סיבה לחזור על דבריי 200 פעם).
"
1. אמפתיה יכולה להועיל בתהליך ההשרדות רק אם למרבית הפרטים יש אותה. אם היא קיימת אצל פרט בודד היא תזיק להשרדותו" - נו... ומי אמר שאמפתיה קיימת אצל פרט בודד? אתה. למה? ככה... (אתה אולי יודע)
"
2. גם אם יש אמפתיה בבעלי-חיים אז לפי האבולוציה היא חייבת להווצר ע"י מוטציות בתהליך מסויים ארוך מאוד. כלומר לפני התהליך הזה לא קיימת אמפתיה ואחריו היא קיימת" - מה שנטען על העין והופרך (הראו שעין יכולה להתפתח מתא עם רגישות לאור) נטען עכשיו על מצפון. כאמור, וריאציה מטורללת של "מורכבות בלתי פריקה".
"
הווצרות של אמפתיה (אפילו הקלה ביותר) היא תהליך נדיר כך שהוא יכל לקרות רק בפרט אחד בו זמנית (או לכל היותר במספר קטן מאוד של פרטים) אבל פרט זה לא היה שורד ולא מעביר את הגנים שלו הלאה. עד שהיתה קוראת מוטציה כזו פעם נוספת היה עובר זמן רב וגורלו של אותו פרט שנושא את המוטציה הזו היה גם מוות ללא צאצאים" - סימוכין?
ושוב:
לא סיפקת סימוכין לטענה שלא יתכן מצפון בהינתן תהליך אבולוציוני.
לא סיפקת סימוכין להנחה שעפ"י תורת האבולוציה טובתו האישית והישרדותו האישית של פרט ממקסמים את התאמת המין\האוכלוסייה בכל מצב.
לא פרטת מנין לך שמה שנתפס בעיניך כ"רצונו של אותו כוח עליון" זה אכן רצונו ולא פרטת מנין לך קיומו.
לחזור על אותן טענות שוב ושוב בניסוחים מעט שונים לא מאמת אותן.