למאמינים בצורה עיוורת בתנ"ך

uuuaaa

New member
אימאלה

טוב עבדו עלינו, איפה יש פאב ? ודרך אגב, מאימתי אי תגלית של ממצאים ארכיאולוגיים מוכיחה על אי נכונות של מאורעות היסטוריים ? ולמה שאחשוב שהארכיאולוגים שאתה מביא הם אובייקטיבים ? הרי הרבה יותר מפתה לשבת במשרד ולטעון שלא היתה יציאת מצרים, מאשר לעשות חפירות במדבר. מה גם שהאשה לוחצת, והילדים רוצים אופנוע, אז למה לא להתפרסם בכל העולם עם סנסציה כמו "בית המקדש- לא היה ולא נברא" זה גם נותן קידום טוב וכבוד, ופירסום בכל העיתונים האנטישמיים (99% מהעיתונים)
 

Igra Rama

New member
אם זה יושב בספריה

של אוניברסיטת Cornell אז זה בדוק, נכון ואמיתי. אי תגלית של ממצאים ארכיאולוגיים, נויצת את המסמרים האחרונים בארון אי הספקות שלך. לא מספיק שאין ביכולתך להוכיח קיום אל וכל הבדותות הכתובות בתנ"ך, אלא שכעת הארכיאולוגיה פועלת בצד של הספקנים. מסקנה: תמשיכו לחיות באשלייה המתוקה, חסרת העוגן במציאות שלכם. אתה דרך אגב לא צריך פאב, אתה צריך מחששה, זה בדיוק לרמתך לרמוז שחילוניות=פאבים, אויל משריש האם יצא לך להכיר תרבותיות מהי ? דתיותך נובעת מכך שהיית צרכן סמים כבד (צריך להחליף סם אחד באחר).
 

uuuaaa

New member
גם

את הפרוטוקולים של זקני ציון אפשר למצוא בהרבה ספריות בעולם. אז מה ? הדת שלנו מבוססת על עדויות אנושיות ולא על חרסים בחול, כך שהארכיאולוגים למיניהם יכולים להמשיך ללהג כאוות נפשם.
 

Governor

New member
`הדת שלנו מבוססת על עדויות אנושיות

ולא על חרסים בחול` על אילו עדויות אנושיות אתה מדבר? 9725848792461915
 

uuuaaa

New member
ובכן

עדויות של מליוני אבות לבניהם, עדויות של מוות קליני, ילדים אוטיסטים, צדיקים בעלי רוח-הקודש, דיבוקים ועוד ועוד.
 

Igra Rama

New member
עדויות כאלו

אינן עומדות במבחן הלוגיקה. עדויות של מוות קליני, אינן עדויות. ילדים אוטיסטים מה ? עד לאיזו רמה אתם יכולים להדרדר ?
 

Governor

New member
`עדויות של מליוני אבות לבניהם`

מה פרוש? היכן מצאת עדות של אבות? איזו עדות יש לאביך? לסבך? הם _לא_ היו עדים ל_שום_ ארוע. `עדויות של מוות קליני` הזיות הנובעות ממצוקת חמצן מוחי `ילדים אוטיסטים` _שום_ אוטיסט לא תקשר עם עולמות עליונים `צדיקים בעלי רוח-הקודש` נההה `דיבוקים ועוד ועוד` קשקוש/כשכוש ועוד ועוד... 9725848792461917
 

uuuaaa

New member
ובכן

מה פרוש ? הם עדים שקיבלו מעדים אחרים שקיבלו מעדים שנכחו שם. האם יש איזה היטוריון שהיה עד ראשון למשהו שקרה לפני 200 שנה ? השאר זה השטויות הרגילות שלך...
 

Governor

New member
`הם עדים שקיבלו מעדים אחרים שקיבלו

מעדים שנכחו שם` לא. הם קראו ושננו אותה מעשיה בודדת אשר בספורי המיתולוגיה היהודית, ומדקלמים אותה. `האם יש איזה היטוריון שהיה עד ראשון למשהו שקרה לפני 200 שנה ?` קים הבדל _עצום_ בין ארוע מסופק המתאשר ע"י ממצא או ממצאים ארכאולוגים תומכים, לבין ארוע מסופק שהוא חסר-ממצאים לחלוטין, ונתמך רק במעשיה מיתולוגית. `שהותנו` במצרים, ו`מעמד הר-סיני` הם ארועים מסופקים _חסרי_ אשוש ארכאולוגי, לפחות בשלב זה. ה`אשוש` היחיד שלהם היא מעשיה מסוימת המופיעה בספורי המיתולוגיה היהודית. הנה נתוח מפוכח על המשקל האיכותי של `מליוני העדויות`, שאינן אלא דקלום מעשיה מיתולוגית: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=10885233 הנה על ההבדל בין, נניח, השואה, לבין מעשית `מעמד הר-סיני`: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=570&msgid=17252866 `השאר זה השטויות הרגילות שלך...` ממש הוצאת מלים מפי... 9725848792461919
 

uuuaaa

New member
לא

אתה טועה. זה שאין ממצאים אריכולוגים לא משנה כלום. לא ייתכן שמליוני אנשים יקבלו על עצמם כל-כך הרבה גזירות רק בגלל שמישהו סיפר להם שהיתה לו התגלות, או ש"הם שכחו" והוא מזכיר להם.
 
למה לא יתכן שמליוני אנשים....

איך זה שמליוני מוסלומים קיבלו עליהם את עול האיסלם. ואלפים הסכימו להקריב את נפשם למולך.
 

uuuaaa

New member
ובכן

תחילת התפשטות האיסלאם היתה בכוח החרב, באיומים, רציחות, מלחמות, בכפיה. הרי מה זה הגיהאד ? הם רוצים לאסלם את כל העולם, לא משנה איך. גם הנצרות. ועוד, אין שום דת שמטילה כל-כך הרבה מצוות ואיסורים על האדם כמו היהדות. האיסלאם ביטלו הרבה מצוות מפורשות שכתובות בתורה. הם טוענים שאיזה ערבי חלם בלילה וראה חזיר יורד בתוך סל, ומכאן הם הסיקו שמותר לאכול חזיר, ואללה חזר בו. היהדות מחייבת את האדם כיצד לנהוג, מרגע הקימה בבוקר ועד השינה בלילה. אפילו איזה נעל ללבוש קודם ואיזו לשרוך קודם, ועל איזה צד לישון בלילה וכו', ועל מה לחשוב בכל רגע ורגע ועל מה לא לחשוב. הרבה מהמוסלמים כלל לא יודעים לקרוא, אפילו לא את הקוראן. הם הולכים ל"חכמי" הדת ושואלים אותם מה כתוב. המוסלמי בעצם רותם את הדת שלו לרצונותיו האישיים. וזה ידוע ואין מה להאריך.
 

Governor

New member
זה שאין ממצאים אריכולוגים לא משנה

כלום` נכון. לא ראינו - אינה ראיה, או, Absence of Evidence is not necessarily evidence for absence. אולם, יש להדגיש את מצב המצאים הארכאולוגיים. _אין_ _שום_ אשוש ארכאולוגי לארוע מקראי כלשהו שקדם למאה ה- 9 לפנה"ס. אפילו _אין_ _שום_ ממצא המאשר שבית ראשון היה קים אי פעם, שכן התקווה המבטיחה, כתובית יהואש, נמצאה מזויפת. נרשום לפנינו, אפוא, כי אתה מסכים שאין ממצאים ארכאולוגיים לארועים מקראיים שקדמו למאה ה- 9 לפנה"ס. `לא ייתכן שמליוני אנשים יקבלו על עצמם כל-כך הרבה גזירות רק בגלל שמישהו סיפר להם שהיתה לו התגלות` נו, זו "הוכחת" יהודה הלוי ביצירתו "הכוזרי". המעשיה המיתולוגית היהודית נבדלת ממעשיות מיתולוגיות של עמי הסביבה בכך שהיא מכילה פסקה מיוחדת שהמחבר הערמומי 'דחף' פנימה בתושיתו, בערך כזו, בה `אלהים` טוען 'אתם כולכם ראיתם והייתם עדים'. זה אך מעיד על כשרון נאארטיבי. שים גם לב כי הטענה לעיל שהעלית, `לא ייתכן שמליוני אנשים יקבלו על עצמם כל-כך הרבה גזירות רק בגלל שמישהו סיפר להם שהיתה לו התגלות`, היא טענה על דרך השלילה. אתה למעשה טוען "וכי מה יכולה להיות הסבה שמליוני אנשים קבלו על עצמם, אם לא נכחו וראו". טענות על דרך השלילה יש להוכיח כך. אביך לא העביר לך _שום_ עדות. הוא _לא_ היה עד. סבך לא העביר לאביך _שום_ עדות. הוא _לא_ היה עד. הם אך מדקלמים טקסט המופיע במעשיה מסוימת המצויה בספורי המיתולוגיה היהודית. 972584879246191A
 

uuuaaa

New member
שום חידוש

לא מצאתי בדבריך. שוב, לי לא משנה אם יש או אין ממצאים ארכיאולוגיים. העדות של אבותיי מספיקה לי. ואל תחשוב שיש לי זמן להכנס לכל לינק שלך. אתה יכול לסכם בקצרה מה כתוב שם.
 

ינקידוד

New member
לא נכון

אין לך עדות, מה שיש לך הוא ספר, בספר כתוב על ניסים ונפלאות. למה הם האמינו? את זה אנחנו לא ממש יודעים, מה שאנחנו יודעים הוא שלכול תרבות יש אמונות דתיות,
 

Governor

New member
`העדות של אבותיי מספיקה לי`

אביך לא היה עד לשום ארוע, ולכן לא יכול היה להעיד בפניך דבר. סבך לא היה עד לשום ארוע, ולכן לא היה יכול להעיד בפני אביך דבר. מה בדיוק לא ברור בדברי? ה`ארוע` מתואר במקום אחד ויחיד: מעשיה מסוימת באסופת ספורי המיתולוגיה היהודית. זהו!
 

uuuaaa

New member
תשובה

ינקידוד: נכון יש ספר, אבל הוא אינו מעיד על עצמו. יש לי שרשרת של עדים המעידים שכל המסופר בו אכן קרה. עצם העובדה שאותם עדים בחרו לקבל עליהם כל-כך הרבה מצוות וגזירות רק מחזקת את אמיתותו של הספר והמסופר בו. לשאר התרבויות יש אינטרס גדול להמציא אמונות וסיפורים כדי לפאר את עצמם ואת תרבותם, אך הם אינם מחוייבים כמעט לשום מצווה. גוברנור: שוב ? אבי מעיד לי שאביו מעיד לו וכן הלאה.
 
למעלה