liorschwimmer
New member
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
שאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתיתכתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
לדעתי "רכבת קלה" נשמע פחות בומבסטישאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתית
לפחות בקו האדום היה רצוי לשקול לפיצול של רכבת תחתית וקלה.
לא הגיוני לחפור את כל תל אביב ולהשתמש בסופו של דבר ברכבת קלה ולא בתחתית נורמלית.
זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)לדעתי "רכבת קלה" נשמע פחות בומבסטי
ולכן קל יותר לאשר פרויקט הזה.
הזול הזה שאתה מתאר עולה ביוקר...זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
נותר לנו רק לקנא או לעבורהזול הזה שאתה מתאר עולה ביוקר...
(הקטע התחתי). אבל כנראה שבאמת ויתרו על הסבה למטרו אי פעם לאחר שקיצרו את אורך הרציפים במנהרות.
בטוחני שאם תנסה תוכל למצוא סיבות טובות יותרנותר לנו רק לקנא או לעבור
זה רק יותר זול.זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
לא חייבים למנהרזה רק יותר זול.
לא נראה לי שיש לרכבת קלה עילית בגוש דן יתרון משמעותי על פני רכבת תחתית פרט לעלויות נמוכות הרבה יותר. אם היו ממנהרים את התוואי כולו- העלות של הפרוייקט הייתה קופצת בעשרות אחוזים. וכשמדובר על פרוייקט שגם ככה העלות שלו אדירה, מחיר עוד יותר גבוה עלול לעכב אותו בשנים רבות.
לא קראת? החשב הכללי מעכב מכרזים.לא חייבים למנהר
אפשר לבצע את הקטעים העיליים על גשרים או לתכנן אותם על מסלול יעודי ללא כניסת הולכי רגל ורכבים. זה היה מגדיל את הקיבולת לשעה.
אני בטוח שאחרי שיסיימו את הפרויקט, זה פתאום לא יספיק ואז יגידו, למה לא חשבנו על זה קודם. התנהלות מקוממת וילדותית של משרדי הממשלה.
איך הקטע התחתי יותר זול?זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
גם במערכות מטרו רבות, אולי אף ברובן, ההולכהאיך הקטע התחתי יותר זול?
והרי המנהרה גדולה יותר כדי לאפשר מקום לכבלי החישמול העיליים. אולי בגלל אורך התחנות? (שבשום מקרה לא תהינה ארוכות יותר משל המטרו בקופנהגן)
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
כתבה אחת והמון תהיות.
מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60כתבה אחת והמון תהיות.
- איך בדיוק ירכיבו את הדבר הזה על "עמודי תאורה"? יותר נראה כמו מונורייל שאולי ישתמשו בעמודים התומכים בתור עמודי תאורה ו/או חשמל.
-מדברים שם על פיילוט שיכלול נסיעה בין החניונים ברידינג לנמל תל אביב. מהירות של 150 קמ"ש בקטע הזה? שיהיה להם בהצלחה.
-קרונות שבכל אחד שני אנשים בלבד? רעיון רע. בנסיעה קצרה בין רידינג לנמל ת"א (דרך שרוב האנשים לא עושים לבד בכל מקרה) זה אולי סביל, אבל מי רוצה להיתקע עם זר גמור לבד בקרון שמרחף מעל לפני הקרקע בנסיעה ארוכה יותר?
-ספק גדול אם העניין יכול להיות אלטרנטיבה לפרוייקטים של נת"ע, כמו שבערוץ 2 הציגו. אם ניקח נתון של 10,000 נוסעים לכיוון (קיבולת סבירה בהחלט לרק"ל), זה אומר שיצטרכו לטוס על המסילה הזאת לפחות 5000 קרונות בשעה. ואז פתאום צריך המון קרונות, מסילות משניות, יותר עמודי תמיכה, בקרה מתוחכמת יותר וכו' וכו'. גם אם נניח שכל העניין ישים טכנולוגית- העלות בוודאי לא תעמוד על 6 מיליון דולר לקילומטר (גם בשביל הפיילוט הקטן זאת נשמעת כמו הערכה נמוכה משהו).
אמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועהמדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.
אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.
מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.
המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
שאתה אומר "ערוץ 2 טועה" אתה עדין איתואמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועה
בנוסף המערכת איננה מוקמת על גבי עמודי חשמל קיימים אלא על עמודים חדשים.
אך לטענת החברה המערכת [כולל המסילה והעמודים] זולה יותר פר ק"מ מרכבת קלה פי 5-10
אני לא יודע מה דעתי על המערכת עדיין,
אין ספק שקפסולה המכילה רק 2 אנשים נשמעת לא מתאימה לישראל.
אבל כך או כך מערכת כזאת תהיה אטרקציה נהדרת בנמל תל אביב.
ואני מנחש שהיא תתאים לזוגות שחונים בחניית רידינג להגיע לדייט שלהם בנמל
אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.
אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.
מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.
המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
האמת שיש כאן חידוש מסויים בהנעהאבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
לא, זו לא נאס"אאבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.