להפעיל או לכבות את מערכת עצור-סע בפיאג'ו מדלי?

idanshmu

New member
להפעיל או לכבות את מערכת עצור-סע בפיאג'ו מדלי?

בפיאג'ו מדלי ישנה מערכת עצור-סע שמדוממת את המנוע בזמן עמידה ומניעה אותו ברגע שאני מסובב את המצערת. חשוב לציין שבזמן דימום המנוע האורות (ומערכות אחרות) עדיין עובדים.

ניתן להפעיל ולכבות את המערכת בלחיצת כפתור.

אני מניח שתפקידה של מערכת כזו היא לחסוך בדלק אבל אני לא יכול שלא לתהות אם המערכת הזאת תחסוך לי דלק בשווי 2 שקלים מצד אחד ומנגד תאיץ את הבלאי של מצבר בשווי 500 שקלים.

שאלתי: האם מערכת כזו באמת פוגעת במצבר ואם כן האם החסכון בדלק משתלם לעומת האצת הבלאי של המצבר?
 

פרארי1

New member
תעשה בדיקה עם ובלי המערכת

סע במשך כמה מיכלי דלק עם המערכת עובדת וכמה כשהיא מנותקת והשווה את צריכת הדלק.
אחרי שיהיו לך את הנתונים, תוכל להחליט אם זה משתלם.
בכל מקרה, המערכת מיועדת לא רק לחסכון בעלויות, אלא גם להפחתת זיהום האוויר וכיום היא נפוצה גם במכוניות פרטיות, כך שאני מאמין שהיצרנים דאגו לכך שהיא לא תזלול מצברים.
 

anigodin

New member
מנסיון בהונדה PCX עם מערכת דומה - אין חיסכון משמעותי

המערכת נחמדה מאוד (לפחות בהונדה) ועובדת מצוין.
אלא שמבדיקות שערכתי כמה פעמים לא ראיתי חסכון משמעותי.
ה-PCX הוא כלי חסכוני מאוד מכלתחילה (38-39 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת) ושימוש במערכת לא הגדיל את הטווח בהרבה.
אבל כפי שאמר פרארי, למערכת יש יתרונות אחרים, כמו זיהום אויר ורעש.

לגבי אורך חיי המצבר, כשקניתי את ה-PCX לפני כ-4 שנים, הייתה טענה ששימוש רב במערכת מקצר את חיי המצבר. אבל המצבר שלי החזיק 3 שנים כשמתוכן כשנה נסעתי הרבה עם המערכת פועלת והשאר בלעדיה.
לפי מה שקראתי לפני הקניה, נאמר שהמצבר נגמר אחרי שנה וחצי אם משתמשים במערכת כזו כל הזמן. ושוב, כפי שאמר פרארי, סביר להניח שלקחו בחשבון את העומס שמערכת כזו יכולה ליצור על המצבר (בהכירי יפנים, אני נוטה להאמין שהם לקחו את זה בחשבון. לא יודע לגבי האיטלקים..
)
 
למעלה