כרית אוויר בטסט

WarDog

New member
בדקת מה אומר סעיף 29 לחוק העונשין?

"המשתתפים בביצוע עבירה תוך עשיית מעשים לביצועה, הם מבצעים בצוותא, ואין נפקה מינה אם כל המעשים נעשו ביחד, או אם נעשו מקצתם בידי אחד ומקצתם בידי אחר."
&nbsp
בכל מקרה ניתוק המנורה עצמה הוא חוקי לחלוטין, מעבר טסט בידיעה(!) שיש תקלה במערכת בטיחותית זאת העברה(כמו המצאת "אישור בלמים" ללא בדיקה של הרכב עצמו), בנוסף למסירת מידע כוזב(עד 10 שנות מאסר אם אני לא טועה).
 

WarDog

New member
ואיך אדם ידע על עבירה על החוק אם לא תתן מידע בנושא?

לפי השיטה שלך גם לדבר על רצח אסור(ואין עוררין שרצח אסור לפי החוק, סעיף 300(א) לחוק העונשין).
&nbsp
לתת מידע על עבירה מותר, כי רק ככה יודעים מה מותר ומה לא.
 

enigo

New member
עברית קשה שפה, כן כן...

שוב, לאט - איפה יעצתי לנתק את הנורה?
 
עברית שפה קלה מאוד , האנטנה לא עובדת אזריה כאן ! :

"אפשר לעשות אחד משני דברים - למצוא מוסך שכן יצליח לאתר מה סיבת התקלה (אבל קחו בחשבון שהתיקון עלול לעלות כמה אלפים) או לבקש מהמוסך לנתק את הנורית (לא חוקי, אבל האוטו יעבור טסט)."
 
אשכרה מצא מין את מינו, דואו של 2
-ים

שניים שבאותו העמוד ב2 שרשורים שונים רבים זה עם זה כמו זוג תרנגולים מעוכי כרבולת מגודלי קרבונקל מוגלתי ענק של שינאה ושיטנה לחייל המסור אזריה.

איך קוראים לזה? מריבה בתוך שורות הסמול.
מה עושים אצלנו בימין? אני משתמש ב
וקורא לכולם
כי זה אחלה מערכון וה
וה
עלי
 
כרגיל אין הבנה , אנו מסתלבטים על יכולת ההוכחה של

הנאשם במשפט . שהיא אפסית , בלי שום קשר לבעד או נגד הנאשם .
לתת לך קישור לפה המלוכלך של החברים שאתה מזמין לבירה ?
אתה יכול לקרוא סמול , אבל יותר גרוע זה מה שסגן הרמטכל הגבר אמר .
הוא אפילו היה עדין בדבריו בגלל תפקידו .
 
האם אני כל כך דומה מבחינתך לאניגו ?


שאתה ננסה להמשיך מולי את אותו העניין...קצת התבלבלת חבר.

במקום זה, כבוד הפסיכי יואיל להתייחס לעניין הנורה ששאלתי? תדבק לנושאי הפורום אפילו שאתה פוזל לפוליטיקה הארצית והעולמית... אמרתי לך ולא פעם אחת שבענייני מכונאות וחשמל ברכב לי אתה מועיל לעין ערוך אז תעשה פאוזה מול אניגו ל10 דק'. בוא תתרכז 10 דק'
 
היכן שאלת משהוא ? אני מתיחס לעניין ה"חייל" רק במקום

בו אני יכול לדבר חופשי , כמו פייסבוק . כי זה מצריך שפה קשה .
חברי הרוסים לשעבר אמרו לי שבחיילים סוררים בצבא הרוסי סוגרים את העניין בתוך הצבא
משהוא בסיגנון זובור , רק הרבה יותר משפיל . גבר לגבר אישית לוחצת .
 

enigo

New member
חיל מסור? חיל מסור למי בדיוק?

אה... שכחתי. אצלך לירות באדם חסר הכרה זו "גבורה". נו, שויין...
 
בהחלט חיל מסור

כמה חיילים קרביים יש שאתה יכול לזלזל ככה במי מהם?

הוא לא נפקד ולא ניסה להוריד פרופיל אלא שירת מתוך אמונה בצדקת הדרך.
השכונות הצפונבוניות של תלאביב רבתי לא מגדלות חיילים קרביים כמעט בכלל אז באיזה זכות אתה מזלזל באלה שמקריבים את מיטב שנותיהם להגנה על שכמותך?

מי אתה שתזלזל בתחושת החשש שחש עת ראה מחבל עטוי במעיל עבה זז ? חייל מסור שחשש לחיי חבריו ולחייו שלו. חשש כזה לא מוכר לך אבל אבוי ליחידה הקרבית שהחיילים בה אינם ערבים זה לזה.
זה חייל לצל"ש ואילו אתם שניכם חיילים לטר"ש
 

enigo

New member
ההנחות הסמויות שאתה מניח בתשובה הזו מעניינות.

למשל שאין לי מושג מה הוא חש. או שלא שירתתי בקרבי. אז כן, שירתתי - אפילו שירתתי בחברון. אפילו שמרתי בתל-רומידה, וחשתי לא פעם חשש לחיי. אבל מעולם לא יריתי באדם רק בגלל שהוא נראה לי קצת חשוד. בטח ובטח לא באדם שנורה ושוכב על הרצפה מנוטרל כבר כמה דקות טובות (כזכור, אזריה הגיע למקום ככוח גיבוי אחרי שהאירוע כבר הסתיים).
במצבים בהם חששתי לחיי וחיי חברי, לא פסעתי מעדנות מסביב, הרמתי את הנשק בשלווה ויריתי. נשק עובר למצב מוכנות לירי כשלב ראשון, בשלב החשש הראשוני, ומערכים סכנה דרך כוונות. זה ממש לא מה שקרה שם, וזה ברור לחלוטין בסרטון. הוא לא נרתע, הוא לא נדרך לפתע ומגיב בחופזה. הוא מתקרב למחבל שעל הרצפה, מזיז חייל אחר (או נותן לו משהו, קשה לראות), מרים את הנשק ברוגע, ויורה.
ואני לא מזלזל בו. למה שאני מרגיש כלפיו אין שום קשר לזלזול, בדיוק כמו שאני לא מזלזל במולנר, נגיד, או בבן גביר. בדיוק כמו שאני לא מזלזל בדובה פצועה. כל אלו מסוכנים לי, ואני לא מזלזל בדברים מסוכנים.
זה שהוא קרבי - ותתפלא, יש עוד לא מעט חיילים, גם קרביים, שמגיעים מצפון תל אביב, או כל אזור אחר שאתה תופס כ"סמולני" ומזלזל בו. אבל גם הם, בדיוק כמו אזריה וכל חייל אחר, לא מקבלים כרטיס "עשה מה שבא לך" חופשי חודשי רק בגלל שהם משרתים. בדיוק כמו שאני לא קיבלתי כשאני שירתתי.
 
קצת תוספת על קצה המזלג , אף אחד לא מתיחס לכך שהוא חובש

קרבי , תפקידו המסורתי הוא לגשת ישר לפצוע ולהגיש לו עזרה ,
במקום זאת הוא יורה בו 10 דקות לאחר שהוא שוכב על הרצפה מדמם.
גם אני שרתתי בשטחים , הייתי נוסע הבייתה הלוך וחזור
באותה התקופה היו זורקים אבנים , העוזי שלי היה טעון ולא נצור
מי שהיה מעיז לצפצף היה מקבל צרור ,( העוזי פולט כדורים ידוע )
אבל בשום אופן לא אחד ששוכב פצוע .
הייתי ישן 14 שנה עם עוזי ו M16 ליד המיטה , אם מישהוא היה מתקרב לבית שלי היה חוטף , הבת של השכנה שלי דלת מול דלת , נרצחה ע"י מחבלים שחדרו לישוב
( הייתי בטיול בהודו במקרה הזה ) מכאן ועד לרצוח אדם שרוע על הרצפה המרחק ענק .
 
כל אחד מגיב אחרת

החשש שלו פעל שונה ועל כן הוא ירה. תסתפק בתיאור שלו שקינן בו חשש.
אל תנסה לחדור לו למוח להבין יותר מדי כי לא תבין וזה גם לא תפקידך להבין.

מבחינתי סביר שהוא חשש כי המחבל זז כשהוא לבוש במעיל עבות ביום חמסין.

אל תעשה מעצמך צחוק. אני לא אמרתי שאין חיילים קרביים מצפון ת"א אלא אמרתי שמספרם זעום יחסית. מספיק שתתעניין קצת בבתי הספר עירוני ד' ותיכון חדש ותתעניין קצת על המנהלים שם כדי להבין מדוע זה קורה. המנהלים שם מסיתים תלמידים נגד שירות בצה"ל אותו הם מכנים, צבא הכיבוש, ככה שאל תנפנף בשטויות

אגב הזכרת את בן גביר אז שמעתי כי חבריך מהסמול הקיצוני תקפו את בן גביר ואת מיכאל בן ארי ליד הבימה בעת תהלוכה עם שמיניסטים לפני גיוסם ליחידות קרביות [במקרה שלהם, אף לא אחד מהם היה מצפון ת"א] שהם אירגנו לטובת החייל אזריה...
 

enigo

New member
באמת? שמעת? וגם ביקרת בתיכונים בצפון ת"א? מתי זה היה?

כמה זמן שהית שם? מה בדיוק אמרו המנהלים?
ובטח שאני אאמין לו. בדיוק כמו שאני מאמין לכל אדם אחר שעומד לדין ומספר סיפורי ניסים ונפלאות כדי לתרץ את מה שעשה. ההוא נכנס לבית לא שלו דרך החלון כי הוא היה צריך לשירותים, ההיא שלפה את הארנק מהתיק של זו שישבה לידה ברכבת כי היא התבלבלה בתיקים, והשלישי קשר בחורה וחדר אליה כשהיא בוכה וצועקת כי הם תמיד משחקים בלהגשים פנטזיות. ברוווווור....
אם הגישה שלך היא "להאמין" ו"לא להכנס לראש", אז אתה צריך להאמין גם לכל שאר הנאשמים. למשל לפלשתיני שנתפס במחסום, במכונית עם מספרים צהובים שלא שייכת לו, ובה שני גרזינים ושני סכיני קומנדו. הוא בטוח יצוץ עם איזה סיפור - "האוטו לא שלו, הוא רק הנהג של המוסך שבו השאירו את הרכב לטיפול, והוא מחזיר אותו לבעלים" או "הגרזנים זה בשביל לחטוב עצי הסקה לקראת החורף, והסכינים זה למקרה שיתקפו אותו חזירי בר ביער".
בקיצור - בולשיט הוא בולשיט הוא בולשיט, ולא משנה אם מי שמנסה להאכיל אותך בו זה מחבל, פושע רגיל או חייל שהחליט לחסל את הערבי שדקר את חבר שלו, למרות שהוא כבר מנוטרל. אף בנאדם לא מגיב בשלווה ותנועות איטיות כשהוא נבהל. ואם לא נבהל, הרי שהיה צריך להגיב לפי הפקודות - ואת זה הוא לא עשה. רחוק מאוד מזה.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
דווקא קל מאוד להבין

הייתי מספיק פעמים בסיטואציות דומות (עם תוצאות אחרות), ודי ברור מה שקרה שם. הבחור מת להשתתף באקשן אבל הגיע אחרי שהאקשן נגמר, והוא ימני קיצוני ושונא ערבים. בגלל זה, ורק בגלל זה הוא ירה. כל הסיפורים על חשש ממטען או מסכין זה טענות שעלו יותר מאוחר, אחרי שהוא קיבל ייעוץ משפטי מזורז, ממש בשטח ותוך כמה דקות, לא יודע ממי...
 
מה אתה אומר ?


"קל לך לחשוב שאתה מבין"... המרחק מזה ועד ל"הבנה האמתית" הוא גדול מדי לצערך...

אתה גם מעלה ארגומנטים מגוחכים שמסבירים למה אתה מת "להיכנס בחייל": כלומר, אתה רושם "...והוא ימני קיצוני ושונא ערבים".
אתה נכנס לאזור הדמדומים של השערות שאינן בהכרח רלוונטיות גם אם הן נראות רלוונטיות למראית עין. נניח שהוא באמת שונא ערבים כמו מה שאתה מייחס לו. אז מי קבע שלא חש פחד ופעל בגינו? האם זה מכתיב ב100% של הסתברות שהסברה שלך לאירוע היא הנכונה? שהיא שמשקפת את המציאות? [אולי בעולם שלך זה מכתיב ב100% של ודאות. אני בעולם שלי עדיין מפקפק]
אתם שלשתכם: אניגו אתה והאנונימי מגוחכים. אתם כמו שר הביטחון שהלך הביתה. מסתכלים בתמונות ורצים לחרוץ דין והכל תוך שנייה... ככה זה לא עובד ואת זה תגלו ארבעתכם על סמך תוצאות המשפט הפלילי שנערך לחייל.
במשפט הפלילי גוזרים אשמה רק כשיש סבירות של 100%. ספק של 1% יזכה החייל כליל למגינת ליבם של המחזיקים בדעה שצה"ל הוא צבא הכיבוש.
אירוע לא נגמר אלא כשהוא נגמר. בעבר הרחוק היה אירוע ליד נתניה בצומת בית ליד שבו מחבל מתאבד פוצץ עצמו. היו המוני פצועים והרוגים. כוחות הצלה זרמו למקום והיה בלגן גדול והיסטריה גדולה. אז הגיע מחבל מספר 2 ופוצץ עצמו על כל כוחות ההצלה...
זכותו של החייל הייתה לחוש מאוים ופוחד ממחבל "מנוטרל" ששוכה עטוי במעיל עבה ביום חמסין כשהמנוטרל זז....
תנועה של המחבל נחשבת מסוכנת בעיניי החפצים בחיים. אלה שאינם חולמנים והוזים שהמחבל מנוטרל ובהכרח חלפה הסכנה.

מה הסיבה שלבש מעיל עבה וסגור כל כך ביום חמסין? אל תענה על זה שלא תכניס בעצמך פיקפוקים.

וגם אם הזיז סכין לקרבת המחבל הירוי לא משנה כהוא זה מה חש כאשר ירה. ייתכן שלאחר הירי החל לפחד מציד המכשפות שנעשה ע"י יפי הנפש וקירחי הבלורית שמא לא יאמינו לו שחשש וההמשך ברור. מה שרלוונטי זה רק למה ירה. מה היו שיקוליו. אם חש איום מצד האוייב זה יספיק לזכותו
 

enigo

New member
זה בדיוק העניין - במשפט פלילי פעמים רבות אדם יוצא זכאי למרות

שהוא אשם לחלוטין. אם אזריה יצא זכאי, זה רק בגלל התפלפלות מוצלחת של עורכי דינו. אבל בינתיים, תודה לאל, נראה שמסכי העשן שהם מנסים להרים לא עובדים - מלבד מאשר על המשוכנעים מראש כמוך.
מעניין אם היית שש כל כך ליישם את גישת ה"אי אפשר לפסול את זה שהוא חש מאוים" במקרה בו ערבי היה הורג נער גבעות והטיעון שלו היה ש"חש מאוים". הניחוש שלי - אפילו בלי סרטון וידאו - שאין סיכוי. כי אתה מסרב להתייחס לעובדות - ומאילו יש בשפע במקרה הזה - אלא מחלק את העולם לטובים ורעים, והטובים (אזריה) הם תמיד טובים והרעים (הערבים, כמובן) הם תמיד רעים.
תמיד משעשעים אותי אלו שבטוחים שלחוק צריכים להיות שני צדדים, הצד של "הטובים" והצד של "הרעים". כמו כל אלו שקוראים לעונשי מאסר כבדים למיידי אבנים - וחושבים רק על מיידי אבנים ערבים. מעניין איך הם יגיבו כשהם יבינו שאת החוק הזה אפשר ליישם גם על נוער הגבעות, למשל.
&nbsp
וכל הגישה שלך מזכירה את הבדיחה על השלושה שיושבים בכלא ומדברים. הראשון מספר שהוא קיבל עשר שנים כי דקר מישהו למוות במספריים ואומר "השופט אמר לי שיש לי מזל שזה לא היה בסכין, כי זה היה מצביע על כוונה להרוג, והייתי מקבל כפול". השני מספר שקיבל חמש שנים על תקיפה מינית, ומוסיף "השופט אמר שיש לי מזל שלא חדרתי אליה, כי אז זה היה נחשב אונס והייתי מקבל כפול". והשלישי מספר שקיבל חמש עשרה שנה על זה שנהג בלי אורות ומוסיף "וואללה, השובט אמר זה יש לי מזה מה זה לא היה בלילה, אחרת היית מקבל כבול".
 
אתה בטח מרגיש חכם. אל תתנפח כי התחושה שלך מטעה
.

אתה מסתכל על כל האירוע כמו בנק אימון, ככה אתה מעודד את עצמך. אתה יהודי נעלה...ככה אתה חושב...
&nbsp
אתה משווה את הערבי שירצח גם אותך אם תהיה לו אפשרות
לנוער הגבעות שלא פוגע בך...
ולמה אתה עושה זאת? כי אתה אדם חסון ולא מקנן בך כל חשש קיומי. על זה נאמר כשאין שכל אין דאגות

ואולי אתה חייב להרגיש בשליטה ורוצה להאמין שאם רק תשליך את נוער הגבעות לכלא אז בוא ברגע יגיע השלום. זה חייב להיות בשליטה שלנו, נכון חניגו? אם רק נרצה, נרצה על באמת, מייד יפציע השלום...
 

enigo

New member
נוער הגבעות לא פוגע בי?

יודע מה, נזרום. נגיד שנוער הגבעות לא פוגע בי.
הקטע עם חוק הוא שזה מה שהוא - חוק. משהו שלך, כנראה, יש בעיה לקלוט. בדיוק כמו שצפיתי.
אתה רוצה להכניס לכלא מיידי אבנים ערבים? תצטרך להכניס לכלא גם מיידי אבנים יהודים. אתה רוצה לשחרר את אזריה כי הוא "הרגיש מאוים"? תצטרך לשחרר גם את כל שאר האנשים שיבצעו פשעים כי הם "הרגישו מאויימים". הנקודה שבה אתה מוצא את עצמך אומר "לא, אבל..." היא בדיוק הנקודה שבה הפסקת לדבר על חוק, והתחלת לדבר על כללים ברמת "אבל אמא, הוא הרביץ לי קודם". לא צריך להיות חכם בשביל להבין את זה. לא ממש.
 
למעלה