Ccyclist
Well-known member
אני חושב שצריך לחדד את הנקודה שיש שתי סוגי מוניות.
בניגוד למצב בישראל שמונית זו מונית בלונדון פועלות שתי סוגי מוניות שונות. זה לא המצב באזורים אחרים בבריטניה שם המוניות פועלות ברישוי המועצות המקומיות.
 
מונית שחורה ( London Taxi / Black Cab ) היא הרכב עם העיצוב הקלאסי, תא נהג מופרד מתא הנוסעים ומקום ל5-6 נוסעים (3 בספסל אחורי ו2-3 במושבים מתקפלים מגב המחיצה) והנגשה לכסא גלגלים. מוניות אלו הן הגילגול המוטורי של המוניות שהיו קיימות בלונדון מאות שנים ועד לסוף המאה שעברה היתה אות מתה בחוק שקבעה שעל מוניות אלו להחזיק בתא המטען כמות חציר שתספיק לסוס. הצבע הקלאסי שלהן הוא שחור ולכן שמן אבל בימינו שמים עליהן פרסומות מודפסות אז הן יכולות להיות בצביעת דגל דרא"פ למשל. יש להן מבחן קבלה מסובך שלוקח בממוצע כ3 שנים להשלים אותו: The Knowledge שהוא מבחן המחייב ללמוד את כל רחובות לונדון ברדיוס של 9.65 ק"מ (6 מייל) מצ'ארינג קרוס שהיא נקודת האמצע של העיר וכן את מוסדות תרבות ובנייני ציבור הנמצאים ברדיוס זה. כדי להדגים את היכולת על הנבחן לענות בעל-פה על מספר מסלולי נסיעה ממקום למקום ללא אמצעי עזר כלשהם לרשותו, וברמות הגבוהות של שלבי הגמר עליו להדגים את היכולת הזו תוך הסתמכות מינימלית על הצירים הראשיים העמוסים. (כרוכב אופניים בלונדון לפני שהיה GPS בכל סמארטפון תמיד יכלתי לשאול נהג מונית איפה אני אבל אף פעם לא הסתמכתי על המסלולים המפותלים הקשים לזכירה שהציעו כי העומס בצירים הראשיים לא השפיע עלי). רק למוניות אלו יש זכות להציע את שירותיהן לנוסעים מזדמנים ברחוב ומחיריהן גבוהים יותר. נהגי המוניות השחורות נחשבים לאמינים והארגון שלהם הוא יותר ארגון מקצועי של בעלי מקצוע חופשי כמו לשכת עורכי הדין ולא הסתדרות עובדים.
 
מונית מיניקאב ( Private Hire / Minicab / Hackney Carriage ) הן רכבים רגילים בכל צבע. בימינו יש להן תווית עם סמל TFL המודבקת לחלון שניסיון להסירה יגרום לקריעתה (חתכים הבנויים מראש במדבקה). עד ש TFL התערבה בתחום הוא היה די פרוץ ולנהגיו היה מוניטין מפוקפק, במיוחד לנהגים ילידי מדינות עולם שלישי בעיר הפנימית. חברות המיניקאב הקלאסית פעלו ממשרד יחיד, בדרך כלל ליד תחנת רכבת כלשהי בפרברים והיה אפשר או לגשת למשרד ולקחת מונית מהמשרד או להתקשר אליהם ולהזמין מונית לאסוף את הנוסע ממקום קבוע מראש. מחירי מוניות אלו תמיד היו נמוכים משמעותית ממחירי המוניות השחורות והן נחשבו תמיד ל"מחלקה שניה" בהשוואה למוניות השחורות. בשנים שבין הרגולציה של TFL וכניסת אובר לתחום כחברת מהסוג הזה נוצרה חברת מיניקאבס גדולה בשם אדיסון-לי Addison Lee שניסתה למתג את עצמה כיוקרתית יותר (חברה רב מוקדית, רכבים חדשים יותר, מאפרות ייחודיות עם הלוגו מחוץ לדלתות הפאבים).
 
אין בלונדון מוניות שירות, שיתוף מוניות הוא נדיר ביותר ונשמר כצעד חירום לשביתות תחתית.
 
כמו כן אין "משטרה בריטית" כלל ארצית. ישנן 48 משטרות שונות שרובן על בסיס מחוזי או אזורי (משטרת התחבורה הפועלת במערכת המסילתית היא משטרה על-אזורית ייחודית למערכת הרכבתית) שלכל אחת מהן מפכ"ל משלה. כולן עונות לשר הפנים אך אין הנהגה ארצית אחת. המבנה השלטוני מבוזר יותר וסמכויות שבארץ נתונות למשרדי הממשלה נמצאות לפעמים במועצות המקומיות ולפעמים ברמת המחוז האנגלי או ברמת הממשלים העצמיים מחוץ לאנגליה. באותה מידה אפשר להאשים את סאדיק קאהן בעיכובים בתנועת הסאבווי של גלאזגו או המטרו של ניוקאסל, מערכות מסילתיות שאין בינן לתחתית של לונדון דבר או חצי דבר.
אני חושב שצריך לחדד את הנקודה שיש שתי סוגי מוניות.uber/private hire's role
TfL are weary of taxis and the monopoly power they represent. Enforcement and getting the taxi union to agree to various policies is a tricky issue in London.
Taxis can use bus lanes, bus only access and various other exemptions.
Private Hire firms such as Uber enjoy no such concessions.
So, from a regulatory point of view, competition in the form of mini cabs and the Ubers of this world is a 'Good Thing'.
The evidence actually supports it- there are 21,000 taxi licenses and 75,000 private hire licenses issued by Tfl.
So, it doesn't seem as though TfL are trying to stamp down on private hire firms.
Actually the current trend is to discourage usage of cars in central and highly polluted areas. this is done by congestion charging and restrictions on use by various measures. recent trends have been to reduce road space, introduce speed limits, increased crossing time for pedestrians, imposing tougher engine emission standards and so
forth.
This has an impact on Uber- but it does not single them out - for better or for worrh.
It may be of interest to note that in recent discussion of traffic modeling for central London, the 'Uber' impact was not highlighted as a major concern. Had the policy been otherwise, Uber would have come up as a significant player.
So i do not believe that TfL are trying to 'get 'uber and clap their wings so to speak.
The real culprit are Uber . after all, they do have a track record of disregarding certain aspects of regulations and acceptable standards- around the world.
As I see it, if Uber undertakes to comply with TfL requirements, they would be granted their license exention.
The blog post detailed the actual key facts- how Uber operates in the UK, and the regulatory framework in London.
I do not know the person writing the blog, but I have met over the years with people from TfL and some of the 'politicians' in City Hall.
There is no great love lost between those and the taxi/private hire trade bodies- just like anywhere else in the world.
However, there is a clear understanding/acknowledgement of their role in providing transport services to the public.
There is also a clear understanding of the limited road space vs the rapid growth in vehicluar usage competing for this limited road space.
Regards
PS, yes, my machine can not be modified to allow Hebrew or non Latin script.
Sorry about that.
בניגוד למצב בישראל שמונית זו מונית בלונדון פועלות שתי סוגי מוניות שונות. זה לא המצב באזורים אחרים בבריטניה שם המוניות פועלות ברישוי המועצות המקומיות.
 
מונית שחורה ( London Taxi / Black Cab ) היא הרכב עם העיצוב הקלאסי, תא נהג מופרד מתא הנוסעים ומקום ל5-6 נוסעים (3 בספסל אחורי ו2-3 במושבים מתקפלים מגב המחיצה) והנגשה לכסא גלגלים. מוניות אלו הן הגילגול המוטורי של המוניות שהיו קיימות בלונדון מאות שנים ועד לסוף המאה שעברה היתה אות מתה בחוק שקבעה שעל מוניות אלו להחזיק בתא המטען כמות חציר שתספיק לסוס. הצבע הקלאסי שלהן הוא שחור ולכן שמן אבל בימינו שמים עליהן פרסומות מודפסות אז הן יכולות להיות בצביעת דגל דרא"פ למשל. יש להן מבחן קבלה מסובך שלוקח בממוצע כ3 שנים להשלים אותו: The Knowledge שהוא מבחן המחייב ללמוד את כל רחובות לונדון ברדיוס של 9.65 ק"מ (6 מייל) מצ'ארינג קרוס שהיא נקודת האמצע של העיר וכן את מוסדות תרבות ובנייני ציבור הנמצאים ברדיוס זה. כדי להדגים את היכולת על הנבחן לענות בעל-פה על מספר מסלולי נסיעה ממקום למקום ללא אמצעי עזר כלשהם לרשותו, וברמות הגבוהות של שלבי הגמר עליו להדגים את היכולת הזו תוך הסתמכות מינימלית על הצירים הראשיים העמוסים. (כרוכב אופניים בלונדון לפני שהיה GPS בכל סמארטפון תמיד יכלתי לשאול נהג מונית איפה אני אבל אף פעם לא הסתמכתי על המסלולים המפותלים הקשים לזכירה שהציעו כי העומס בצירים הראשיים לא השפיע עלי). רק למוניות אלו יש זכות להציע את שירותיהן לנוסעים מזדמנים ברחוב ומחיריהן גבוהים יותר. נהגי המוניות השחורות נחשבים לאמינים והארגון שלהם הוא יותר ארגון מקצועי של בעלי מקצוע חופשי כמו לשכת עורכי הדין ולא הסתדרות עובדים.
 
מונית מיניקאב ( Private Hire / Minicab / Hackney Carriage ) הן רכבים רגילים בכל צבע. בימינו יש להן תווית עם סמל TFL המודבקת לחלון שניסיון להסירה יגרום לקריעתה (חתכים הבנויים מראש במדבקה). עד ש TFL התערבה בתחום הוא היה די פרוץ ולנהגיו היה מוניטין מפוקפק, במיוחד לנהגים ילידי מדינות עולם שלישי בעיר הפנימית. חברות המיניקאב הקלאסית פעלו ממשרד יחיד, בדרך כלל ליד תחנת רכבת כלשהי בפרברים והיה אפשר או לגשת למשרד ולקחת מונית מהמשרד או להתקשר אליהם ולהזמין מונית לאסוף את הנוסע ממקום קבוע מראש. מחירי מוניות אלו תמיד היו נמוכים משמעותית ממחירי המוניות השחורות והן נחשבו תמיד ל"מחלקה שניה" בהשוואה למוניות השחורות. בשנים שבין הרגולציה של TFL וכניסת אובר לתחום כחברת מהסוג הזה נוצרה חברת מיניקאבס גדולה בשם אדיסון-לי Addison Lee שניסתה למתג את עצמה כיוקרתית יותר (חברה רב מוקדית, רכבים חדשים יותר, מאפרות ייחודיות עם הלוגו מחוץ לדלתות הפאבים).
 
אין בלונדון מוניות שירות, שיתוף מוניות הוא נדיר ביותר ונשמר כצעד חירום לשביתות תחתית.
 
כמו כן אין "משטרה בריטית" כלל ארצית. ישנן 48 משטרות שונות שרובן על בסיס מחוזי או אזורי (משטרת התחבורה הפועלת במערכת המסילתית היא משטרה על-אזורית ייחודית למערכת הרכבתית) שלכל אחת מהן מפכ"ל משלה. כולן עונות לשר הפנים אך אין הנהגה ארצית אחת. המבנה השלטוני מבוזר יותר וסמכויות שבארץ נתונות למשרדי הממשלה נמצאות לפעמים במועצות המקומיות ולפעמים ברמת המחוז האנגלי או ברמת הממשלים העצמיים מחוץ לאנגליה. באותה מידה אפשר להאשים את סאדיק קאהן בעיכובים בתנועת הסאבווי של גלאזגו או המטרו של ניוקאסל, מערכות מסילתיות שאין בינן לתחתית של לונדון דבר או חצי דבר.