כצפוי - פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים תידחה

מצב
הנושא נעול.
למה מחיר הנסיעה ברכבת היום זה עניין פופוליסטי?

רגע אז אם שר התחבורה יעשה תקנה ובה יוריד את כל מחירי הרכבת
לחצי, זה יהיה בסדר מבחינתך?
זה לא יהיה פופוליסטי?
ברור לך שמחיר הנסיעה ברכבת גם היום הוא עניין פופוליסטי בכל מקרה נכון?
למה מחיר הנסיעה ברכבת היום זה עניין פופוליסטי?
מה פופוליסטי במחיר של 23.5 ש"ח בין ראשון לציון לפתח תקוה?

בכל מקרה יש צורך לבצע רפורמה בתעריפי הרכבת וברפורמה כזו חלק מהמחירים צריכים לרדת גם ביותר מ-50%.
רפורמה כזו הייתה צריכה להתבצע בשנה שעברה, אבל היא נתקעה בגלל פופוליזם אחר.
 

matrix200200

Active member
כי קביעת מחירי הנסיעה לא מתבססת על שיקולים מקצועיים בלבד

למה מחיר הנסיעה ברכבת היום זה עניין פופוליסטי?
מה פופוליסטי במחיר של 23.5 ש"ח בין ראשון לציון לפתח תקוה?

בכל מקרה יש צורך לבצע רפורמה בתעריפי הרכבת וברפורמה כזו חלק מהמחירים צריכים לרדת גם ביותר מ-50%.
רפורמה כזו הייתה צריכה להתבצע בשנה שעברה, אבל היא נתקעה בגלל פופוליזם אחר.
כי קביעת מחירי הנסיעה לא מתבססת על שיקולים מקצועיים בלבד
אלה גם על שיקולים פוליטיים (אני אישית לגמרי שלם עם זה).
המחיר שאתה ציינת אולי לא "פופוליסטי", אבל בהחלט יש שיקול פוליטי גם בו, רק שהשיקול הזה הפוך.
ובכל מקרה אני בטוח שאתה יודע ששום מחיר ברכבת היום לא מגלם את העלות האמיתית של נסיעה, אם תוסיף לזה עלויות הקמת התשתית.
הכל מסובסד ובהמון כסף.
מבחינה הזאת כל תחבורה ציבורית בכלל היא עניין פופוליסטי שנועד לרצות את ההמונים ולהראות לקהל שפוליטיקאים דואגים לו.
מבחינה הזאת כל פוליטיקאים שווים ואני לא רואה איך השר כץ שונה מאחרים.
יש לי לא מעט טענות עליו (במיוחד בתחום המוניות, ואישור אובר), אבל אני חושב שזה סביר לומר, שהוא שר תחבורה טוב ואחד המצליחים ב2-3 עשורים אחרונים.
 
לא הבנתי מה השיקול הפוליטי ההפוך

כי קביעת מחירי הנסיעה לא מתבססת על שיקולים מקצועיים בלבד
אלה גם על שיקולים פוליטיים (אני אישית לגמרי שלם עם זה).
המחיר שאתה ציינת אולי לא "פופוליסטי", אבל בהחלט יש שיקול פוליטי גם בו, רק שהשיקול הזה הפוך.
ובכל מקרה אני בטוח שאתה יודע ששום מחיר ברכבת היום לא מגלם את העלות האמיתית של נסיעה, אם תוסיף לזה עלויות הקמת התשתית.
הכל מסובסד ובהמון כסף.
מבחינה הזאת כל תחבורה ציבורית בכלל היא עניין פופוליסטי שנועד לרצות את ההמונים ולהראות לקהל שפוליטיקאים דואגים לו.
מבחינה הזאת כל פוליטיקאים שווים ואני לא רואה איך השר כץ שונה מאחרים.
יש לי לא מעט טענות עליו (במיוחד בתחום המוניות, ואישור אובר), אבל אני חושב שזה סביר לומר, שהוא שר תחבורה טוב ואחד המצליחים ב2-3 עשורים אחרונים.
לא הבנתי מה השיקול הפוליטי ההפוך
שיקול של לומר לתושבי ראשון לציון ופתח תקוה: התרחקו מהרכבת, היא לא מיועדת לכם?

אין בזה שום שיקול פוליטי, אלא מערכת תעריפים מיושנת ומעוותת שהייתה אמורה להיות מתוקנת בשנה שעברה, ולא תוקנה בגלל סדר עדיפויות פופוליסטי שראה דחיפות גבוהה יותר בלרצות את תושבי קרית שמונה, בית שאן, מצפה רמון ואילת בכאילו גם להם יש חוזים תקופתיים סמי-מטרופוליניים.

אין כאן שיקול פוליטי אלא התנהלות לפי רמת הצעקות.
בדיוק כפי שיקרה עכשיו בקשר לרכבת "המהירה" לתושבי הדרום - יזרקו להם עצם כדי להשתיק אותם, כי פתרון אמיתי לא מסוגלים לספק להם.

השיקול הפוליטי הוא אחד - השתקת צעקות.
אגב, זה בולט בהרבה תחומים לא רק בתחום התחבורה.
ראה ערך קצבאות הנכים.

ולגבי שר התחבורה - אין שום סתירה בין הערכת פועלו בתחום המקצועי עליו הוא אחראי, לבין ביקורת על מהלכים פופוליסטיים שלו.
גם שר התחבורה הטוב ביותר לא חסין מביקורת.
 

matrix200200

Active member
אתה ענית על זה בעצמך

לא הבנתי מה השיקול הפוליטי ההפוך
שיקול של לומר לתושבי ראשון לציון ופתח תקוה: התרחקו מהרכבת, היא לא מיועדת לכם?

אין בזה שום שיקול פוליטי, אלא מערכת תעריפים מיושנת ומעוותת שהייתה אמורה להיות מתוקנת בשנה שעברה, ולא תוקנה בגלל סדר עדיפויות פופוליסטי שראה דחיפות גבוהה יותר בלרצות את תושבי קרית שמונה, בית שאן, מצפה רמון ואילת בכאילו גם להם יש חוזים תקופתיים סמי-מטרופוליניים.

אין כאן שיקול פוליטי אלא התנהלות לפי רמת הצעקות.
בדיוק כפי שיקרה עכשיו בקשר לרכבת "המהירה" לתושבי הדרום - יזרקו להם עצם כדי להשתיק אותם, כי פתרון אמיתי לא מסוגלים לספק להם.

השיקול הפוליטי הוא אחד - השתקת צעקות.
אגב, זה בולט בהרבה תחומים לא רק בתחום התחבורה.
ראה ערך קצבאות הנכים.

ולגבי שר התחבורה - אין שום סתירה בין הערכת פועלו בתחום המקצועי עליו הוא אחראי, לבין ביקורת על מהלכים פופוליסטיים שלו.
גם שר התחבורה הטוב ביותר לא חסין מביקורת.
אתה ענית על זה בעצמך
אין שום עניין לפוליטיקאים לשנות את התעריף בנסיעה מפתח תקווה לראשון לציון, כי זה לא יוסיף להם אהדת הציבור (או לחילופין הם לא רואים באותו ציבור שנפגע קהל בוחרים פותנציאלים.
למה זה ככה תשאל את הפוליטיקאים עצמם או את היועצים שלהם.

לגבי הצעקות, אתה כמובן צודק.
במצב של מחסור משאבים מי שצועק הכי הרבה בדרך כלל מקבל הכי הרבה.

לגבי שר התחבורה, אני מסכים ולא מסכים.
יש לי ביקורת על השר אבל לדעתי הפופוליזם זה לא התחום שבו הוא מצטיין לרעה וראוי לביקורת.
לי הרבה יותר מפריעה העובדה שהוא מושפע מלובי של נהגי מוניות (מרכז ליכוד אתה יודע) ולכן נכנע לתכתיבים שלהם בתחום האובר שזאת החלטה אומללה לדעתי.
מחיר הנסיעה ברכבת וחלוקה "צודקת" או פחות צודקת לא ממש מעניינת אותי, כי אני בכלל לא מאמין ב"צדק".
יוצא לי דווקא לפעמים לנסוע מרחובות לקריית ארייה וגם לבני ברק ובכנות המחיר לא ממש מפריע לי.
ואני גם במקרה מסכים עם המדיניות הכללית לתעדף את אותם מקומות מרוחקים כמו קריית שמונה, בית שאן ומצפה רמון גם על חשבון המרכז.
לא כי אני מאמין בשטות כמו "צדק" חלילה, אלה כי אני מאמין שזה אינטרס לאומי ממדרגה ראשונה.
אז נכון שאת הציבור מאכילים לוקשים על תושבי פריפריה המסכנים שמגיע להם יותר (יכול להיות שזה נכון ויכול להיות גם שלא ולא באמת מעניין אותי), אבל אני בעיקר מתמקד בצורך אמיתי של פיזור אוכלוסייה ובשבירת המצב הלא נורמלי שבו מדינת ישראל מצטמצמת לרצועת החוף מ"גדרה לחדרה".
 

25306yosef

New member
פופוליזם זה כל מהלך שנועד להגביר את אהדת הציבור בשר

רגע אז אם שר התחבורה יעשה תקנה ובה יוריד את כל מחירי הרכבת
לחצי, זה יהיה בסדר מבחינתך?
זה לא יהיה פופוליסטי?
ברור לך שמחיר הנסיעה ברכבת גם היום הוא עניין פופוליסטי בכל מקרה נכון?
פופוליזם זה כל מהלך שנועד להגביר את אהדת הציבור בשר
ואין כמו לונה פארק לילדים בחינם בחול המועד או בחופשות בתי הספר האחרים.

ואין מקומם יותר ומרגיז יותר מהצעד הפופוליסטי של הענקת נסיעה בחינם למי שלא אמור בכלל להיות ברכבת והוא נמצא שם רק בגלל שזה בחינם.
 
נקודה חיובית, זה מקטין את השימוש בכסף מזומן :)

לא, פופוליזם זה נסיעות החינם ברכבת בעת פתיחת קו חדש
נסיעות החינם ברכבת בעת פתיחת קווים חדשים זה מיותר לחלוטין וזה גורם לכך שהרכבת מלאה בהרבה אנשים שלא היו צריכים להיות שם והם נמצאים שם רק בגלל שהנסיעה בחינם.

והכל נעשה במטרה לזכות באהדה ציבורית שלא מגיעה לו כלל.

נ.ב. - גם את העומס שיש כיום ביום ראשון ברכבות יש לזקוף לזכותו של השר הפופוליסט מאחר וביטל את האיסור שהיה בעבר לנסיעת חיילים ביום ראשון בחינם.
נקודה חיובית, זה מקטין את השימוש בכסף מזומן :)
 

25306yosef

New member
ברכבת ישראל אין שום בעיה של כסף מזומן

נקודה חיובית, זה מקטין את השימוש בכסף מזומן :)
ברכבת ישראל אין שום בעיה של כסף מזומן
וזאת מאחר וברכבת ישראל ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה באמצעות קופות מאוישות למכירת כרטיסים וגם באמצעות מכונות אוטומטיות. בעיית הכסף המזומן קיימת רק באוטובוסים ולא ברכבת ישראל.

ולכן טענתך אינה רלוונטית לעניין הפופוליזם של שר התחבורה.
 
ונוסעים משלמים על כרטיסים בקופות בכסף מזומן

ברכבת ישראל אין שום בעיה של כסף מזומן
וזאת מאחר וברכבת ישראל ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה באמצעות קופות מאוישות למכירת כרטיסים וגם באמצעות מכונות אוטומטיות. בעיית הכסף המזומן קיימת רק באוטובוסים ולא ברכבת ישראל.

ולכן טענתך אינה רלוונטית לעניין הפופוליזם של שר התחבורה.
ונוסעים משלמים על כרטיסים בקופות בכסף מזומן
 

25306yosef

New member
וחלק מהנוסעים משלמים בכרטיסי אשראי בלבד

צודק, ועדיין חלק מהנוסעים משלמים במזומן
וחלק מהנוסעים משלמים בכרטיסי אשראי בלבד
ולכן יסעו רק ברכבת ובמטרונית ובכרמלית וברכב הפרטי ולא יעלו על אוטובוסים שבהם יש נהגים חמדנים.
 

25306yosef

New member
גם כל שאר הפרוייקטים האחרים היו בתכנון עוד לפני שנכנס

הרקלת בירושלים והקו לאשקלון היו בבניה עוד לפני שנכנס
גם כל שאר הפרוייקטים האחרים היו בתכנון עוד לפני שנכנס
הוא רק גוזר הסרטים ולא יותר.

מי שבאמת מחליט זה משרד האוצר או ליתר דיוק נערי האוצר.
 
פופוליזם = לא להוסיף מסילה רביעית באיילון

פופוליזם = סלילת 5 קווי רכבת ושני קווי רכבת קלה אחרי קיפאון
של שנים?
פופוליזם = לא להוסיף מסילה רביעית באיילון
ולא חמישית ולא שישית.
כי אנשים לא מבינים שאם יש יותר מסילות באיילון, מי שמרוויח זה הפריפריה.
כמה אפשר להתבחבש על הדבר הזה?
לא יודעים להחליט ולבצע
 

25306yosef

New member


פופוליזם = לא להוסיף מסילה רביעית באיילון
ולא חמישית ולא שישית.
כי אנשים לא מבינים שאם יש יותר מסילות באיילון, מי שמרוויח זה הפריפריה.
כמה אפשר להתבחבש על הדבר הזה?
לא יודעים להחליט ולבצע
 

matrix200200

Active member
זה לא פופוליזם, זה יותר גרוע.

פופוליזם = לא להוסיף מסילה רביעית באיילון
ולא חמישית ולא שישית.
כי אנשים לא מבינים שאם יש יותר מסילות באיילון, מי שמרוויח זה הפריפריה.
כמה אפשר להתבחבש על הדבר הזה?
לא יודעים להחליט ולבצע
זה לא פופוליזם, זה יותר גרוע.
זה בעיה כללית של מדינת ישראל על כל מוסדותיה והיא נקראית אי יכולת לראות מעבר לאף.
זה חלקית גם תוצאה של מצב רב השנים שבו רק כיבו שריפות במקום לבצע פיתוח מסודר.
 

zvir1

New member
אשמח לדעת מי מהפוליטיקאים בארץ יוכל לעשות 10% ממה שהוא עשה

נקווה שעד הפתיחה יהיה כבר שר תחבורה חדש.
שר התחבורה הנוכחי התאהב בכיסא שלו והוא נוקט כל הזמן בצעדים פופוליסטיים במטרה לזכות באהדה ציבורית שלא מגיעה לו כלל.

הגיע הזמן להחליף את שר התחבורה במישהו אחר. נמאס כבר מהפופוליזם הבזוי הזה של השר הנוכחי.
אשמח לדעת מי מהפוליטיקאים בארץ יוכל לעשות 10% ממה שהוא עשה
גילוי נאות- אינני ממפלגתו של ישראל כץ.
רק אעבור ברשותך על שורת האימפוטנטים שהיו במשרד הזה מימי משה כרמל, חיים קורפו , אפריים סנה , ישראל קיסר , ומשה קצב (טוב הוא ממש לא היה אימפוטנט) , ואת כל העשייה שלהם יחד ותגיע אולי ל 5% ממה שישראל כץ עשה ב 8 שנים.
שר התחבורה חייב להיות פולטיקאי ערמומי , עם קשרים חזקים מול ראש הממשלה ושר האוצר ורק כך זז משהו במדינה . ואת שלי אמרתי .
 

25306yosef

New member
אשרי המאמין לפוליטיקאי הפופוליסט ישראל כץ

אשמח לדעת מי מהפוליטיקאים בארץ יוכל לעשות 10% ממה שהוא עשה
גילוי נאות- אינני ממפלגתו של ישראל כץ.
רק אעבור ברשותך על שורת האימפוטנטים שהיו במשרד הזה מימי משה כרמל, חיים קורפו , אפריים סנה , ישראל קיסר , ומשה קצב (טוב הוא ממש לא היה אימפוטנט) , ואת כל העשייה שלהם יחד ותגיע אולי ל 5% ממה שישראל כץ עשה ב 8 שנים.
שר התחבורה חייב להיות פולטיקאי ערמומי , עם קשרים חזקים מול ראש הממשלה ושר האוצר ורק כך זז משהו במדינה . ואת שלי אמרתי .
אשרי המאמין לפוליטיקאי הפופוליסט ישראל כץ
השרים שהזכרת שהיו בעבר לא היו אימפוטנטים כלל, פשוט התקופה אז היתה שונה מאשר היום.

אז בימים ההם של שלטון מפא"י המושחת והימים הראשונים שאחרי שהסתיים השלטון של מפא"י, ההסתדרות הכללית וקואופרטיב אגד היו חזקים מאוד ושליטתם היתה דומיננטית ביותר וידם היתה בכל.

הכוח של ההסתדרות היה בעבר כל כך חזק עד כדי כך שכאשר בשנת 1980 כשנחקק חוק העמותות בתקופת שלטון הליכוד, החריגו מהחוק את כל ארגוני העובדים ואת כל קופות החולים שממשיכים עד היום הזה (שנת 2017) להיות מוחרגים מן החוק ולמעשה פועלים כיום על פי חוק עות'מני. ההחרגה של כל ארגוני העובדים וארגוני הבריאות (קופות החולים) מן החוק החדש היתה במטרה למנוע מההסתדרות ומוסדותיה (קופת החולים הכללית) לפעול בשקיפות שדרש ועדיין דורש כיום חוק העמותות משנת 1980.

אם רק תבקש, אני אעלה לכאן קובץ PDF עם כל ארגוני העובדים וקופות החולים שעד היום מוחרגים מחוק העמותות בעוד שכל האגודות האחרות שפעלו בעבר נאלצו להירשם מחדש כעמותות.

בימים ההם ועד שהתחילה הרפורמה בתח"צ, קואופרטיב אגד היה כוחני ביותר ודומיננטי ביותר והיה מאז ומתמיד קשור להסתדרות.

מאז שהתחילה הרפורמה בתח"צ התחילו להיות שינויים רבים ובנוסף גם החלה המודעות של ישראלים רבים לרכבת, מודעות שלא היתה לרבים בימים שבהם כל התח"צ נשלט על ידי קואופרטיב אגד.

לפוליטיקאי הפופוליסט ישראל כץ היה מזל שהוא הגיע בזמן שהוא יכול להתהדר בו כיום בכל מה שהוא מתהדר בו. ואל תשכח שהוא נמצא כבר בתפקיד הרבה שנים ביחס לכמות השנים שהיו שרי התחבורה לפני, וזה מגדיל מאוד את הרושם של הציבור שהוא עשה יותר מאחרים שהיו לפניו.

אז הוא לא עשה יותר מאחרים, פשוט יש לו את המזל שאין ולא היה לאחרים שהיו לפניו. זו רק אשליה שהוא עשה יותר מאחרים, אשליה הפועלת לטובתו ורק מגבירה את אהדת הציבור בו ורק בגלל שיש לו מזל שלא היה לאחרים לפניו.

ישראל כץ לא היה מצליח לעשות כלום בשנות ה-80 כאשר ההסתדרות ואגד היו חזקים ודומיננטיים ביותר.

אשרי המאמין לפוליטיקאים באשר הם.

ומי שמאמין לפוליטיקאים, כל מה שנותר לי לומר לו זה: שיבושם לו.
 

zvir1

New member
אדון יוסף (לא בעל החלומות)....

אשרי המאמין לפוליטיקאי הפופוליסט ישראל כץ
השרים שהזכרת שהיו בעבר לא היו אימפוטנטים כלל, פשוט התקופה אז היתה שונה מאשר היום.

אז בימים ההם של שלטון מפא"י המושחת והימים הראשונים שאחרי שהסתיים השלטון של מפא"י, ההסתדרות הכללית וקואופרטיב אגד היו חזקים מאוד ושליטתם היתה דומיננטית ביותר וידם היתה בכל.

הכוח של ההסתדרות היה בעבר כל כך חזק עד כדי כך שכאשר בשנת 1980 כשנחקק חוק העמותות בתקופת שלטון הליכוד, החריגו מהחוק את כל ארגוני העובדים ואת כל קופות החולים שממשיכים עד היום הזה (שנת 2017) להיות מוחרגים מן החוק ולמעשה פועלים כיום על פי חוק עות'מני. ההחרגה של כל ארגוני העובדים וארגוני הבריאות (קופות החולים) מן החוק החדש היתה במטרה למנוע מההסתדרות ומוסדותיה (קופת החולים הכללית) לפעול בשקיפות שדרש ועדיין דורש כיום חוק העמותות משנת 1980.

אם רק תבקש, אני אעלה לכאן קובץ PDF עם כל ארגוני העובדים וקופות החולים שעד היום מוחרגים מחוק העמותות בעוד שכל האגודות האחרות שפעלו בעבר נאלצו להירשם מחדש כעמותות.

בימים ההם ועד שהתחילה הרפורמה בתח"צ, קואופרטיב אגד היה כוחני ביותר ודומיננטי ביותר והיה מאז ומתמיד קשור להסתדרות.

מאז שהתחילה הרפורמה בתח"צ התחילו להיות שינויים רבים ובנוסף גם החלה המודעות של ישראלים רבים לרכבת, מודעות שלא היתה לרבים בימים שבהם כל התח"צ נשלט על ידי קואופרטיב אגד.

לפוליטיקאי הפופוליסט ישראל כץ היה מזל שהוא הגיע בזמן שהוא יכול להתהדר בו כיום בכל מה שהוא מתהדר בו. ואל תשכח שהוא נמצא כבר בתפקיד הרבה שנים ביחס לכמות השנים שהיו שרי התחבורה לפני, וזה מגדיל מאוד את הרושם של הציבור שהוא עשה יותר מאחרים שהיו לפניו.

אז הוא לא עשה יותר מאחרים, פשוט יש לו את המזל שאין ולא היה לאחרים שהיו לפניו. זו רק אשליה שהוא עשה יותר מאחרים, אשליה הפועלת לטובתו ורק מגבירה את אהדת הציבור בו ורק בגלל שיש לו מזל שלא היה לאחרים לפניו.

ישראל כץ לא היה מצליח לעשות כלום בשנות ה-80 כאשר ההסתדרות ואגד היו חזקים ודומיננטיים ביותר.

אשרי המאמין לפוליטיקאים באשר הם.

ומי שמאמין לפוליטיקאים, כל מה שנותר לי לומר לו זה: שיבושם לו.
אדון יוסף (לא בעל החלומות)....
אני מודד כל דבר על פי התוצאות. מאחר ואני יודע בדיוק כמה ק"מ כבישים סללו מ1948 ועד 2009 ,ומה קורה מ 2009 ואילך... כמה ק"מ רכבות, כמה גידול במספר הנוסעים, הכפלת מסילות מע' בקרה פתיחת השמיים לטיסות חסך, כבישי הפריפריה כמו הקרן המזרחית והרחבת כביש 6 והכי חשוב פרוייקט רקל גוש דן שהחל ב 1964 ולא התקדם במילימטר עד שישראל כץ שחרר אותו ועוד מליון פרוייקטים אז עדיף שתתעמק באי העשיה של שרי התחבורה (תלוי לאיזה צד אתה -כולם היו אימפטנטים מכל צד) ותלמד את הנושא לפני שאתה מטריל אותנו.ושום דבר לא אישי כמובן.
 

נייף

New member


אדון יוסף (לא בעל החלומות)....
אני מודד כל דבר על פי התוצאות. מאחר ואני יודע בדיוק כמה ק"מ כבישים סללו מ1948 ועד 2009 ,ומה קורה מ 2009 ואילך... כמה ק"מ רכבות, כמה גידול במספר הנוסעים, הכפלת מסילות מע' בקרה פתיחת השמיים לטיסות חסך, כבישי הפריפריה כמו הקרן המזרחית והרחבת כביש 6 והכי חשוב פרוייקט רקל גוש דן שהחל ב 1964 ולא התקדם במילימטר עד שישראל כץ שחרר אותו ועוד מליון פרוייקטים אז עדיף שתתעמק באי העשיה של שרי התחבורה (תלוי לאיזה צד אתה -כולם היו אימפטנטים מכל צד) ותלמד את הנושא לפני שאתה מטריל אותנו.ושום דבר לא אישי כמובן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה