כמה עולה מ"ר לבניה? סדר גודל+-. יש מגרש בפ"ת.

Z ליאור

New member
זהבה מסכים עם כל מילה ....

בד"כ מי שלוקח קבלן מפתח לא לוקח מפקח משיקולי עלות ,במידה והפרוטה מצויה בכיסך ואת לוקחת קבלן מפתח טוב ומפקח טוב הרי שעשית עסקה מעולה אם כי יקרה .
 

avi5199

New member
אצלי לא עשו שום קומבינות, בדוק.

את לא חייבת לקחת את בעלי המקצוע (קבלנים וספקי חומרים) שהמפקח ממליץ עליהם, את בודקת כנגד כל בעל מקצוע שהמפקח מביא , הצעות מחיר מכמה בעלי מקצוע ויכולה לקחת בעל מקצוע שהמפקח לא מכיר בכלל. חוץ מזה קחי מפקח אמין שלא עושה קומבינות, יש כאלה. את זה מבררים עם הקבלנים וספקי החומרים באזור. תשאלי ותבררי עם הקבלנים ועם ספקי החומרים בסביבה. אחר שכמה קבלנים יגידו לך מי המפקחים שעושים קומבינות ומי לא עושים תעשי הצלבה ותבחרי בזה שכולם אמרו שהוא לא עושה קומבינות. (רוב הקבלנים וספקי החומרים ישמחו לנדב את האינפורמציה כי הם לא אוהבים את הקומבינות). מפקח לוקח מחיר קבוע לפי התקדמות בניה בדרך כלל , ואז גם אין לו אינטרס לסבן באיכות כמו שיש לקבלן מפתח, הוא לא מרויח על חומרים ולא על קבלני משנה, ולכן תהיה לו מוטיבציה לבדוק אותם ולספק לך איכות טובה.
 

fireman

New member
אני אתחיל מההצעה

זה לטחון מים ועלול להוות בעיה במקרה של הסתמכות על ה"מאמר" הזה כאשר מישהו באמת יסגור על פיו חוזה עם קבלן מפתח.. בניה של בית פרטי לא צריכה להימשך שנה וכתבתי את זה כבר מזמן....אנחנו הישראלים נוטים למרוח כל דבר, לשנות כל חלון 6 פעמים ולהזיז כל נקודת חשמל 4 פעמים.....לשלם לקבלן 10 ש"ח כל יום ולדרוש ממנו ערבות בנקאית כל שעתיים על כל אגורה וחצי שמשלמים לו וככה הופכים בניה שצריכה להימשך 4-5 חודשים לשנה, שנתיים ויותר..... בשנה וחצי בנו את השלד של מגדל עזריאלי המרובע, בגובה של 36 קומות כמדומני.....אם תשווי את המטראז'ים שבנו שם באופן יחסי לבניית שלד של הבית שלך, תגיעי למסקנה שאת כל השלד של הבית שלך אפשר לנות בשבועיים.....אנחנו הופכים את זה ל4 חודשים....למה? חוסר אמון הדדי. יש לי שכן שהרים בית בתוך 3 וחצי חודשים, משטח אדמה ריק לבית שגרים בו בתוך 3 וחצי חודשים...איך? בלי שום בעיה. לוקח מפקח טוב, מזרים כסף בהתאם לקצב הבניה וזה פשוט רץ..... אבל כשבונים בית כשעול המשכנתא יושב על הכתפיים והבנק מטפטף את הכסף כמו צינור ניקוז של מזגן שכר הטרחה של המפקח הופך מ30 א' ש"ח ל80 א' ש"ח. לנו לקח לבנות שלד בניה באבן 3 שבועות ברוטו.....איך? הקבלן התחיל לעבוד וקיבל כסף כל יום עד ליום העבודה האחרון שלו אז הוא הרביץ עבודה...... אם הוא רצה בטון ב2 בצהרים הייתי מזמין ב7 וחצי בבוקר, לא ב3 בצהרים..... מדובר בתזמורת גדולה שצריך לדעת איך לנצח עליה, הן מבחינת הפיקוח על העבודה בפועל והתיאום מול הגורמים שונים והחלטיות של המזמין והן מבחינת מדיניות התשלומים..... ועם כל הכבוד לאנשי הערבויות הבנקאיות....יש שיטה יותר טובה.....תעבוד - תקבל כסף....לא תעבוד - לא תקבל כסף....לא מתאים לך?....לך לקיבינימט, על כל איש מקצוע שתעיפו, יבואו עוד עשרה.
 

משה פרל

New member
הערה לגבי המשפט האחרון שלך

רוב המשפטים הם נגדי קבלני מפתח כי אותם קל לתבוע, כשאתה בונה לבד קל יותר לעצור תשלומים אם גילית בעייה בשטח מצד שני לך חפש את הקבלן שלד בטיז-אל-נבי עילית אחרי סוף הבנייה.
 

watcher3

New member
ת'אמת זה חבר שרוצה לקנות מגרש. בפ"ת

באזור צומת סירקין יותר לכיוון מרכז פ"ת. אין לי מושג איפה.
 
למעלה