לוחות דרושים באינטרנט - מה הקטע שלהם?

godknows1

New member
אתה מתבלבל, אני לא פותח האשכול... סתם מישהו שראה את -

ההודעה הזאת ובהלם מכך שבוגר כזה מתקשה למצוא עבודה לעומת הרבה מאד בינוניים, רק בגלל אופי קצת שונה.
 

user32

Well-known member
מנהל
רושם לעצמי (שוב) לא לכתוב קוד ולענות בפורום בו זמנית


 

RandomNick

New member
העניין הוא שהיכולות הקוגניטיביות שלי גבוהות

וכשמעמידים אותן מול היכולות הבין-אישיות שלי, זה נראה מוזר. אני פשוט לא תמיד מצליח להבין מה המראיינים רוצים ממני כשהם שואלים שאלות אישיות מסוימות או איך להניח את דעתם כשהם שואלים שאלות שאין להם שום קשר לעבודה. ומעבר לזה, יכולות התקשורת שלי מעט לקויות. אני לא יודע עד כמה זה משתקף בראיון אישיותי. אני בטוח שזה משתקף באיזשהו אופן חלקי, אבל אני מאוד לא בטוח בכך שהמידה שבה זה משתקף היא קריטית, ושאני לא פשוט עובר כחנון.
 

choo

Active member
אם אתה אינטליגנטי, אתה יכול ללמוד כיצד לפרש אנשים באופן לוגי

&nbsp
בסופו של דבר, אנשים משדרים הרבה רמזים לגבי התחושות שלהם, וניתן ללמוד לזהות תבניות לרמזים הללו. זה הרבה עניין של אימון ושל הפניית קשב מכוונת לרמזים הללו, בניגוד לאנשים "רגילים" שיכולים להבחין בדברים הללו באופן אוטומטי.
&nbsp
אחרי עשרים ומשהו ראיונות, סביר שאתה יכול להבחין בתבניות חוזרות, אם תשים לב לפרטים כאלו. זה יכול להיות קשור לצורת הישיבה של אנשים, לאן הם מפנים את מבטם, עד כמה הם ממצמצים (לרוב כשאדם מרוכז הוא ימצמץ פחות) עד כמה הם מפהקים, מתמתחים וזזים (משהו שעשוי להעיד על חוסר ריכוז בך שנובע מחוסר עניין). יש סימנים כמו עד כמה הם חותכים אותך באמצע משפטים (לעומת מצב שבו מאזינים לך עד הסוף), עד כמה הם מגיבים לדברים שלך (אם הם מגיבים לחלק גדול מהדברים שאתה אומר או רק לחלק קטן מהם) וכדומה...
 

RandomNick

New member
אם מה שכתבת בכותרת התגובה היה נכון

אז מדעי החברה היו נחשבים למדעים מדויקים. :)
&nbsp
אבל מה שכתבת בתוכן התגובה הוא די נכון. תוך כדי התנסות בראיונות אני באמת לומד להבין יותר את השפה הלא מדוברת של הראיונות.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה לא מדעים מדוייקים אבל זה כן סטטיסטיקה

במדעי החברה מציבים משתנים אובייקטיביים ומחפשים קשרים בין משתנים תלויים לבלתי תלויים. הם אוהבים להשוות את עצמם (החוקרים) למדעי החיים.

אבל צ'ו צודק ואני מכיר אספרגרים שעברו אימונים מקצועיים עד לרמה שטשטשו לגמרי את התסמונת ורק מי שמכיר אותם לאורך זמן מגלה שיש להם תגובות אוטומטיות-רובוטיות למצבים מסויימים.
כיוון שראיונות עבודה הם דפוס שחוזר על עצמו כמעט במדוייק, זה משהו שלדעתי אפשר ללמוד לעבור. ברגע שעברת את 45 דקות הגהנום, בעבודה עצמה כבר יהיו הרבה יותר פתוחים וסבלניים.
 

יבגניי34

New member
חשוב מאד לחתוך בתקיפות במקרה של שאלות כאילו.

לכל אחד יש קו אדום אחר בקשר למה נקרא ״חדירה לפרטיות״ ומה זה ״שיחה ידידותית״ (מינוח אבסורדי בהקשר של ראיון עבודה, אבל מילא). זה תפקיד המרואיין לשים את הקו.
 

RandomNick

New member
זה די אינדיבידואלי

אני בטוח שיש אנשים עם אספרגר וקשיי תקשורת שמצליחים (גם מבחינות ניהוליות, חברתיות ופוליטיות) בצורה יוצאת דופן הרבה יותר מאנשים ללא בעיות בתקשורת.
&nbsp
לצורך העניין אצלי בין השאר יש בעיה לקלוט דברים מסוימים (כמו חוסר עניין של המאזין) או להתמקד בנושא השיחה הרלוונטי או להביע רגשות (כמו התלהבות), אבל אני מאוד רגיש, שזה די נותן קונטרה לזה (לא בצורה מושלמת, אבל ככל שאני לומד אנשים יותר ויותר ונמצא בסיטואציות חברתיות שונות ומגוונות יותר אני משתפר מהבחינה הזו).
&nbsp
אגב, אני מאוד מאוד חברותי. המוזרות שלי מפריעה רק למי שפוחד ממוזרויות. הרבה אנשים סביבי רואים בה גיוון טוב.
&nbsp
אני לא יודע איך להעלות את הנושא הזה בלי לפגוע בתהליך הגיוס. אני מרגיש שאם אעלה את זה זה יסב יותר נזק מתועלת. כמו שכבר כתבתי בתגובה קודמת, אני יכול להצטייר פשוט כחנון. הבעיה שלי לא מאוד חמורה, אלא יותר בולטת בסיטואציות מורכבות (לפעמים ראיונות עבודה הם אכן כאלו, אבל עם ההתנסות בהם זה הולך ומרגיש יותר נוח). אני חושב שכל ראיון שאני עובר די מאמן אותי, כמו אימון של רשת נוירונים (לא רומז שאני רובוט).
&nbsp
אני לא חושב שאני בוודאות מצטייר כ"מוזר" בצורה לא טובה או משהו כזה. עם כל הראיונות שעברתי אפשר לומד שלמדתי פחות או יותר את ה"משחק". נראה לי שלכל היותר אני מצטייר כמו מועמד שטיפה מתרגש יותר.
 

user32

Well-known member
מנהל
חסר לך ביקורת אובייקטיבית על הראיונות שלך

אפילו אדם בלי תסמונת לא תמיד יודע להעריך איך הוא נתפס בעיני מראיין HR, קל וחומר שאדם עם לקויות תקשורת. אתה לא יודע איך אתה מצטייר בעיני המראיינת הממוצעת ויש סיכוי שאתה אומר דברים שאתה לא מודע לכך שהם מתרגמים אוטומטית כשלילה מוחלטת.

הכי טוב זה שתפנה לאחת המאמנות, יועצות, משועממות (זה בציניות...) הרבות שתמורת סכום זניח מבחינתך יעשו איתך סימולציה, יעבדו על הכן והלא ותגיע מוכן. שווה את ההשקעה לדעתי. בדרך כלל מדובר במישהי שמאחוריה מאות ראיונות כמראיינת ולכן היא יודעת להכנס לראש של ה"אוייב" שזה יתרון עצום מבחינתך.
 

RandomNick

New member
אני יכול לומר שבתקופת היותי מלש"ב היה קטע כזה

כל התלמידים בכיתה שלי (מגמת הנדסת תוכנה) זומנו לימי מיון ביחידות טכנולוגיות או מודיעין, ורק אני לא. ותכלס, הייתי אחד החזקים בתחום בכיתה שלי (היו לי extracurricular activities שמאפיינות האקרים צעירים). אני יכול לומר בוודאות שלולא ההפרעה שלי, הייתי מגיע לתפקיד מאוד טוב ביחידה כמו 8200 (היה לי קב"א 53 אאל"ט). ברגע שסווגתי עם פרופיל נפשי, שום מאמץ איתור של היחידות הללו לא העלה אותי בתור מועמד ראוי, על אף שביקשתי מפורשות להתמיין לתפקידים שקשורים לפיתוח תוכנה. בסופו של דבר התגייסתי בגיוס כללי ללא קורס או תפקיד, אבל הצלחתי לפחות להשתחל לתפקיד של מנהל רשת דרג ב'.
 

RandomNick

New member
הממ

1. נשמע רע. בחברות הללו אמנם לא יודעים על הבעיה שלי, אבל אני לא רוצה לקחת חלק במערכת שמעודדת אפליה. הבעיה היא שיש חברות שמציעות משרות באופן בלעדי דרך החברות הללו.
&nbsp
2. עבודה בחו"ל זה לא ממש ריאלי בתור חסר ניסיון מקצועי. יש לי אזרחות ישראלית בלבד. ראיתי שיש אפשרות לעשות התמחויות, אבל הן ללא תשלום, ואפילו עולה כסף לקחת חלק בתוכניות הללו. איני בטוח כמה זה כיוון טוב, על אף שזה יכול לעזור לי להכיר את האנשים הנכונים ודרכם למצוא עבודה שם. אם היה לי קרוב משפחה CTO באיזו חברת הייטק בחו"ל, אז ברור שהיה לי יותר קל. זה לא המצב אצלי.
&nbsp
3. חשבתי על זה. אבל הגעתי למסקנה שבשביל פרילאנס אני צריך ניסיון שאני לא יכול להשיג לבדי, אלא רק תוך השתפשפות בחברות הייטק (איך למשל אני יכול לייעץ אם אני לא יודע איך בגדול עובדים בחברות שלהן אייעץ?). ובנוסף אני חושב שבתור התחלה זו מקפצה מאוד משמעותית למצוא עבודה כשכיר בחברה טובה ומשרה מתאימה.
&nbsp
4. את זה כבר התחלתי לעשות. :)
 
ישראלי לא יכול לעבור סתם כך לחו"ל בוודאי שלא לארה"ב

משקיע שיש לו הרבה כסף או בנאדם עם כישורי על יכול לעבור לשם.
אחרת המסלול מסובך מאוד חבל להטעות.
 

Indigo121

New member
מציע לך לרדת בציפיות השכר

הדבר החשוב ביותר עבורך זה לקבל נסיון מקצועי.
 

RandomNick

New member
עד כמה שהבנתי

הציפיות שלי ריאליות לחלוטין, בתור בוגר מצטיין עם יכולת מוכחת ללמידה עצמית וניסיון לא מקצועי בתכנות עוד מגיל 14.
ובכלל, הפעמים היחידות שבהן נבהלו מהציפיות הללו היו בראיונות למשרות לא ממש מאתגרות, שאין לי מה לחפש בהן.
 

יבגניי34

New member
ההמלצה שלי עבורך היא שאם אתה גר בצפון תשלח לי קו״ח...

או יותר טוב קוד או פרופיל github.
 

ipv6

Member
רק למען שלמות התמונה

אתה אומר שאתה מצליח לענות נכון על החלק הטכני, אבל בכל זאת נפסל בראיונות המקצועיים?
או שאתה עובר את המקצועיים ונפסל בראיונות ה-HR?

ניסית לבקש פידבק מהחברות שחשבת שהלך לך טוב בטכני ופסלו אותך?
 
למעלה