לא ראיתי שמישהוא כאן התיחס לספרות נ

כל אלה הם גם הספרים שלי.

קראתי את כל הספרים האלה המון פעמים - האסופית, למרות ששני החלקים האחרונים היו פחות טובים, נשים קטנות,ספר מקסים (למרות שאני פמיניסטית), פוליאנה וסוד הגן הנעלם. לרשימה הזאת אני צריכה להוסיף ם את אני כריסטיאנה פ.ספר מרתק ומומלץ לא רק לנוער!, אורה הכפולה, יומנה של אנה פראנק (בכיתה ב´ התווכחתי במשך שעה עם הספרנית כדי להשאיל אותו מהספריה. כמובן שהיא ויתרה בסוף), והילדה שנשארה לבדה. חוץ מזה תמיד קראתי ספרים שמותאמים להרבה יותר מבוגרים כך שממש אין אצלי גיל קבוע לקריאת ספרים מבחינת ההתאמה שלהם. אה ואיך שכחתי את אי הילדים וסדרת סיפורי נרניה (האריה המכשפה וארון הבגדים...).
 
למה למרות שאת פמיניסטית?

מעולם לא חשבתי שיש קונפליקט בין לאהוב את הספר הזה לבין פמיניזם. זה לא אומר שהייתי רוצה שככה נשים יחיו ויתנהגו היום. כשאני קוראת ספרים, וגם כשאני רואה סרטים, אני תמיד מזכירה לעצמי מתי הם נוצרו, לאיזה קהל ומה עוד היה קיים באותה תקופה.
 
בנשים קטנות דוקא בא לידי ביטוי

כח הרצון והיכולות של הנשים - פמיניזם של תקופתן, אם תרצי, ותאור מחודד של המקום שהוא בא ממנו. יע"ז אני לא מתחברת לספרי נוער...למרות שיש לי שותף בבית שקורא עד היום בעיקר אותם
ובעניין הפמיניזם - פורום מס´ 68 ישמח אם תתארחי בו גם
 
לא אמרתי שיש קונפליקט.

פשוט באחת ההודעות פה אמרו משהו לגבי ההתצנגדות של הפמיניסטיותנ לספר הזה. אני דווקא מסכימה עם זה שיש בו ביטוי מסוים למעין פמיניזם של אותה תקופה, בין השאר בעוובדה שהן מסדתדרות לבד במשך שנים. בכל מקרה, אני לא פמיניסטית קיצונית שטוענת שנשים יותר טובות מגברים, אלא שאני רוצה שיוויון מוחלט, וזה לא מה שיש היום.
 
../images/Emo32.gif פמיניזם קיצוני - אין מושג כזה

יש רדיקליות יותר ופחות ברמת הטקטיקה והגישה לחיים אבל כולן רוצות שוויון מוחלט. ובאמת נשמח לגולשת נוספת שם....(למרות שציפי תעיד שהפורום עמוס ועשיר בדיעות וגולשות וגולשים ודיונים ארוכים ומסועפים
).
 

byron

New member
גם אני

כיום אני יודע שק.ס. לואיס (שכתב את נרניה) היה חבר טוב של טולקין האגדי. כמו כן אני רוצה לציין את אליסטייר מקלין שלמרות שהיום כל הספרים שלו נראים לי דומים בחט"ב הם היו נהדרים. חסמבה מההתחלה ועד הסוף הייתה מהנה, ביחודש בקיץ בין כיתה ו´ לז´ שהייתי גומר חמישה ספרים כאלה בשבוע. כל סדרת מרגנית תמיד היית נפלאה. וזהו עברו יותר מדי שנים למרות שלדעתי חלק מהספרים עוד נמצאים אצלי אני כבר לא יודע אם קראתי אותם כשהייתי קטן או לאחרונה
 

noa_f

New member
לא כל כך נוער,

קראתי אותם בגיל שיותר הייתי מגדירה כ"ילדות+": כל אלו שהוזכרו כבר פלוס: מחניים כל ספרי אריך קסטנר, ובמיוחד פצפונת ואנטון כל ספרי אניד בלייטון (שתורגמו) המלך מתיא (קראתי, ולא אהבתי בזמנו כי כל כך עצוב ונוראי...) ספרי הרפתקאות: של קארל מאי, בת מונטסומה (כל הסדרה הזו לנוער- איני זוכרת באיזו הוצאה), אייבנהו ודומיו(כן,כן) הרוזן ממונטה כריסטו בתיכון קראתי המון מד"ב קלאסי (לא פנטזיה). עוד ספר שזכור לי: אני כריסטיאנה פ. השאר: "ספרי מבוגרים" איך עיצבו את עולמי: למדתי שהדבר הטוב בעולם זה לשכב מתחת לפוך ולקרוא ספר. וברצינות, קשה לכמת, אבל אני חושבת שזה הופך אותך לפתוח לרעיונות וחוויות של אחרים.
 

לאה_מ

New member
קראנו בדיוק את אותם ספרים בילדותנו.

וגם: איזהו גבור (העצוב מאד) אבא ארך רגליים ז´ול ורן (ובעיקר מסביב לעולם ב-80 יום) אגב, "מחניים" הוא ספר הקאלט של אבא שלי - הוא מצטט ממנו קטעים שלמים. כשהייתי ילדה הוא היה עושה לי חידונים עליו. באחד מימי ההולדת שלו חיפשתי את הספר, כדי להביא לו כמתנה, ולקח לי כמה זמן לגלות שיש לזה תרגום חדש שנקרא "הנערים מרחוב פאל" (בסדרת "מרגנית").
 
סדרת הגיבורים יצאה כשהיתי כבר נערה.

ובקשר לסמדר שיר דווקא יש לה מתחרים טובים וחזקים אבל אולי להם אין יח"צנות גבוהה כמו שלה יש..
 

noa_f

New member
דבורה עומר - סדרת "הגיבורים"

ממש מצויינת (קצת פטריוטית) אבל כתובה היטב. בזמני לסמדר שיר היו ספרים כאלה של טיפים איך לעשות דברים. בימים ההם אהבנו, אבל במבט לאחור, חוץ מלדעת איך לעשות "מגילה" מבריסטול חרוך, הם לא השאירו אצלי כלום. עצוב לראות שהיא אחת מהדמויות הספרותיות המובילות היום בספרות ילדים - ובעיקר בגלל שאין לה מתחרים. סןפרים "רציניים" עכשווים לא אוהבים לכתוב לנוער.
 
מקווה שזה לא יפריע.. ../images/Emo8.gif

אבל את ספרי סמדר שיר אני ממש לא אהבתי ולא אוהבת.. ספרים שכן אהבתי היו הספרים של אסתר קל (היה לה ספר על משפחה עם בני נוער שהיה ספר מאד חמוד בעיני..) הספרים של דבורה עומר הספרים של אסתר שטרייט וורצל וגם חלק מהספרים של גלילה רון פדר (לפני שהיא התחילה לעשות מהסדרות שלה תעשייה...)
 
עוד כמה ספרים אפשר לאמר טובים

או להיטים שמושאלים לתלמידי החט"ב יצא ספר די חדש המבוסס על סיפור אמיתי בשם "השחר של גאיה" מאת שגית אמת (זאת ששיחקה באיצ´ה
) הסםר מספר על ילדה שעוברת טיפולים עקב סרטן.. הספר בעיני כתוב בצורה מאד מרגשת.. כמו כן ספר שקראתי והתרגשתי (אולי בגלל הנושא הכאוב שלו..) הוא "מתאים לך ככה שאת צוחקת" מאת יונה טפר זה סיפור שמתאר אהבה שנגמרה לה באסון
בו הבחור רצח את הבחורה שרצתה להפרד ממנו.. אני יודעת שהרבה בני נוער אוהבים לקרא אותו והוא גם כתוב בצורה יפה ומרגשת..
 

חיננית

New member
ואו -כשהעליתי את הרעיון לדיון

לא תארתי לי שיהיה כזה שרשור ארוך וככ מענין וככ הרבה ספרים שקראתי אז נקראים גם היום ע´י נוער 20 שנה אחרי. זה אומר שלספרות טובה אין גיל ואין תקופה -תמיד נשארת . כמו המנגינה שלעולם נשמרת.
 

.inbal

New member
סדרת כס"ח של גלילה רון פדר

על חבורה של ילדים שמטיילים בארץ ונקלעים להרפתאות. מצטערת, לא ברור לי מה רע בספרות ילדים ונוער "ציונית". אני מאוד אהבתי ואין לי ספק שלפחות חלק מההתמכרות שלי לטיולים נובעת מהספרים האלו.
 

galahead

New member
קראתי את כולה!

וגם היו לי שני ספרים מהסידרה, עד שהם עברו לשכון אצל האחיינים שלי..:) גל
 

אושר מ

New member
לא שמעתי על הסדרה הזו בכלל

עד שעבדי בספריה הציבורית אצלנו בישוב. ולא קראתי כלום. אני פשוט התרחקתי ממדף רון פדר (עמית) בגלל ג´ינג´י
 

.inbal

New member
יש לי את כולה למעט האחרון

כשהסבתות שלי גילו שזו מתנה שמתקבלת בברכה הן פתחו המצוד אחרי כל ספר חדש... חסר לי האחרון - מסתורין ברובע הארמני, הוא יצא כשהייתי בצבא וזה כבר נראה לי טיפשי. עכשיו חבל לי כי חוץ ממנו יש לי את כולם וכבר אין אותו בחנויות. מישהו יודע איפה ניתן למצוא?
 
למעלה