לא שהשרה מירי רגב היא הכוס תה שלי אבל..

ערדושקה

New member
לא שהשרה מירי רגב היא הכוס תה שלי אבל..

באמת תכלס ובפרט שראיתי קטע קטנטן מהספרט "פוקסטרוט" הסרט העלה את חמתי....למה דווקא בתקופה שאנחנו כל כך מושמצים בקרב דעת הקהל העולמית שאנחנו עם כובש, מדכא, ומתנקל פלסטינים צריך לשלוח סרט שעוסק בין היתר בחלקים ממנו בקטעים קשים מאוד שבם חיילים ישראלי מתעללים בפסלטינים..הקטע שאני ראיתי שהם יורים על מיני בוס שבתוכו אנשים כך סתם כאילו במטווח ברוזים ללא הצדקה כלשהיא סתם ככה בשביל הכייף...
ציטוט מתוך כתבה בYNET

ב-21 באוגוסט 2017, הוציאה שרת החינוך התרבות והספורט מירי רגב הודעה על הסרט: "זוהי בושה וחרפה, שהסרט 'פוקסטרוט' של שמוליק מעוז נבחר להציג בפסטיבלי קולנוע נחשבים כפסטיבל טורונטו ופסטיבל ונציה. הדעת אינה סובלת, שסרטים, המבאישים את שמו הטוב של צה"ל, הם אלו שנתמכים על ידי קרן הקולנוע הישראלי, הנתמכת על ידי המדינה, והם אלה שנבחרים להיות חלון הראווה של הקולנוע הישראלי בחו"ל".[3] בהקשר זה טענה רגב כי הסרט פוגע בשמו הטוב של צה"ל, בין היתר בשל סצינה הכלולה בו בה קבוצת חיילים הנמצאת במחסום מפגינה אלימות קשה כלפי פלסטינים.[סוף ציטוט]
ואני שואלת האם בשם האמנות, חופש הביטוי, ניתן להעלות סרט שרק יבאיש יותר את המדינה הצבא ועוד בפסטיבל אירופאי?

ואולי אותו במאי שבטוח הוא מוכשר אבל אחרי זכייתו בסרט "לבנון" בזמנו בוחר הנושאים כל כך רגישים שרק שמים אותנו כעם כצבא באור מאוד לא אנושי...
 

dory141

New member
לא ראיתי את הסרט

יכול להיות, שישנם סרטים שלא מגיע להם תקצוב של קרן הקולנוע, או משרד התרבות והספורט. אין ספק, שאם נראה פלסטינים מושמים במחנות ריכוז בסרט, זה לא שיקוף של המציאות. . אבל, עושה רושם שמירי רגב מצנזרת כל דבר שהוא ביקורת על השלטון או על המצב הבטחוני, יש להניח שבעידודו או באי התנגדותו של נתניהו. בדמוקרטיה צריכים להיות קשובים ופתוחים לביקורת, כל עוד היא נאמרת מבלי להסית ובצורה עניינית ככל האפשר. נראה, שבליכוד של היום אין מינימום פתיחות ויש אפילו רצון להשתיק כל דעה סותרת, כולל במפלגה עצמה ובמפלגות שאינן שמאל (יש עתיד, בהן אני אגב תומך בשנים האחרונות).
 

ערדושקה

New member
מה שמקומם אותי אישית...

האם זנון להציג סרט שבו צה"ל מוצג באופן דורסני, אכזרי, ומזלזל בחיי אדם,, הרי גם ככה דעת הקהל העולמית עלינו כל כך רעה, מוטעית, כאלה במציגים את חילי צה"ל כקלגסים...למה להוסיף שמן למדורה, למה בכל מחיר. אי אפשר היה לעשות סרט שמשקף נכון ונאמנה מה באמת צה"ל על מנת ולו לקצת לנסות את דעת הקהל העולמית עלינו?
 

RossieL

Active member
מוסר ומוסריות

צה"ל מתפאר במוסריות שלו, ויש לו במה להתפאר.
יש לנו כמדינה במה להתפאר,
יש לנו כעם במה להתפאר,
ועדין, יש גם צדדים אפלים בתוך כל הפאר הזה ולא צריך להתבייש בהם ובטח לא להסתיר אותם.
זו הגדולה, לדעת להודות שיש גם צדדים פחות יפים.
ואם בגלל הפתיחות והיכולת להציג גם את זה קבל עם ועולם, ולהודות שקיים צד נוסף, אחר, מתרעמת השרה, הרי שיש לה עוד הרבה ללמוד על מוסר ומוסריות.
 

RossieL

Active member
רגע, רגע, רגע, רגע, רגע, רגע, רגע

"'פוקסטרוט' אושר לתמיכה על ידי קרן הקולנוע הישראלי ב–2013, בתקופתה של קודמתי, לימור לבנת, ואין לי אלא להצר על כך. מפגנים כאלה של ביזוי המדינה וסמליה לא ייתמכו יותר באמצעות המשרד. זו אחת הסיבות שבגינה הקמתי את הוועדה לבחינת קרנות הקולנוע. לא אאפשר תמיכה בסרטים המשחקים לידיהם של שונאינו והנעשים על גבם של חיילי צה"ל ומדינת ישראל. 'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלי, שלנו".

ואת כל זה אומרת מי שכלל לא ראתה את הסרט.
מזכיר לנו משהו?
 

ערדושקה

New member
גם אני לא ראיתי את כל הסרט אלא קטע קטן...

ומה שעורר אתץ חמתי זה אותו קטע שראיתי בלילה המשדר תרבות בערוץ הראשון וגם שם היה דיון סביב הסרט אם נכון לתת תקציבים תסרטים שמציגים את צה"ל בצורה כל כך שלילית..כאשר גם ככה העעולם כולו נגדנו..
 

ערדושקה

New member
מבחינתי לא התגובה של השרה רגב על הסרט...

מה שאמרת בחלקו נכון...אבל למה לכתוב תסריט שמציג את חיילי צה"ל בצורה כל כך רעה ואני לא בטוחה אם היא נכונה כאשר גם ככה העולם כולו נגדינו..לדעתי הבמאי והתסריט בכוונה בחרו בסוג כזה של סרט זה על מנת לגרוף פרס על מציאות ולתת לאירופאים את מה שהם מבקשים חושבים שאנחנו עם כובש וחיילינו קגלסים...
 

RossieL

Active member
ביקורת על .... סצינה

תראי, אף אחד מאיתנו לא ראה את כל הסרט,
גם רגב,
חלקינו ראה קטע אחד שהוצא מסרט שלם ואנחנו לא יודעים מה ההקשר שלו, ועדין, כולנו הפכנו להיות מבקרי המדינה ותרבות.
אני טוענת, בוא נדבר אחרי שנראה את הסרט,
בואו נהיה תרבותיים בתגובות שלנו,
בואו לא נתלהם ובעיקר, בואו נהיה פחות יפיי נפש.

אגב, חיפשתי קצת פרטים על הסרט והתוכן שלו הוא בכלל סיפור על משפחה שמתפרקת ומתאחה, על אהבה שמתמודדת מול כאב, על קבלה, על השלמה ועל הפער בין הדברים שבשליטתנו לבין אלו שאינם בשליטתנו. סיפור עם תקווה.

אז בואו נחכה, נצפה ואז - נדבר.
נראה לי הרבה יותר חכם

 

RossieL

Active member
אבל הקטע המדובר הוא הוא הסוגיה

כי אולי, רק אולי, אם היינו רואים את כל הסרט, הקטע המדובר היה מקבל פתאום משמעות אחרת.
לא חושבת?
 

ערדושקה

New member
זה לא דווקא הסרט הספציפי הזה...

נשאלת שאלה עקרונית האם בשם האומנות נכון ליצור סרט שמצייר את צה"ל כצבא דורסני..הרי גם כך דעת הקהל העולמית בפרט האירופאית היא אנטי כיבוש כביכול וחושבים שחיילי צה,ל הם קגלסים כי זה מה שהם רואים ברשתות הטלווזיה שלהם..ואני אומרת למה להוסיף שמן למדורה שבלאוו הכי בוערת ורוחשת לא לטובתינו לדעתי זו ירייה ברגל..השרה רגב טוענת שאסור לתת תקציבים לסרטים שמציירים את צה"ל כמתעלל בפלסטינים [כמו קטע מהסרט המדובר] .זה לא הסרט הראשון אגב של הבאי והתסריט מאותו כותב...+
ואני חושבת לעצי שאותו במאי אולי רוצה לספק סחורה ש"אוהבים" באירופה ונותן להם עוד חומר להעמיק את השנאה..והפרס ייגרף בהמשך....מה את חושבת?
 

Ron W

New member
למה מציירת? צה"ל צבא אפרטהייד וכיבוש זו המציאות שנכפתה עליו

יש מיעוט של חיילים שמתעלל כמו מיעוט ישראלים שמקלל בחו"ל
חשוב שנראה את הסרט ונעשה הכל למגר אותם
לולא הסרטים / בצלם / שוברים שתיקה המצב היה מתדרדר
מעבר למה שהגיע היום להלן התמיכה הציבורית באלאור אזריה
אירופה לא מחפשת לשנוא זה הסרט שאת חיה בו
האירופאים נתנו קרדיט לישראל כמדינה שקלטה פליטים
והיום היא מדינה ששולטת בפליטים - מצב בלתי נסבל.
 

ערדושקה

New member
הכל נכון מה שכתבת..אבל לא דעת הקהל העולמית...

ואני לא אתחיל עכשיו לגולל את כל מסכת החרמות, הגינויים,ההפגנות האנטי שמיות באירופה,לא יעזור אנחנו מצטיירים רע כעם כובש..וסרטים אפילו אם אינם דקומנטריים שמראים את הצבא כצבא כובש ומתעלל לא מועילים לנו כלל...למה לא להראות את החיובי וההומניטרי שהצבא כן עושה. למה רק את השלילי ועוד בתמיכה כספית מכספי המדינה.....זו דעתי..
 

RossieL

Active member
דברי טעם נטולי התלהמות. שווה לקרוא וללמוד מהם

רגע לפני שהוקרן בפני התקשורת הזרה השמיע במאי הסרט את הדברים הבאים:
"אני לא רוצה לקלקל את הרגע הזה בתגובה לדברים ריקים של אישה שלא ראתה את הסרט. אגיד רק שאם אני מבקר את המקום שאני חי בו זה מתוך דאגה ורצון להגן עליו. אני עושה את זה באהבה".

ובהחלט שאין מה להוסיף, לדעתי
 
זה מזכיר לי

אבי עליו השלום היה אומר: מי שאוהב אותך, גורם לך לבכות... היה אומר לי את זה כאשר הייתי בוכה לנוכח דברים קשים שהיו נאמרים לי ע"י אחים שלי ובני משפחתי. תמיד היה אומר לי, זה ששונא אותך ינסה להצחיק אותך. זה שאוהב אותך, יגרום לך לבכות.
 

puma141

New member
הקיצוניות הבלתי מתפשרת שלך-

מחליאה אותי!
אנשים כמותך חייבים לרדת מהארץ לצמיתות. זה מפחיד אותי.....
חוסר ההגיון, הקיצוניות הזו, העיוורון שבכתיבה הזו!
מזעזע.
 

Ron W

New member
דוקא יש נשים שאוהבות את הקוצניות הבלתי מתפשרת

שלא לדבר על ירידה.. מוזמנת לנסות
 

puma141

New member
יש מצב שיש נשים

מסוגך- שיכולות להסתכל לכיוון שלך. אבל כשאתה פונה אלי בהצעות זה באמת מדהים!
קפצת הרבה הרבה יותר מידי מעבר לפופיק השמאלני קיצני אובדני שלך!

מצחיק ומגוחך.......נא דע מקומך, תודה.........:)
 
למעלה