לאמהות המעוניינות להניק - מוּדעות בנושא הנקה

Luring Monkey

New member
מה שאני מתכוונת לעשות בפעם הבאה

זה לקחת יועצת הנקה צמודה כבר בבית החולים.
קשה להבין לבד מהסברים תיאורטיים איך נראית הנקה נכונה נראית.
 

Bacio

New member
לעשות הכנה להנקה בשלושה מישורים

קורס - אנחנו לקחנו בכללית (ואני בכוונה מדברת ברבים, כי אני גררתי את בן הזוג למפגש הזה, כדי שידע גם הוא על יתרונות ההנקה, בעיות ומשברים צפויים).

סביבה - להכין את הסביבה לתמיכה. מלהכין/להביא לכן אוכל, ועד לבקש לא לסנן אמרות תמ"ל בשעות משבר.

יועצת - להכין טלפון של יועצת עוד לפני הלידה, ולדבר איתה אפילו לפני הלידה. אני קיבלתי מהדולה שלי את הטלפון של היועצת שלי, והוא היה מוכן לי כשהרגשתי שמה שאני לא עושה לא מסתדר. בסיבוב השני, כבר דיברתי איתה מראש לוודא שהיא לא מתכננת חופשה/טיול/חל"ד בעצמה.
 

טיפ_טיפ

New member
טיפ שלי בנושא הנקה

להגיע לחדר לידה עם טלפון של יועצת הנקה מוסמכת (עדיף מישהי שקיבלתן עליה המלצות מחברה שהניקה).
ליצור איתה קשר לפני הלידה.
ולתדרך את בן הזוג/מלווה שבמסגרת שיחות הטלפון/סמסים של: נולד/ה בשעה טובה בן/בת.
להתקשר ליועצת הנקה ולבקש שתבוא בהקדם האפשרי. עד 24 שעות מהלידה.
ולהיות מוכנים שיועצת הנקה זו לא מישהי שרואים פעם אחת וביי.
אלא מישהי שתקפוץ לביקור מספר פעמים בתחילת ההנקה וגם תתמוך טלפונית אם צריך.
כמובן שכל ביקור עולה כסף אבל אם הנקה חשובה לכן זה שווה כל שקל.
לגבי שיבא -
בי"ח מקצועי ומיומן בכל נושא הלידה אבל אל תבנו על יועצות ההנקה שם.
אמנם האחיות בתינוקיה קשובות ליולדת ומבצעות בקשות כגון: הנקה בלבד או ללא מוצץ אבל אין שם תמיד יועצות הנקה וגם מי שיש שם לעגה לי כשבכיתי מכאבים בגלל תפיסה לא נכונה ("עוד שניה את יולדת שוב").
אז תבואו מוכנות אם יועצת שיכולה לבוא לבי"ח ולעזור לכן.
 

greys

New member
ממליצה להצטרף למפגש של ליגת לה לצה

אפילו לפני הלידה ובטח ובטח אחרי הלידה
אלו מפגשים שמתקיימים פעם בחודש בכל מיני אזורים בארץ, בחינם, ללא צורך להרשם.
ליגת לה לצה היא ארגון שמטרתו לתמוך בנשים מניקות. הוא מופעל על ידי מתנדבות. למפגשים מגיעות מדריכות של ליגת לה לצה (שהן לא בהכרח מדריכות IBCLC , אגב, אבל תורמות הרבה מניסיונן).
חפשו בגוגל ליגת לה לצה לאתר ולפרוט המפגשים בארץ .

בנוסף - ממליצה למצוא חברה טובה שהניקה הרבה זמן ויכולה לתרום מניסיונה ותמיכתה. אצלי זה מה שהציל את ההנקה שלא כל כך הלכה בהתחלה.....
 
מסכימה

אני ישבתי עם בנות משפחה שהניקו ראיתי איך הן מניקות, קיבלתי הסברים וטיפים. זה הכי מכוון לפני הלידה.
 
כמה מילים על לשון קשורה+ יועצת

ל-5% מהתינוקות יש את זה לרוב ההתרה היא ממש שטויות. העניין הוא שזה לא נבדק באופן שיטתי ולעיתים יש התחברות תקינה ורואים את הסימנים לזה (אמא פצועה) רק אחרי כמה ימים בבית. תדרשו בבית החולים שיבדקו זה יכול לחסוך הרבה צרות. על ההנקה שלי הסתכלו וזה נראה שמתחבר יפה והכל טוב אבל בפועל אני נפצעתי ולא ידעתי את זה עד שעברו כמה ימים וזה היה יכול להחסך ממני אם מישהו היה מציץ לילד לתוך הפה לרגע.
ההתרה במקרים הקלים (לרוב) היא ממש פשוטה. בעבר (היסטוריה) מיילדות היו מטפחות ציפורן זרת ארוכה מסתכלות על תינוק בבכי הראשון ואם הייתה לשון קשורה (רואים את זה יופי בתינוק בוכה) מתירות מיד והסיפור נגמר (זה כמו חתך בקרום בין 2 האצבעות, לא נעים אבל לא סיפור.

להזמין יועצת הנקה הבייתה זה לא עסק כל כך יקר. אני בכללית. יועצת שלהם זה 150 ש"ח לביקור. יועצת מוסמכת דרך מושלם זה החזר של עד 50 ש"ח למפגש לעד 5 פגישות (אין מניעה לקבל 5 קבלות על מפגש 1 מה שאומר שאפשר לקבל החזר של 250 ש"ח) יש להם גם שירות אינטרנטי בשעות היום שאפשר לדבר בשיחת וידיאו (או טלפון) עם יועצת הנקה שממש עוזר.
מה שהכי חשוב בעניין הוא שבשנייה שמשהו לא הולך חלק להזמין. לא לחכות אולי זה ישתפר ולא כלום, מייד! אני חזרתי מבית החולים ביום ראשון ובשני בצהריים כבר הגיעה אליי יועצת הבייתה. אם הייתי מחכה עוד יום סתם היה לי כואב והיינו עלולים להכנס לסרטים של תת תזונה ולהרוס את ההנקה. זה סה"כ כמה מאות שקלים במקרה היקר שזה פחות ממטרנה לחודש.

כל הכבוד על הפוסט והלחימה הממושכת!
 

noahanoon

New member
מסכימה עם כל מילה!

פחות מבינה בנושא של לשון קשורה, אבל יועצת הנקה זו באמת הוצאה כל כך משתלמת וכדאית. אני חזרתי הביתה בשישי בצהריים. הלילה הראשון היה סיוט ובלי להתבייש ביליתי את השבת באיתור יועצת הנקה מהאזור ושליחת מיילים וסמסים ליועצות שמצאתי. היועצת התייצבה אצלי ביום ראשון והרגשתי הרבה יותר מחוזקת ובטוחה מבחינת ההנקה אחרי הביקור שלה. בהמשך גם התייעצתי איתה טלפונית כמה פעמים.
 
למעלה